Skocz do zawartości

[koło] tył pod tarczę do XCM


Zbyhoo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zamierzam złożyć koło tylne po tarczę, mocowanie ISO. Ważę w granicach 70-74kg. Jeżdżę xc i maratony, ale nie ma to być koło tylko do startów wiec nie będzie miało stosunkowo małego przebiegu w sezonie :) Jakiś górski maraton typu Głuszyca i wycieczkę w górach też na pewno zaliczy wiec nie może być za delikatne.

 

Wymyśliłem coś takiego:

 

Piasta NOVATEC NT-D712SB

waga około 270g

http://www.novatec.c...how.php?sid=269

 

Szprychy DT Competition (bo Revo sie trochę boję)

 

Obręcz Mavic XC 717 32H

waga +/- 400g

Przez chwilę myślałem o ZTR Olympic, kusi mnie zestaw tubeless, ale cena obręczy mnie lekko zniechęciła :yes:

 

Wstępnie licząc koszt wyjdzie +- 550zł. Jestem w stanie wyłożyć około 650zł. Czy i co zmienić?

Napisano

Ja bym nic nie zmieniał. Mam zamiar złożyć identyczne koło. Ważę podobnie do Ciebie i myślę, że takie kółko wytrzyma pod nami całe wieki :)

 

Słyszałem tylko, że mavic jest dość kruchy :/

Napisano

A czy użycie DT Revo byłoby błędem? Kolega ma DT Revo z tyłu i też Mavica717 i na razie bez dużych problemów. Zastanawiam się, bo różnica na wadze jest zauważalna.

A o kruchości Mavica nic nie słyszałem.

Napisano

Revo są przeznaczone raczej do hamulców obręczowych, jeżeli chcesz zejść na wadze - SuperCompy to można by rzec Revo do tarcz. W polszy ma je chyba tylko bikestacja, w cywilizowanym świecie bez problemu każda długość - http://www.starbike.com/php/product_info.php?lang=en&pid=5566

 

Co do kruchości, Mavic jest sztywniejszy ale za to mniej plastyczny niż np. DT gdzie jest wręcz odwrotnie.

Napisano

Małe zmiany:

 

Obręcz jednak będę miał Mavic X317 Citron Yellow (395g) Bo udało mi się znaleźć ten wg mnie rarytas

:thumbsup:

1004484922Mavic_X317.gif

 

Będzie pasowała z drugim kołem jakie już mam:

 

P1010167.JPG

 

Czerwona piasta Novatec'a D712 będzie za około 200zł.

 

Co do szprych do chciałem DT Super Comp (2.0/1.7/1.8) ale one mają średnicę gwintu trochę dziwną jak dla mnie (1.8mm) co może powodować problemy z późniejszym zakupem aluminiowych nypli. No i do tego, niestety, te szprychy występują wyłącznie w wersji czarnej. Więc zostanę przy DT Comp (2.0/1.8/2.0) i DT alu nyplach.

 

Całość powinna wyjść w granicach 870g za 460zł. Bez zacisku. Więc chyba dobrze...

Napisano

Aluminiowe nyple 1,8 na bikestacji są chyba :) z DT :)

Ale Ile to da wyzysku na jednym kole ? z 20g ?

w sumie magiczna suma 850g będzie. :P Cena jak za tą wagę jest całkiem ok ;)

 

P.S. Czarne szprychy będą tutaj wyglądac lepiej niż srebrne, ale o gustach... ;)

Napisano

Różnica miedzy DT SuperComp a Comp na (32szt 264mm) to 30g. Wybiorę Comp. A zaoszczędzone 70zł wolę przeznaczyć na lekki zacisk.

Ale gdyby produkowali srebrne Supercompy to bym je kupił ;)

Napisano

nosz kurde :rolleyes: Już ten sezon jeździłem z cytrynowym przodem i nikogo nie widziałem :blink:

Ty już te koła masz czy składasz dopiero? Skąd masz obręcze?

 

PS: w Puszczykowie się spotkamy i polansujemy :D

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Wreszcie zakończone, wyszło 876g. Cena jak mówiłem poniżej 500zł, dokładnie nie wiem, ale około 470zł.

 

Powinno być sztywne i mocne. Łożyska zawsze można dokupić, części bębenka też. Powinno mi służyć przez długi czas.

Mam nadzieję..

p1010018bc.th.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...