Skocz do zawartości

[Amortyzator] Reba


@lek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam problem z Rebą. Drugi raz ją serwisuję i drugi raz po rozkręceniu wyciągam pękniętą tulejkę redukującą skok.

Co może być przyczyną pękania tej tulejki i czy można gdzieś to osobno kupić?

 

dsc01094u.jpg

Napisano

to te same co dostaje się z amorkiem bo jak tak to będę miał ci sprzedać bo mam 2 i nie zamierzam samemu serwisować czyli nie będą mi potrzebne mam od sl-ki 2009

Napisano

Udało mi się dostać w serwisie nową tulejkę ;)

Natomiast mam kolejne pytanko do znawców. Jak rozłożyć ten element na części?

 

dsc01099v.jpg

Napisano

@lek rozłożyłeś cały Motion Control? Ciężka sprawa z tym? Tak się zastanawiam nad swoim...

 

Jeszcze jedno pytanko co do tego plastikowego elementu redukcyjnego z pierwszych postów.

Jego pęknięcie objawia się takim lekkim stuknięciem przy szybkim prostowaniu? Ten gumowy element zabezpieczający przed dobiciem chyba nie powinien się tak szybko wyrobić :)

Napisano
  W dniu 22.11.2009 o 10:39, Patryke napisał:

@lek rozłożyłeś cały Motion Control? Ciężka sprawa z tym? Tak się zastanawiam nad swoim...

 

Nic ciężkiego, trzeba jedynie pamiętać o ponownym skręceniu sprężyny, żeby blokada miała siłę wrócić z powrotem :)

 

  W dniu 22.11.2009 o 10:39, Patryke napisał:

Jeszcze jedno pytanko co do tego plastikowego elementu redukcyjnego z pierwszych postów.

Jego pęknięcie objawia się takim lekkim stuknięciem przy szybkim prostowaniu? Ten gumowy element zabezpieczający przed dobiciem chyba nie powinien się tak szybko wyrobić :)

 

Dokładnie taki objaw miałem i już myślałem, że mam coś poważniejszego uszkodzone :yes:

Napisano
  W dniu 20.11.2009 o 20:24, @lek napisał:

Witam. Mam problem z Rebą. Drugi raz ją serwisuję i drugi raz po rozkręceniu wyciągam pękniętą tulejkę redukującą skok.

Co może być przyczyną pękania tej tulejki i czy można gdzieś to osobno kupić?

 

dsc01094u.jpg

 

a nie myślałeś aby taka tulejke zrobic sobie samemu. np. z jakiegoś marketu budowlanego kupic kawałek klocka lub wałka z twardej gumy i zrobic sobie taka tulejke. troszke zabawy ale ile satysfakcji i na pewno ci nie pęknie.

Napisano
  W dniu 22.11.2009 o 13:21, @lek napisał:

Raczej nie szukałem, bo ten element odpowiada za redukcje skoku i musi być raczej oryginalny :)

 

e tam jaki orginał. do samochodu też mozna kupić zamieniki i działa. myśle też czy nie dało by się jakiegoś elastomeru z starego amorka przerobić ale musi on być twardy.

Napisano
  W dniu 22.11.2009 o 11:21, @lek napisał:

Dokładnie taki objaw miałem i już myślałem, że mam coś poważniejszego uszkodzone ;)

Teraz wiem do czego dali te tuleje razem z amorem, dobrze, że ich nie wywaliłem :P

Dzięki za odpowiedź, teraz będę spokojniejszy i powoli zabieram się za serwis B)

Napisano

a ja Ci powiem że powodem pękania tulei jest to że aluminiowa podkładka powinna być między dystansem a białą tuleją

 

nie chce mi sie szukać ale ściągnij sobie org manuala lub RSy w przekrojach i tam będzie widać

Napisano

Mylisz się, na rysunku poniżej widać jak na dłoni, że podkładka jest tak jak na mojej fotce ;)

 

20091122204122.jpg

Napisano

A jaki zakres regulacji tłumienia odbicia ma Reba? Możliwe, że ktoś ustawił na minimum gdzie to tłumienie wogóle nie działa, i wtedy przy odbiciu cały impet idzie w tą plastikową dystansówkę?

Napisano
  Cytat
bo ten element odpowiada za redukcje skoku i musi być raczej oryginalny

Ja myślę, że właśnie dla tego nie musi być oryginalny :D Nie wiem jak tam z dual-air, ale w solo-air: włożyłem jakiś gumowy korek z przewierconą dziurką i też działało.

Napisano

i masz racje to tylko pierdoła do ustalenia wielkości skoku ani to za ciśnienie ani za nic szczególnego nie odpowiada, więc po co płacić jak mozna sobie samemu coś skręcić.

PS ja mam model SL2010 i ta tulejka wygląda zupełnie inaczej nie ma tego wcięcia jest zwykła tulejką tzn. rurka z grubymi ściankami więc coś zmienili na 2010.

Napisano
  Cytat
i masz racje to tylko pierdoła do ustalenia wielkości skoku ani to za ciśnienie ani za nic szczególnego nie odpowiada, więc po co płacić jak mozna sobie samemu coś skręcić.

PS ja mam model SL2010 i ta tulejka wygląda zupełnie inaczej nie ma tego wcięcia jest zwykła tulejką tzn. rurka z grubymi ściankami więc coś zmienili na 2010.

 

Więc jednak jest różnica w bebechach w nowej Rebie :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.