thewool Napisano 20 Listopada 2009 Napisano 20 Listopada 2009 Witam, to mój pierwszy post na tym forum. Planuję zakup roweru XC i wpadł mi w oko Kross A4 (Kross A4 2009) Czy będzie to dobry rower za tą cenę? Wiecie jak sprawują się hamulce tarczowe w tym rowerze? Z tego, co obliczyłem pasuje na mnie rama 19", a tu dostępna jest 18" i 20". Czy będzie to wielka różnica?
Morox Napisano 20 Listopada 2009 Napisano 20 Listopada 2009 Hamulce jak dla mnie działają super. Dart 2 po 600 km zrobił się bardzo twardy ale to pewnie wina niskiej temperatury i braku smarowania goleni (musze zainwestowac w Brunoxa). Kolejne minusy to krótka sztyca i bardzo twarde siodełko. Kiepskie są też opony - prawie 1kg sztuka xD http://www.rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul&kat=37&mar=121&art=1508 Idealny nie jest, ale moim zdaniem wart swojej ceny
thewool Napisano 20 Listopada 2009 Autor Napisano 20 Listopada 2009 Polecasz coś innego do porównania w tej cenie? Swoją drogą fajna ta "rowerowa waga", nie wiedziałem o tej stronce. Edit: dużo przejechałeś tym krossem?
Morox Napisano 20 Listopada 2009 Napisano 20 Listopada 2009 Mam go dopiero 2 miesiące, przejechał 850km z czego 70% po asfalcie. Rame wzialem 20" przy 188cm wzrostu i wydaje mi sie troche za duza, dlatego kiedys dostanie krotszy mostek i gieta kierownice. Jeżeli możesz dołożyć to moim zdaniem warto do tego: http://www.t-bike.pl/p/pl/2046/kross+level+a6+tora.html
rastatajm Napisano 20 Listopada 2009 Napisano 20 Listopada 2009 Rower jak najbardziej godny polecenia. W tej cenie cięzko znaleźć coś rzeczywiście lepszego. W porównaniu do modelu podanego przez Morox ma dużo lepszą rame, więc jest ciekawą opocją pod rozbudowę. Co do hamulców to oferują dobrą jakość hamowania.
Rzadzu Napisano 20 Listopada 2009 Napisano 20 Listopada 2009 Coś mi śmierdzi katalogowa waga tego A4. Osprzęt prawie identyczny jak w A2 2008, a 1,6kg mniej.
Fludi Napisano 20 Listopada 2009 Napisano 20 Listopada 2009 Jak możesz to dołóż sobie lepiej trochę kasy i kup A6 (mowa o rocznikach 2009). A co do rozmiaru, to lepiej wziąć mniejszy rozmiar, bo dzięki temu rower będzie parę gram lżejszy na wadze i trochę łatwiejszy w prowadzeniu. Natomiast braki rozmiarowe nadrobisz wymianą mostka i sztycy na trochę dłuższą, najlepiej poproś sprzedawcę, żeby w tej samej cenie wstawił CI je dłuższe jeśli te z roweru będą przyczyną nieprawidłowej pozycji. Już teraz mogę Ci powiedzieć, że jak to zwykle w Kross'ie sztyca bankowo będzie do wymiany na dłuższą, mostek nie wiadomo, ja nie musiałem (bo też brałem mniejszy rozmiar ramy)
thewool Napisano 21 Listopada 2009 Autor Napisano 21 Listopada 2009 Na A6 raczej nie ma szans. Jeszcze nie pracuję więc taka różnica w cenie to dla mnie duża suma. Mój wzrost to 183cm więc mam mały dylemat bo rama 18 będzie za mała a 20 za duża a rower wydaje się w miarę solidny. P.S na www.t-bike.pl znalazłem A4 w tej samej cenie jednak z nieco innym osprzętem i możliwością zakupu ramy 19. Niestety bez tarcz.
Fludi Napisano 21 Listopada 2009 Napisano 21 Listopada 2009 P.S na www.t-bike.pl znalazłem A4 w tej samej cenie jednak z nieco innym osprzętem i możliwością zakupu ramy 19. Niestety bez tarcz. Bo to poprzedni rocznik. Ja mam 186 i mam 20", a zastanawiałem się nad 22", ale jednak zrezygnowałem z przydużej kozy. Przy takim wzroście myślę, że lepiej zrobisz biorąc 20, tylko jak pisałem wcześniej sztyca do wymiany na wstępie, polecam PRO Lt, Xlt czy Plt. I radzę jednak dozbierać kasę do tych 2000PLN i kupić A6
Arek03170 Napisano 21 Listopada 2009 Napisano 21 Listopada 2009 w tej cenie wedlug mnie nic lepszego nie znajdziesz. Mam 180 cm wzrostu i jezdze na 19,5 i jest za duża. Najważniejsza jest długość ramy, a najlepiej, gdybyś przymierzył się do obydwu rozmiarów. Wziąłbym 18cali.
thewool Napisano 22 Listopada 2009 Autor Napisano 22 Listopada 2009 w tej cenie wedlug mnie nic lepszego nie znajdziesz.Mam 180 cm wzrostu i jezdze na 19,5 i jest za duża. Najważniejsza jest długość ramy, a najlepiej, gdybyś przymierzył się do obydwu rozmiarów. Wziąłbym 18cali. Ja mam 186 i mam 20", a zastanawiałem się nad 22", ale jednak zrezygnowałem z przydużej kozy. Przy takim wzroście myślę, że lepiej zrobisz biorąc 20, tylko jak pisałem wcześniej sztyca do wymiany na wstępie, polecam PRO Lt, Xlt czy Plt. I radzę jednak dozbierać kasę do tych 2000PLN i kupić A6 No właśnie :/ Jedni radzą 18" a inni 20" i bądź tu mądry... Rower będzie zamawiany przez internet, więc nie będę miał okazji go "przymierzyć" :/
rastatajm Napisano 22 Listopada 2009 Napisano 22 Listopada 2009 Przy wyborze rozmiaru możęsz wziąć pod uwagę warunki w których będziesz jeździł. Przypuśćmy, że jakieś techniczne ścieżki - 18", a proste szutrówki - 20". Osobiście polecałbym jednak przy twoim wzroście raczej 18".
Fludi Napisano 22 Listopada 2009 Napisano 22 Listopada 2009 A nie możesz po prostu iść do rowerowego z okolicy, który ma Kross'y i przymierzyć się do ramy? Nie musisz koniecznie sprawdzać A4, równie dobrze może to być 6 czy 8 bo to ta sama rama.
Kubusiowa Napisano 22 Listopada 2009 Napisano 22 Listopada 2009 Ja mam 19" przy wzroście 182 cm jest oki ale zdecydowanie wolałabym 18" na pewno nie większą, mój znajomy ma 20 i ja osobiście obiłabym sobie cztery litery przy szybkim zsiadaniu, wydaje się wielka
afly Napisano 22 Listopada 2009 Napisano 22 Listopada 2009 Przy wyborze rozmiaru możęsz wziąć pod uwagę warunki w których będziesz jeździł. Przypuśćmy, że jakieś techniczne ścieżki - 18", a proste szutrówki - 20". Osobiście polecałbym jednak przy twoim wzroście raczej 18". W 100% popieram, jeżeli lubisz szaleństwa po lesie itp 18" nie więcej! Jeżeli natomiast głownie asfalt, miasto itp (chociaż to pasuje do Crossa) to 20"
thewool Napisano 22 Listopada 2009 Autor Napisano 22 Listopada 2009 Szczerze mówiąc kupuję ten rower właśnie z myślą o takich leśnych drogach i lekkim terenie. Mieszkam na wsi i jazda po lesie i niewielkich nierównościach sprawia mi sporo przyjemności, więc raczej będę skłaniał się ku 18". Oczywiście odwiedzę najbliższy sklep i zapytam o krossa.
trakk Napisano 23 Listopada 2009 Napisano 23 Listopada 2009 TU masz Kross A4 rower.com.pl -20% taniej , dodatkowo można negocjować ceny, więc myślę, że jest to dobra opcja dla sprytniejszych. Można się czepiać hamulców i widelca, ale skoro ma Ci służyć do jazdy po wiejskich dróżkach, to ok
afly Napisano 23 Listopada 2009 Napisano 23 Listopada 2009 TU masz Kross A4 rower.com.pl -20% taniej , dodatkowo można negocjować ceny, więc myślę, że jest to dobra opcja dla sprytniejszych. Można się czepiać hamulców i widelca, ale skoro ma Ci służyć do jazdy po wiejskich dróżkach, to ok W jakim sensie można by się czepić? Podaj przykład rowerku który w takiej cenie ma lepsze hamulce lub amorek? Tutaj również możesz negocjować cenę: http://www.mudserwis.com/kross-level-a4-2009-p-58.html
Krosiant Napisano 23 Listopada 2009 Napisano 23 Listopada 2009 Jestem użytkownikiem tego roweru od Marca 2009. Przejeździłem już na nim sporo, a dałem za niego trochę więcej(ale mniej od katalogowej:P) i szczerze polecam! To, co Kross zrobił z serią ''Level'' na 2009 rok to po prostu poezja w dziedzinie ''cena do jakości''. W przyszłym roku już sprawę spartaczą, więc radzę brać to co zostało z obecnej serii;) Dart 2 skok 100mm - ludzie na niego narzekają, a ja jestem patyczakiem i wykorzystuję ze 3/4 skoku. Prawdopodobnie mam miękką sprężynę, bo jego działanie zaskakuje nawet byłych użytkowników tego amorka, więc polecam. Nie wiem jednak czy to ja miałem fart czy to standard w tym roczniku... Tektro Auriga Comp - szału nie ma, ale w tej klasie cenowej jest to najlepszy wybór. Hampelki banalne w obsłudze, a siła hamowania jest bardzo dobra, jak na warunki amatorskiego XC. Tylko radzę się nie przerazić, jak będziesz robił hałas na całą dzielnicę, kiedy spadnie deszcz;) Posiadam ramę 18'' i waga roweru to 12.32 grama, więc nie jest źle. Mam dość kontrowersyjne zdanie na temat odchudzania roweru, więc nie będę się wypowiadał. Mnie to odpowiada i autorowi tematu również będzie;) Generalnie polecam a4 2009, o ile nie możesz dozbierać do a6. Rower świetnie się prowadzi i po prostu robi wrażenie. Rama to jedna z najlepszych konstrukcji, jakie kiedykolwiek widziałem(w tej cenie rzecz jasna) - szlify zespawane, tylny ''trójkąt'' jest świetnie wyprofilowany i zaokrąglony. Wadą są koła, które przy tarczach szybką łapią bicie, ale jest to 3 minuty roboty, co średnio 2 miesiące;) Wiem, że brzmi, jak reklama Krossa, ale ja naprawdę jestem pod wrażeniem w tym przypadku. Uważam, że lepiej kupić rodzimego Krossa niż rower na dupiatym osprzęcie i naklejką zachodnich producentów za tą samą cenę. Gdybyś miał jakieś pytania to wal na priv - postaram się pomóc:)
Fludi Napisano 23 Listopada 2009 Napisano 23 Listopada 2009 Posiadam ramę 18'' i waga roweru to 12.32 grama, więc nie jest źle. Mam dość kontrowersyjne zdanie na temat odchudzania roweru, więc nie będę się wypowiadał. Mnie to odpowiada i autorowi tematu również będzie;) A cóż takiego jest kontrowersyjnego w odchudzaniu roweru? Generalnie polecam a4 2009, o ile nie możesz dozbierać do a6. Rower świetnie się prowadzi i po prostu robi wrażenie. Rama to jedna z najlepszych konstrukcji, jakie kiedykolwiek widziałem(w tej cenie rzecz jasna) - szlify zespawane, tylny ''trójkąt'' jest świetnie wyprofilowany i zaokrąglony. Wadą są koła, które przy tarczach szybką łapią bicie, ale jest to 3 minuty roboty, co średnio 2 miesiące;) Jak masz tarcze to chyba bicie nie jest tu tak istotne, bo w końcu nie słyszysz ocierania okładzin o obręcz. A 3 minuty roboty są może dla tych co umieją i mają na czym centrować koło. Wiem, że brzmi, jak reklama Krossa, ale ja naprawdę jestem pod wrażeniem w tym przypadku. Uważam, że lepiej kupić rodzimego Krossa niż rower na dupiatym osprzęcie i naklejką zachodnich producentów za tą samą cenę. Osób z podobnym podejściem jest mnóstwo, niestety jeszcze więcej jest takich, którym zależy na nalepce bardziej szanowanej zachodniej firmy...
Krosiant Napisano 23 Listopada 2009 Napisano 23 Listopada 2009 A cóż takiego jest kontrowersyjnego w odchudzaniu roweru? Nie mam zamiaru nikogo prowokować, więc sobie daruje. Może kiedyś podczas wspólnej cyklozy ci opowiem;))) Jak masz tarcze to chyba bicie nie jest tu tak istotne, bo w końcu nie słyszysz ocierania okładzin o obręcz. A 3 minuty roboty są może dla tych co umieją i mają na czym centrować koło. Ale bicie wpływa na komfort jazdy. Mnie osobiście denerwuje, kiedy patrzę sobie na koło, a te lekko się telepie. Centrowanie w tym wypadku to mało roboty, ale ja z tym jeżdżę do serwisu, bo nie mam czym centrować, a te kilka złotych mnie nie zbawi;) Osób z podobnym podejściem jest mnóstwo, niestety jeszcze więcej jest takich, którym zależy na nalepce bardziej szanowanej zachodniej firmy... Bo to wpływa na tzw. współczynnik lansu. Dla takich ludzi każdy rower, który nie jest Meridą, Giantem, Scottem to kupa gówna sprzedawana w hipermarketach;)
thewool Napisano 24 Listopada 2009 Autor Napisano 24 Listopada 2009 Tektro Auriga Comp - szału nie ma, ale w tej klasie cenowej jest to najlepszy wybór. Hampelki banalne w obsłudze, a siła hamowania jest bardzo dobra, jak na warunki amatorskiego XC. Tylko radzę się nie przerazić, jak będziesz robił hałas na całą dzielnicę, kiedy spadnie deszcz;) Szczerze mówiąc najbardziej zależy mi na opiniach o tych tarczach, bo widziałem już co dzieje się ze słabymi (tanimi) tarczami już po paru miesiącach użytkowania. Jeśli chodzi o taki "drobny szczegół" jak piszczenie to już jestem przyzwyczajony, mój obecny rowerek (v-brake) również hałasuje na mokrym Wiem, że brzmi, jak reklama Krossa, ale ja naprawdę jestem pod wrażeniem w tym przypadku. Uważam, że lepiej kupić rodzimego Krossa niż rower na dupiatym osprzęcie i naklejką zachodnich producentów za tą samą cenę. Starałem się znaleźć trochę komentarzy na temat Krossa i z tego co wiem mnóstwo osób poleca je w relacji cena-jakość. Pod moją szkołą widuję codziennie Krossy, więc chyba cieszą się dużą popularnością. P.S Na temat odchudzania pisz śmiało, chętnie poczytam na ten temat.
Nehre Napisano 24 Listopada 2009 Napisano 24 Listopada 2009 Mam podobny problem co autor tematu - wybór ramy miedzy 18" a 20".. mam 185 cm i noge 84, w sklepie polecaja mi 18, tutaj widze rowniez rozbieznosci i dalej nic nie wiem...; ) a kupic chce oczywiscie model A4 2009
afly Napisano 24 Listopada 2009 Napisano 24 Listopada 2009 Również brałbym dla Ciebie 18", podaj jakie zastosowanie ma mieć rowerek
Nehre Napisano 24 Listopada 2009 Napisano 24 Listopada 2009 Będę używał go raczej w celach sportowych niż jako środek transportu z miejsca a do miejsca b; ) wiadomo że do jakiegoś lasu trzeba dojechac, wiec troche asfaltu, las, jakiesz szutry piachy i pagorki, a jeśli czas pozwoli moze jakies wieksze eskapady. Przy ramie 18" nawet sztyca mi się trochę za krótka wydaje.. ale z tego co czytalem na forum to Krossy tak mają.. Dodatkowo nie mam doświadczenia, będzie to moj drugi rower, po czym mogę poznać, że rama jest za krótka? Dzięki za pomoc!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.