Skocz do zawartości

[przerzutki] Zostać przy XT 08 czy przesiadać się na XTR ?


.PaVLo.

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się czy warto przesiadać się z osprzętu XT 2008 na XTR (przerzutka shadow). ;)

 

Głównie interesuje mnie czy osprzęt ten da rade na zawodach MTB w często ciężkich warunkach. Jak bardzo jest odporny ?

 

Po oględzinach obecnego stwierdziłem, że tylna przerzutka nabrała lekkich luzów na nitach, ale może takie już były, wózek prosty, ale troche poobijany, przednia pracuje jak nowa, lewej manetce zdarzy się , że w czasie przerzucania na większą tarczę przekręca się za daleko i przeskakuje przez jakąś blokadę, w dół nie ma problemu. W korbie mam ułamany jeden ząb na dużej tarczy i trochę już zużytą środkową a planuje wymienić też kasetę i łańcuch na Sram X-0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy warto przesiadać się z osprzętu XT 2008 na XTR (przerzutka shadow). ;)

 

Głównie interesuje mnie czy osprzęt ten da rade na zawodach MTB w często ciężkich warunkach. Jak bardzo jest odporny ?

 

Hmmm. Wydaje mi się że najwyższa grupa Shimano należy do jazdy turystycznej ...

Skoro masz zamiar kupić taką przerzutkę, no to powinieneś wiedzieć do czego jest przeznaczona.

A i wydaje mi się, że bez przyczyny większość zawodowców jeździ na XTRze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, nawet na alivio ludzie startują bo lubią takie zawody a zwyczajnie nie stać ich na lepszy sprzęt. Moje pytanie bardziej sprecyzuje, czy XTR wytrzyma kilka sezonów po mniej więcej 15-16 zawodów na rok ?, głównie to przerzutki, bo korba wiadomo, że jej tarcze mocno pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, nawet na alivio ludzie startują bo lubią takie zawody a zwyczajnie nie stać ich na lepszy sprzęt.

 

To chyba oczywiste. Jednak ja mówię o przeznaczeniu zawodniczej przerzutki.

 

A wracając do Twojego pytania to na jakim dystansie będą odbywać się te zawody ?? Bo można startować na 15 km i na 60 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj również, że w czasie zawodów jest większe prawdopodobieństwo zepsucia/urwania/... sprzętu i musisz być przygotowany na ewentualne koszty. Dajmy na to, że będziesz miał ogromnego pecha i dwa razy urwiesz przerzutkę z tyłu - przy XTR to duże koszty już...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Wydaje mi się że najwyższa grupa Shimano należy do jazdy turystycznej ...

Skoro masz zamiar kupić taką przerzutkę, no to powinieneś wiedzieć do czego jest przeznaczona.

A i wydaje mi się, że bez przyczyny większość zawodowców jeździ na XTRze.

hm nie wiem czy ten post to na powaznie czy zartem ale xtr to raczej przede wszystkim grupa shimano zawodnicza. a to ze z powodzeniem bywa eksploatowana przez inne grupy/typy uzytkownikow to dodatek do sprzedazy (mysle ze baaaardzo duzy)

wiekszosc zawodowcow jezdzi bez powodu na xtr'ze? ;) nooo zakladajac ze zawodnik zawodowy ma do dyspozycji 10 rowerow i ciezarowke czesci to rzeczywiscie - jakosc pracy na poczatku eksploatacji moze byc podobna, zmienia sie to jednak z czasem, bo pamietam jak wyglądało moje alivio po roku a jak xtr po trzech. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie bardziej sprecyzuje, czy XTR wytrzyma kilka sezonów po mniej więcej 15-16 zawodów na rok ?, głównie to przerzutki, bo korba wiadomo, że jej tarcze mocno pracują.

XTR nie jest panaceum na naturalne zużycie sprzętu. Przerzutka padnie po podobnym okresie co i XT, LX czy inne. Różnicą jest szybkość, precyzja przerzucania i waga sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm nie wiem czy ten post to na powaznie czy zartem ale xtr to raczej przede wszystkim grupa shimano zawodnicza. a to ze z powodzeniem bywa eksploatowana przez inne grupy/typy uzytkownikow to dodatek do sprzedazy (mysle ze baaaardzo duzy)

wiekszosc zawodowcow jezdzi bez powodu na xtr'ze? :D nooo zakladajac ze zawodnik zawodowy ma do dyspozycji 10 rowerow i ciezarowke czesci to rzeczywiscie - jakosc pracy na poczatku eksploatacji moze byc podobna, zmienia sie to jednak z czasem, bo pamietam jak wyglądało moje alivio po roku a jak xtr po trzech. :)

 

To była ironia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XTR to klasa sama w sobie..Od lat zawodowcy sie na niej sciagaja..Spokojnie wytrzyma znam kolesia co ma xtr od 97 roku czyli ta 2 generacje jak sie nie myle i tylko kołeczko 1 wymienil :)Wiec spokojnie wytrzyma!!! I warto w nia zainwestowac

 

i ściga się na niej od 97 roku? Bo w jeździe turystycznej, to tyle wytrzyma Deore, czy Alivio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 tys. przez 12 lat ?? bez jaj, ale ja przez ten czas to nakręciłem lekko 80 tys

 

Co do tematu to właśnie troche obawiam się o tylną przerzutkę a właściwie o karbonowy wózek, czy wytrzyma ewentualne uderzenie kamienia, bo jakoś nie mam przekonania do niektórych elementów wykonanych z tego tworzywa :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ja w drugim rowerze mam na przodzie Alivio, która hula już od 2001 roku, a przebiegu ma z 25 tyś i jestem drugim właścicielem, fakt luzy ma takie, że ją słychać na wertepach, ale na wypady turystyczne po płaski nadaje się nadal w sam raz. Teraz przesiadłem się z LXa na XTR'a w podstawowym rowerze i powiem, że różnica jest zauważalna, przy mocnym deptaniu moim zdaniem precyzyjnie i bezszelestnie zmienia przełożenia co bardzo mi się podoba mimo wszystko, że nie startuje w zawodach. Moim zdaniem jak są pieniądze to nie ma się co zastanawiać nawet nad sramem X.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...