Skocz do zawartości

[przerzutka] Shimano SLX TS - wymiana na DS ?


KONAT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich chcących podzielić się swoją wiedzą lub po prostu chcących doradzić.

 

W związku z tym, że moja przednia przerzutka SH SLX Top Swing podczas zmiany biegów z najwyższej koronki na środkową parokrotnie zaciągała łańcuch (tak mi się przynajmniej wydaje) co za pierwszym razem za skutkowało jej lekkim przekrzywieniem a później wygięciem prowadnika (klatki), na chwilę obecną mam nadzieję problem ten zniwelowałem i nie mam z tym problemów noszę się z zamiarem wymiany przedniej zdewastowanej wyżej opisanymi niecelowymi zabiegami na nową i tu pojawiają się małe pytanka:

 

1. Zastanawiam się nad wymianą SLX Top Swing na XT tylko bardziej bym się skłaniał ku Down Swing ale chcę zapytać osób, które mają taki zabieg za sobą czy różnica w sile potrzebnej do zmiany jest znaczna czy mało lub wcale niezauważalna posiadam manetki Shimano SLX SL-M660 Rapidfire-Plus.

 

2. Podczas wykonywania serwisu gwarancyjnego pytałem Pana w serwisie czy w przypadku mojej ramy przerzutka Down Swing zmieści się pod mocowaniem bidona powiedział, że tak ale będzie ona ciężej pracowała stąd moje pierwsze pytanie. Moja rama to CUBE Ltd Race.

 

3. Czy może pomyśleć o wymianie na przerzutkę XT typu E mocowaną pod miskę suportu i czy przy takiej ewentualności mocowana ona jest tylko pod miskę czy rama powinna mieć jakieś dodatkowe mocowanie na rurze podsiodłowej?

 

Wydaje mi się, że zapytałem o wszystko co chciałem ale w razie co będę dopisywał i wyjaśniał. Z góry dzięki za opinię i porady. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

CO do zaciagania lancucha to nie wina przerzutki tylko raczej korby/lancucha.

CO do typu down swing chodzi ciezej i to sporo ale idzie sie przyzwyczaić. Jezeli chcesz wiedziec czy sie zmiesci w mocowanie pod bidon napisz ilo calowa masz rame.

 

Jezeli chodzi o E-type to z tego co u kumpla widziałem maja obejme do rury i mocowanie pod suport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO do zaciagania lancucha to nie wina przerzutki tylko raczej korby/lancucha.

CO do typu down swing chodzi ciezej i to sporo ale idzie sie przyzwyczaić. Jezeli chcesz wiedziec czy sie zmiesci w mocowanie pod bidon napisz ilo calowa masz rame.

 

Jezeli chodzi o E-type to z tego co u kumpla widziałem maja obejme do rury i mocowanie pod suport.

 

A możesz cosik więcej napisać w kwestii zaciągania łańcucha z winą po stronie korby/łańcucha byłbym bardzo wdzięczny.

 

Rama jest 20-sto calowa.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Korby zwlaszcza lepsze nie maja zwyklych zebow tylko specjalnie profilowane z nitami i nacieciami na czele. Wszystko poto by wspomagac prace lancucha. ALe czasami jak sie nie dobierze taki lancuch jak trzba to lubi sie zaczepiac o zebatke co powoduje podwijanie i co dalej mozna sobie dopisac.

 

Pisałes jaka masz przerzutke ale nie pisales jaka masz korbe i lancuch. dobrze by było pozyczyc od kogos kompatybilny lancuch i sie przejechac.

 

Moze być tak ze na korbie masz gdzies bubu i sie o to lancuch zachacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba jest SLX wiec nie jakiś tam szał ale najgorsza też nie wiec możliwe, że coś ją boli dzisiaj ją sobie obejrzę, łańcuch jest HG53 muszę sobie poszukać jakie łańcuchy są kompatybilne z tą korbą no chyba , że ktoś wie i chce się tym tu podzielić. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kwestia niekompatybilności.

 

Ja mam cały napęd w XT i zaciąga łańcuch aż miło. I to od nowości. Testowane na łańcuchu XT oraz LX.

 

No właśnie sprawdziłem, że korba SLX jest kompatybilna z wszystkimi łańcuchami 9-cio rzędowymi HG wiec teoretycznie tu problemu nie ma. To co jaką stawiamy nową diagnozę hihi. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się z tym męczę od prawie roku. Już nie kombinuję. Przy zrzucaniu z blatu pedałuję z minimalnym naciskiem na pedały i patrzę czy zrzuciło.

 

Ostatnio zauważyłem, że szansa na poprawną zmianę biegu zależy od siły strzału przerzutki. Jeżeli linka chodzi ciężkawo (u mnie winny jest dolny ślizg na ramie), to bardzo często mi się zakleszcza.

 

Zastanawiam się nad ściśnięciem prowadnicy. Może wtedy będzie precyzyjniej przełączać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zauważyłem, że szansa na poprawną zmianę biegu zależy od siły strzału przerzutki. Jeżeli linka chodzi ciężkawo (u mnie winny jest dolny ślizg na ramie), to bardzo często mi się zakleszcza.

 

I właśnie dlatego zastanawiam się nad taką zmianą jak w tytule. Tak mi się wydaje, że jeśli DOWN SWING chodzi ciężej to może i troszkę wolniej a co za tym idzie ten "strzał" w łańcuch powodujący jego podwijanie będzie mniejszy lub wcale i to rozwiąże problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

I właśnie dlatego zastanawiam się nad taką zmianą jak w tytule. Tak mi się wydaje, że jeśli DOWN SWING chodzi ciężej to może i troszkę wolniej a co za tym idzie ten "strzał" w łańcuch powodujący jego podwijanie będzie mniejszy lub wcale i to rozwiąże problem.

down swing chodzi ciezej ale to wynika z jego konstrukcji, naciąg sprezyny jest wiekszy wiec strzał powinien być mocniejszy i szybszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...