Housik Napisano 19 Listopada 2009 Napisano 19 Listopada 2009 Witam! Mam pewien problem związany z damperem, nie wiem czy to normalnie w Foxach czy jednak wymaga serwisu. Na cały skok 39mm damera 3mm jest taki "skok jałowy" bez kompresji. Czy osoby posiadające floaty r/rp2/rp23 tez tak mają ? Odnośnie zapowietrzenia dampera to myślę że raczej... nie. Wiem że jak jest zapowietrzony to zwykle olej mieszając się z gazem przy pracy dampera zaczyna świszczeć.
adriansocho Napisano 20 Listopada 2009 Napisano 20 Listopada 2009 Zapowietrzenie można wyczuć jak trzymasz damper komorą powietrzną do góry (wtedy też część hydrauliczna w pobliżu tłoka jest u góry i tam się zbierają bąbelki powietrza). Spuszczasz powietrze, wciskasz damper i sprawdzasz, czy przez ostatnie 2-3mm skoku amor ma nadal tłumienie odbicia. Jeśli nie to znaczy że pod koniec komory olejowej jest powietrze a nie olej.
Housik Napisano 20 Listopada 2009 Autor Napisano 20 Listopada 2009 tylko czytając na dh-złomie wypowiedź osoby która serwisuje dampery, spuszczając powietrze z dampera i uginając go można go właśnie zapowietrzyć niby..
tobo Napisano 20 Listopada 2009 Napisano 20 Listopada 2009 noooo to fachowiec z niego w rp podobnie jak w innych damperach tłumienie jest odseparowane od sprężyny - to zamknięty kartusz olejowy, pod ciśnieniem które umożliwia pracę tłumikowi. amortyzator przedni zawsze pracuje w pionie i olej jest na dnie - więc tłumienie działa. gdy obrócisz amortyzator wraz z rowerem do góry nogami i olej popłynie w stronę korony to widelec traci swoje właściwości tłumiące - to typowy objaw posiadania kąpieli olejowej. amortyzatory z zamkniętym kartuszem w jednej goleni działają nadal lub działają w części. ponieważ dampery są instalowane w pionie lub poziomie lub pod jakimś kątem to nie można przewidzieć czy olej będzie na swoim miejscu. zamknięcie go w kartuszu i trzymanie gazem na właściwym miejscu umożliwia pracę bez względu na położenie wymyślone przez producenta ramy. gdybyś spuszczał całkowicie powietrze z floatów tylnych to nie mógłbyś serwisować komory powietrznej, zgodnie z zaleceniami fox racing shox, ktory to serwis jest na oficjalnej stronie foxa wraz z filmikiem poglądowym. konstrukcyjnie kartusz tłumiący w amortyzatorach powietrznych nie rózni się o tych z amortyzatorów spręzynowych - w spręzynowych kartusz tłumienia widzisz - wsuwa się w niego tłok - a w powietrznych nie gdyż "opatulony" jest on cylindrem komory powietrznej spręzyny.
adriansocho Napisano 20 Listopada 2009 Napisano 20 Listopada 2009 w spręzynowych kartusz tłumienia widzisz - wsuwa się w niego tłok - a w powietrznych nie gdyż "opatulony" jest on cylindrem komory powietrznej spręzyny. tak naprawdę to część kartusza widać, to co nie jest cylindrem komory powietrznej (często pokryte złotą albo szarą powłoką anodową) to jest obudowa części hydraulicznej.
MarcinGoluch Napisano 20 Listopada 2009 Napisano 20 Listopada 2009 Tobo pamietasz o co pytałem Cię jakis czas temu w sprawie mojego Floata R z Propheta? To dokładnie ten sam objaw który jest u Housika. Housik jeśli masz tłumienie powrotu to nie będzie kwestia zapowietrzenia. Objaw Ci się pojawił nagle czy może sobie istniał a go nie zauważałeś? Miałem to samo w Float R. Obajw zauważyłem przybardzo niskim ciśnieniu. Po napommpowaniu objaw nieco ustapił i trzeba było się skupić żeby go wyczuć naciskając rame rękoma. Przy użytkowaniu w terenie nie było to wogóle wyczuwalne. Pozdrawiam! Marcin
Housik Napisano 20 Listopada 2009 Autor Napisano 20 Listopada 2009 NIe byłod początku jak poskładałem damper na nowo (3 raz) dostałem odp od cultu: Przejaw śorbania występuje jedynie w mocno zapowietrzonych damperach. Pozdrawiamy, Cult-Bikes > Witamy, > > Jałowy skok jest raczej typowym objawem zapowietrzenia. > > Pozdrawiamy, > Cult-Bikes Tylko teraz juz nie mam pojęcia jak poskładać żeby nie był zapowietrzony, ponoc mianitou zaleca składanie przy całkowicie zanurzonym damprzerze w oleju...
adriansocho Napisano 23 Listopada 2009 Napisano 23 Listopada 2009 Tylko teraz juz nie mam pojęcia jak poskładać żeby nie był zapowietrzony, ponoc mianitou zaleca składanie przy całkowicie zanurzonym damprzerze w oleju... Panie, myślisz że serwis damperów byłby taki drogi gdyby jego zalewanie było takie łatwe jak np odpowietrzanie hamulców hydraulicznych albo zaplatanie koła? Poszukaj instrukcji serwisowej do damperów Minetou, zarówno dla damperów sprężynowych ze zbiorniczkiem jak i dla powietrznych typu Swinger jest instrukcja krok po kroku, a jedne i drugie są podobne w budowie do Foxów (odpowiednio: do Vanilla RC i do Float Rxx). Ale uprzedzam że jest to dużo trudniejsze i wymaga dokładności oraz kilka nietypowych narzędzi.
Housik Napisano 24 Listopada 2009 Autor Napisano 24 Listopada 2009 nie ukrywam że dostęp do narzędzi lub dorobienie to pikuś w porównaniu z poskładaniem aby nie był zapowietrzony
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.