Skocz do zawartości

[suport lub napęd] Pstryka przy przeciążeniach

SierakMaster

Rekomendowane odpowiedzi

Rower mam od roku, ma przebieg: 1213km. Od 2 miesięcy przy większych przeciążeniach (czyli gdy cała masa ciała napiera na pedały) coś pstryka :excl: w okolicy suportu lub napędu. Mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie to pstryka i co należy wymienić, lub naprawić :( W sklepie nie wiedzieli o co kaman i chcieli mi rower rozbierać na części, na co oczywiście się nie zgodziłem (wszystko naprawiam sobie sam, nie mam zaufania do serwisów rowerowych). Jeżdżę od 4 lat, wcześniej miałem Gianta Sierre i tam suport (lub napęd) działał wporządku. Z góry dziękuję za szybką odpowiedź.

Pamiętaj zawsze napisać jaki masz napęd, korba, suport itp. Prawdopodobnie to "pykanie" dobiega z pedałów albo suportu, zwłaszcza skoro twierdzisz, że jest słyszalne gdy mocniej depniesz na pedały.

Jeśli masz pedały platformowe, polecałbym sprawdzić czy nie mają luzów.

Jeśli tak - to rozbierz je i skontruj w celu usunięcia luzów.

Jeśli nie - odkręć pedały, daj trochę smaru (np. grafitowego) na gwint i wkręć je ponownie w korbę <- o dziwo jest to częsty przypadek platform, że "strzelają" gdy są niedokręcone do korby

Jeśli powyższe nie pomogło: odkręć korbę, wykręć suport i przeczyść całość, łącznie z mufą w ramie, do której wkręcany jest suport.

Inna możliwość (nie zaszkodzi sprawdzić) to zabrudzone wnętrze rury podsiodłowej do której wchodzi sztyca, w tym wypadku wystarczy wyjąć sztycę i przeczyścić zarówno wnętrze ramy jak i samą sztycę.