klimek11 Napisano 3 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2011 Ciekawa sprawa z korbą, daj znać co Ci wymienią. Jeśli chodzi o rogi, są to BBB BBE-02 TrailMokey. Długo szukałem krótkich, giętych rogów, posiadam je od ponad roku. Spisują się rewelacyjnie, parę razy zaliczyłem porządne wywrotki z nimi - powstały jedynie zarysowania (są wykonane z jednego kawałka aluminium). Zamocowanie ich nie wymaga użycia dużo siły, raczej wyczucia. Prezentują się bardzo fajnie - oczywiście nie jest to aspekt dla którego je kupiłem. Zależało mi na tym aby były gięte co znacznie ułatwia mi oparcie śródręcza na rogu(dłoń się nie ześlizguje, rogi mogą być bardziej "położone"). Jeśli chodzi o wady to jest jedna istotna - zapłaciłem za nie 52 zł. Jeśli chodzi o przerobione klamki (tak aby można było efektywnie hamować bez zdejmowania rąk z rogów) to spisują się rewelacyjnie (jak jeżdżę między drzewami to unikam hamowania "z rogów", natomiast w mieście i na długich trasach system sprawuje się znakomicie ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziemian Napisano 3 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2011 Kurde tylko szkoda że nigdzie nie można ich dostać w kolorze czarnym bo kupiłbym bo mi sie podobają i waga niezła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 To może napiszę coś w zasadzie o samej ramie Bo z oryginału została właśnie rama, przednia zmieniarka, obręcze, szprychy, manetka lewa, tylna piasta i tylny hamulec, kierownica z mostkiem... i tyle Jak łatwo się domyśleć, sporo do zmian, szczególnie koła z hamulcami, może urwę z 0,7kg na tym, ale chwilowo mam inne wydatki No, i spokojnie z 200g na kokpicie, ze 100g na manetkach i przedniej przerzutce... czekajcie, już zeszłem kilogram w dół, a rama dalej nie opisana Przebieg? A liczmy coś koło 4,5kkm może więcej, może mniej, w sumie mało istotne, ważne, że granica 4kkm jest pokonana Jak się rama sprawuje? Z amortyzatorem 80mm stała się nieco bardziej nerwowa, do tego rower paradoksalnie lepiej zjeżdża, reaguje na ruchy kierownicy i baardzo lubi balans ciałem - w końcu można zaliczać w miarę normalnie zjazdy podjazdy? Pestka, w sumie tylko waga przeszkadza, reszta jest idealna. No, może 5mm krótszy mostek wpakuję tutaj, ale to bardziej już kosmetyka Lakier.. w sumie to szału z nim nie ma, o ile ktoś o niego dba. No właśnie.. jak dba Ja sobie zaniedbałem i mam odbarwienia po błocie czy ponabijane ziarenka piasku na dolnej rurze. Oczywiście nie wpływa to na wytrzymałość, ale jak ktoś jest przesadnym estetą.. Ja w każdym razie takowym nie jestem i mi to nie przeszkadza To ma jeździć, potem znieść cioranie w terenie a na końcu wyglądać, wiadomo, najlepiej ubłocony Sztywność? Jak ktoś nie zrywa łańcuchów delikatnym naciśnięciem na korby i nie podnosi na stopach małego samochodu, tudzież nie waży tyle co mały samochód, nie będzie narzekać Sztywność jest zadowalająca, rama nie pływa, choć jak wiadomo, mogłoby być lepiej. Ale nie jest, pomimo że sztywność jest satysfakcjonująca W sumie mam na zabiciu stery, przednią przerzutkę i.. w zasadzie tyle Obie części odmawiają powoli posłuszeństwa, ale myślę że wytrzymają jeszcze z 1kkm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elton29 Napisano 11 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 No teraz ten rowerek warto kupić za taką kasę chociażby dlatego iż jest wyposażony w manetki sram x5 i tylną przerzutkę x7 a także hamulce tektro aquila które co prawda ni są hydrauliczne ale sprawują się całkiem przyzwoicie i wiem to z autopsji gdyż od kilku dni posiadam ten bike. Moim zdaniem jest rowerek zasługuje na uwagę z racji posiadanych komponentów w zestawie i po małej korekcie tz.wymianie kierownicy która jest dość "niewygodna" opon a także moim zdaniem słabej korby można się naprawdę cieszyć z jazdy:) Powinienem w sumie dodać iż jest to mój pierwszy post na tym forum:) Ps.może ktoś by się chciał wymienić oponkami? Moje mają 26x2.1 a chciałbym jakieś węższe gdyż częściej śmigam po utwardzonej nawierzchni i lekkim terenie,26x1.9 były by spoko. Na koniec pytanko do posiadaczy czy macie może jakąś listę części a dokładniej wagę poszczególnych elementów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RybekZKlanu Napisano 22 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2011 (edytowane) klimek11, dzwoniłem tam na serwis i mi powiedzieli, żebym odesłał im samą korbę( nie musiałem roweru czyścić dokładnie ani pakować do kartonu) i dzisiaj był kurier(przesyłka na ich koszt) i chyba mi wymienią Edytowane 22 Lipca 2011 przez RybekZKlanu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 No teraz ten rowerek warto kupić za taką kasę chociażby dlatego iż jest wyposażony w manetki sram x5 i tylną przerzutkę x7 a także hamulce tektro aquila yyyy, tylko że to jest składak na bazie A2 a nie A2, na stronie krossa nie ma żadnego wyposażenia sram w rowerze :wallbash: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
potrzeba Napisano 27 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 Witam, zastanawiam się nad kupnem roweru KROSS LEVEL A2 DISC. Za bardzo się nie znam na podzespołach, więc proszę o opinię ekspertów... na allegro znalazłem aukcje tego modelu, lecz troszkę się różnią specyfikacją: http://allegro.pl/rower-mtb-kross-level-a2-disc-wysylka-gratis-i1735425870.html http://allegro.pl/kross-level-a2-dsc-dobry-goral-wyprzedaz-lublin-i1725588004.html Który wybrać? Może jakiś inny model Hexagon v6?, na allegro takie aukcje znalazłem: http://allegro.pl/kross-hexagon-v6-z-hamulcami-tarczowymi-lublin-i1721202423.html http://allegro.pl/kross-hexagon-v6-model-2011-rama-21-okazja-i1720882334.html No i w końcu dylemat z ramą, mam 180 cm, dł nóg 90 cm, więc 19 lub 21? Pozdrawiam i czekam na informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klimek11 Napisano 27 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 Witam Hexagon'y odpadają za samą cenę w porównaniu do leveli Level'e - faktycznie napęd bazuje na sram'ie (jakieś składane ) . Oba modele mają różne amorki, nigdy nie miałem do czynienia z żadnym z nich (poszukaj, którego bardziej chwalą ludzie, xcm chyba lepszy). Cała sprawa wyboru rozbije się o manetki (ja bym tym się sugerował przy takich opcjach wyboru). Rowerek z drugiego linku (sklep wilex rowery) jest atrakcyjniejszy (manetki Sram X7) w pierwszym linku (sklep marex rowery) - manetki Sram X5. Brałbym tego ze sklepu wilex . Życzę udanego zakupu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 (edytowane) witam zaczynam składać na ramie lvl`a swój nowy sprzęt i potrzebuję porady-jakie długości poszczególnych odcinków pancerzy? hamulce v`ki bo nie mam możliwości docięcia i w sklepie poprosiłbym o docięcie Edit: zapomniałem o najważniejszym, rama level a2 rozmiar 19 Edytowane 11 Sierpnia 2011 przez MMMAAACCC7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaw11 Napisano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2011 Wie ktoś jakiej średnicy mostek jest potrzebny do tego krossa A2 ? Amortyzator standardowy SR SUntour XCR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 13 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2011 No nazjwyklejszy możliwy chyba... Na sterówkę 1 1/8" i kierownice 25.2mm (no, tę mniejszą najpopularniejszą ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klimek11 Napisano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2011 Witam Jeśli chodzi o długości pancerzy to musisz podać rocznik ramy. Ciężko będzie podać długości bez demontażu. Polecam kupić Ci następujące długości 2m (na tył - biegnie przez całą długość ramy z 2009 przy nowszych ramach to nie wiem) i 1m (na przód), następnie przyłóż je i zaznacz mazakiem miejsca przycięcia (pamiętaj o końcówkach pancerzy i fajkach które dojdą). Długość pancerza tylnego musi być tak tak dobrana aby przy maksymalnym skręceniu w prawo nie blokowała skrętu. Długość przodu dobierzesz bez problemu. To co Ci zostanie zabierz ze sklepu - zawsze się przyda. Sebaw11 Mostek ma dwie średnice (ahhaa ale odkryłem) myślę że chodzi Ci o średnice pod kierownice - zmierz suwmiarką śr. kiery - nie chcę podawać bo nie pamiętam. Część mostka montowana do amorka musi mieć 1i1/8 cala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaw11 Napisano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2011 (edytowane) No nazjwyklejszy możliwy chyba... Na sterówkę 1 1/8" i kierownice 25.2mm (no, tę mniejszą najpopularniejszą ) Dzięki, ws. rowerów się uczę dopiero A jaki najtańszy mostek możesz polecić ? Edytowane 14 Sierpnia 2011 przez sebaw11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 14 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2011 Coś ze stajni Accenta - nie będzie lekko, ale w miarę solidnie. Zależy ile chcesz wydać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 22 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 No cóż, po wielu tysiącach (no dobra, gdzieś koło 6,5k) kilometrów, wielu podjazdach, jeszcze większej ilości zjazdów, po parunastu rajdach, po kilku maratonach, po wielu litrach przelanego potu i oleju do łańcucha, po wielu zmianach w sprzęcie oraz przeklinaniu tej ramy, stwierdzam oficjalnie, iż nieco zaniedbany test dobiega powoli końca. Jeśli moje plany znajdą odzwierciedlenie w czasie, to w sierpniu powinienem pomykać na nowej ramie. Mam na oku już kilka modeli, niemniej nie chcę zapeszać. Ż bólem serca będę się rozstawać z tą ramą, bardzo sympatyczna geometra, niezła waga... Tylko sztywność.. No cóż, sztywność zaczęła drastycznie spadać, do tego obawiam się, że zaczyna pękać na dolnym spawie główki Jest ryska, gdzieś na ok. centymetr wzdłuż spawu, trzeszczy, gdy hamuję przednim hamulcem (nawet gdy włożę inny amortyzator i inne stery - sprawdzane wszystko), ale nie powiększa się. Do sierpnia żadnych gór i hardcoru Bardzo się przywiązałem do tej kupki aluminium z lichym lakierem, który odpada od patrzenia, zniosła moje głupie wybryki i terenowe wygłupy, ale podejrzewam, że firmowy XCR ją zabił swoją wysokością (niby 100mm skoku, ale wysoki na ~135mm skoku, jak Duro). Wnioski wyciągnijcie sami. Co się zmieniło? Koła (set: Accent Airplane + Sh Hone + Sapim Leader), hamulce (BB5 180mm + IO 160mm), sztyca (Accent Grayfish), stery (FSA Orbit Z). Mam nadzieję, że podpasuje do nowej ramy. Jeśli plan nie wypali, Kross leci do spawania aluminium, no cóż, z bólem serca, ale jeździć trzeba na czymś. To naprawdę dobra rama, ale mi się trafił egzemplarz... Lichy? A może po prostu taki ma być? Sentyment pozostanie, na pewno tej ramy nie sprzedam! HAIL LEVEL A2! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz8769 Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Witam, Oto mój obecny Kross A2 2010 zakupiony we wrześniu zeszłego : www.image-share.com/upload/1540/103.jpg www.image-share.com/upload/1540/104.jpg Specyfikacja: Rama Aluminiowa 6061 , 21'' Obręcze Alu 26" 559x19 wys.stożek, czarna Widelec Epicon LOD(zastąpił XCT v3) Przerzutka tył SRAM model 7.0 Przerzutka przód Shimano Altus(wciąż nie wymieniłem, ale spisuje się coraz słąbiej i wstawie X-5/X-7) Manetki Sram klasa X-5 Hamulec przód Shimano Deore BR-M596 2012 Hamulec tył Shimano Deore BR-M596 2012(zastąpiły mechaniczne Tektro) Korby CW9-XCC-T202PBG suport Łożyskowany uszczelniony firmy Alfred Thun Opony 26"x2.1" Maxxis Crossmark(zastąpiły ciężkie początkowe) Łańcuch CN HG 41 Kaseta CS-HG41 8-SPEED;11-32T(AW) Kierownica Alu MTB-AL-153BT Wspornik kierownicy Alu TDS-AD368-8 Siodło Selle Royal 6553 Mach PU BK Wspornik siodła Alu SP-235 27,2x300, SS.A.BK Biegi 24 Sram X7/X5 Pedały VP-X92 Piasty Uszczelnione firmy Joy Industrial.Alu Stery Super Express H-142 Rower obecnie waży wciąż dużo bo 13,7kg. Plany rozwojowe są takie: 1) Wymiana kół - myślę o czymś lekkim na mechanicznych (novatec, sram), lecz nie wiem czy pakować w koła 400, czy 600zł. Jeżdzę co prawda po terenie przeróżnym, ale nie typowo górskim. 2)Zmiana korby na SLX M660(?) - idzie za tym zmiana napędu na 3x9(kaseta, łańcuch, manetka). Nie wiem czy potrzebna mi, aż tak dobra korba, ale zakochałem się w niej 3)Wymiana kierownicy, mostka, sztycy na coś lekkiego, ale to w 300zł się zmieszcze i zostawię raczej na koniec. Myślę o wymianach w kolejności jak wyżej, gdyż napęd nadaje się do zajeżdzania i jak nie po sezonie to w przyszłym roku można wymienić. Teraz natomiast wymieniłbym koła. Tylko jakie ? Czy na pewno dobrze myślę ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 30 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Wymieniaj koła i korbę (w kolejności od bardziej zużytego). Korba, jeśli odchudzasz rower, to slx, inaczej Deore M590. Do obu korb warto dokupić suport Accent'a, oryginalny notabene przed 10 minutami ratowałem nowymi łożyskami. Accent ma standardowe łożyska, szimanowski suport ma niewymiarowe. Koła... Polecam albo systemowe Mavic CrossRide, albo zestaw jaki ja mam (Shimano Hone + Sapim Leader + Accent Airplane) lub coś w rodzaju Mavic XM317 + DT Champion/Competition + Novatec (np. 71x lub 81x) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiatrucien Napisano 13 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 (edytowane) Witam. Jestem pół-szczesliwym posiadaczem Kross Level A2 2009 chyba. ROWER KROSS LEVEL A2 17'' POMARAŃCZOWY 2009 Kupowalem go na "okazji" w pewnym serwisie, wiec bez gwarancji. Powoli zaczynam żałowac. Rower zaczyna sie sypac ! W pełne 3mc, - używałem go średnio. 4 wypady w gory, - reszta miasto, - pola. Oto moje spostrzezenia: 1 wypad w gory - bez zastrzezen. Kazdy kolejny coraz to gorzej. Rower zaczynal trzaskac, byc moze cos z tylna przerzutka, albo tylna zebatka. W miescie przy dynamicznej jezdzie i zmianie "biegów" zaczyna strzelac. Tylna opona jest beznadziejnie łysa. Przetarta zostala w okolo 5 tygodni. Obecnie oszczedzam ją jak się da. Do tej pory złapałem 5 dziur, - wymienilem 2 opony. Dzisiaj własnie złamałem uchwyt trzymajacy siodełko przy rurze podsiodelkowej. Przy okazji te 2 śruby mocujace zostały złamane na poł. Caly element niestety do wymiany. Gdzie to moge kupic (jaka cena), by dopasowac do siodelka, bo obecnie mam rure z siodelkiem z poprzedniego "chinskiego" roweru. Powiem szczerze, ze sam uchwyt dosyc markotnie zostal zrobiony. Trzymal sie z jednej strony ten stop i poszedl. Od roweru oczekiwałem, ze posluzy przynajmniej 3 lata, - a tu prosze w 3mc - demolka. Edytowane 13 Listopada 2012 przez wiatrucien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dlugi8800 Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 To że biegi strzelają to najprawdopodobniej wina rozregulowania przerzutki więc spróbuj ją podregulować, a to że szybko się opona z tyłu zużyła to podejrzewam że hamujesz głowie tylnym hamulcem i to w dodatku blokując koło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Też tak miałem (nie w A2), że tylko kapeć ścierał się błyskawicznie. Nauczyłem się hamować przodem i problem minął. Tylna opona po 2kkm wygląda prawie tak samo jak nowa przednia (KLS Grippen). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiatrucien Napisano 16 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2012 (edytowane) To że biegi strzelają to najprawdopodobniej wina rozregulowania przerzutki więc spróbuj ją podregulować, a to że szybko się opona z tyłu zużyła to podejrzewam że hamujesz głowie tylnym hamulcem i to w dodatku blokując koło. Potwierdzam, ze przerzutka jest rozregulowana, ale ostatnio byla poprawiana, - na wozku chodzi idealnie. Musze znalezc czas by dojsc do ładu. Oprocz regulacji, gdzies konkretnie zalecasz "dokrecic srube" ? Co do hamowania. Przez pierwsze 2mc tak było, pozniej jak zauwazylem straty, - to zaczalem hamowac pulsacyjnie przód/tyl albo puls. sam przod. Jest średnio. Poleca Tutaj kolega Kellys opone? Calkiem tania, na wiosne bede sprawdzal zatem. Mam pytanie gdzie to dostac i jak to konkretnie sie nazywa. Te chwyty siodelka zaznaczone strzalkami. Niestety nie znalazlem tego na "schodach" gdzie zjezdzalem. Mam jeszcze pare pytan: Czy to dobry rower dla osoby nie majacej pojecia o "hopkach". Bylem kiedys na sztywnym rowerze i na pierwszym wyskoku rozwalilem rower A teraz na miekkim - z duza rezerwa podchodze. Więc - Lepiej miec wlaczony amorek ? Czy na poczatek nauczyc sie na sztywno wjedzac ? 2 sprawa: - jak dla Was lepiej sie wybijac na wheelie ? Mi na sztywnej lepiej podchodzi. Z gory podziekuje za rady. Edytowane 16 Listopada 2012 przez wiatrucien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nazar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 witam, Widzę, że A2 jest nadal popularny więc dorzucę swoje 3 grosze. Jestem szczęśliwym posiadaczem tego roweru od 2009 roku i szczerze go polecam. ALE trzeba uważać na różne konfiguracje tego roweru. Mój to rocznik 2008 o niezłym osprzęcie (opis w moim profilu). Z każdym kolejnym rokiem osprzęt był coraz gorszy, a cena wyższa. Zrobiłem nim 4,8k km bez zmiany żadnych 'ważnych' części, wszystko fabryczne trzyma się do dziś. Jeżdzę głównie w terenie. Oczywiście, apetyt rośnie w miarę jedzenia więc marzy mi się dziś np Cube LTD. Podsumowując - Kross A2 to bardzo dobry rower za dobrą cenę (przynajmniej w 2009 roku:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi