Gothic Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Szanowni forumowicze, Przedstawiam ewolucję mojego „koła”, które nie tak dawno prezentowałem tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/57087-rower-gary-fisher-big-sur-by-gothic/. Od czasu zamieszczenia w dziale „Wasze rowery” ubyło kilka dobrych gram, jednak przede wszystkim rozebrałem rower na części pierwsze, a następnie zważyłem je na wadze elektronicznej Severin. Wynik, który otrzymałem nie powala, lecz zbliża mnie do celu, który sobie wyznaczyłem – zejść poniżej 10 kg. Na te chwilę mój rower składa się z następujących ingrediencji: 1. Bar Ends: (Rogi) AMOEBA BE-M110 (śruby Probolt), 81 g. 2. Bar Plugs: (Korki kierownicy) AMOEBA, 5 g. 3. Bottle Cage: (Koszyk na bidon) SPECIALIZED Rib Cage Carbon, 22 g. 4. Brake (Front): (Hamulec przedni) AVID BB7 MTB + adapter + kpl. śrub + ACCENT Blade 180 mm , 370 g. 5. Brake (Rear): (Hamulec tylny) AVID BB7 MTB + adapter + kpl. śrub + ACCENT Blade 160 mm, 345 g. 6. Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) TEKTRO MT 5.0 Carbon Eclipse (śruby Probolt), 153 g. 7. Cables: (Pancerze i linki) ALLIGATOR i-Link (kpl.: hamulce+przerzutki), 140 g. 8. Cassette: (Kaseta) SRAM PG-850 11-32 (nakrętka Soul-Kozak), 268 g. 9. Chain: (Łańcuch) SRAM PC-850 (skrócony o 8 ogniw), 288 g 10. Crankset: (Korby) Shimano SLX (śruby Token AL-K083 + zębatka 22t Shimano FC-M760. Waga z suportem), 855 g. 11. Derlr (Front): (Przerzutka przednia) SHIMANO XT FD-M770 (śruby Probolt), 144 g. 12. Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M772-SGS (śruby KCNC+Probolt+kółka Token), 220g 13. Fork: (Widelec) RST Titan AIR-RL (śruby Probolt+manetka RS Poplock+pancerz i-Link+linka Sram+gwiazdka Ritchey. Sterówka skrócona o circa 25 mm), 1941 g. 14. Frame: (Rama) GARY FISHER Big Sur 21” (śruby bidonu A2Z+ śruba haka Token. Waga z hakiem), 1707g 15. Grips: (Gripy) RITCHEY Ergo WCS, 26 g. 16. Handlebar: (Kierownica) AMOEBA HB-M110, 118 g. 17. Headset: (Stery) RITCHEY Pro Logic (kapsel Ritchey Carbon+śruba Probolt), 124 g. 18. Pedals: (Pedały) CRANKBROTHERS Eggbeater C, 297 g. 19. Rim tapes: (Opaski) Taśma izolacyjna z Castoramy, 14 g. 20. Seat: (Siodło) SELLE ITALIA Prolink 2008, 287 g. 21. Seatpost: (Sztyca) ZERO Carbon 27,2x300 (śruby tytan Probolt+trzpień do sztyc KCNC+motylki KCNC), 169 g. 22. Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) BONTRAGER, 23 g. 23. Shifters: (Manetki) SRAM Trigger Attack (waga bez linek, patrz pkt. 7) 237 g. 24. Skewers: (Zaciski kół) DARTMOOR Bolt-on, 68 g. 25. Spacers: (Podkładki pod mostek): RITCHEY Carbon 10+5 mm., 8 g. 26. Stem: (Mostek) RACEFACE Ride 25,4/90mm, 160 g. 27. Tire (Front): (Opona przednia) SCHWALBE Furious Fred, 300 g. 28. Tire (Rear): (Opona tylna) SCHWALBE Furious Fred, 308 g. 29. Tubes: (Dętki) SCHWALBE XX-Light, 204 g. 30. Wheel Front: (Koło przednie) Custom (Hub (Piasta): DT Swiss Cerit 32 h, Rim (Obręcz): DT Swiss 4.2 D 2009, Spokes (Szprychy): DT Swiss Revolution Black, Nipples (Nyple): DT Swiss Alu Prolock.), 740 g. 31. Wheel Rear: (Koło tylne) Custom (Hub (Piasta): Shimano Deore XT FH-M756 32 h, Rim (Obręcz): DT Swiss 4.2 D 2009, Spokes (Szprychy): DT Swiss Revolution Black, Nipples (Nyple): DT Swiss Alu Prolock.), 974 g. Total: 10.596 g. Misc: (inne) 32. Chainstay cover: (Osłona pod łańcuch)DARTMOOR Kevlarr, 25 g. 33. Computer: (Licznik) CATEYE Velo 8 CC-VL810, 47 g. Najbliższa przyszłość przyniesie zapewne pewne zmiany; przymierzam się do kilku drobiazgów (zacisk sztycy KCNC lub Kozak, zaciski kół Token, zębatka 32 t XT FCM-760, tytanowe ośki pedałów, może manetki na SRAM Rocket – o ile się z nimi „zaprzyjaźnię”). Z większych rzeczy szykuje się do zakupu siodła Allay Racing 1.1 – rewolucja w kategorii „komfort” i wymiany widelca na DT Swiss XRC 100. A tak oto wygląda GF dziś P.S. Zachęcam do pochylenia się nad projektem, komentarzy, a może nawet sugestii zmian. Pozdro Rav. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Przyjemnie wygląda, jednak nowe siodło i mostek na - dały by bardziej sportowy wygląd. Smaczkiem są 2 czerwone szprychy na kształt SLR PS. Mógłbyś mi podać na PW dokadne wymiary tego stojaka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 17 Listopada 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Czerwony - pewnie szybki :D Wygląda rasowo tylko siodełko byś zmienił na coś bardziej rasowego Bo ta kanapa tak nie teges Do tego zmienisz amor na coś w okolicach 1500g i masz już 9xxx g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gromosmok Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Rower naprawde ładny, gratuluje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manta980 Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Piekna rama czerwono krwista Widzialem w takim odcienie rockrider'a super kolor!!! Powiedz mi jak ona sie sprawuje? i jak ze sztywnoscia?? Rower zgrany osprzetowo! super wyglad szkoda ze nie masz full XT byloby jeszcze lepiej....@ graty rowerku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uszolot10 Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Ja bym zmienił hamulce na hydrauliki, poza tym to to, co koledzy wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 No właśnie hydrauliki brakuje Świetnie wyglądają te obręcze DT i zapewne są bardzo sztywne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rockrider Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Och ta czerwień Extra ta rama wygląda, ale tak jak pisali wcześniej mostek na minus i cieńsze siodło i jest "sportówka" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Przyjemnie wygląda, jednak nowe siodło i mostek na - dały by bardziej sportowy wygląd. Smaczkiem są 2 czerwone szprychy na kształt SLR (...) Siodło będzie zmienione. Jednak priorytetem będzie wygoda, a nie wygląd. Skłaniam się ku temu dziwadłu. Mostek pozostanie tak, jak jest gdyż obrócenie go na minus zabija moje plecy. Inspiracją dla kolorowania szprych był któryś z Cube'ów podejrzany w necie. (...) Powiedz mi jak ona sie sprawuje? i jak ze sztywnoscia?? Rower zgrany osprzetowo! super wyglad szkoda ze nie masz full XT byloby jeszcze lepiej (...) Rama jest bardziej sztywna od mojego Diamondbacka na profilach Eastona. Sprzęt spisuje się bez zastrzeżeń. Z oferty XT mam w zasadzie wszystko to, co w moim mniemaniu jest godne uwagi. Ja bym zmienił hamulce na hydrauliki (...) Miałem okazję testować Avidowskie soczki 3 i 5 oraz Tektro Aurigę. Żadne z wymienionych nie oferowały nic, co pchnęłoby mnie do wymiany. BB7 to naprawdę dobre hamulce. (...) Świetnie wyglądają te obręcze DT i zapewne są bardzo sztywne Zacytuję klasyka: "sztywne jak baranie jaja" P.S. Serdeczne dzięki za słowa uznania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 27 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 Namawiany przez kolegę, postanowiłem sprawdzić jak to jest mieć deskę pod tyłkiem. Kupiłem właśnie Trigona VCS02AC. Deklarowana przez producenta waga jest świetna jak na moje oko - 105 g. z poduszkami. Dla zainteresowanych zdjęcie poglądowe poniżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 No, ciekawe bardzo. Oczywiście zdaj relację Masz DT 190 z przodu? Piasta robi wrażenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 27 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 Na przedzie jest Cerit, przybajmniej pod taką nazwą sprzedała mi ją Bikestacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 (edytowane) Namawiany przez kolegę, postanowiłem sprawdzić jak to jest mieć deskę pod tyłkiem. Kupiłem właśnie Trigona VCS02AC. Deklarowana przez producenta waga jest świetna jak na moje oko - 105 g. z poduszkami. Dla zainteresowanych zdjęcie poglądowe poniżej. Jaka cena ? Jak z wygodą w porównaniu do SLR ? Edytowane 27 Listopada 2009 przez mati199 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 29 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 Jaka cena ? Jak z wygodą w porównaniu do SLR ? Cena to 169 $ + przesyłka. Sprzęt będzie u mnie dopiero za dwa tygodnie. Niestety nie miałem nigdy przyjemności z SLR'em więc nie będę mógł porównać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 29 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 Czyli drogo. Za tą kasę można wyrwać 125 gramowego SLR lub zaszaleć z Tunem Pisz, pisz o nim jak tylko dotrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 29 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 Ale to siodełko jest ciekawe dlatego, że wygląd daje nadzieję na w miarę wygodną jazdę. Wygląd Tune, no cóż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 29 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 Po fotach widać, że pianka jest w miarę gruba. Wyglądem bez gąbek przypomina totalną deche, ale z gąbkami wygląd całkiem komfortowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 4 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Mała modyfikacja konfiguracji. Zmianie podlega pozycja: 20. Seat: (Siodło) Trigon VCS02AC, 109 g. i tym samym masa roweru spada do: Total: 10.418 g. Proszę Moderatora o uwzględnienie tej informacji podczas nadchodzącego update'u. Pzdr. Rav Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Update będzie 20 grudnia PS.: Teraz czekamy na recenzje siodła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 4 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Update będzie 20 grudnia PS.: Teraz czekamy na recenzje siodła Siodło ma pierwszą jazdę za sobą. Czuję, że się z nim zaprzyjaźnię. Jednakże rzetelna recenzja pojawi się jak pogoda pozwoli na wieksze trasy. Niestety nie lubię taplać się w błocie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 9 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 Nowy Rok, czas postanowień i zmian. Pierwsza taka zmiana to zacisk sztycy Token TK160TI ważący 8,5 g (jednak zaokrąglam do pełnych 9 g., tak jak to robię z innymi częściami). Tym samym waga Garego w dół o 14 g. Dziś bike waży całe 10404 g. i proszę Szanownego Moderatora o uwzglednienie tej informacji podczas najbliższego update'u. Dziękuję. Z większych planów tuningowych na 2010; zmiana kasety na tytanowego klasyka (cholernie trudna do dostania), nowy mostek z giętą kierownicą (coming soon!), blat/y na Extralite/XT (częściowo zrealizowane) oraz - o ile fundusze pozwolą - widelec DT Swiss XMC lub Manitou R7 MRD Absolute Carbon (a może coś jeszcze innego). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 Jaka kasete planujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 9 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 Ni mniej, nie więcej jak XTR CS-M950 11-30T. Negocjuję cenę z jednym takim zza wielkiej wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 Tytanowe sa tylko 3 zebatki pozostale stalowe. W miare tanim kosztem mozesz zejsc ponad 100g na gripach, rogach, koszyku, zacisku sztycy, mostku, sterach i kapslu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 9 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 Tytanowe sa tylko 3 zebatki pozostale stalowe. Tego nie wiedziałem. dziękuję za informację. Nie zmiania to faktu, iż będe dalej próbował ją kupić. W miare tanim kosztem mozesz zejsc ponad 100g na gripach, rogach, koszyku, zacisku sztycy, mostku, sterach i kapslu. Jakie gripy, koszyk i stery proponujesz? Rogi odpadają na czas jakiś w związku z zakupem mostku i kierownicy giętej od Ritchey'a (WCS Carbon gwoli ścisłości), zacisk sztycy już kupiony (pisałem o tym kilka postów wyżej). Kapsel to margines tolerancji, który ze wzgledu na jego urode pozostanie bez zmian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi