Skocz do zawartości

[10000g] Spec Stumpjumper 2009 Custom


Mendoza

Rekomendowane odpowiedzi

Jest taka możliwośc.

Kcnc nawet w rękach gnie sie mniej.

Praca zamykacza w KCNC to "chińczyzna" w porównaniu z New Ultimate, ale wydają się sztywniejsze.

Za kilka dni wymienię szprychy w tylnym kole na sztywniejsze i sprawdzę czy wystarczy.

 

Praca Durina na łagodnych sekcjach jest irytująca.

Rower skacze...jest nerwowy...tak nie miało byc:)

 

No cóż, chciałbym miec możliwośc przejechania się 10 kilowym Stumpem FSR dla porównania, ale to dosyc ciężkie w praktyce.

 

W ciągu 2 najbliższych dni muszę zdecydowac czy zmieniam ramę na Stumpa Carbon 2009 plus Fox RLC 120 mm czy zostaje z Epic'iem.

 

Jeśli chodzi o wagę to Stump powinien zaważyc mniej więcej 9,9 na oponach do codziennej jazdy...

 

Kuszące.

 

A klocki ...schodzą znacznie szybciej niż przy xtr, ale w sumie to nie jest jakichś diabelny koszt.

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S-Works Stumpjumper 2010 waży 10,2-10,3 i są zawodnicy którzy startują na tym sprzęcie i są wysoko.

Mając na uwadze lajtowanie, myślałem o rowerze w granicach 9,5-10 co jest łatwiejsze do osiągnięcia w Geniusie.

Wydaje mi się, że można zachowac walory takiego bika przy takich parametrach.

 

..lajtowany w imię przyjemności podjeżdzania....

 

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz wiedziecć jak jeździ lub podjeżdża am o wadze poniżej 10 kilo? trza było przybyć na zlot ;)

jeśli przyjedziesz nea kolejny zlot w przyszłym roku, ja również zamierzam to będziesz mógł porównać swojego epica, czy zmienionego na stupy'ego swojego bajka z moim kanapowcem, skok 140 mm.

czy lajtowanie takiego roweru ma sens? to zależy jak sensownie podejdzie się do kwestii wagi.

w moim niektóre rozwiązania się sprawdziły, inne nie i te z roweru wygnałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

 

Żaluje że mnie nie było...po fotkach widac że było swojsko...

Zamówiłem już Magure 120 mm, za parę dni będzie ładna carbonowa rama...lżejsza o jakieś 90 gr od obecnej.

Widelec będzie ok 130 gr cięższy....

Koła będą wzmocnione lepszymi szprychami, no i kiera na gięta.

W sumie rower przytyje niewiele...

Trochę gratów będzie do sprzedania...

 

A tak nawiasem nie wiedziałem że mojo to aż 140 skoku, wygodne wozidełko musi byc

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

Sercem ścigant, ja nie potrafię wolno jezdzic, ale problem tkwi w tym,

że ostatnie 2 miesiące spędziłem w szpitalu( raz syn, raz zona)

Żonka jest w ciązy ( na dodatek kompletnie nie ma słabości do MTB)

Prace zaczynam często ok 7 a kończe ok 19.

Budowa...

Studia...wieczne...

Co roku obiecuje sobie że, zrobię formę i lipa z tym:(

Do tego ekipa z którą jeżdze to wylajtowane chłopaki na AM-ach.

Wydaje mi się że Stump to chyba rower, który może dac mi więcej frajdy, jak już zdołam się wyrwac....

 

A komplecik wyniesie mnie ok 5k.

 

minus: rama Epica

amor Durin R

Kiera Durafllite

Korba FSA ( ciągle leży sobie i fajnie wygląda)

 

Więc powinienem wyjśc na lekkim plusie w kasie i w skoku:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nowa specyfikacja:

 

Bottle Cage: Carbon - 20 gr

Brake (Front): r1

Brake (Rear): r1

Brake Levers: r1 ( hamulce razem z tarczami Ashima ( 160 plus 160) i klamkami waża 535 gr

Cables:Nokon dla przerzutek - ok 120 gr

Cassette: XTR 970 - 243 gr

Chain: KMC SL Silver- 250 gr

Crankset:FSA K-Force 42-29 Carbon - 705 gr

Derlr (Front): XTR E-type 970 - 134 gr

Derlr (Rear): XTR 972 - SGS, shadow cabonowy wózek 182 gr

Fork: Fox RLC 120 mm 2010 - 1467 gr

Rear Shock: specialized ( fox) plus brain - ?

Frame: Specialized Stumpjumper Carbon Expert 2009 2644 gr ( L ) - waga z damperem i systemem brain

Grips: Bontrager XXX - piankowe 15 gr

Handlebar: Syntace duraflite carbon 25,4 - 116 gr

Headset: Crank Brothers Cobalt - 69 gr

Pedals: Look Quartz Carbon - 250 gr

Seat:Selle Italia CX Zero Teknologika - 101 gr

Seatpost: Thomson Masterpiece Setback ti - 179 gr

Seatpost clamp: Specialized - 46 gr

Shifters: XTR 970 220 gr

Skewers: New Ultimate - 39 gr

Stem: Syntace f99 ti - 93 gr

Tire (Front): Forious Fred - 319 gr

Tire (Rear): Forious Fred - 318 gr

Tubes: Stan's Solution - 120 gr

Wheel Front: 651 gr

-Hub: Tune King-Rim: ZTR Olympic

-Spokes: Sapim ( cieniowane )

-Nipples: dartmoor

-Rim tape: ZTR

Wheel Rear: 728 gr

-Hub: Tune Kong

-Rim: ZTR Olimpic

-Spokes: Sapim ( cieniowane)

-Nipples: Dartmoor

-Rim tape: ZTR

 

W sumie :

 

w wersji light - 9566

w wersji treningowej - 9890 (na Race Kingach SS 2,2)

 

 

 

Korba Next strzeliła w miejscu styku z dużym i średnim blatem.

Prawdopodobnie kolega z Light-Bike sprzedał mi już lekko dupnietą.

Zacisk jest trochę nie teges ale zmieniła się średnica...

W sumie rower wygląda równie fajnie jak Epic.

Geo się trochę zmieniło ale poza tym wydaje się że będzie szybko i fajniej na zjazdach...

 

 

Zacisk i pewnie docelowo korba się zmieni...will see

Na razie nie mogę doczekac jazdy na weekendzie....

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wypadaloby zalozyc nowy temat, bo co jak co to jest nowy rower.

I byloby fajnie zobaczyc go, czytaj zdjecia :icon_lol:

 

Jakie wrazenia po przesiadce, bo jednak to spora roznica.

Wczoraj mialem okazje przejechac sie troche na tej ramie, z foxem rlc 120 ale z 2008, w sumie caly rower w specyfikacji fabrycznej.

 

Moje pierwsze wrazenie to geo, tak wyobrazalem sobie jazde na rowerze typu 'holender'. Niesamowicie wyprostowana sylwetka, mostek na plus z gieta kiera, jak dla mnie wielkie nie.

Poza tym czuc spora roznice w wadze.

Milo zaskoczylo mnie zawieszenie, tzn tyl ktory bardzo ladnie wybiera nierownosci, co do przodu to przypomnialem sobie co to znaczy kultura pracy foxa bajka, no moze nie do konca bo duza bolaczka sa podjazdy gdzie niestety fox pracuje. Niemniej caly zestaw sprawia wrazenie roweru do ambitnych wycieczek zapewniajacy bardzo wysoki poziom komfortu.

 

IMO zupelnie nie nadaje sie do scigania, juz pomijam geo nad ktorym mozna popracowac ale te zawieszenie....

Dlatego jestem ciekaw twoich spostrzezen po przesiadce ze sciganta na turyste :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower ze specyfikacji jest tyopowym turysta...

Fox RLC 2010 zablokowany nie odbiera siły na podjeździe, ma system który włącza sie tylko na dużej przeszkodzie...

 

U mnie jest troche innaczej z geo bo offset i mostek 100 mm troche mnie położyły ....

Na pewno nie jestem tak wygiety jak na Epicu ale na dłuższy dystans to Stump wydaje sie lepszy.

 

Najbardziej obawiałem sie podjazów.

Okazało się, że niesłusznie, Lekkie koła plus dłuższy mostek

niż w ORI robią z niego napompowanego ściga według moich odczuć.

 

 

Tutaj jest link.

W fazie przejsciowej bo pracuje nad inna korbą i kilkoma innymi detalami ...np.. zacisk sztycy

 

http://bikeboard.pl/index.php?d=galeria&gal=1&r=2010&m=7&g=4&art=1113

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka fotek mojego ambitnego turysty:)

 

http://img130.imageshack.us/i/dsc3652.jpg/

http://img267.imageshack.us/i/dsc3651.jpg/

http://img695.imageshack.us/i/dsc3653c.jpg/

http://img812.imageshack.us/i/dsc3654.jpg/

http://img228.imageshack.us/i/dsc3655.jpg/

http://img42.imageshack.us/i/dsc3650x.jpg/

 

 

 

na zdjęciach eksperymentalnie Hutche, strasznie szczupłe....

Korba Race Face naprawiona...zobaczymy czy trwale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Foxa rlc znam bardzo dobrze, jezdzilem na nim sezon.

 

Tego roweru nie ma co porownywac z epicem, zupelnie inne przeznaczenie a co najwazniejsze wrazenia.

Tu ma byc miekko i komfortowo, dlatego mowie ze nie jest to rower do scigania.

 

Jest duzo wolniejszy przy przyspieszaniu, na podjazdach i na zjazdach, porownujac ten na ktorym jezdzilem do mojego.

 

Ale jak bedzie mnie kiedys stac na kolejny rower to bedzie to wlasnie taki kanapowiec, szczerze mowiac to bylem bardzo blisko kupienia ramy stumpiego s-worksa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ile bym dostał od Ciebie na 25 kilometrowym odcinku górskim?

Jak czytałem recenzje o Stumpach to parę razy pojawiało się zdanie że to przyszłośc wyścigów.

Lekki, wybaczający więcej...

Wiem, że to nie s-works ale waży mniej.

Na Epicu trochę odchodziłem ekipie pomimo że jeżdzą więcej. Na weekendzie pewnie się ścigniemy jak uda się nam ustawic.

Jak robiłem szybką pętle( 14 km ) po lesie byłem 2 minuty wolniejszy od rekordu na ht a 3 km jechałem

gadając z koleszką 20-22 km/h.

Jutro w końcu wejdzie właściwa korba...

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gory to bym sie nie wybieral z moim a na pewno zeby sie tam scigac, bo nie do tego zostal stworzony, u siebie nawet nie wjezdzam na wszystkie single tracki bo szkoda roweru :down:

 

To jeszcze wyjasnijmy o jakich wyscigach mowimy, bo w xc to zdecydowana wiekszosc jezdzi na ht, a gdzie tu mowic o tego typu ramach, to tak jakby startowac terenowym samochodem w F1.

 

Maratony juz bardziej ale caly czas geo i zawiacha beda przeszkadzaly w robieniu wyniku, aczkolwiek bedzie komfortowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...