Skocz do zawartości

[10000g] Spec Stumpjumper 2009 Custom


Mendoza

Rekomendowane odpowiedzi

XTR mialem duale i z metalicznymi klockami byly ostre, r1 mam z zywicznymi i jest wystarczajaco dobrze choc czasami wolalbym miec metaliki.

 

Sila r1 to nie jest mistrzostwo swiata ale to nie jest ich cel, do xc wystarczajaco silne hample. Jak chcesz miec prawdziwe killery to moze nowe the one tylko ok 90-100 ciezej niz r1.

 

Nie musisz uzywac tarcz formuli, ja zrezygnowalem z tarcz r1 bo sa za ciezkie, mam hopy mini pro 10g lzej na tarczy, w ktorych ustawienie trzeba troche wlozyc wysilku, umieszczenie i rozmiar nitow nie pozostawia wiele miejsca w zaciskach. Co nie oznacza ze nie mozna ich ustawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ekipe która lubi ostro napierac długie zjazdy.

Boje się ze r1 nie dadzą rady i będzie mnie woziło po krzaczorach:)

Xtr dają radę...

Słyszałem że marta magnesium jest silna...tylko pewnie z 40 do 50 gram cięższa na secie

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie ksztaltuje calkowity koszt R1 bez tarcz + adapter tył jesli nie jest w zestawie? I porownanie OEM do Release i roznych wersji.

Cena tarcz R1 zabija ... R1 w ogole lubi wszystkie tarcze? Bo jesli juz bym sie pokusil to wzialbym pewnie nowe tarcze ashimy/dartmoora jesli tylko wyjdzie niebieska. Ewentualnie hope/avid.

Edytowane przez Sorcerer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Białe od ręki masz Formula RX ale z tego co widzę to niezłe kloce i chyba nawet cięższe od XTR. Mnie też się strasznie podobają białe R1, z tym że cena i dostępność odstrasza. Zamiana moich XT na RX dałaby znikomy zysk wagowy a mnie bardzo pasuje praca XT. Masz już może tarcze ashimy? Chciałbym wiedzieć jak sprawują się z hamulcami XTR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze przyszły przed chwilą,

zamontuje i przetestuje jak założe korbe która coś nie może dojśc z taiwanu.

Wyglądaja bardzo solidnie.

 

BTW

Czy rzeczywiście jak piasł Miskov korby fsa nie da się odchudzić?

Może są jakieś domorosłe sposoby.

 

a te nie będą pasić?

http://www3.hibike.com/?sessionID=C594d054fa05d7afe3674573305047c95&method=m_product&nodeID=&pageID=&productID=d748e046d66c77058d218d238589b191

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem do MAttiasa email lecz milczy jegomosć:whistling:

 

Co do r1 to zdecydowałem że za drogie.

Idę w innym kierunku.

Wymieniam śruby w zacsikach , zamówiłem pokrywki na mineral oil Yumeyi

i poprosiłem smuda o wykonanie klamek do xtrów z carbonu.

Wagi R1 nie osiągne ale za jakieś 330-360 builetów zejde o ok 45 gramów na hamulcach.

będzie troche białego , trochę carbonu i lżej bez wydawania fortuny.

Powinno to dobrze wyglądac:)

W sumie po wymianie tarcz i powyższym tuningu hamulce będa lżejsze o ok 100 gram.

Finalnie chciabym by ważyły poniżej 600 gram z tarczami ( trzeba jeszcze będzie podłubać z przewode hamulcowym:))

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym Yumta juz leci więc bedzie biało carbonowy set.

Wiem że to sie kłóci z WW style ale ja chce żeby było i lekko i piknie:)

 

 

PS: kurdeczka od kilku tygodni mi się wszystko na FR rojeżdza tak że nie wiem co piszę boo tekst jest zasłonięty przez edytor.

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bottle Cage: Carbon - 20 gr

Brake (Front): XTR 970

Brake (Rear): XTR 970

Brake Levers: XTR 970 ( hamulce razem z tarczami Ashima ( 180 plus 160) i klamkami waża 657 gr)

Cables: Obecnie Nokon dla przerzutek i shimano sis dla hamulców - ok 120 gr

Cassette: XTR 970 - 243 gr

Chain: KMC SL Silver- 250 gr

Crankset: FSA K-force Carbon 44-29T - 718 gr

Derlr (Front): XTR E-type 970 - 134 gr

Derlr (Rear): XTR 972 - SGS, shadow cabonowy wózek 182 gr

Fork: Magura Durin Race 100 mm - 1445 gr ( z adapterem )

Rear Shock: specialized ( fox) plus brain - 410 gr

Frame: Specialized Epic 2009 Expert 2230 gr ( L ) - okazało się że waga w serwisie mocno ściemnia

Grips: Bontrager XXX - piankowe 15 gr

Handlebar: Syntace duraflite carbon 25,4 - 116 gr

Headset: Crank Brothers Cobalt - 69 gr

Pedals: Look Quartz Carbon - 250 gr

Seat: XXX - 87 gr

Seatpost: Thomson Masterpiece Setback ti - 179 gr

Seatpost clamp: no name - 19 gr

Shifters: XTR 970 220 gr

Skewers: KCNC - 45 gr

Stem: Syntace f99 ti - 93 gr

Tire (Front): Conti Speedm SS 2.3 - 408 gr

Tire (Rear): Conti Speedm SS 2.3 - 410 gr

Tubes: (Dętki) Continental Supersonic - 191 gr

Wheel Front: 728 gr

-Hub: Tune King-Rim: ZTR Olympic

-Spokes: Sapim ( cieniowane )

-Nipples: dartmoor

-Rim tape: ZTR

Wheel Rear: 651 gr

-Hub: Tune Kong

-Rim: ZTR Olimpic

-Spokes: Sapim ( cieniowane)

-Nipples: Dartmoor

-Rim tape: ZTR

 

W sumie - 9890

 

W końcu poniżej dyszki:)

 

Z waga ramy były jaja ale wynikło to z nieporozumienia z waga Foxa,

który zaważył w serwisie ok 240 gram więcej niz w rzeczywistości ważył.

Zorientowałem się dopiero jak ważyłem tam oponki i wyszły mi o 60 więcej niż na mojej wadze.

Tak czy innaczej waga powyższa zweryfikowana na wadze sprawdzonej ( do ważenia rowerów )

Dalej

- Tuning setbacka ok 30 gr mniej

- zacisk sztycy Smud ( pewnie w granicach 11 gram mniej)

- śrubi Ti tylnego zaciski xtr zysk ok 5-6 gram.

- może eclipse - ok 82-83 gram lżej

- pokrywki Yumeya - zysk jakieś 4 gr

 

W sumie jakieś 260 do urwania.

 

Fotki weekendem.

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...