Mendoza Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Witam Was serdecznie, Wrzucam mój customowy projekt na bazie ramy Specialized Epic 2009 Expert. Kosztował mnie fortune ale jest spełnieniem moich marzeń. Mam zamiar zejść z waga jeszcze jakieś 500 do 550 gram. Jaki mam cel....? jestem maniakiem lekkości ale takim który startuje w maratonach więc ma być lekko ale wytzrymale. Ważę ok 91 kilo więc to jest podstawowe ograniczenie w doborze komponentów. Wcześniej jeździęłm na ht i było lżej ( poniżej 10 kilo) ale full daję więcej możliwości:) Poniżej specyfikacja. większość z komponentów ważona. Bar Ends: KCNC - 45 gr Bar Plugs: no name - 8 gr Bottle Cage: kellys alu - 48 gr Brake (Front): XTR 970 Brake (Rear): XTR 970 Brake Levers: XTR 970 ( hamulce razem z tarczami 140 mm xtr i klamkami waża 711 gr) Cables: Obecnie Nokon dla przerzutek i shimano sis dla hamulców - ok 120 gr Cassette: XTR 970 - 232 gr Chain: Dura Ace 283 gr Crankset: XTR 960 - 795 gr Derlr (Front): XTR E-type 970 - 134 gr Derlr (Rear): XTR 972 - SGS, shadow cabonowy wózek 182 gr Fork: Fox f90rl - 1620 gr Rear Shock: specialized ( fox) plus brain - 410 gr Frame: Specialized Epic 2009 Expert 2260 gr ( L ) Grips: PRO - piankowe 55 gr Handlebar: Race Face next - 134 gr Headset: Crank Brothers Cobalt - 69 gr Pedals: Look Quartz Carbon - 250 gr Seat: Selle Italia SLR 135 gr - 147 gr:) Seatpost: Thomson Elite Setback - 249 gr Seatpost clamp: no name - 19 gr Shifters: XTR 970 220 gr Skewers: KCNC - 45 gr Spacers: Carbon look - 10 gr Stem: Syntace f99 - 100 gr Tire (Front): Geax Barro Race 2.0 - 411 gr Tire (Rear): Geax Barro Race 2.0 - 408 gr Tubes: (Dętki) Continental Supersonic - 203 gr Wheel Front: 706 gr -Hub: dt 240's cl -Rim: Alexrims xrc -Spokes: Sapim ( cieniowane ) -Nipples: dartmoor -Rim tape: specialized Wheel Rear: 916 gr -Hub: XTR 975 cl -Rim: Alexrims xrc -Spokes: Sapim -Nipples: Dartmoor -Rim tape: Specialized Waga całego to ok. 10 790 gram ( ważone na profesjonalnej wadze. Przedtem na mojej wadze był ciut lżjejszy. Ale rzeczywistość jest często mniej kolorowa:) Proszę o propozycje zmian. Budzet to jakieś maks 2900 PLN. chce zejść do 10 240 tak żeby bez pedałów było poniżej dyszki:) Załączone zdjęcie jest sprzed wymiany przerzutek , nokona, i sterów cb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 17 Listopada 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Przyznam szczerze wygląda zacnie choć amorek kolorystycznie - przynajmniej na tym zdjęciu nie wygląda dobrze, może jakiś krwisty by lepiej pasował Btw. szprychy to raczej Sapim, nie Sapin poprawiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Dzięki za poprawkę A krwisty to mi tylko r7 manitou przychodzi do głowy a mam ochotę na fox'a rlc 2010 100 mm, Podobno MAnitou jeszcze znacznie odbiega od klasy foxów. chyba że masz jakieś proposition w czerwieni inszej firmy. pozdro Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 17 Listopada 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Co prawda to prawda - też mi tylko r7 do głowy przychodzi jednak tu jakoś mi się nie widzi... Myślałem nad Magurą Durin ale oni teraz robią chyba tylko biało-czarne z dodatkami czerwonego. http://www.allegro.pl/item814124488_amortyzator_magura_durin_md100r_nie_rock_shox_sid.html Kolorystyka http://www.allegro.pl/item807465423_magura_laurin.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Nie mam pojecia jak jeżdzi się ana magurze, wiem że Galiński Marek ze świtą jeżdzą na tym ale mam pewne wątpliwości co do jeg pracy pod moim obciażeniem. Może wpuszczą fox red limited edition:) A co można rzecz na temat widelca dt swiss? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Pogratulowac fajnej maszynki. Fakt amor nie tylko ze zupelnie nie pasuje ale i jest przyciezkawy. O czerwonym foxie to raczej bym nie marzyl. Widzialbym tu czarny, duriny sa dostepne w kolorze bialym, czerwony, czarnym i w jakims tam jeszcze Na amorze moglbys zaoszczedzic jakies 250g. Zmien gripy na bontragery 12-14g, jakis karbonowy koszyk ponizej 20g, zestaw siodlo sztyca tu mozna sporo urwac, tak naprawdę to masz duzo opcji, aaaa i wyrzuc sprezynki z zaciskow kol do niczego niepotrzebne a zawsze 2g mniej Chcesz ruszac kola? Jak przy Twojej wadze daja rade tarcze 140? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Umil Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Czarny fox i koniec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Sprężynki dobre, wyrzuce bo i tak sa już spierdzielone. Koła moge ruszyć tylko myślalłęm o obręczach i szprychach, masz jakies konkrety? Co do amora to ciężko będzie wybrać inny niż fox rlc 2010 ( 1440 gr), musiałbym sie strasznie przekonac do magury albo sida. Chyba są jakieś argumenty miażdzące foxa w stos do konkurencji. Tarcze daja radę jak najbardziej, a testopwałem przy prędkościach ponad 60 km zjeżdzając nie dawno z Przehyby:) Dzięki Ci serdecznie za propozycje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Z foxem to sie raczej nie pomylisz. Aczkolwiek magure sporo riderow sobie chwali, cos musi byc na rzeczy i 1360g Mam podobna wage do Twojej, obrecze na ktorych jezdze to olympic, nowa wersja zwie sie alpine, a szprychy to aerolite lub xc-ray, ja mam te drugie. W zimowe wieczory mozesz pobawic sie w 'alu-zabawe' pare gram do zaoszczedzenia. Jak dlugo jezdzisz na nim, jakies problemy z tylnim amorem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 ... Na rowerze jeżdzę bardzo niedługo bo jedynie 1,5 miesiąca i to mały przebieg bo jakoś deszczowo ostatnio. Amor tylni jak na razie świetnie,z pełni dokręconym brainem jego działanie na początku zaskakuje i jest dość specyficzne, ale na wyścigach ponoć superefektywne... Z durinem dajeś mi do myślenia.... Co to jest 'alu zabawa' ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Mialem na mysli srubki alu/ti, waga w dol + ladnie wyglada Co do amora to jestem w takiej samej sytuacji, od wiekow jezdze na foxie i wiem czego mozna sie spodziewac ale chyba trzeba sprobowac czegos innego, szczegolnie ze to cos inne jest dostepne w wiecej niz jednym slusznym kolorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Do chris1415.... Zdążyłem już wyczytać, że będzie Pronghorn ważący 8,5 kg albo Epic.. Pronghorn to jest rzeźnia od razy mi się kojarzy z muzyka Prodigi.... No jak będzie to będzie Diamencik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Nic jeszcze nie wiadomo, jedno jest pewne cokolwiek by to nie bylo (fs) bedzie lzejsze od obecnego sztywniaka Masz racje pronghorn to.... rzeznia wagowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Dodaje jeszcze jedną fotkę z lepiej widocznym frontem. Noszę się z zamiarem wimiany kiery na coś w stylu lowrizera, na celowniku jest ciższy syntace carbon vector albo easton monkey lite. Rogi KCNC lecą bo dokręcam je zbyt często... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Jak dla mnie : Bottle Cage: kellys alu - 48 gr Grips: PRO - piankowe 55 gr Tu ^^^ urwiesz z 80 gram Generalnie to nie ma z czego schodzić. Największy zysk miałbyś na kołach. 916 + 706 = 1622 1622-1350 = 270 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Coraz więcej lekkich fulli się pojawia Jak ci amor pasuje to możesz go zawsze na czarno przemalować. No i obręcze ni jak nie pasują do całości... Możesz coś powiedzieć o tych pedałach? Sam rozważam ten model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Pedały są spoks, jest troszke większy luz roboczy niż miałem w shimano ale szybko można się przyzwyczaić. Recenzja długodystansowa pewnie dopiero na wiosne się pojawi:) a co do obręczy to dlaczego nie pasują? hę? O malowaniu amora myślałęm bardzo poważnie ale jak 2010 będzie ok finansowo to może się pojawić upgrade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Takie już ubijaki są z tym luzem Ale za to na błoto świetne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalek940 Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 super rowerek ale jak sobie mysle ile kosztuje calosc taki pi razy oko to moglbym 5 moich poskladac mozna zejsc spokojnie ale to kwstia kasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 (edytowane) Generalnie to nie ma z czego schodzić ...moza, mozna i to prawie na wszystkim Po tym drugim zdjeciu umacniam sie w przekonaniu ze zeszloroczne malowania speca byly ladniejsze od 2010 Co do krankow, dajcie ludziska im spokoj, bo jeszcze kilka takich postow i kazdemu jedyne co bedzie przychodzilo do glowy slyszac ta nazwe to 'bloto'.... poza tym tu sa looki a nie kranki. Ten amor to koniecznie bo kompletnie rozwala super rame. Edytowane 17 Listopada 2009 przez 1415chris Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Thomson Thomsonem ale tutaj zamiast niego można coś lżejszego, bo znając Speca to jakiś dziwny rozmiar 30,9 mm ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Nie jest tak zle sa duzo dziwniejsze Niemialbym nic przeciwko np masterpiece z ti srubami i waleczkami ponizej 180g, a przy tej wadze bikera taki maszt to 'peace of mind'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Jak już się bawić na poważnie to wymiana wszystkich śrubek na Ti/Al. Hamulce zastąpić R1 + do tego lekkie tarcze tylko, że problem z tarczami bo pod CL Dalej to zmiana opon na UST lub uszczelnienie zwykłych mleczkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 No widzę, że będzie nas, epikowców coraz więcej w przyszłym sezonie Co do forka, raczej celowałbym w magurę czarną Fajną masz bazę, teraz w sumie pierdółki Ci pozostały do roboty Napisz, jak Ci się śmiga na brain'ie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciastkorz Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Zakochałem się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi