kllnTToOn Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Witam. Po dzisiejszej wyprawie po kamieniach stwierdzam iż odczułem brak amortyzacji... zastanawiam się nad ramą typu full suspension z małym skokiem (60mm) coś tego typu --> http://photos04.allegroimg.pl/photos/oryginal/809/68/91/809689134 tylko że oczywiście tańsze i z Alu. Waga nie gra roli jest na drugim planie pomożecie ?
rockrider Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Ja osobiście w fulla bym sie nie pchał Ale masz tu przykład tanich ram: http://allegro.pl/item816364001_extra_rama_author_era_3_0_amortyzowana.html http://allegro.pl/item818602143_giant_anthem_2_stan_idealny_nie_trek_specialized.html
ulvgar Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Co prawda nie 60 mm ale pułap cenowy bliski GT I-drive.
kllnTToOn Napisano 15 Listopada 2009 Autor Napisano 15 Listopada 2009 Rackrider bez "kup teraz" i zbyt duży skok ulvgar wiesz może ile to ma skoku ?
rockrider Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Tu jeszcze jedna i też nie "kup teraz" http://allegro.pl/item817045695_wyprzedaz_nowa_rama_scream_rx_18_5_bcm.html Na Twoim miejscu z fullem bym nie cudował. No i na wyścigach xc będzie Ci ciężej
tobo Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 jesli chcesz ramę o tak malym skoku to raczej szans nie ma. to ramy tzw pseudofulli dla nieprzekonanych do sensu istnienia zawieszenia zawodnikow xc rama taka raczej bedzie mozliwie lekka i przez to niezbyt tania. realnie szukałbym ramy o skoku 100 mm lub bardzo starej ramy o skoku 80 mm - zabytkowe fulle do xc/maratonu mialy tyle skoku. zysk komfortu przy 60 mm jest wg mnie symboliczny. podobny efekt do sztycy amortyzowanej o skoku 40 mm i siodła z gruuuba wyściółką. musisz nadrabiać psychiką zeby przekonać sie ze masz miętko pod tyłkiem.
rafalek940 Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 chopcy wszystkie ramy co pokazaliscie pojda za ponad 1000 zł na pewno wiec sie tak nie napalajcie jak jest 350 zł a 6 dni do konca
kello Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Polecam Gianta NRS, jesli znajdziesz albo wlasnie GT I-drive, tego co podano ci w linku. Jest to wersja I-drive 4 czyli 4" skoku czyli po naszemu niecale 100mm. Zwaz tylko, ze musisz do niej dokupic damper. Jak poczekasz , to w tej cenie kupisz starsza wersje I-drive z 80-100 mm skoku razem z damperem. Ale zapytaj o negocjacje ceny tego GT, sprzedajacy powinien ja puscic od reki za 8 stow bez dampera.
mati199 Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Tylko, że te wszystkie ramy co podajcie to pójdą grubo powyżej 1k. Jak dla mnie full ze skokiem 60 mm to tak naprawdę SoftTail. Pozdro
1415chris Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 He he nikt sie nie napala ale 800zl za rozsadnego fulla to troche przesada...
kllnTToOn Napisano 15 Listopada 2009 Autor Napisano 15 Listopada 2009 Czyli mały skok i 800zł odpada A macie jakieś pomysły jak bardziej amortyzować tył roweru ?
mati199 Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Rzekomo carbon coś amortyzuje, ale chyba ma to sens z carbonową sztycą. Jak chcesz mieć pseudofulla to kup sobie sztycę amortyzowaną . . . hahaha
kello Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Dlaczego? Jakis czas temu za te cene poszedl GT I-drive 80mm skoku wersja Teamowa w calkiem dobrym stanie technicznym, na poczatek w sam raz i to razem z damperem. Polecam tez opcje znalezienia roweru jako calosci, wymontowaniu ramy i sprzedaniu reszty. Wtedy moze ci sie to oplacac, sam tak zrobilem i za rame zaplacilem mniej niz jakbym ja kupowal osobno.
kllnTToOn Napisano 15 Listopada 2009 Autor Napisano 15 Listopada 2009 Poszukam całych rowerów sztyca amortyzowana - kibel w karbon się nie będę bawił bo to drogie jest i nie ma rozmiarów na 30,2mm
mati199 Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Taaa, akurat jakbym kupował nową ramę tym bardziej carbonową to bym się martwił o sztycę
kllnTToOn Napisano 15 Listopada 2009 Autor Napisano 15 Listopada 2009 0_0 a kto kupuje carbonową ramę ? mi chodziło o sztycę z carbonu...
mati199 Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Chodziło mi o to, że sens ma : carbonowa rama + sztyca z carbonu
kllnTToOn Napisano 15 Listopada 2009 Autor Napisano 15 Listopada 2009 Acha no takie rozwiązanie tanie nie jest
Rulez Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Weź taką sztycę, tania, amortyzowana, opuszczana i działa. http://cgi.ebay.de/Kind-Shock-FederSattelstuetze-mit-Hebel-Schw-27-2-38528_W0QQitemZ290356566971QQcmdZViewItemQQptZSport_Radsport_Fahrradteile?hash=item439a999bbb
tobo Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 za 800 zl mozna kupic krossa sfxa 500 ktory jest jednozawiasem - po sprzedaniu czesci rame bedziesz mial za darmo lub nawet z malym plusem. przerzutka acera, naped srama, manetki shimano, znosnie kola, amor suntoura, przyzwoity kokpit, korba z zebatkami na sruby nie na nity. sztyca amortyzowana? kibel? a jezdziles kiedykolwiek na takowej? poza tym sztyca o ktorej warto myslec to nie zoom za 40 zl tylko mieszcząca sie w twoim limicie cane creek thudbuster o wadze pi razy drzwi 500 gram i za mniej niz 800 zlotych. temat tej sztycy jest na forum, ja za parę dni bede mial taką w sztywniaku. pantografowa sztyca, skok 76 mm, regulacja twardosci elastomerami, brak podatnosci na luzy tak jak w pseudoamortyzowanych sztycach za nascie zlotych.
Gość Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Co do ram-dalo sie wyrwac np. za 1000zl z damperem rame Ghost ERT /145mm skoku/w stanie praktycznie idealnym,wiec jak sie poszuka ,trafi,ponegocjuje... Co do sztyc.Ze sztywnych najlepiej pracujaca jaka mialem to topowa kiedys Kalloy Uno z Titanalu,potwornie droga,bardzo duzy kat ugiecia przy max wychyleniu /okolo 1cm/niestety lubialy pekac,mnie pekla,z materialu firma zrezygnowala.Ze sztyc uginajacych sie,to faktycznie pantografowe CC,sa ponoc najlepsze,choc spotkalem sie z opinia,ze ktoras z Suntourow jest dobra-dostaje po jakims czasie lekkich luzow,ale nie wplywa to na jej prace.
kello Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 http://www.forumrowerowe.org/topic/60680-rower-giant-yukon-fx3/ prosze bardzo. Rower : 1500zl WIDELEC: RockShox Dart 2, skok 100mm, TurnKey lock out 150zl TYLNY AMORTYZATOR: Giant, powietrzny twoj MANETKI: SRAM X.4, 24 biegi 40zl PRZERZUTKA PRZEDNIA: Shimano Alivio 30zl PRZERZUTKA TYLNA: SRAM X.4 30zl HAMULCE: HAYES MECHANICZNE tarczowe, tarcze 160mm 100zl DŹWIGNIE HAMULCA: TEKRO 20zl KASETA/WOLNOBIEG: SRAM PG850 11-32 ŁAŃCUCH:: KMC Z7 MECHANIZM KORBOWY TruVativ ISOFlow 3.0 22/32/42 ŚRODEK: SUPORTU Cartridge w sumie za naped mozna wziasc 150zl OBRĘCZE: WTB Dual Duty XC PIASTY: Formula disc SZPRYCHY: Stal nierdzewna OPONY: Kenda Nevegal 26x2.1'' Stick-E (F) DTC Ž za cale kola wezmiesz z 250zl KIEROWNICA: Giant A5 Aluminium, gięta co laska WSPORNIK KIEROWNICY: Giant A3 aluminium ahead co laska WSPORNIK SIODŁA: Giant A3 aluminium zostaje SIODŁO: Giant co laska PEDAŁY: Platformowe co laska Czyli masz 1500zl - (+-700) i masz rame najprostsza jednozawias w niezlym stanie za kwote 800zl i nie masz problemu z dobraniem sztycy
rockrider Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Może najpierw poczekaj na jakis lepszy amor na przód, bo to RST kiepsko działa i po zmianie zobaczysz czy będzie lepiej czy nie
kello Napisano 16 Listopada 2009 Napisano 16 Listopada 2009 http://allegro.pl/item819613681_retro_full_gt_rts_1_16_2927g.html moze troche retro ale pojdzie w cenie do 800zl i jak ladnie wypolerujesz rame bedziesz miec piekny rower
adriansocho Napisano 16 Listopada 2009 Napisano 16 Listopada 2009 http://allegro.pl/item819613681_retro_full_gt_rts_1_16_2927g.html moze troche retro ale pojdzie w cenie do 800zl i jak ladnie wypolerujesz rame bedziesz miec piekny rower głupio ta rama wygląda, ciekaw jestem czy łańcuchem nie szarpie na dziurach (znaczna zmiana odległości oś tylnego koła - suport). Raczej poszukaj coś nowszego. Jakiś miesiąc temu na allegro poszedł ładnie wyglądający Wheeler jednozawiasowy z jakimś tłumikiem za okolice 300zł, także polecam obserwować. Jeszcze trzeba przemyśleć sprawę dampera, sugerowałbym nastawić się na amortyzator powietrzny i odrzucić sprężynowe gdyż nie ma nic gorszego niż za miękka (albo za twarda) sprężyna. Od razu zdecyduj czy chcesz blokadę czy nie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.