marek123 Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Witam Wszystkich Jestem posiadaczem tego roweru Merida matts tfs xc 700-dzakupiłem go w maju i po przejechaniu 1547 kilometrów doszyłem do wniosku że trzeba go odchudzić chciałbym zejść do 11,5 kilograma. Proszę was doradzenie mi co mam wymienić (oprócz ramy i amortyzatora) aby zejść do tej wagi i ile będzie mnie to kosztować. Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki
Mod Team durnykot Napisano 15 Listopada 2009 Mod Team Napisano 15 Listopada 2009 Aby zejśc do załozonej przez Ciebie wagi mussz,niestety, brac pod uwage przede wszystkim amorek. Na początek jednak proponowalbym -kierownica ( np. taką http://www.centrumrowerowe.pl/07403041003/PRO-Kierownica_MTB_XC_25_4_x_580mm_prosta_czarna/Produkt.aspx) -mostek ( http://www.centrumrowerowe.pl/002939/PRO-Mostek_LT_MTB/Produkt.aspx) - koła, a raczej piasty - te ,które masz są fatalnie uszczelnione i ciężkie -opony i dętki - na nich można sporo zejść ( tu np. dętki Maxxis Ultralite i opony Kenda Karma, MAxxis Ignitor lub Schwalbe Rocket Ron) - mozna się pokuśić o wymiane sztycy i siodelka ( tu jednak ciężko doradzić)
Fludi Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Największy zysk na wadze będziesz miał po wymianie amorka, Tora waży jakieś 2.2kg dlatego najlepiej by było jakbyś ją wymienił na Rebę 1.6kg, ewentualnie SID 1.4kg ale to już musisz być lekką osobą tak do 80kg. Tak jak wcześniej napisał durnykot do wymiany są też piasty, a przez nie będziesz musiał pewnie i szprychy wymienić... Szprychy to na DT Competition, a piasta to jakiś Novatec, DT, Boplight, jakieś takie żeby przednia nie ważyła więcej jak 200, a tylna 400gram. Podobnie rzecz się ma z dętkami i oponami, dętki z serii ultra lekkie od Maxxis'a albo Schwelbe i oponki Schwelbe Rocket Ron albo Racing Ralph. Amorek 1500-2200 Koła (piasty + szprychy) do 1000 Opony 2x 100-130 Dętki 2x 15-30 A jak chcesz wymieniać jeszcze ramę to może jakaś Poison'a albo Cube koszt 700-2000, zależnie jaka by Ci się spodobała...
Flash3M Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Rebe może mieć już za niecały tysiąc, koła też, opony połowę wspomnianych wartości, zmiana ramy przy wspominanych wcześniej "modyfikacjach" to praktycznie kupowanie nowego roweru. Rower za niecałe 4 tys i modyfikacje za prawie 6 tys zł to sienie trzyma kupy. Ja tam polecam jeżdżenie (bez specjalnego oszczędzania sprzętu) i z czasem powolne wymienianie z głową części na lepsze.
Fludi Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Zależy jaką Rebę nówkę czy używkę... I który model, ja miałem na myśli 2009 Race + push lock, a jak pod 2200 przedział cenowy to oczywiście SID. Poza tym to jest odpowiedź na pytanie co wymienić i ile to będzie kosztować, a nie rozważanie na temat czy jest droższe od roweru czy nie.
mati199 Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Pchać SIDa do takiej Meridy ? Dla mnie to z tych 2,2 k można by było kupić rame i amor
Fludi Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 No cóż wiem, że to bezsens... I ja ogólnie bym się pozbył tego roweru i kupił coś co jest lepszą bazą wyjściową do dalszego odchudzania roweru. Np. Poison'a Zyankali albo E605 czy Cube Reaction
C00BA Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Jezeli nie maja byc to jakies wielki mody (rama, amor) to ja w pierwszej kolejnosci wymienilbym piasty (deore XT przynajmniej) i kokpit (jakiegos boblight)
Mod Team durnykot Napisano 15 Listopada 2009 Mod Team Napisano 15 Listopada 2009 Widzę upór maniaka w sugerowaniu ,że Reba jest "one and only". Owszem, amorek jest klasą samą w sobie, ale nie jest jedyny. Nie każdemu pasuje czasochłonnośc regulacji i specyfika pracy RS. Zresztą autor napisał,że wymiana amora i ramy nie wchodzi w grę. Pierwsza wypowiedź Fludi'ego i Flash3M pokazuje ,w jakim nalezy isć kierunku. Poza tym nowy Epicon i Axon waży ok. 1,6 ,a kosztują sami wiecie ile. Jak sobie pomyślę,że miałbym kręcić pokrętłami, dmuchać w komory , to sorry, ale życia szkoda.
manta980 Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Oponki kevlarower i detki kokpit boplight'a Moze cranki jakies
mati199 Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 wymienilbym piasty (deore XT przynajmniej) Kolego jak masz tak radzić to lepiej wcale nic nie pisz. Ja tam polecam jeżdżenie (bez specjalnego oszczędzania sprzętu) i z czasem powolne wymienianie z głową części na lepsze. Popieram i stosuje podobny system. Zrób tak albo sprzedaj ten rower i dołóż do czegoś lepszego pokroju jakiejś Meridy HFS.
Fludi Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 A tak może troszkę z innej beczki... Mam pytanie do autora wątku, w jakim rozmiarze masz tą ramę i czy w ogóle ważyłeś ten rower? Bo waga producenta jest raczej orientacyjna i tyczy się jednego konkretnego rozmiaru ramy, tutaj podejrzewam jej największy rozmiar. Jeśli masz ten rower z ramą 22" to musisz wziąć pod uwagę fakt, że ciężko będzie Ci zejść z masą przez jej rozmiar... W ogóle to trochę ciężko mi uwierzyć, że rower za prawie 4 koła jest o wiele cięższy niż moja A6, która kosztowała troszkę ponad 2.
marek123 Napisano 15 Listopada 2009 Autor Napisano 15 Listopada 2009 Rower wazy 13,3 na ramie 20 cali (oczywiście z odblaskami, licznikiem i osłonką na rurkę pod łańcuchem). A co do postów to nie chcę zmieniać ramy ani amora teraz może w przyszłym roku nie ma sensu do roweru za 4 tysiące dokładać 6 tys.
Yah0o_121 Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Moim zdaniem, należy albo (1) sprzedać ten rower i zacząć składać od nowa (lub kupić gotowy) nowy sprzęt, kładąc nacisk na masę poszczególnych komponentów, albo poprzestać na drobnych modyfikacjach (2), które mogą naprawdę dużo zmienić niewielkim kosztem. W wersji nr. 2 wszystko zależy od ilości gotówki, jaką autor chce przeznaczyć na upgrade (na pewno nie przesadzał bym, bo przestanie się to opłacać), ale kolejność powinna być wg mnie taka: 1. Opony i dętki - przykładowo kevlarowe Schwalbe Racing Ralph lub Rocket Ron 2,1", Kenda Karma lub cokolwiek innego, ale z wagą w okolicy 450g, dętki geax ti lub maxxis ultralight (nie polecam z doświadczenia flyweightów czy innych xx-light poniżej 100 g) 2. KOŁA - dobre koła i rama to podstawa (ale ramę zostawiamy...) polecałbym jakiś komplet nie przekraczający 1600 gram, np: piasty XT, ewentualnie maszynowe Novatec, szprychy DT SuperComp, nyple Alu, obręcze mavic XC717 3. Rurki - sztyca, mostek, kierownica i rogi na coś pokroju boplight/smica, bo tu też można sporo urwać 4. sukcesywna wymiana napędu na lżejszy, ale to dopiero jak się zużyje Rower 13kg z lekkimi kołami będzie jeździł dużo fajniej niż 11kg z kołami ważącymi 2,5kg - redukcja masy rotującej to podstawa, dlatego właśnie od tego polecam zacząć odchudzanie. Pozdrawiam
Fludi Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Popieram to co napisał Yah0o_121, tylko piastę zamiast XT dałbym DT 370 albo jakiegoś Novatec'a. A i ze względu, że masz tarczówki to jeszcze zamiast alunypli wziąłbym mosiężne, nieznacznie podniosą wagę koła, ale takie kółko powinno być wtedy nie do zajechania.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.