19MICHELIN93 Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 Od wielu lat jeżdżę na rowerze. Miałem 3 rowery z czego wszystkie na SHIMANO. Nie mam jakiś większych zarzutów co do ich działania, może tylko takie że podczas jazdy po błocie (np na maratonach) przerzutka odmawia mi posłuszeństwa. Słyszałem że przerzutki firmy SRAM nie maja tego problemu. Jednak były to opinie sprzedawców którzy z tą firma współpracują. Nie wiem czy zainwestować w SRAMA czy zostać przy SHIMANO. Startuje w licznych maratonach MTB i nie ukrywam że przerzutka by się przydała porządna.
mati199 Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 Jak się ścigasz to według mnie : SRAM + gripy , ew. XTR + Rocket/Attack.
premier2 Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 A jakieś argumenty na poparcie twojej tezy?
Gość R3surrection Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 Sraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!! choć coby nie mówić manetki xtra też są rewelacyjne,.... w sumie xtr jest w porządkua le i tak jakoś sram mi lepiej działa zależy teraz od ceny... po ile co masz inna charakterystka sram bardziej bezpośrednio i brutalnie działa
mati199 Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 Tak naprawdę to co kto lubi w kwestii manetek. Zarówno RF jak i gripy mają swoje plusy i minusy. Jeździłem na kilku przerzutkach, mi. xtr, x.0, x.9. Najbardziej odpowiadała mi praca x.0. Była taka męska, ostra Xtr zmieniał trochę łagodniej ale tak samo szybko. Natomiast x.9 to praktycznie to samo co x.0 tylko dłużej się zastanawiał . Sram dużo więcej pokazałby na kamienistych, ostrych zjazdach.
manta980 Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 Moim zdaniem zdecydowanie sram lepsza twardsza i szybsza praca....Ale sram jest drozszy nie ma co ukrywac x.0 przerzutka kosztuje 700zł a xtr 350zł ale sram lepiej wyglada wiec gdybym mial wybierac to teraz przeszedłbym na shimano jest tansze..
Gość R3surrection Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 w sumie cenowo to jest tak że xtr jest pomiędzy x-9 a x.0....
mati199 Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 Nie powiedziałbym że sram lepiej wygląda
miskov17 Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 w sumie cenowo to jest tak że xtr jest pomiędzy x-9 a x.0.... No powiedziałbym nawet, że XTR jest w cenie X9... http://www.allegro.pl/item815657464_tylna_przerzutka_shimano_xtr_rd_m971_gs_lub_sgs.html http://www.allegro.pl/item800916427_przerzutka_sram_x_9_fv_gwar_od_ciclo_sport_jj.html 30zł to prawie nić
19MICHELIN93 Napisano 14 Listopada 2009 Autor Napisano 14 Listopada 2009 czyli doradzacie SRAM?? cena tu raczej nie gra roli zbytnio. poprostu chce zeby to chodziło
manta980 Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 jezeli lubisdz mocno i twardo to sram i ma mocniejsza sprezyne wiec łancuch nie bedzie bil o widełki
Rulez Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 Byle się niem ze...ć z tą lekkością Osobiście używam Sram X.0 z 2004 roku i chodzi cudnie
wojtekkrakow Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 Myślę że wybierając Srama nic nie stracisz, jeśli przypadnie Ci inna charakterystyka pracy to z jakości pracy będziesz zadowolony. Ja zawsze ujeżdżałem Shimano, od tego roku jeżdżę na Sramie i jestem bardzo zadowolony ze zmiany stajni Choć mam tylko X7 tak samo jak manetki zresztą (również mi bardziej odpowiadają niż Shimano)
1415chris Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 Byle się niem ze...ć z tą lekkością tym argumentem to mozna wszystko zajechac... i kazde twierdzenie ze x0 czy xtr jest lepsze to raczej zaliczylbym do proby dowartosciowania swojego sprzetu i dyskusje na temat wyzszosci (dzialania) sram nad xtr czy tez w droga strone uwazam za bezsensowne, bo jak swiat dlugi i szeroki tak beda zachwyceni dwoma systemami a tak od siebie, to jak sram zrobi lzejsza rd to sie przesiade na made in usa...
mati199 Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 Tylko, że do topowego XTR trzeba dołożyć stówkę Oczywiście w prezencie dostajemy carbonowy wózek
1415chris Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 xx - nie przesadzajmy z tymi zawodowcami, to tylko obsluga 10sp, co nie ukrywam jest super, szczegolnie jak sie jezdzi 2 na przodzie. Jestem ciekaw co sh na to, zapowiadaja 10 spidowa riposte na poczatku nowego roku. xx podawana waga to 181, czyli waga xtr shadow, to przypuszczam ze jak sh wypusci cos w tym temacie to bedzie lzejsze.
Gość R3surrection Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 nie problem zrobić lżej, problem żeby się nie rozpadło i było sztywne i precyzyjne gdyby kosztowało 5000 to by ci nawet full carbon zrobili tylko kto by to kupił
1415chris Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 Jak na razie moj shadow sie nie rozpadl, jest bardzo precyzyjny i ...lzejszy od xo, a co masz na mysli 'rozpadlo' i 'sztywne'? Jak by bylo sporo lzejsze to zapewniam Cie ze byliby chetni bez wzgledu na cene.
onkiel Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 a w jakim systemie teraz jezdzisz i jakie masz fundusze, bo wymiana tylnej przezutki to zmiana rowniez i manetki a to sa juz jakies koszta. chyba ze masz nowy rower na oku i zastanawiasz sie z jakim systemem wybrac.
19MICHELIN93 Napisano 15 Listopada 2009 Autor Napisano 15 Listopada 2009 Tera mam deore. I rozgladam sie za nowym rowerkiem. Jeden ma tył deore, amorek rock shock j4, hamulce avid sd3 i karbonowy tylny trókąt. a drugi ma z tyłu sram x7, amorek RST OMEGA, hamulce avid sd5 i ma hydroformowaną rame z alu 6061 czyli standardzik. ten drugi jest tańszy o 200 zł
Gość R3surrection Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 chodzi o projekty na LB są przerzutki 125-150gram ale sami użytkownicy piszą że sztywne one zbytnio nie są i do tego piję w którym miejscu jest granica lightowania, bo to jednak na pracy też się odbija, no ale maniacy i tak by kupili jednak żadna firma tego znana nie wypuści bo psuje opinię innym grupom
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.