Skocz do zawartości

[rower] Modyfikacje za 1500zł


accentinferno

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich. Oto mój rower złożony na: rama: accent inferno 19.5 amor: sr suntour epicon lod air 100mm koła: piasty: novatec model 142 2 maszyny szprychy: DT champion black obręcze: Vuelta FR disc oczkowana 36 otw. taśmy: schwalbe dętki: cst opony: cst napęd: korba: shimano m442 octalink suport: shimano deore kaseta: shimano deore łańcuch shimano deore+spinka KMC przerzutka przednia: shimano deore przerzutka tylna: shimano deore lx manetki: 3x9 lewa sram X-7 grip, prawa shimano deore rapidfire pedały: shimano m540 hamulce: shimano deore hydraulic disc br-m535 tarcze: tył shimano deore 160mm przód: shimano deore 180mm obie na 6 śrub elementy dodatkowe: sztyca: accent mostek: accent siodło: velo stery: accent zintegrowane kierownica: amoeba rogi: accent gripy: author zacisk sztycy: accent pancerze: alhonga linki: alhonga dodatki: neopren: velo licznik: trelock fc 520 pulsometr: sigma sport pc 9 I mam 1500 zł na wymiane częsci. Musze wymienic naped i chce zrzucic jak najwiecej wagi. Myślałem o wymianie korby na slx cena 350zł kasety na slx 11-28 cena 125 zł łańcucha na Xt cena 70zł pancerzy cena 30zł kierownicy na accent flatbar cena 70zł przerzutki przedniej na slx cena 70zł i tylnej na xt z krótkim wózkiem i systemem shadow cena 175 zł rogi na pro 58 gram cena 70zł 2 opony geax mezcal 200zł rama kross level A6 cena 300zł jakies stery za 50zł jakas lekka sztyca za ok 50zł Razem mi wyjdzie jakieś 1400zł a rower schudnie o jakies 1.5 kg. Co o tych modyfikacjach sądzicie i czy macie może jakies lepsze pomysły??

Napisano

Jest opcja edytuj, lepiej się przypatrz :)

 

To mają być moodyfikacje czy składasz projekt ?

Opcja edytuj jest do 10 minut od napisania posta, a po drugie accentinferno wyraźnie chyba napisał że to mają być modyfikacje :)

Napisano

Modyfikacje:) a opcji edytuj nie mam wyskakuje dopiero gdy napisałem 2 posta w temacie ale w 1 nie ma:( na pewno nie ma!!

 

złożony na: rama: accent inferno 19.5 amor: sr suntour epicon lod air 100mm koła: piasty: novatec model 142 2 maszyny szprychy: DT champion black obręcze: Vuelta FR disc oczkowana 36 otw. taśmy: schwalbe dętki: cst opony: cst napęd: korba: shimano m442 octalink suport: shimano deore kaseta: shimano deore łańcuch shimano deore+spinka KMC przerzutka przednia: shimano deore przerzutka tylna: shimano deore lx manetki: 3x9 lewa sram X-7 grip, prawa shimano deore rapidfire pedały: shimano m540 hamulce: shimano deore hydraulic disc br-m535 tarcze: tył shimano deore 160mm przód: shimano deore 180mm obie na 6 śrub elementy dodatkowe: sztyca: accent mostek: accent siodło: velo stery: accent zintegrowane kierownica: amoeba rogi: accent gripy: author zacisk sztycy: accent pancerze: alhonga linki: alhonga

 

kurde znowu to samo:( jak to napisać zeby było w liniach??:) Zawsze mnie sie pisało normalnie a teraz nie wiem cop jest:(

 

postarajcie sie pomóc z tego tekstu jaki jest.

Napisano

Jak dla mnie za 1,5 k to :

- Jakaś ramka za około 600 zł ( nawet używka :) )

- I zostaje ci 1k na koła :)

 

Wymienisz główne elementy. Masz ciężkie rurki, ale tego nie opłaca się zmieniać po Gwizdce sobie dokupisz do kompletu ;)

Mam rozumieć, że siodło to Velo to coś około 200 gram ?

Napisano

siodło ok 220 gram. Co do kól to są pancerne i nigdy ich nie zmienie, przejechały 7000 km w tym 2000 w terenie i są prawie jak nowe. Musze wymienic napęd bo jest dość zużyty!!!! co do ramy to ze sterami max 500zł i tylko nową biore pod uwage. Muszę teżź wymienić kierownice bo jest skrzywiona po zbyt mocnym zakreceniu roga i rogi bo są wielkie brzydkie i ciężkie link do mojego roweru na bikestatsie, tam jest ładnie wszystko opisane:):http://www.bikestats.pl/rowery/accent-inferno_3298_1163.html

Napisano

Jeżeli zależy ci na wadze- najpierw rame zmieniłbym na: no saint angel, a zużyty napęd: korba na deore/slx hollowtec, kaseta slx, łańcuch slx/xt. a jak coś zostanie to opony i te rogi z kierownica

Napisano

Troche za droga ta rama i tylko niecałe 150 g lżejsza niż level A6 bo tego angela tomusze brać 20 bo jezdze na duzych ramach a level pojdzie 19.6 iróżnica jest tylko ok 150 gram

 

Dz za zainteresowanie ale naprwde nie moge przeznaczyć na rame wiecej jak 500zł i kół tez nie moge zmienić bo mój budrzet to max 1500zł

Napisano

Wiem że angel nie jest zbyt długi i się nie nadaje do ścigania :) . Ale jest lekki. :)

Jeżeli są rzeczy które musisz wymienić (zużyty napęd) to je wymień na lepsze i lżejsze i to będzie najważniejsze. A potem wymieniał części, żebyś miał najlepszy zysk wagowy w stosunku do ceny (wiem... nic nowego nie odkryłem)

Zgadzam się z mati1991- zacznij od kół. Najbardziej odczujesz strate gramów na kołach.

Napisano

Jeśli chodzi o napęd to zapomnij o kasecie SLX i łańcuchu XT, tragiczny wybór...

Zainwestuj lepiej w kasetę XT i łańcuch XTR, będzie Ci taka konfiguracja służyć i służyć... Korba SLX jest w porządku, przednia przerzutka tak samo, ale jeśli chodzi o tylną przerzutkę to brałbym z długim wózkiem, żeby obsługiwała kasety z większymi zębatkami niż 28, no chyba że nie masz zamiaru na takich jeździć.

Rama Kross'a A6 jest w porządku, ale jak miałbym polecać to tylko tą 2009, której defakto nie kupisz nowej bo Kross samych ram nie sprzedaje, więc musisz szukać używki na allegro..

Jak jesteś skłonny wydać więcej na ramę to zainteresuj się jakąś ramą Cube czy Poison'a.

I kółka musisz też wymienić bo jak to było wcześniej wspomniane sporo zwiększają wagę jak i opory toczenia.

Napisano

Fludi Jako pierwszy odpowiedział na moje pytanie a nie pierdzielił głupot tak jak niektórzy z was. To teraz fludi ja mam pytania do ciebie takie: Co jest takiego z kasetą slx żeby lepiej jej nie zakładać??? Co do ramy to myślę jeszcze o accent tormenta, co o niej wiecie?? Krossa A6 2009 chętnie bym kupił, więc jak macie jakiś dostęp do tej ramy to prosze o kontakt:) CO do wózka przerzutki to na pewno GS bo będę jeździł tylko na kasecie 11-28 fludi proszę o jakieś linki do tych ram cuba o których myślisz. Co do kół to wymienię dopiero na przyszły sezon, bo muszę zebrać kasę jeszcze na kolarkę, i dlatego teraz na pewno nie będą zmienione.

Napisano

No niestety na cuba mnie nie stać. czyli trochę zmieniam plany. Ramę zmienię na przyszły sezon a na ten wymieniam napęd kierownice rogi opony i wydaje 1000zł Na przyszły sezon wymieniam ramę na cuba albo boplight marathon sport. A co wiecie o ramie accent tormenta??? Dlaczego slx sie szybko zużywa. Chyba wytrzyma dużej niż deore z 2007 roku, które jak dla mnie ma wytrzymałość wystarczajacą, ale jest ciężkie i zmieniam dlatego ze jest ciężkie i ze nie potrzebuje 11-32 tylko wystarczy mi 11-28:) Jaka jest różnica w wytrzymałości kasety slx z xt i który łańcuch dużej pojeździ XTR czy XT. Dodam ze będę jeździł na 3 takich samych łańcuchach i zmieniał je co 750km

Napisano
Kaseta SLX szybko się zużywa i ogólnie jest do dupy...

Do dupy to jest...papier a kaseta jest do jeżdżenia. SLX jest jak najbardziej ok, musisz jedynie dbać by łańcuch się nadmiernie nie rozciągnął bo wtedy fakt, zużywa się jak głupia. A 11-28 ma fantastyczne zestopniowanie na niziny i waży 230g :rolleyes: Alternatywą jest np. Ultegra/105 ale to już 12-27. Co do reszty napędu nie mam zastrzeżeń, z tyłu spokojnie możesz wsadzić średni wózek.

 

Jak jesteś skłonny wydać więcej na ramę to zainteresuj się jakąś ramą Cube czy Poison'a.

Cube to nic specjalnego, ot zwykła ładnie pomalowana rama za którą chcą chore pieniądze. Poison ma skopaną geometrię, a za tysiaka można wyrwać naprawdę fajną ramę typu GF Big Sur/HKEK, XTC, HFS 2000, za 700zł ich odpowiedniki z gorszego stopu - GF Marlin czy też jakaś TFS'kę.

 

2 opony geax mezcal 200zł

Fajne opony, ale na asfalcie szybko Ci znikną. Pomyśl o np. zwijanej Conti Race King 80zł/szt.

Napisano

Jednego mezcala już mam:P to założe go do przodu to tak szybko nie zniknie. Ja też sądziłem, że ten slx wcale nie jest zły. A te opony race king dłużej wytrzymają na aswaalcie?? Jak z ich wytrzymałością na przebicia?? A co powiecie o reszcie kompunentów?? No i ponawiam pytanie o accenta tormenta.

Napisano

miskov17 skoro piszesz że Cube to nic specjalnego to przynajmniej to uargumentuj , bo w przeciwnym razie można wyśmiać propozycje badziewnej Meridy i łamiącego się BigSura. Na tej samej zasadzie .

Napisano

Znajomy jeździ na SLX z dwoma albo trzema łańcuchami od początku tego roku ma na koncie już ponad 8000km, a kaseta jest do wymiany już. Ja mam podobnie z kasetą tylko, że SRAM'a PG-950 i jednym łańcuchem, że napęd już siada powoli... Wg. lepiej zrobisz jak kupisz kasetę XT z dwoma czy nawet trzema łańcuchami XTR, spokojnie na czymś takim uciągniesz dwa albo i trzy sezony zależnie od tego ile i jak jeździsz.

A rama Tormenta nie jest zła, chociaż lepsza byłaby chyba El Nino albo Author'owski Context czy Vision.

Napisano
Kaseta SLX szybko się zużywa i ogólnie jest do dupy...

 

Co ty kolego w ogóle pieprzysz ? Posiadasz ją ? Czy może słyszałeś to od kumpla kolegi ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...