Skocz do zawartości

[amortyzator]do 500zł


manta980

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!! :)

Szukam amorka na przod do swojego Scrapper'a Ar1.Seryjnie ma zamontowanego XCM v2 czyli atrape ktora sie ugnie raz na 10 minut.. :whistling:

Budzet to ok 500zł mysle nad piconem moze tora albo jakas uzywka ale jaka??

Nie znam sie na amorkach wiec jezeli mozecie napiszcie co byscie kupili w takiej cenie...

Jezdze 50%las a druga połowa bruk,asfalt itp....skok100mm

Z góry dzieki za rady :)

Jezeli temat sie powtarza to przepraszam ale nie mogłem znalesc

  • Mod Team
Napisano

Do 500zł dorwiesz jakiegoś marcoka z dawniejszych lat. Otwarta kąpiel olejowa daje prostote obsługi i jak to mowią niśmiertelność tych "bombowców" :D

 

Nawet jak poobdzierany to warto odmalowac nakleić bądź i nie naklejki i sie cieszyc :D

Napisano

Tylko praca takiego Marcoka odbiega od dzisiejszych standardów :devil:

 

Nie zawsze jest to prawda. Głównie zależy czy przypadkiem jest to jeden z widelców, który mógł być używany do skakania. Jeśli nie, i właściciel nie robił po 8 tys km rocznie to będzie to dobry widelec.

 

Epicon to dobry wybór :)

 

Tutaj popieram.

Napisano
Nie zawsze jest to prawda. Głównie zależy czy przypadkiem jest to jeden z widelców, który mógł być używany do skakania. Jeśli nie, i właściciel nie robił po 8 tys km rocznie to będzie to dobry widelec.

Widzę, że nie nie masz pojęcia o czym piszesz :) Ja porównuję pracę fabrycznie nowych amorów i nie biorę pod uwagę stopnia ich zajechania, bo to chyba oczywiste że np taka zajechana Reba będzie gorzej pracowała od nowej Tory.

Na MXach przeturlałem się parę tys.km i były to dobre amory jak na tamte czasy, teraz wolałbym kupić Suntoura bo pomimo że marka słaba to lepiej pracuje.

Napisano

Widzę, że nie nie masz pojęcia o czym piszesz ;) Ja porównuję pracę fabrycznie nowych amorów i nie biorę pod uwagę stopnia ich zajechania, bo to chyba oczywiste że np taka zajechana Reba będzie gorzej pracowała od nowej Tory.

Na MXach przeturlałem się parę tys.km i były to dobre amory jak na tamte czasy, teraz wolałbym kupić Suntoura bo pomimo że marka słaba to lepiej pracuje.

 

No myślałem, że chcesz kategorycznie odradzić zakup starszego bombera. Ja akurat trochę jeździłem na MXC Air z 2002 i mogę polecić (kupiłem go 2,5 roku temu). Bombery z podobnego okresu będą kosztowały połowę kwoty w zapytaniu, ale oczywiście lepiej wydać ciut więcej i kupić nowego Epicona.

Napisano

Witam. Też jestem na etapie nowego amortyzatora za ok. 500 zł. Wiele czytałem o Epiconie i podobno jest do dobry amor za tą cenę, ale na przykład za jakieś 550zł można na allegro wychaczyć Torę SL. Niby Rock Shox to dobra firma z doświadczeniem a jak wiemy Suntoury ogólnie nie słyną z dobrej opinii. Więc co lepsze Epicon czy może Tora Sl. Chyba że coś jeszcze polecacie w granicach 500zł??

Napisano

Witam. Też jestem na etapie nowego amortyzatora za ok. 500 zł. Wiele czytałem o Epiconie i podobno jest do dobry amor za tą cenę, ale na przykład za jakieś 550zł można na allegro wychaczyć Torę SL. Niby Rock Shox to dobra firma z doświadczeniem a jak wiemy Suntoury ogólnie nie słyną z dobrej opinii. Więc co lepsze Epicon czy może Tora Sl. Chyba że coś jeszcze polecacie w granicach 500zł??

 

Ja kupowałem widelec 2 tyg temu i zdecydowałem się na Epicona. Lżejszy około 371g od Tory a reszta parametrów podobna.

  • Mod Team
Napisano

No jeszcze są RST First Air - tak po prawdzie to ma bebechy jak stary black z TPC :huh:

Skąd takie wiadomości?

Poza tym First ciężko kupic za wyznaczony budżet. IMO Epicon ma przewagę wiekszych goleni ( 30 mm First vs 32 mm Epicon )

Napisano

Można też pochylić się na RST Titan Air z 2008 roku (golenie ø 32 mm) Trafił na wyprzedaże w velo.pl w cenie 529 PLN. Zaskakująco dobry widelec.

Napisano

A o ile według Ciebie zwiększy się ta sztywność że wymieniłeś ją w swoim poście jako przewagę?

 

No i czy jeździłeś na obu tych amorach (pochodzących od różnych marek i inaczej zbudowanych) że jesteś pewien że Epicon dzięki tym goleniom jest sztywniejszy od Firsta?

  • Mod Team
Napisano

A o ile według Ciebie zwiększy się ta sztywność że wymieniłeś ją w swoim poście jako przewagę?

 

No i czy jeździłeś na obu tych amorach (pochodzących od różnych marek i inaczej zbudowanych) że jesteś pewien że Epicon dzięki tym goleniom jest sztywniejszy od Firsta?

Sztywność Epicona na skręcanie ( czyli parametr,jaki nas najbardziej interesuje ) jest o ok. 40Nm wieksza niż w przypadku RST First ( za niemieckim Bike Magazin , który wykonywał test sztywności - m.in porównywał Epicona RLD i RST First Platinium )Wg badaczy sztywnośc Firsta jest na poziomie 140 Nm ( dla porównania R7 Super Click It 100- 144Nm ) ,natomiast Epicona RLD (2008 ) 182 Nm. Nie miałem przyjemności z amorkami RST, ale ,jeśli wierzyć liczbom to ta róznica w pewnych sytuacjach może być odczuwalna .

Napisano

Na razie nie, ale mam go dopiero od trzech miesięcy :) Epicon ma taką samą komorę powietrzną, jak Axony z lat poprzednich - tam co któryś egzemplarz popuszczał, ale większość trzymała ciśnienie.

Napisano

Epicon ma taką samą komorę powietrzną, jak Axony z lat poprzednich - tam co któryś egzemplarz popuszczał, ale większość trzymała ciśnienie.

 

Znajomemu właśnie ostatnio nadmuchał w twarz :) A ja bym poczekał co będą ci wszyscy wynoszący pod niebo Suntoura mówić za rok/dwa..

 

Co do małego zaawansowania starszych konstrukcji Marzocchi, to zwolennicy jeżdżenia zamiast kręcenia pokrętłami będą zadowoleni.

Marketingowy bełkot niestety miesza w głowach, a jakiegoś skoku jakości i pracy w porównaniu do tych super zaawansowanych tłumików w tej klasie cenowej nie zauważyłem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...