Skocz do zawartości

[9593g] Gary Fisher Ziggurat by miskov


miskov17

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Chciałbym przedstawić maszynę, na której będę śmigał w przyszłym sezonie, jest to niejako dalsza modyfikacja tego projektu: http://www.forumrowerowe.org/topic/47209-9928g-merida-hfs-2000-v-kjustom/

 

Bar Ends: (Rogi) Merida Superlite, 60g

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) X-mission Carbon, 27g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid SD7, 180g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid SD7, 180g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Avid, 177g

Cables: (Pancerze i linki) Accent, 163g

Cassette: (Kaseta) Shimano SLX 11-28, 231g

Chain: (Lancuch) Campagnolo C9, 259g

Crankset: (Korby) Shimano SLX

-Crank Arms: (Ramiona) 583g

-Bottom Bracket: (Suport) 88g

-Outer Ring: (Blat) Truvativ 44T, 73g

-Middle Ring: (Srednia tarcza) XT 32T, 40g

-Inner Ring: (Mala tarcza) XT 22T, 19g

-Crank Bolts: (Sruby mocujace tarcze + kontra) 4x alu bolts 22g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Sram 9.0 34,9mm, 119g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR RD-M971 SGS + Soul-Kozak wheel, 200g

Fork: (Widelec) Manitou R7 Elite Absolute 18,5cm + pivoty, 1586g

Frame: (Rama) Gary Fisher Ziggurat 19” + pivoty, 1659g

Grips: (Gripy) Bontrager XXX cut, 11g

Handlebar: (Kierownica) KCNC Darkside 25,4/570mm, 129g

Headset: (Stery) Ritchey Pro + Syntace top-cap & alu bolt 132g

Pedals: (Pedaly) Crank Brothers Eggbeater C, 290g

Rim Tapes: (Opaski) Taśma izolacyjna, 7g

Seat: (Siodlo) San Marco Aspide, 175g

Seatpost: (Sztyca) Zoom SP-291 tuned, 260g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) BBB, 22g

Shifters: (Manetki) Sram Rocket, 154g

Skewers: (Zaciski kol) Dartmoor Bolt-on, 68g

Stem: (Mostek) Syntace F139 25,4/120mm, 148g

Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Furious Fred, 288g

Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Furious Fred, 302g

Tubes: (Detki) Maxxis Flyweight, 190g

Wheel Front: (Kolo przednie) 828g

-Hub: (Piasta) DT 370 Centerlock

-Rim: (Obrecz) DT X450

-Spokes: (Szprychy) ?

-Nipples: (Nyple) ?

Wheel Rear: (Kolo tylne) 1043g

-Hub: (Piasta) DT 370 Centerlock

-Rim: (Obrecz) DT X450

-Spokes: (Szprychy) ?

-Nipples: (Nyple) ?

 

Total: 9716g

Misc Option: (dodatki) neopren, 15g

 

Docelowo jakieś 9,2-9,3kg, największy zysk będzie na kołach, a co dalej to się okaże :P

 

Wprawdzie nie do końca aktualna fotka ale lepsze to niż nic :P

dscf9123.jpg

Edytowane przez miskov17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merida była zdecydowanie za krótka, Gary jest suma sumarum na styk - mostek 120mm. A rama 21" jakoś nie widzi mi się do jazdy w terenie :P

 

Co do wyglądu, hmmm owszem na zdjęciach nie jest rewelacyjnie, ale na żywo wygląda to zupełnie inaczej. Może nie jest tak zgrany kolorystycznie jak Merida ale to ma jeździć a nie wyglądać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość R3surrection

x-9 wymiata teraz nagrzewam się na x.0 xD

 

A tak na serio x-9 działa mniej subtelnie, bardziej "mechanicznie" i bardziej zdecydowanie, xtr sprawiał wrażenie inteligenta który lubi 2 razy przemyśleć sprawę :rolleyes:

Edytowane przez R3surrection
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kilka postów wyżej przeczytałem, że masz 200cm wzrostu, więc nawet jeśli jesteś bardzo szczupły, to swoje musisz ważyć. Jak wygląda sztywność twojej R7 - ki i jak z ogólnym działaniem.

Zastanawia mnie również łańcuch, a konkretnie jego zużycie, masz może porównanie do Dura Ace??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

194,5cm tylko :thumbsup:

 

Sztywność, hmmm jakby to powiedzieć, jest wystarczająca ;) Przy moich 90kg niestety da się zauważyć, że dolne golenie nieco pracują przód-tył ale z drugiej strony nie wiem, czy jakikolwiek amor przy mojej wadze będzie idealnie sztywny. Co do pracy R7, jestem bardzo zadowolony, jest czuły na małe nierówności a przy tym ma tak dobraną końcową progresję skoku, że nie sposób go dobić. Absolute oczywiście sobie stuka ale co ważniejsze naprawdę dobrze działa, jak pewno wiesz 6 stopni od całkowicie otwartej pozycji do blokady na kamień. Powietrze praktycznie nie ucieka, przez 9 miesięcy ciśnienie spadło o max 5psi. R7 mam już ponad rok i przez ten czas ani razu mnie nie zawiódł, od siebie mogę jak najbardziej go polecić.

 

Co do Campy, nie mam porównania ale jeżdżę na nim od 2.5tyś km, bez jakiegokolwiek bawienia się w kilka łańcuchów i kaseta wygląda jak nowa. Być może kupię łańcuch Shimano by zobaczyć różnicę, ale jakość wykonania i trwałość Campy mnie do tego skutecznie zniechęca :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proooszę Cię, większość negatywów nt. R7 to zasłyszane opinie, bo kolegi znajomego kuzyn ma i narzeka, że to nie reba. Potem ktoś taki pisze na forum, opinia się rozprzestrzenia i robią się jakieś bzdury... poczytaj sobie posty Dominika.M, który ma tą gówniatą, pływającą i w ogóle do kitu R7 SPV 07'. Powodzenia ;) Poza tym jest to moja subiektywna opinia, i nie musisz się z nią zgadzać...

 

A w ogóle ile jeździłeś na R7? 10min? Nie wiem jak to porównać z moimi 200h...

 

 

Btw, szykują się powoli dość znaczne zmiany w projekcie, oczywiście waga w dół :thumbsup:

Edytowane przez miskov17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...