Tankian Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Hej, Używa ktoś hydraulików XTR'a szczególnie chodzi mi o dual controle ale opinie o samych hamulcach tez chetnie przeczytam Są warte swojej ceny? Jakieś awarie, problemy? Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Ceny nie są warte ale są prestiżowe, dość lekkie. Niestety działają na oleju mineralnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tankian Napisano 10 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 A używa ktoś może tarcz na center locka z hamulcami w ktorych orginalnie byly tarcze na 6 śrub? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Ja używam odwrotnie:) czyli był center jest 6 srub:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Niestety działają na oleju mineralnym Uważasz to za wadę ? Porównaj sobie dogłębnie chociażby DOTa 5.1 z "mineralnym" Jeździłeś już kiedykolwiek na DC ? Jeżeli nie to nie warto ryzykować, bo może ci się to zupełnie nie przypasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Ceny nie są warte ale są prestiżowe, dość lekkie. Niestety działają na oleju mineralnym Jeździłeś czy opinia wyssana z palca? Poza tym cóż z tego, że są na mineralnym? Każde rozwiązanie ma swoje plusy/minusy, XTR'y przynajmniej dobrze hamują, mają fajną, ergonomiczną dźwignię, są lekkie, najtańsze nie są ale jakby nie było - to najwyższa grupa. Wprawdzie Maja przegrzała je w Pekinie ale nie każdy śmiga na olimpijskich trasach. No i jak autor chce DC to dużego wyboru nie ma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Ciekawy jestem ile na tej trasie hamulców było zagotowanych ? Połowa ? Bierz poprawkę na temperaturę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 To ja zacznę od początku:) Jeżeli musisz mieć DC i prestiż to faktycznie tylko XTR. Wady oleju mineralnego: Oryginalny shimano drogi:P Higroskopijny, Niska temp wrzenia, szybko zamarza( w porównaniu z dotem). Zalety nietoksyczny, nie niszczy lakieru, nie shimano tani:P, Zalety dota: W bardzo małym stopniu wchłania parę wodna z powietrza. Posiada wysoką temp wrzenia, niska temp krzepnięcia. Wady: Substancja szkodliwa dla środowiska, lakieru, wymaga zastosowania dobrych uszczelnień. Co do XTR To nie posiadam ich, bo mam hamulce 3 razy tańsze:( Ale Przejechałem na nich ok 30 km na płaskim i ok 20 km w terenie. Moje odczucia: Klamka trochę za miękka, po ostrym katowaniu klamka jest gumowa:( Dodam że jeździłem na klockach żywicznych. Nie wiem jak jest na metalikach, pewnie lepiej. Co do siły hamowania mnie wystarczała przy mojej wadze 72kg i rower 11 Tarcza 160mm przód. Wygląd super, szpan potężny. tylko że pojawia się jeden problem, zima -10 stopni co wtedy?? a co się stanie przy np hamulcach avid czy hayes ?? Prosta sprawa na pewno w tych warunkach dot to rozwiązanie zdecydowanie lepsze. To samo się tyczy ostrych zjazdów. Olej mineralny po prostu straci swoje właściwości. Więc podsumowanie: Xtr jak najbardziej, ale w warunkach normalnych bez większych szaleństw pogodowych i hamulcowych. Co do większego hardkoru, czy na wyjazd w góry nie bawił bym się w mineralke. Do tego w cenie XTR można kupić lepsze avidy formule hope czy hayesy:) Jak by miał w swoim rowerze XTR,ki to bym sie wioził, ale jak bym miał formułe oro To bym szalał w górach. A że mam deorki 535 to siedze w domu i pisze ten post:) Pozdrowienia i życze dobrego wyboru:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 No sorry kolego, ale olej mineralny, np LHM + ma temperature wrzenia taką samą jak DOT 5.1, czyli na poziomie 270 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Jezdzilem na dc xtr 3 sezony, co do dzialania dc jako calosci sie nie wypowiadam, chociaz nie wyobrazalem sobie ze moglbym jezdzic na czyms innym ale przyszedl czas na bardziej jednak praktyczne rozwiazania klamki/manetki. Dzialanie hampli oceniam na wystarczajaco dobre, nie jestem lekki. Bardzo latwe w obsludze, z mineralem nie mialem zadnych klopotow. Dobra modulacja i sila w duzej mierze uzalezniona od klockow, tylko metaliczne lub ceramiczne. Uwazam ze np k-18 (na ktorych tez jezdzilem) i z tego co slyszalem o k-24 sa lepszymi hamulcami. Ale jak to ma byc dc to bedziesz zadowolony, tez zalezy na czym jezdzisz obecnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojteK# Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Ja nie widzę niczego złego w hamulcach Shimano(mam Xt). Olej mineralny nigdy nie sprawił mi kłopotu, nigdy się nie zagotował, ani zmroził do tego stopnia, że hamulec źle hamował. Oczywiście czuć różnice pomiędzy pracą klamki przy 20 stopniach, a -5. Zaszaleć w górach też się da hamulec super hamuje. Nigdy się nie bałem, że nie wyhamuje (żywiczne klocki,tarcze 160, ja 68kg, rower 11kg). Na Xtr'ach też parę razy jeździłem i bardzo mi się spodobały. Praca bardzo podobna do Xt, ergonomiczna klamka. Wagowo może nie są najlżejsze (w porównaniu do np. Formuli r1, Frm itp.), ale ich praca to nadrabia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Mati a olej shimano??? A do tego olej lhm Jest jeszcze bardziej higroskopijny niż shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 tylko że pojawia się jeden problem, zima -10 stopni co wtedy?? a co się stanie przy np hamulcach avid czy hayes ?? P Sam sobie przeczysz, najpierw piszesz że olej się gotuje a później za zamarznie w zimie. A do tego olej lhm Jest jeszcze bardziej higroskopijny niż shimano. Weź już się bardziej nie kompromituj. LHM nie jest ani odrobinę higroskopijny w przeciwieństwie do DOTa. http://moto.allegro.pl/item784763192_total_lhm_plus_1l_mineralny_olej_hydrauliczny.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 10 Listopada 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 XTR używam od 1,5 sezonu mogę spokojnie stwierdzić, że są gorsze od K24(2x180 - 2 sezony) ale są to dobre hamulce!!! Siła/modulacja na wysokim poziomie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Jest jeszcze jeden magiczny olej mineralny. Znany wszystkim fanom sportów samochodowych, a mianowicie Motul. Temperatura wrzenia 320 stopni. Jednak nie wiem czy sprawdził by się w hamulcach rowerowych. Tak w ogóle to najpierw poczytaj co nieco, a potem pisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 ja przez pewien krotki okres czasu mialem xtr'y - przypadkiem, bo byly w rowerze ktory nabylem. moje wnioski w skrócie: na plus: - lekko działające dźwignie - mniej gumowate niż w xt 08 czy deore 535 na minus: - bardzo przeciętna siła hamowania - sporo słabsze od oro i od avidów juicy 7 na mniejszych tarczach. oro pracowały z tarczami 180/160 juicy z dwoma 185 a xtr 203/180. wg mnie nie za bardzo wystarczają dla jezdzca 75 kilo - za duzy skok dzwigni - dzwignia niewygodna dla osob preferujących takie o ksztalcie avida, formuli czy hayesa (szerokie pióro dzwigni) wg mnie w porównaniu do xt08 maja jednak wiecej plusów niz xt ktore dla mnie byly narowiste jak... jako topowy model shimano są jednak wg mnie bezpłciowe: ani ladne, ani super dzialające, ani lekkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 11 Listopada 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 Fakt od topowego produktu można więcej oczekiwać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwyex Napisano 11 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 Przejeździłem cały sezon na DC XTR i w sumie nie mogę narzekać, ale siła hamowania mogłaby być lepsza...Używałem ich cały sezon z klockami kool-stop, aktualnie swiss-stop no i działają z tarczami Alligator'a 160/140mm. Szczerze powiedziawszy wolałbym MARTY (siła hamowania tych hamulców jest piorunująca) no ale chyba przyszły sezon jeszcze pośmigam na XTR'ach. Ps. Kogo interesuje jazda na rowerze w temp. -10*C? Szkoda zdrowia i roweru... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 11 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 Ps. Kogo interesuje jazda na rowerze w temp. -10*C? Szkoda zdrowia i roweru... Dokładnie. Ciekawy jestem jak znosi to smar w piastach, gdy rower stoi w temperaturze pokojowej około 18 stopni, a nagle wyjeżdża ktoś na nim w temeraturze - 10*C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 11 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 Oooo właśnie. Na pewno rower przeżywa poważny szok termiczny i grozi mu wstrząs i zapaść. Ludzie, to nie jest sprzęt elektroniczny tylko rower! A smar w piastach to nie woda - nie zamarznie na kość w -10*C. Zrobi się jedynie nieco bardziej lepki, to wszystko. Uprzedzam kolejne pytanie - NIE, niska temp. nie może spowodować wypadnięcia goleni górnych z korony w amortyzatorze Marzocchi, w którym golenie te zostały osadzone w procesie Cryo-fit. Nie, łańcuch nie napręży się jak przewody elektryczne na słupach i nie wzrośnie ryzyko jego zerwania. Nie, nie istnieje ryzyko pęknięcia ramy w wyniku zwiększenia kruchości stopu glinu w niskiej temperaturze. Nie, naprężenia na połączeniach śrubowych nie wzrosną zauważalnie. Co najwyżej mogą się zablokować linki w pancerzach, jeżeli zalega w nich woda. To wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 11 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 I może przymarznąć kominiarka do brody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tankian Napisano 18 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 OK dzieki za wszystkie odpowiedzi, wogole mi nie zalezy na prestizu, chce po prostu miec dobrze hamujace hamulce Mowicie ze ORO jest spoko, tez slyszalem o nich duzo dobrych opini. Ale czy warto doplacac do k24? ktore imho sa brzydsze niz k18 (wyglad ma male znaczenie - ale ma). Czy regulacja w oro k24 jest podobna do tej w juicy 7? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 18 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 Regulacja k24 - jedno przesunięcie pstryczka Regulacja J7 - 14 obrotów czerwonym pokrętłem z jednej skrajnej pozycji w drugą. W J7 ustawisz skok bardziej precyzyjnie. Większość posiadaczy k24 ma ustawiony krótki skok, bo w drugiej opcji klamka dochodzi niebezpiecznie do kierownicy. Tak więc ja bym wybierał między K18 a J7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 18 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 Ps. Kogo interesuje jazda na rowerze w temp. -10*C? Szkoda zdrowia i roweru... No mnie np. Nie rozumiem w czym miałaby przeszkadzać temperatura, kwestia dobrego ubrania się. A co do zdrowia, to właśnie po jazdach w takich temp. można się bardzo dobrze zahartować, koledzy którzy kręcą całą zimę w miejscu(na trenażerach), gdy wychodzą wiosną na rower, momentalnie łapią przeziębienie od byle podmuchu wiatru. A niby co miałoby się stać ze smarem? Bez przesady, rower to nie high-tech Na koniec zdjęcie znajomych, jak widać nawet BEZ kominiarek.. http://rowerowanie.pl/photogallery.php?photo_id=5335 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwyex Napisano 18 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 No mnie np. Nie rozumiem w czym miałaby przeszkadzać temperatura, kwestia dobrego ubrania się. A co do zdrowia, to właśnie po jazdach w takich temp. można się bardzo dobrze zahartować, koledzy którzy kręcą całą zimę w miejscu(na trenażerach), gdy wychodzą wiosną na rower, momentalnie łapią przeziębienie od byle podmuchu wiatru. A niby co miałoby się stać ze smarem? Bez przesady, rower to nie high-tech Na koniec zdjęcie znajomych, jak widać nawet BEZ kominiarek.. http://rowerowanie.pl/photogallery.php?photo_id=5335 Pozdrawiam Czy ja napisałem że stanie się coś ze smarem? Ogólnie rower bardziej dostaje popalić... Następną sprawą jest zdrowie, fakt możesz się zahartować, ale twoje stawy mogą na starość nie wytrzymać. Nie mówie tutaj o jeździe na rowerze 3-5x na całą zime tylko jak ktoś non stop śmiga zimą...Ten okres przeznaczamy na inne zabawy tj. piłka, siatkówka, basen, siłownia, trenażer, bieganie, narty itp. a nie tylko i wyłącznie rower...Ja osobiście przy mrozach -10* nie wychodzę na rower bo to się mija z celem, zero przyjemności, walka ze śniegiem oraz szkoda roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.