heniekkrol Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Zastanawiam się nad odchudzeniem rowerku. Z tego co wyczytałem na forum najlepiej zacząć od kół ( o ile są przyciężkawe ) Są to koła 29" także waga już z tego tytułu jest konkretna. waga całego przedniego koła to - 2260g w tym: opona WTB Prowler - 820g, dętka - 170g, reszta (tj. piasta, obręcz, szprychy, nyple, opaska, tarcza/hayes ) 1270g Z oponami i dętką sprawa jest dla mnie jasna, tu można dużo zyskać. Problem mam z tą "resztą" bo ciężko ustalić ile ważą poszczególne podzespoły nie rozbierając koła ( w necie też nic nie ma, bo oznaczenia OEM'owe nie odpowiadają tym ze stron producenta). obręcz - AlexRims TD20 622x18 6061H-T6 piasty - Formua Alloy Double Sealed, 32 Hole Disc with QR ( wyglądają podobnie do modeli dc20 i dc22 ) Teraz jeśli tak spojrzeć na te 1270g (powiedzmy 1170 bo tarcza ze śrubami to ok.100g ), to ile konkratnie mozna by urwać wagowo zakładając budżet do 1000zł za 2 koła ? Wstępnie rozważałem obręcze Mavic TN 719, 500g ( ~200zł/szt. ). Z góry dzięki za wszelkie propozycje/rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 a waga tylnego koła?? ile ważysz i czy zależy ci na nazwach komponentów... w zależności od wagi kompletu, która zapewne oscyluje w granicach 2400-2500 gram [same koła], możesz zejść około 600 gram spokojnie... i jeszcze jedno zapytanie dla jasności czy 1000 zł to także kwota na opony i dętki?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 podaj swoja mase, docelowa szerokosc stosowanych opon - 622x18 to bardzo wasko, jak na felgi 29er, trasy po jakich jezdzisz ogolnie za 1000zl mozna zrobic mocne kola ponizej 2kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Ostatnio ZTR wypuścił obręcze 29 ", ale to nie w tym przedziale cenowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Ostatnio ZTR wypuścił obręcze 29 " no tak, gdzieś w połowie 2007 roku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Ważę ~85kg, opony raczej w granicach 2.1 ( to co jest dostępne w naszych sklepach - ignitory, michelin, ) Co do tras to zdecydowanie musi się to sprawdzać w górach. Ten 1000 to bez opon, dętek. Komponenety nie muszą być na siłę markowe, ale jak już mam zmieniać to na coś co będzie służyć kilka lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Ważę ~85kg, opony raczej w granicach 2.1 ( to co jest dostępne w naszych sklepach - ignitory, michelin, ) Co do tras to zdecydowanie musi się to sprawdzać w górach. Ten 1000 to bez opon, dętek. Komponenety nie muszą być na siłę markowe, ale jak już mam zmieniać to na coś co będzie służyć kilka lat. to masz 2 opcje:) cięższą i lżejszą... 1. DT 370, DT X470 i do tego jakieś szprychy, zależnie ile kasy zostanie, waga około 2000-2100, 2. novatec light, albo chosen, DT X470 i szprychy znowu wedle uznania :)wagowo jakoś 150-250 gram mniej niż zestaw wyżej w zależności od szprych oczywiście oba zestawy sztywne i wytrzymałe to raczej jedyne sensowne zestawy w tej cenie, obręcze X470 na dobrym zapleceniu są wystarczająco sztywne, opony spokojnie wejdą... piasty DT wiadomo nie do zajechania raczej, novatec zależy ja używam i przesiądę się właśnie na lighty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 tylne koło na szybko wygląda tak: całość - 2930g. w tym: opona - 820g, dętka - 170g, tarcza -100g, kaseta HG30 - 416g (wg.www.weightweenies) czyli tył wyszedłby ok. 1430g. A propos x470 czy to są stricte górskie/mtb obręcze czy raczej trekkingowe ? Nie lepsze byłyby te tn 719 ? http://www.mavic.com/mtb/products/tn-719-disc.995921.2.aspx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 wg producenta uniwersalne, a sprawdzone w górach i dały sobie radę i nawet dalej żyją i mają się u kolegi dobrze są w podobnej cenie, a lżejsze jakby co masz wybór, między tymi dwoma modelami... ale wg mnie spokojnie bierz DT a i obojętnie jaki zestaw wybierzesz to na pewno jesteś 500 gram w dół, a to nie mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Czy te 500g warte jest zachodu ? (czy w praktyce mówiąc krótko to czuć ? ) Czy te modele novateca D712SB D711SB są sprawdzone, czy lepiej zainwesować w dt swiss onyx lub 370 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Różnicę w kołach 500 gram odczujesz bardzo. Rower będzie zwinniejszy. Poczytaj na forum, było pare wątków co do masy rotującej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 tak przy okazji ile +/- są warte te moje obecne 2 kółka ? ( z przebiegiem 1200 km, w stanie dobrym )? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 cene trudno okreslic, gdyz jest to towar deficytowy, o ile te kola mozna nazwac w pelni 29erowymi ze wzgledu na bardzo waskie felgi co do obreczy mavica - wszystkie sa 622x19, ja polecalbym szukac czegos szerszego, z tanich np wtb speed disc - 26,5mm szerokosci zewnetrznie, zdecydowanie lepsza przyczepnosc opony niz ja feldzie mavica a119 przemysl sprawe zaplotu na 36/4x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 co do zaplotu poszukam/poczytam. domyślam się że chodzi o sztywność/wytrzymałość ? widzę, że te WTB występują w 2 wersjach, czy taka szerokość umożliwia bezproblemowe założenie opon 2.1-2.4 ? Size/model: 29" AMy SpeedDisc-AM 29er rim, 32h - black Width: 26.5mm Holes: 32h ERD: 601mm Color: black Weight: 555g Size/model: 29" XC SpeedDisc-XC 29er rim, 32h - black Width: 24mm Holes: 32h ERD: 601mm Color: black Weight: 525g WTB LaserDisc 29er chyba są za słabe, http://www.mtbtrailreview.com/blog/wtb-laserdisc-trail-29er/ z tymi speed disc nie masz problemów ? ( do: Nabial ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Listopada 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Klaniam, Nie wiem skad wniosek ze Lasery sa slabe. Mialem takie z przodu jak jeszcze Inbred byl moim flagowym sprzeciorem... Przezyly Sowie i wyprawy na Peak District. Zero centry... Towar i moze faktycznie deficytowy w Kraju-Raju ale tez i strasznie niszowy... Ja na ten przyklad na zupelnie prawie niedostepne w Polszcze Panasy Fajery 29 nie znalazlem nabywcy. Poszly na ebajcu Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Klaniam, Nie wiem skad wniosek ze Lasery sa slabe. Mialem takie z przodu jak jeszcze Inbred byl moim flagowym sprzeciorem... Przezyly Sowie i wyprawy na Peak District. Zero centry... Towar i moze faktycznie deficytowy w Kraju-Raju ale tez i strasznie niszowy... Ja na ten przyklad na zupelnie prawie niedostepne w Polszcze Panasy Fajery 29 nie znalazlem nabywcy. Poszly na ebajcu Szacunek... I. nie mam doświadczenia, zbieram opinie i próbuję podjąć jakąś decyzję na mtbr bardzo skrajne opinie dot. laserów, plus ten test z linka który podałem. Co do obciążeń to one (koła)nie mają przeżyć, ale muszą przeżywać Sowę niemal na co dzień ( Góry Suche/Kamienne, rzut beretem od Sowy ) Zastanawiam się czy zestaw piast 340 będzie wyraźnie lepszym wyborem pod względem wytrzymałości/niezawodności od tych novateców D712SB D711SB ( wagowo i cenowo novatec trochę lepiej wygląda ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 340 powinny być lepsze, chociaż i tak zdarzały się czasem buble, ale wymieniane od razu na nowe... mają też na pewno lepsze uszczelnienie, są trochę cięższe i przy obecnych cenach Allegro jakieś 250 złotych droższe wybór ostateczny i tak będzie należał do Ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 340 powinny być lepsze, chociaż i tak zdarzały się czasem buble, ale wymieniane od razu na nowe... mają też na pewno lepsze uszczelnienie, są trochę cięższe i przy obecnych cenach Allegro jakieś 250 złotych droższe wybór ostateczny i tak będzie należał do Ciebie bubla ja teraz strzeliłem - miałem na mysli 370'tki/ewent. onyx'y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 w 370 - tkach uszczelnienie nie jest już rewelacyjne, ani innowacyjne... jeśli nie zależy ci na specjalnie lekkich kołach to lepiej wybrać coś sprawdzonego, chociaż z novatec od względem wytrzymałości jestem zadowolony [podstawowy model] i po zebraniu opinii wezmę jednak model 711 i 712 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 speed disc to nizszy model lasera, wiec przylaczam sie do Ivana, roznia sie chyba 1 komora, ale chyba speed disc polecam 26,5mm, opona 2.1 bez problemu slick 622x28mm tez wchodzi, ale trzeba duzo sily i wytrwalosci w poprawianiu ulozenia opony...realna waga posiadanych 2 egzemplarzy to 576 i 583 co do zaplotu, to sam nie sprawdzalem, wiec przekaze wiedze wyczytana, bo w tym przypadku i taka ma jakas wartosc - podobno 4x przy 29" ma takie wlasciwosci jak 3x przy 26", wynika to z katow, rozkladku naprezen, bla bla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 10 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Czy szprychy DT Swiss-Revolution będą odpowiednie do koła 29 ? Rożnica wagowa między Competition to - wg. kalkulatora DT - 1880g vs. 2032g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 revo lekkie, ale nie każdy poleca z przyczyn ich cieniowania, przy twojej wadze lepiej Compy, Revo mogą się luzować co jakiś czas jeszcze warto zobaczyć na Sapima np model Race Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 12 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 Zna ktoś z forumowiczów może jakiś sprawdzony adres sklepu/serwisu składającego koła ? Fajnie jakby skladał to ktoś kto ma dostęp do podzespołów i nie trzeba każdej częsci z osobna z innego sklepu zamawiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 może być mały problem ze sklepem, napisz na jakich podzespołach to poszukamy/popytamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 12 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 optymalnie to chyba tn719 370/onyx (ewentualnie novatec D712SB D711SB) dt comp + alu nyple lub x470 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.