Skocz do zawartości

[koła] jaki zestaw kół 29"


heniekkrol

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad odchudzeniem rowerku. Z tego co wyczytałem na forum najlepiej zacząć od kół ( o ile są przyciężkawe )

Są to koła 29" także waga już z tego tytułu jest konkretna.

 

waga całego przedniego koła to - 2260g

w tym:

opona WTB Prowler - 820g,

dętka - 170g,

reszta (tj. piasta, obręcz, szprychy, nyple, opaska, tarcza/hayes ) 1270g

 

Z oponami i dętką sprawa jest dla mnie jasna, tu można dużo zyskać. Problem mam z tą "resztą" bo ciężko ustalić ile ważą poszczególne podzespoły nie rozbierając koła ( w necie też nic nie ma, bo oznaczenia OEM'owe nie odpowiadają tym ze stron producenta).

 

obręcz - AlexRims TD20 622x18 6061H-T6

piasty - Formua Alloy Double Sealed, 32 Hole Disc with QR ( wyglądają podobnie do modeli dc20 i dc22 )

 

Teraz jeśli tak spojrzeć na te 1270g (powiedzmy 1170 bo tarcza ze śrubami to ok.100g ), to ile konkratnie mozna by urwać wagowo zakładając budżet do 1000zł za 2 koła ?

 

Wstępnie rozważałem obręcze Mavic TN 719, 500g ( ~200zł/szt. ).

 

Z góry dzięki za wszelkie propozycje/rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a waga tylnego koła?? ile ważysz i czy zależy ci na nazwach komponentów...

 

w zależności od wagi kompletu, która zapewne oscyluje w granicach 2400-2500 gram [same koła], możesz zejść około 600 gram spokojnie...

 

i jeszcze jedno zapytanie dla jasności czy 1000 zł to także kwota na opony i dętki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważę ~85kg, opony raczej w granicach 2.1 ( to co jest dostępne w naszych sklepach - ignitory, michelin, )

Co do tras to zdecydowanie musi się to sprawdzać w górach.

Ten 1000 to bez opon, dętek. Komponenety nie muszą być na siłę markowe, ale jak już mam zmieniać to na coś co będzie służyć kilka lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważę ~85kg, opony raczej w granicach 2.1 ( to co jest dostępne w naszych sklepach - ignitory, michelin, )

Co do tras to zdecydowanie musi się to sprawdzać w górach.

Ten 1000 to bez opon, dętek. Komponenety nie muszą być na siłę markowe, ale jak już mam zmieniać to na coś co będzie służyć kilka lat.

 

to masz 2 opcje:) cięższą i lżejszą...

1. DT 370, DT X470 i do tego jakieś szprychy, zależnie ile kasy zostanie, waga około 2000-2100,

2. novatec light, albo chosen, DT X470 i szprychy znowu wedle uznania :)wagowo jakoś 150-250 gram mniej niż zestaw wyżej w zależności od szprych oczywiście :) oba zestawy sztywne i wytrzymałe

 

to raczej jedyne sensowne zestawy w tej cenie, obręcze X470 na dobrym zapleceniu są wystarczająco sztywne, opony spokojnie wejdą...

piasty DT wiadomo nie do zajechania raczej, novatec zależy ja używam i przesiądę się właśnie na lighty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylne koło na szybko wygląda tak:

 

całość - 2930g.

w tym:

opona - 820g, dętka - 170g, tarcza -100g, kaseta HG30 - 416g (wg.www.weightweenies)

 

czyli tył wyszedłby ok. 1430g.

 

A propos x470 czy to są stricte górskie/mtb obręcze czy raczej trekkingowe ?

Nie lepsze byłyby te tn 719 ? http://www.mavic.com/mtb/products/tn-719-disc.995921.2.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg producenta uniwersalne, a sprawdzone w górach i dały sobie radę i nawet dalej żyją i mają się u kolegi dobrze

 

są w podobnej cenie, a lżejsze :)

 

jakby co masz wybór, między tymi dwoma modelami... ale wg mnie spokojnie bierz DT

 

a i obojętnie jaki zestaw wybierzesz to na pewno jesteś 500 gram w dół, a to nie mało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cene trudno okreslic, gdyz jest to towar deficytowy, o ile te kola mozna nazwac w pelni 29erowymi ze wzgledu na bardzo waskie felgi

 

co do obreczy mavica - wszystkie sa 622x19, ja polecalbym szukac czegos szerszego, z tanich np wtb speed disc - 26,5mm szerokosci zewnetrznie, zdecydowanie lepsza przyczepnosc opony niz ja feldzie mavica a119

 

przemysl sprawe zaplotu na 36/4x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zaplotu poszukam/poczytam. domyślam się że chodzi o sztywność/wytrzymałość ?

 

widzę, że te WTB występują w 2 wersjach, czy taka szerokość umożliwia bezproblemowe założenie opon 2.1-2.4 ?

 

Size/model: 29" AMy

SpeedDisc-AM 29er rim, 32h - black

Width: 26.5mm

Holes: 32h

ERD: 601mm

Color: black

Weight: 555g

 

 

Size/model: 29" XC

SpeedDisc-XC 29er rim, 32h - black

Width: 24mm

Holes: 32h

ERD: 601mm

Color: black

Weight: 525g

 

WTB LaserDisc 29er chyba są za słabe, http://www.mtbtrailreview.com/blog/wtb-laserdisc-trail-29er/

z tymi speed disc nie masz problemów ? ( do: Nabial )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

Nie wiem skad wniosek ze Lasery sa slabe. Mialem takie z przodu jak jeszcze Inbred byl moim flagowym sprzeciorem...

 

Przezyly Sowie i wyprawy na Peak District. Zero centry...

 

Towar i moze faktycznie deficytowy w Kraju-Raju ale tez i strasznie niszowy... Ja na ten przyklad na zupelnie prawie niedostepne w Polszcze Panasy Fajery 29 nie znalazlem nabywcy. Poszly na ebajcu :rolleyes:

 

Szacunek...

 

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klaniam,

Nie wiem skad wniosek ze Lasery sa slabe. Mialem takie z przodu jak jeszcze Inbred byl moim flagowym sprzeciorem...

 

Przezyly Sowie i wyprawy na Peak District. Zero centry...

 

Towar i moze faktycznie deficytowy w Kraju-Raju ale tez i strasznie niszowy... Ja na ten przyklad na zupelnie prawie niedostepne w Polszcze Panasy Fajery 29 nie znalazlem nabywcy. Poszly na ebajcu :rolleyes:

 

Szacunek...

 

I.

 

nie mam doświadczenia, zbieram opinie i próbuję podjąć jakąś decyzję :)

na mtbr bardzo skrajne opinie dot. laserów, plus ten test z linka który podałem.

 

Co do obciążeń to one (koła)nie mają przeżyć, ale muszą przeżywać Sowę niemal na co dzień ( Góry Suche/Kamienne, rzut beretem od Sowy )

 

Zastanawiam się czy zestaw piast 340 będzie wyraźnie lepszym wyborem pod względem wytrzymałości/niezawodności od tych novateców D712SB D711SB ( wagowo i cenowo novatec trochę lepiej wygląda )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

340 powinny być lepsze, chociaż i tak zdarzały się czasem buble, ale wymieniane od razu na nowe...

mają też na pewno lepsze uszczelnienie, są trochę cięższe i przy obecnych cenach Allegro jakieś 250 złotych droższe

 

wybór ostateczny i tak będzie należał do Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

340 powinny być lepsze, chociaż i tak zdarzały się czasem buble, ale wymieniane od razu na nowe...

mają też na pewno lepsze uszczelnienie, są trochę cięższe i przy obecnych cenach Allegro jakieś 250 złotych droższe

 

wybór ostateczny i tak będzie należał do Ciebie

 

bubla ja teraz strzeliłem - miałem na mysli 370'tki/ewent. onyx'y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 370 - tkach uszczelnienie nie jest już rewelacyjne, ani innowacyjne...

jeśli nie zależy ci na specjalnie lekkich kołach to lepiej wybrać coś sprawdzonego, chociaż z novatec od względem wytrzymałości jestem zadowolony [podstawowy model] i po zebraniu opinii wezmę jednak model 711 i 712 :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

speed disc to nizszy model lasera, wiec przylaczam sie do Ivana, roznia sie chyba 1 komora, ale chyba :rolleyes: speed disc polecam 26,5mm, opona 2.1 bez problemu slick 622x28mm tez wchodzi, ale trzeba duzo sily i wytrwalosci w poprawianiu ulozenia opony...realna waga posiadanych 2 egzemplarzy to 576 i 583

 

co do zaplotu, to sam nie sprawdzalem, wiec przekaze wiedze wyczytana, bo w tym przypadku i taka ma jakas wartosc - podobno 4x przy 29" ma takie wlasciwosci jak 3x przy 26", wynika to z katow, rozkladku naprezen, bla bla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...