Skocz do zawartości

[rura sterowa] Jak mozna ja wydluzyc??


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak wydluzyc rure sterowa? Jest mozliwy taki zabieg bez straty wytrzymalosci/stabilnosci?? Ewentualnie zamienic cala na dluzsza.

Mam takiego magika na politechnice co robi rozne cuda - tylko czy jest sens?

amor: mannitou black elite

Gość Anonymous
Napisano

Zdecydowanie odradzam takich sposobów, bo można tylko ramę uszkodzić jak niedoświadczony serwisant się do niej dorwie.

Napisano

Jeśli ci bardzo zależy - może dospawasz kawałek? Ja tak zrobiłam u siebie, z tym, że ja mam sztywny widelec, więc mi go nie szkoda 8) . Ale pracuje bez zarzutu, rura wstawkę ma wspawaną, więc śmiem twierdzić, że nawet zyskała na trwałości :) ...

Pozdrówko warsztatowe :-) .

Napisano

Pomysł Eci przerabiałem osobiście.Wydłużałem rurę w widelcu sztywnym z 1-calowym gwintem.Jeżeli oba łączone kawałki są wzmocnione dodatkową tulejką , to konstrukcja powstała w ten wsposób jest mocna i bezpieczna. :-D

  • 4 tygodnie później...
Napisano
Z tego co wiem to tylko Gregorio wymienia rury sterowe ale w Marzocchi nie wiem czy wiemienią w Manitou.

Gdzie można uzyskać informacje o wymianie rury sterowej w Marzocchi??

Mam okazję kupić za grosze Bombera Z1 Wedge, tylko że rura sterowa jest za krótka do mojej ramki o jakieś 5 cm..

Dzięki i pozdro

Napisano

też hestm zdania ze zdolny 8) serwisan albo ktoś kto sie zna na rzeczy moze dospawac kawałek rury sterowej, a tak po za tym, to przeciez jeżeli w niektórych modelach amorków rura steropwa jest wykręcana wieć mysle ze mozna by dokupic dłuższą :-D

Napisano

No tak, ale w tym amorku rura sterowa nie jest mocowana na śruby... :-(

A odnośnie spawania, to czy ten zabieg nie spowoduje, że rura będzie szybko korodować? :cool:

 

Wysłałem już zapytanie do Gregorio, obaczymy co oni o tym powiedzą...

 

OK, dzieki i pozdrawiam

Napisano

dla mnie troche idiotzyzm ze rury sterowe nie sa na gwint wkrecane czy cos...powinien byc na to jakis patent ;p... bo tak trocvhe bez sensu wystarczy ze wlascicielowi zamarzy sie nowa ramka i musialby nowy amor kupowac jezeli rure przyciał :/... no chyba ze stalowa to mozna zaawsze dospawac ;)

Napisano

Witam

Wrzucam dla informacji odpowiedź z Gregorio:

 

" Możemy wymienić

Koszty:

wymiana 40,-

Rura ster. alu 170.-

lub rura stal.cr-mo 70,-

koszty wysyłki powrotnej za pobraniem 12,-

Wysyłamy widelec z wymienioną rurą tego samego dnia lub następnego dnia

roboczego po otrzymaniu widelca

Wysyłając do nas dołącz do widelca adres zwrotny, nr telefonu i krótkie

info, co mamy z widelcem zrobić (żeby nie domyślać się o co chodzi).

Najtaniej wyślesz pocztą priorytetem."

 

Czyli za ok. 130 zeta da sie wszystko załatwic 8)

pozdrawiam

Napisano

Ja miałem podobny problem z długością rury sterowej tylko ze w sztywnym widelcu z a ganga.Nawet kiedyś założyłem podobny temat :wink: U mnie jest taki patent ze w rure sterową wsadzony jest kawałek rurki,która wzmacnia tą konstrukcje,a na to kolejny fragment który ma służyc jako rura sterowa.na razie nic sie nie dzieje z tym cudem i mam nadzieje ze nie posypie mi sie to do nastepnego sezonu wiosenno-letniego ;)

Napisano
dla mnie troche idiotzyzm ze rury sterowe nie sa na gwint wkrecane czy cos

dla mnie tez, ale sa dwie mozliwosci, albo gwint oslabia konstrukcje, albo producent zaklada, ze wtedy wiecej widelcow sprzeda

Napisano

Ja ojcu wydłużałem rurę sterową,

Kupiłem taki wynalazek taką tulejkę za 35 zł

Wkładasz w rurę sterową mocujesz ją na duszę (klin) tak jak w sterach klasycznych na tą tuleję wkładasz takie podkładki zależnie od długości jaką chcesz uzyskać zamiast szyszki masz nagwintowaną dziurę w środku,

Stery i mostek podkładki montujesz jak w normalnej rurze sterowej

IMHO starszemu panu się to sprawdza. Nie wiem jak przy areaywnych wybrykach rowerowych.

wzorem Eci pozdrówko z obawą :roll:

Gość chomick
Napisano

witam!

Do niedawna byłem użytkownikiem roweru, któremu zależało tylko na tym, by jego sprzęt jakoś jeździł. Od pewnego czasu jednak postanowiłem inwestować w maszynę - 2 tygodnie temu zmieniłem amortyzator na RST capa t6 - problem tylko taki, że kupiłem go na 1'', a wczoraj jak grom z nieba pojawila mi sie mozliwosc kupienia bardzo tanio kony circle cone.

Powiedzcie mi jeśli możecie, czy rure sterową w capie mam na gwint, nabijaną, czy spawaną, i czy mam możliwość [oczywiście używając sterów redukcyjnych] zamontowania mocno ściętego amortyzatora do nowej ramy, i ile by mnie to kosztowało w najtańszym przypadku.

Pozdro

Gość Chomick
Napisano

cóż, chyba sie nie wyraziłem zbyt jasno. Do kupienia tanio mam samą rame od cinder cony, w dodatku za grosze, a capa jest bardzo młoda, może ma ze 230 km stażu, i troche szkoda pieniędzy w kąt wrzucać amorka

Gość chomick
Napisano

jak tylko ktoś kupi sprzedaje bez wahania ;] ktoś zainteresowany?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...