Michal93 Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 Witam. Mam zamiar sobie złożyć rowerek i mam prośbę o sprawdzenie configu i ewentualne sugestie co można/należy zmienić. Zaznaczam że ramę już mam (Kross Level A2 17") mam 174 cm wzrostu i 16 lat. Styl jazdy jaki preferuje to raczej 50% jazda po mieście a 50% to wycieczki dochodzące dystansami do 100 km, z czasem może zdarzy się jakiś wypad w góry Rama Kross Level A2 17" Widelec Miał być SR Epicon LOD 120mm 2008 (ew. przeróbka 100mm) ale coś ich nie widze już na alledrogo. Hamulce Avid Juicy 3 Korba Shimano SLX FC-M660 Manetki Shimano Deore SL-M530 Rapidfire Przerzutka tył Shimano SLX RD-M662 Przerzutka przód Shimano SLX FD-660 Kaseta Shimano HG50 Łańcuch Shimano HG53 Piasty Przód: NovatecNT-D041 / Tył: Novatec NT-D042 Obręcze Sun Rims Equalizer 23 DISC Mostek Truvativ XR Kierownica Truvativ XR 31,8mm Sztyca Zoom 400mm mam Chwyty Gąbka Pozdrawiam
mati199 Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 Ogólnie to ok, ale: Kokpit: Dołóż do czegoś lżejszego, pokroju Boplighta albo Tiogi Hamulce: Tu też możesz dobrać coś mocniejszego i pewnego Napęd: Jak masz więcej kasy dołoż do przerzutek XT, kasete SLX i łańcuch. Manetek nie zmieniaj, a na pewno nie na SLX, które są tragiczne. Strasznie długi skok dźwigni. Koła ok. Jak chcesz bardzo lekkie i tanie gripy to bierz Accent Lite Oczywiście wyżej wymienione zmiany niosą podniesienie ceny o jakieś 400 - 500 zł, ale warto. Ja gdybym miał wybierać czekałbym na okazje na forum i allegro i kupił coś używanego. Pozdrawiam
kathon Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 Nie wiem czy jest sens zmieniać przerzutki na XT pozostawiając manetki Deore. "Układ zmiany biegów" jest całością i potencjał dużo lepszych przerzutek nie zostanie wykorzystany przez o dwie klasy gorsze manetki. Co do hamulców to juicy 3 powinny wystarczyć do podanych przez Ciebie zastosowań. Poszukaj trochę po forum informacji o piastach Novateca. Nie mają one tutaj zbyt dobrych opinii. Może wypowie się tutaj jakiś użytkownik podanych przez Ciebie modeli.
amoniak Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 Z tego co napisałeś wydedukowałem, że masz ramę Level a2 a resztę chcesz kupić Skoro tak to wydasz więcej niż gdybyś kupił gotowy rower o podanym przez ciebie konfigu Pomyśl. Czy nie lepiej spieniężyć to co masz i kupić gotowca który już jest zbliżony do tego co zapodałeć Sorry ale za takie pieniądze nie opłaca się składać lepiej kupić coś gotowego
Andrew Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 Zamiast Juicy 3 zdecydowanie lepiej wziąć SLX. Mniej problemów i większa siła. Przerzutki - SLX Kaseta - SLX Korba SLX Manetki - ja bym celował w XT. Jeżdżę na nich prawie rok i jak teraz wziąłem do ręki SLX, to poczułem jakbym z Jaguara przesiadł się do Ikarusa... Piasty Novatec - do przedniej nie można się przyczepić. Ale tylna na dzień dobry wymaga rozłożenia i wyczyszczenia bębenka z gęstej wazeliny - należy nasmarować cały mechanizm olejem silnikowym. Wtedy spokojnie mogę polecić tą piastę. Choć waży 500g........ Mostek truvativ XR to kiepski wybór. Już lepiej jakiś accent Airplane albo cokolwiek innego z obejmą kiery na 4 śruby i sterówki na 2 śruby.
mati199 Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 Właśnie o to mi chodziło o J3, bo to lejące i słabe ustrojstwo, słabsze na suchym niż SD7 ;( Co do manetek Deore są lepsze niż SLX. W ów SLX nie wrzucisz 3 biegów za jednym razem, po prostu palca ci zabraknie. Mają strasznie długi skok jałowy.
Michal93 Napisano 8 Listopada 2009 Autor Napisano 8 Listopada 2009 Dzięki za odpowiedzi A co powiecie o Epiconie'08 120mm da rade? czy lepiej 100? ważę 58-61kg... Aha, co do kółek, jakie szprychy? Wystarczy coś typu Sapim, czy lepiej się wykosztować na coś od DT? I jeszcze jedno, jakie tarcze na 6 śrub do tych hampli SLX? Tak w ogóle to na początku to miał być full, ale baaardzo okazyjnie wyrwałem tą ramę i jakoś tak pomyślałem że najpierw złożę HT, i albo mi wystarczy, albo pozbieram na jakąś lepszą ramkę amortyzowaną
1415chris Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 Wystarczy coś typu Sapim, czy lepiej się wykosztować na coś od DT? nie ma potrzeby kosztowac sie na DT wez sapim cx ray
OldXCRider Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 Witam! Konfiguracja ciekawa. Moje zmiany: Naped: kaseta i lancuch SLX, zastanawiam sie nad wywaleniem SLX-a z przodu i wlozeniem deore. Akcesoria: Mostek, kierownica polecalbym boplight lub firme PRO. Niesamowicie lekkie i w dobrej cenie. Hamulce: J3 zamienilbym na deore z 2010r i na przod wrzucil 180mm lub 203mm. Tyl natomiast 140, max 160mm. Kola: Szprychy polecalbym jak najlzejsze (np. DT revolution) z tego wzgledu ze jest to masa rotujaca. Tak samo nie zapomnij o aluminiowych nyplach. Rower bedzie charakteryzowal sie wieksza dynamika. Nie zapomnij o lekkich detkach np. Maxis ultralight i lekkich oponach. Piasty moga byc ciezsze bo znajduja sie w srodku kola a tym samym nie maja takiego znaczenia. Sam Smigam na Novatecu wazacym 500g z tylu i ani go nie rozbieralem, ani nie smarowalem, a jezdzi i sprawdza sie tip top. Jakbys chcial cos lzejszego to np CHOSEN, lekkie i w przystepnej cenie. Amortyzator: Nie znam sie na nowych modelach SR. Ja smigam na Marzchocci olejowym ze stalowa sprezyna i mnie nie zawodzi. Co do skoku to w crossowce lepiej sprawdza sie ok. 100mm niz 120mm.
Schwefel Napisano 9 Listopada 2009 Napisano 9 Listopada 2009 A co powiecie o Epiconie'08 120mm da rade? czy lepiej 100? ważę 58-61kg... Lepiej 100mm. Zmiana ze 120mm na 100mm jest banalnie prosta a filmiki instruktażowe masz na stronie producenta.
adriansocho Napisano 9 Listopada 2009 Napisano 9 Listopada 2009 Dzięki za odpowiedzi A co powiecie o Epiconie'08 120mm da rade? czy lepiej 100? ważę 58-61kg... Aha, co do kółek, jakie szprychy? Wystarczy coś typu Sapim, czy lepiej się wykosztować na coś od DT? I jeszcze jedno, jakie tarcze na 6 śrub do tych hampli SLX? Tak w ogóle to na początku to miał być full, ale baaardzo okazyjnie wyrwałem tą ramę i jakoś tak pomyślałem że najpierw złożę HT, i albo mi wystarczy, albo pozbieram na jakąś lepszą ramkę amortyzowaną 1. Epicon - ja niedawno kupiłem model 2009 LOD, on tak naprawdę ma przestawiany skok 80-100-120-140mm. Zmiana skoku jest w środku, trzeba wybić sprężysty trzpień a nie jest to łatwe. Ale możliwość jest i nie wymaga dodatkowych tulejek ani nic. Mogę polecić ten widelec bo waży niewiele więcej jak Reba. Tylko w tym roku dysttrybutor się już pozbył wszystkich RLD, może są LOD. 2. Szprychy - różnica na komplecie między szprychami typu Sapim albo CN SPoke a DT Revo jest około 40g na koło. To może Ci pomóc oszacować czy warto. 3. Manetki i przerzutka - chyba we wstępnej konfiguracji chciałeś przerzutkę XT i manetki Deore. Ja bym sugerował odwrotnie (jeśli Cię stać) gdyż przerzutki tylne od Deore wzwyż działają dość precyzyjnie, natomiast manetki im lepsze tym dokładniej działają. Albo bierz zestaw Deore/Deore, też się sprawdzi.
Qba66 Napisano 9 Listopada 2009 Napisano 9 Listopada 2009 A ja tam podzielam zdanie Amoniaka. Skoro rama kupiona okazyjnie, to może dostaniesz za nią więcej niż dałeś, albo koszta się zwrócą. Weź kup jakiegoś gotowca, bo składanie będzie dużo bardziej kosztowne. Chyba, że bardzo chcesz złożyć ten rower sam i przy okazji nauczyć się co nieco o budowie rowerów, to już Twój wybór.
mati199 Napisano 9 Listopada 2009 Napisano 9 Listopada 2009 Co do tarcz to raczej wszystkie podejdą oprócz windcutterów i innych tego typu. Na 6 śrub mam rozumieć ? To żeby to w 100 % działało dobrze to nowe XT na 6 śrub .
bikefun Napisano 9 Listopada 2009 Napisano 9 Listopada 2009 Moja propozycja to korba deore lx, która jest tańsza nawet o 50zł ,korba również uważam że powinieneś dołożyć troche do boplighta , a jeśli chodzi o napęd to nie myślałeś o sramie ?? gripshifty x.0 200zł + używana x.9 na tył pomyśl o tym.
Michal93 Napisano 27 Listopada 2009 Autor Napisano 27 Listopada 2009 Witam. Z góry przepraszam za odświeżenie tematu, ale stwierdziłem że lepiej nie zakładać nowego tylko dopisać w tym. Otóż jestem zdecydowany na kupno wyżej wymienionego Epicona L.O.D z roku 2008 [ http://www.allegro.pl/item803871333_sr_suntour_epicon_l_o_d_120mm_z_pivotami_lub_bez.html ] i tu nasuwa się pytanie - gdzie mogę dostać te podkładki dystansowe (jeżeli można to tak nazwać) aby zmniejszyć skok o te 20mm? Albo może ma ktoś odstąpić/odsprzedać w rozsądnej cenie to prawdopodobnie byłbym chętny
Michal93 Napisano 1 Grudnia 2009 Autor Napisano 1 Grudnia 2009 Takie małe odświeżenie... Naprawdę nikt nie wie gdzie to można dostać? Albo nikt nie zwiększał skoku i jest mu to zbędne?
nabial Napisano 1 Grudnia 2009 Napisano 1 Grudnia 2009 niektorzy maja genialne pomysly, tylko...ostateczne cena roweru wyjdzie 2x taka, jaka zalozyl autor...wrzucac xt/x9/x0 do ramy a2 - bynajmniej dziwne podejscie, o amortyzatorze 120mm skoku nie wspomne, predzej widzialbym tu 80-85mm, max 100
tompoe Napisano 1 Grudnia 2009 Napisano 1 Grudnia 2009 niektorzy maja genialne pomysly, tylko...ostateczne cena roweru wyjdzie 2x taka, jaka zalozyl autor...wrzucac xt/x9/x0 do ramy a2 - bynajmniej dziwne podejscie, o amortyzatorze 120mm skoku nie wspomne, predzej widzialbym tu 80-85mm, max 100 Dokładnie. Panowie troche wyhamujcie. Czytam pierwszy post a tu widzę 50% miasto i 50% wycieczki. Z całym szacunkiem, ale raczej nie potrzebujesz hamulców tarczowych.fr-5 + sd7 kompletnie Ci wystarczą. Zakładam, że nie chodzi o lans. I nie piszcie, że tarczówki to na wypad w góry, bo juicy3 dobrze hamują tylko na podjazdach. Wiadomo, że bez 700 zł do tarczówek nie ma co podchodzić. Jeśli jednak tarcze to na pewno Revo odpadają najlepiej Comp lub Sapim Race. Ten rower jest kalkulowany na w miarę bezobslugowy i trwaly przebieg więc poco ryzykować dla kilku g. Szczególnie ,że nie ścigasz się tylko jedziesz ze znajomymi na wycieczkę. Kokpit istotnie można odchudzić chociażby wspomnianym boplightem , przerzutka tylna można dać xt(niekoniecznie shadow), przednia deore. Manetki proponuje gripshifty.Taniej, lżej i fajnie działa. Przednia piasta jest ok(generalnie każda jest ok na maszynówkach).Natomiast piastę tylną zastąpiłbym deore. Jest nieźle uszczelniona,lżejsza i całkiem trwała. Amortyzator ... Ciężko powiedzieć. Może Capa? Tania i umożliwi dozbieranie do czegoś sensownego. Epicon jest drogi w stosunku do klasy roweru/ramy.
Michal93 Napisano 1 Grudnia 2009 Autor Napisano 1 Grudnia 2009 Nie wiem czy doczytałeś może, że w przyszłości ma ta być przerzucone na ramę amortyzowaną, dlatego uważam iż epicon i odrazu tarcze (pomyśle nad slx + tarcze xt na 6 śrub) to rozwiązanie raczej "przyszłościowe" niż dla lansu. Wracam z pytaniem, czy wie ktoś skąd można wytrzasnąć te podkładki? nabial po za tym, nie wiem co masz na myśli pisząc "wrzucac xt/x9/x0 do ramy a2 - bynajmniej dziwne podejscie", rozumuje to jako ta rama jest fee, ble i nie nadaje się do jazdy, a z tego co wiem to jest to to samo co a4 i a6, a ludzie jakoś i na tym się ścigają, więc nie rozumiem.
nabial Napisano 1 Grudnia 2009 Napisano 1 Grudnia 2009 po prostu doswiadczony zyciem stwierdzam, ze budowa roweru o wartosci 4tys zl na ramie za 300zl jest chora, juz lepiej wydac 1500zl na rame i przerzucac starym sramem 5.0/7.0, a wiekszosc najchetniej wcisnelaby tu mostek z kiera i rogami o rownowartosci serca roweru a co ktos robi...malo mnie interesuje, do scigania nie trzeba drogiego roweru, tylko poswiecenia na treningach
mati199 Napisano 1 Grudnia 2009 Napisano 1 Grudnia 2009 Stare porzekadło mówi : Rama - Amor - Koła - Hamulce - Korba
tompoe Napisano 1 Grudnia 2009 Napisano 1 Grudnia 2009 Nie wiem czy doczytałeś może, że w przyszłości ma ta być przerzucone na ramę amortyzowaną, dlatego uważam iż epicon i odrazu tarcze (pomyśle nad slx + tarcze xt na 6 śrub) to rozwiązanie raczej "przyszłościowe" niż dla lansu. Doczytałem, że być może będzie rama amortyzowana jeśli ci nie wystarczy. Idąc tym tokiem kupowanie dość drogiego amora, który niekoniecznie wyląduje w fullu a średnio pasuje do HT jest bez sensu. SLX jest rozwiązaniem dosyć przyszłościowym Juicy3 na pewno nie. Inna sprawa, ze odnoszę wrażenie,ze nie do końca wiesz w którą stronę iść tzn. wycieczki 100 km, miasto , ściganie to raczej nie jest domena fulla. Nie podałeś budżetu. Podejrzewam, ze <2 tys troche ponad po ewentualnej sprzedaży ramy.Jeśli tak to ciężko o jakiegokolwiek fulla natomiast HT już prościej i to fajne maszyny. Reasumując. Moim skromnym zdaniem zbuduj sobie HT z lekkim kokpitem i generalnie rzeczami,które są średnio podatne na zużycie to się bardziej opłaca niż kupno roweru za 2 tys i wymiana standardowych klocków których nikomu nie sprzedasz. Na ramie majątku nie zbijesz, a szczerze mówiąc jest nie najgorsza, więc czemu nie wykorzystać okazji i nie wsadzić do roweru.
mati199 Napisano 1 Grudnia 2009 Napisano 1 Grudnia 2009 SLX jest rozwiązaniem dosyć przyszłościowym Juicy3 na pewno nie. Inna sprawa, ze odnoszę wrażenie,ze nie do końca wiesz w którą stronę iść tzn. wycieczki 100 km, miasto , ściganie to raczej nie jest domena fulla. To właśnie jest domena fulla, ale w trochę wyższych cenach
tompoe Napisano 1 Grudnia 2009 Napisano 1 Grudnia 2009 To właśnie jest domena fulla, ale w trochę wyższych cenach Ze ściganiem bym dyskutował.Chodzi mi o to że dobry full to koszty które przekraczają budzet. Mając do wyboru niezłego HT a bylejakiego fulla z byle jakim damperem, którego będe pompował na byle jakim podjeździe albo samym pedałowaniu to wybór jest prosty.
Michal93 Napisano 3 Grudnia 2009 Autor Napisano 3 Grudnia 2009 Witam ponownie Właśnie zauważyłem na alledrogo fajną okazję (tak mi się wydaje). http://www.allegro.pl/item828228807_wyprz_suntour_epicon_da_100mm_tarcz_eurobike.html jak już wcześniej pisałem, miałem ochotę na http://www.allegro.pl/item839098102_sr_suntour_epicon_l_o_d_120mm_z_pivotami_lub_bez.html i tu rodzi się pytanie - czy warto dopłacić prawie 100 zł do blokady? Zakładając że nie mogę znaleźć podkładek aby zmniejszyć skok o te 20mm?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.