Tombstone Napisano 7 Listopada 2009 Napisano 7 Listopada 2009 Witam wszystkich i proszę o sugestie w powyższym pytaniu?Czy w ogóle warto brać te rowery pod uwagę?Raczej nie jestem "katownikiem" od czasu do czasu jakiś wyjazd w góry i rekreacja z rodzinką.Do tej pory dosiadałem KTM Tombstone,ale sprzedałem i myślę kupić coś na "zawiasach". Z góry dziękuję za rady
manta980 Napisano 7 Listopada 2009 Napisano 7 Listopada 2009 Z tych 2 moim zdaniem KONA lepsza,lepszy osprzet i amorki a zreszta masz na forum o tym giancie. Do jakiej kwoty chcesz rower??Moze cos znajdziemy...
Tombstone Napisano 7 Listopada 2009 Autor Napisano 7 Listopada 2009 Z tych 2 moim zdaniem KONA lepsza,lepszy osprzet i amorki a zreszta masz na forum o tym giancie. Do jakiej kwoty chcesz rower??Moze cos znajdziemy... Rozważam: http://www.allegro.pl/item806116304_giant_yukon_fx3_2008_nie_trek_kellys_merida.html lub http://www.allegro.pl/item806607906_idealna_kona_four_bcm.html a kwota no cóż czym niżej tym lepiej
manta980 Napisano 7 Listopada 2009 Napisano 7 Listopada 2009 Własnie na nie patrzyłem brałbym kone ale łap go pod koniec aukcij
Tombstone Napisano 7 Listopada 2009 Autor Napisano 7 Listopada 2009 Siostrzeniec mówi,że ta kona to taki rower do "niewiadomoczego",ale on jest szalony i jeździ jak szalony a ja mam swoje lata.Chodzi mi o to czy on się nie rozkraczy "niechcący" pod moimi 85 kg?
manta980 Napisano 7 Listopada 2009 Napisano 7 Listopada 2009 Szczerze mowiac nie znam sie na fullach osprzetowo lepiej wypada KONA ale niech ktos inny sie wypowie o zawieszeniu tego roweru..
Schwefel Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 Ciekawy jestem dlaczego tak bez zastanowienia? Oba biki mają ten sam zawias, podobnej klasy napęd bo X-5 to odpowiednik Deore, te same amory. Nie wiem czy zauważyłeś ale Giant ma ramę 17,5" a Kona 20". To powinno zadecydować o wyborze o nie jakieś bajki o lepszych amorach...
Tombstone Napisano 8 Listopada 2009 Autor Napisano 8 Listopada 2009 Schwefel a jak oceniasz te zawiasy?Maestro pewnie to nie jest,ale liczę,że jak kona je wstawia to chyba są coś warte(mam na myśli trwałość i komfort).A co do rozmiaru to KTMka była 21calowa tzn. bardziej u mnie kona wchodzi w grę a podałem yukona bo są w podobnej cenie
Schwefel Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 Podaj swój wzrost, bo to że miałeś ramę 21" to nic nie znaczy. Praca jest słaba, zawias bardzo wrażliwy na blokowanie przy hamowaniu, oczywiście pompuje przy mocniejszym depnięciu także tłumik z platformą mile widziany. Ja osobiście bym wolał jednozawiasa (tego klasycznego) bo jest sztywniejszy, mniej skomplikowany i tańszy w serwisowaniu a pracuje podobnie.
Tombstone Napisano 8 Listopada 2009 Autor Napisano 8 Listopada 2009 178cm."bym wolał jednozawiasa (tego klasycznego) bo jest sztywniejszy, mniej skomplikowany i tańszy w serwisowaniu a pracuje podobnie." to są dla mnie argumenty a możesz mi podać przykład(model) jednozawiasowca,bo jestem laikiem w temacie bike,ale pojeździć lubię i lubię mieć maszynę niezawodną(tak jak moja była),ale za sensowną kasę
spootnick Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 Jeśli dobrze rozumiem definicję "klasycznego jednozawiasa" to jest to zawieszenie tylko z jednym zawiasem w okolicy suportu przykładowo http://velo.com.pl/www/rower/?id=309. Nie zgodzę się z Schwefel że taka konstrukcja jest lepsza. Wydaje mi się że będzie mniej sztywna (górna część wahacza opiera się damperze zamiast na łożyskach przymocowanych do ramy) i raczej bardziej awaryjna (damper przenosi boczne obciążenia przez co będzie się bardziej psuł). Wyższość konstrukcji takich jak w rowerach z tematu potwierdza chyba konstrukcja topowych fulli do ścigania. Swoją drogą jesteś pewien Tombstone że potrzebujesz fulla? HT jest bardziej niezawodny i tańszy. Jak nie masz dobrego powodu dlaczego chcesz rower z tylnym zawieszeniem to bym sobie go odpuścił. Jeśli chodzi o rozmiar to przy Twoim wzroście bym brał 18"-19" więc prędzej ten Yukon.
Tombstone Napisano 8 Listopada 2009 Autor Napisano 8 Listopada 2009 :wallbash:spootnick sprawa wygląda tak,że sprzedałem fajny sprzęt(jak dla mnie) a ponieważ lubię a to na Skrzyczne-Biały Krzyż a to na Klimczok-Błatnia to pomyślałem,że większy komfort jazdy da mi full-ale nigdy nie jeździłem na takim to doświadczenie moje = zero i chcę spróbować-no i od czegoś muszę zacząć .dla Ciebie za opinie i proszę o dalsze.
gdy Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 sprawdx sobie moze w jakims sklepie co do rozmiaru ramy zeby sie nieokazało że ma jakiś kosmiczny przekrok a za duza rama w fulu to moze byc problem (z tego co pisałeś to jakies góry wchodza w gre czasami ) . jak sie przymierzałem do fx3 w rozmiarze L (czyli 19 chyba wg gianta) to sie przeraziłem jaka kobyła .a mam 180 wzrostu . i nie pisze tego tylko dlatego , ze to ja wystawiłem tego fx a nie wiem jak jest z geometria kony , ale dla przykładu jeszcze podam że jak sie przymierzałem do rockridera 6,3 to tez jakby nie patrzył to wychodziło mi ze rama M jest idealna czuwaj ! btw w obu jest amortyzator dart2 wiec nie liczyłbym na szał w jego pracy(własnie wbiłem sobie nóz w plecy hehehe).
Tombstone Napisano 8 Listopada 2009 Autor Napisano 8 Listopada 2009 Z tym nożem to bym nie przesadzał A co do pracy amora to w poprzednim miałem seryjny suntour i jakoś dawał radę.Wiadomo jaka kasa taki sprzęt i nie ma się co łudzić i liczyć na okazję.
Rulez Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 ale dla przykładu jeszcze podam że jak sie przymierzałem do rockridera 6,3 to tez jakby nie patrzył to wychodziło mi ze rama M jest idealna Widać jesteś nieproporcjonalnie zbudowany, ale to nie znaczy, że inni też tak mają ... , 17" dla 180 cm to jakaś paranoja ...
gdy Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 raczej jestem proporcjonalny , tylko giant chyba cos zaszalał i nie zobił rozmiaru posredniego miedzy M i L .
Rulez Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 Nie żartuj Rockrider 6.3 w rozm. "M" (17") jest baaardzo krótki ,a ile trzeba by wysunąć sztycę : http://www.btwincycle.com/EN/files/assets/36836798-vtt-sport-2008/btwin-geometry-vtt-10-2006.htm
gdy Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 wg mnie nie jest baaardzo krótki , ale stań sobie okrakiem nad L-ką to bedziesz tarł torbą o rame bez podnoszenia przedniego koła. prawie jak w szosie . nie wiem ile "proporcjonalnie" powinienem mieć dugości nogi przy 180 cm wzrostu ale wydaje mi sie że jestem normalnie zbudowany do jazdy po płaskim taka L by jeszczce uszła ale w terenie mało zgrabnie to sie prezentuje
Rulez Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 wg mnie nie jest baaardzo krótki , ale stań sobie okrakiem nad L-ką to bedziesz tarł torbą o rame bez podnoszenia przedniego koła. prawie jak w szosie . nie wiem ile "proporcjonalnie" powinienem mieć dugości nogi przy 180 cm wzrostu ale wydaje mi sie że jestem normalnie zbudowany do jazdy po płaskim taka L by jeszczce uszła ale w terenie mało zgrabnie to sie prezentuje Ja mam 182 cm i dla mnie nawet L Rockridera 6.3 jest krótka, L Rocktridera 9.2 jest ok. - bo nie lubię stawać dęba na podjazdach i walić OTB na zjazdach Nie mówiąc już o tym że 6.3 to rower nie w góry tylko po bułki ...
gdy Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 no to nie wiem , na fx3 zrobiłem ok 3k km i lepiej mi sie na nim jeździ niż na rinconie którego miałem wczesniej. na 6,3 jeździełm niestety tylko po sklepie ale na M sie czułem najlepiej . takie moje osobiste odczucie daltego napisąłem że najlepiej podjechc sobie gdzies do sklepu i sie wczesniej przymierzyć do danego rozmiaru
adriansocho Napisano 9 Listopada 2009 Napisano 9 Listopada 2009 Ech Dart, jeśli masz możliwość wymiany to zrób to jeszcze przed zakupem (chyba że jednak kupisz używany rower). Ten amor to totalna porażka, ciężki i bez żadnych funkcji usprawiedliwiających tą wagę.
gdy Napisano 9 Listopada 2009 Napisano 9 Listopada 2009 nie przesadzaj , jedna funkcje ma - mocowanie przedniego koła
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.