newman88 Napisano 7 Listopada 2009 Napisano 7 Listopada 2009 Chciałem Was zapytać jaka jest zasada odnośnie regulacji klasycznych sterów (likwidacji luzów). Znalazłem coś takiego: ---- "Łapiemy więc kluczem płaskim dolną nakrętkę i skręcamy ją do oporu, a potem cofamy o pół lub nieco więcej obrotu. Widelec ma sie kręcić swobodnie, ale nie może być luzów. Luzy najlepiej wykryć blokując mocno koło przednim hamulcem i poruszając rowerem do przodu i do tyłu. Zakładamy francuza na kontnakrętkę (górna nakrętka) i blokując płaskim kluczem dolną nakretkę, bardzo mocno zakręcamy. Tylko nie przekręćmy gwintu!" ---- Jakie są Wasze metody? Czytałem forum i w zasadzie mało konkretów.
Konik Napisano 7 Listopada 2009 Napisano 7 Listopada 2009 Mi ostatnio stukało przy widelcu, ale nie zwracałem na to uwagi, potem górną nakrętkę mogłem ręką odkręcić. Byłem na mieście akurat, więc podskoczyłem do usr i pan serwisant dokręcił je na maksa.
Stoofek Napisano 7 Listopada 2009 Napisano 7 Listopada 2009 ja górną nakrętke bym rękami odkręcił jakbym bardzo chciał (nie wiem czy tak może być) a stery skręcam tak żeby luzów nie było. Nie za mocno, bo łożyska popękają czy cośtam poza tym jak jest za mocno to sie nie da bez trzymanki jeździć ( chociaż i tak nie moge za długo bo mam krzywy troche widelec) pzdr
sieciu Napisano 7 Listopada 2009 Napisano 7 Listopada 2009 Chciałem Was zapytać jaka jest zasada odnośnie regulacji klasycznych sterów (likwidacji luzów). Znalazłem coś takiego: ---- "Łapiemy więc kluczem płaskim dolną nakrętkę i skręcamy ją do oporu, a potem cofamy o pół lub nieco więcej obrotu. Widelec ma sie kręcić swobodnie, ale nie może być luzów. Luzy najlepiej wykryć blokując mocno koło przednim hamulcem i poruszając rowerem do przodu i do tyłu. Zakładamy francuza na kontnakrętkę (górna nakrętka) i blokując płaskim kluczem dolną nakretkę, bardzo mocno zakręcamy. Tylko nie przekręćmy gwintu!" ---- Jakie są Wasze metody? Czytałem forum i w zasadzie mało konkretów. to jest prosta sprawa... dwa klucze 32 i po pierwszej samodzielnej probie bedziesz wiedzial co i jak...
adammo Napisano 7 Listopada 2009 Napisano 7 Listopada 2009 Nakrętki są różne w zależności od wieku tych sterów i ich wielkości, ale niezależnie jakimi kluczami, zasada jest taka sama. Potrzebujesz 2 klucze. Najpierw odkręcasz/luzujesz górną nakrętkę, dolną dokręcasz w taką pozycję, żeby nie było luzu a jednocześnie można było swobodnie obracać kierownicą. Najłatwiej znaleźć taką pozycję dokręcając dolną nakrętkę tylko ręką, lub nie za mocno kluczem. Luz najlepiej wyczuć zaciskając przedni hamulec i ruszając, jeśli jest, to dokręcić śrubę, jeśli czujesz opór obracając kierownicę, odkręcić. Jak już znajdziesz to złote położenie, górna nakrętka służy do kontrowania, żeby ustrojstwo się za chwilę nie rozkręciło z powrotem i luzy nie wróciły. Trzymając dolną nakrętkę kluczem w takiej pozycji jak była dokręcasz drugim kluczem ile sił górną nakrętkę. A swoją drogą, jeśli nie udało ci się znaleźć pozycji dolnej nakrętki, żeby kierownica obracała się bez oporów i nie było luzów, najpewniej masz zjechane bieżnie w sterach i musisz je wymienić. Chyba tyle ode mnie.
newman88 Napisano 8 Listopada 2009 Autor Napisano 8 Listopada 2009 Bieżnia i cała reszta raczej jest OK, bo luz elegancko udało się zlikwidować, ale musiałem dorwać wielganych klucz 32 (góra i dół).
painmaker Napisano 10 Listopada 2009 Napisano 10 Listopada 2009 kwestia wyczucia górnej miski nie może być luzu tzn jak podniesiesz przednie koło i puścisz to nie ma prawa dzwonić z drugiej strony nie może być za ciasno. kierownica musi sie kręcić bez oporów. jak jest ok kontrujesz drugą śrubą i ew poprawiasz delikatnie pomiedzy górną miskę i orzech nie zapomnij dać podkładki z ząbkiem inaczej stery będzą ci sie odkręcały same
sath Napisano 30 Maja 2010 Napisano 30 Maja 2010 Czy po zdjęciu mostka i zajrzeniu w rurę sterową jej koniec powinien stykać się z gumową uszczelką nakrętki kontrującej? Zajrzałem do książki Zinna i wyczytałem, że jeśli jest na styk, czyli gwint nakrętki kontrującej nakręcony jest na rurę sterową w całości, to może to sugerować, że rura sterowa jest troszkę za długa (i jest niezauważalna odrobina przestrzeni pomiędzy górną miską, a kontrą) i należy ją spiłować o 1-2 mm. Co o tym sądzicie? Po wkręceniu mostka pojawił się luz na sterach - co podobno jest normalne w wielu przypadkach (Zinn). Chcę wyregulować stery, ale nie wiem czy czasem właśnie nie powinienem skrócić odrobinę rurę sterową. Trochę techniki i człowiek się gubi.
bonton Napisano 30 Maja 2010 Napisano 30 Maja 2010 Czy po zdjęciu mostka i zajrzeniu w rurę sterową jej koniec powinien stykać się z gumową uszczelką nakrętki kontrującej? Zajrzałem do książki Zinna i wyczytałem, że jeśli jest na styk, czyli gwint nakrętki kontrującej nakręcony jest na rurę sterową w całości, to może to sugerować, że rura sterowa jest troszkę za długa (i jest niezauważalna odrobina przestrzeni pomiędzy górną miską, a kontrą) i należy ją spiłować o 1-2 mm. Co o tym sądzicie? Po wkręceniu mostka pojawił się luz na sterach - co podobno jest normalne w wielu przypadkach (Zinn). Chcę wyregulować stery, ale nie wiem czy czasem właśnie nie powinienem skrócić odrobinę rurę sterową. Trochę techniki i człowiek się gubi. uszczelka nie powinna się stykać z rurą. ja tak miałem u siebie. trochę za mało mi skrócili rurę sterową w serwisie. i nie dało się dokręcić kontry do końca. więc dołożyłem jeszcze jedną podkładkę i jest gitara.
sath Napisano 31 Maja 2010 Napisano 31 Maja 2010 Znalazłem 1" podkładkę (niestety bez ząbka) i zainstalowałem. Chwilę zastanawiałem się czy podkładkę bez ząbka dać nad czy pod tą z ząbkiem. Wrzuciłem ją jako pierwszą czyli w kolejności podkładka bez ząbka, podkładka z ząbkiem, kontra. Mam nadzieję, że wybrałem to lepsze rozwiązanie:D Dzięki podkładce jest niecały 1 mm przestrzeni pomiędzy rurą, a uszczelką na kontrze czyli wiem, że jest wszystko skręcone prawidłowo. Luzów na razie żadnych nie ma i mam nadzieję, że się szybko nie pojawią.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.