Skocz do zawartości
  • 0

za czesto przebija się dętka


Gość myha

Pytanie

Napisano

mam takie coś

 

Rama Alu 6061

Rozmiar ramy G 21”,

Przedni widelec Spinner Odessa ACS T6 ML

Kierownica KALLOY ALU, 580 mm

Uchwyt kierownicy Propalm/ Karton

Stery NECCO H703

Korba SHIMANO FC-M151, 48-38-28/170 mm

Wkład suportu BB-7420ST

Przednia przerzutka Shimano SERIE C

Tylna przerzutka Shimano ACERA

Manetki Shimano Acera

Wolnobieg Shimano CS-HG30-8

Łańcuch KMC Z 7

Piasty KT -A55F/KT-AZER ALU

Hamulce ALHONGA HJ 805AD, Alu

Klamki hamulcowe Shimano Acera

Obręcze JALCO ATB 220

Opony KENDA K-847

Pedały FDP NW - 90 K

Sztyca Kalloy SP-500, Alu

Siodło Dominator Cross

Kola 28"

Ilość biegów 24

 

 

warze około 115 kilo

trzeci raz w tym roku pękła mi dętka, na obręcz mam założony pasek żeby mi dętka się nie przebiła od szprych,

jak ostatnio napompowałem to była twarda jak cholera pojeździłem ok40km potem wstawiłem do piwnicy dziś schodzę a tu dziura na palec i to na dętce i od wewnętrznej strony koła tylko,

więc mam pytanie czy jest ktoś mi wstanie pomóc w doborze dętki? (takiej która by wytrzymała moja wagę bo to chyba przez nią się tak przebija) i w doborze opony chce kupić takie czy będą ok??

 

https://ssl.allegro.pl/item798034927_opona_28_37_622_700_x_35c_kenda_cross_supreme_09.html

 

często jeżdżę po ulicy ale zderza mi się po lesie

bedę bardzo wdzięczny za pomoc

2 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

dziura na palec i to na dętce i od wewnętrznej strony koła tylko

 

oznacza to, że taśma zabezpieczająca nie spełnia swojej funkcji i szprycha szczypie dętkę stąd dziura. sprawdz też obręcz czy nie ma jakiegoś zadziorka przy wycięciu na szprychę.

Napisano

Jeżeli dwuścienna obręcz oznacza to samo co podwójna, a chyba tak to raczej przyczyną nie powinna być szprycha. Co do Twojej wagi kolego to też nie problem , ja ważę 90 kg i jeżdżę na dętkach odchudzanych, a w ciągu 2500 km padła jedna z mojej winy. Zastanawiam się do jakiego ciśnienia pompujesz te opony, być może za wysokie, w zależności od jazdy przy rowerze mtb nie powinno być więcej niż 4,5 bara, u Ciebie przy kołach 28 to około 5 bar zresztą to też zależy od opony, ale na niej zawsze podany jest zakres ciśnienia w psi . Dokładnie obejrzał bym obręcz i opaskę. Dla sprawdzenia opaskę na obręczy poprawił bym na szybko chociaż taśmą izolacyjną.

 

Co do dętek to przeważnie kupowałem Continentala i dawały radę kosztują średnio 15 zł.

 

Przed kupnem opon musisz się naprawdę zastanowić czy będziesz jeździł głównie w terenie, po asfalcie, czy będzie to jazda mieszana.

 

Link z allegro który wkleiłeś przestawia opony w zasadzie głównie do terenu, nie znam ich dokładnie może to dlatego, że jeżdżę mtb, choć w niczym moim zdaniem nie będą ustępować przed jazdą po asfalcie nie mniej jednak dla zmniejszenia oporów toczenia, a tym samym zwiększenia osiągów można kupić oponę typu slick. Dla warunków mieszanych opona uniwersalna semislick.

Firma Kenda jest na ogół polecaną firmą możesz też zwrócić uwagę na opony Schwalbe, Continental, Hutchinson, Panaracer.

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...