ktotek Napisano 7 Listopada 2009 Napisano 7 Listopada 2009 Potrzebuję zmienić krótką sztycę w moim Krossie L A6. Jestem dość ciężki - prawie 90kg więc musi być wytrzymała. W sumie wystarczyłaby chyba 350 mm ale zastanawiam się czy przy mojej wadze nie pewniej kupić 400mm jako pewniejsze rozwiązanie? Biorę pod uwagę mocowanie na dwie śruby. Nie do końca wiem na czym polega praktyczna korzyść przesunięcia jarzemka do tyłu - tu będę wdzięczny za sugestie. Nie chciałbym wydać więcej niż 100zł a jakby to było pół z tego czy mniej to super. Wstępnie zwróciły mają uwagę: http://www.allegro.pl/item799786932_mocna_i_lekka_sztyca_x_mission_27_2_350mm_259g.html tania, lekka, dobrze wygląda, gdzie jest "haczyk"? http://www.allegro.pl/item799912234_sztyca_truvativ_xr_2_sruby_27_7_mm_tanio.html cięższa, solidniejsza(?), pasowała by do mojego roweru (dużo Truvativa), póki co chyba mój faworyt http://www.allegro.pl/item804753151_nowa_sztyca_amoeba_borla_27_2_370mm_245g_szosa_mtb.html ciekawa długość, dobra waga, akceptowalna cena, tylko jarzemko w osi sztycy... http://www.allegro.pl/item795490744_wspornik_siodla_accent_czarny_sp_408_cnc_27_2mm.html tania, ludzie chwalą, znów jarzemko w osi... A może coś innego, będę wdzięczny za wszelkie sugestie. P.S. a może ktoś ma ciekawą sztycę do sprzedania - rozważę propozycje.
manta980 Napisano 7 Listopada 2009 Napisano 7 Listopada 2009 Z tych co podales to moim zdaniem najlepsza bedzie ostatnia duzo ludzi ja ma i mysle ze powinna wytrzymac twoja wage
Fludi Napisano 7 Listopada 2009 Napisano 7 Listopada 2009 Sam jak kupowałem A6 miałem problem z przykrótką sztycą, ale moja wymiana nie była sugerowana w żadnym stopniu masą, bo jestem 15kg lżejszy. Jako, że nie chciałem jakiejś pierwszej lepszej taniej sztycy, która byleby miała dobrą długość zdecydowałem się na sztyce PRO lt 400mm. Troszkę może z jej długością przesadziłem bo spokojnie by mi 350mm starczyło, ale mniejsza o to. Mogę tę sztyce spokojnie Ci polecić, ale jako że chcesz wersje na 2 śrubki to musiałbyś zakupić wersje Xlt, która jest troszkę droższa.<br><br>Tu masz linki do tych sztyc PRO: http://www.allegro.pl/item804256602_nowa_sztyca_pro_lt_27_2mm_alu_6061_400mm.html http://www.allegro.pl/item804256592_nowa_sztyca_pro_xlt_27_2mm_alu_6061_400mm.html Z tych, które Ty podałeś to jakbym miał coś brać to tylko ten Truvativ XR, bo rzeczywiście pasowałby do mostka i kierownicy. Ewentualnie rozważ zakup jeszcze troszkę droższej sztycy, ale carbonowej która w przypadku tego Kross'a będzie trochę lepiej tłumić telepanie na wybojach
mati199 Napisano 7 Listopada 2009 Napisano 7 Listopada 2009 Najpierw się zdecyduj czy chcesz sztyce z setback'iem czy nie. Posiadam Accenta SP-408. Ładnie wygląda i jest tani. Jarzmo jak najbardziej ok. Jednak duuży minus to waga. Niestety mam taką średnice ramy i ten accent jest jedną z najlżejszych w tej średnicy. Pozdrawiam
Lusza Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 Lżejszy i też niedrogi jest Accent SP-428. Mam i jestem zadowolony, chociaż o wytrzymałości nic Ci nie powiem, za lekki jestem.
rafalek940 Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 ja proponuje jakiegos zooma super sztyca tania i w miare lekka
ktotek Napisano 8 Listopada 2009 Autor Napisano 8 Listopada 2009 Najpierw się zdecyduj czy chcesz sztyce z setback'iem czy nie. No właśnie, poza tym ów setback w poszczególnych sztycach też jest różny - 10-25mm. Obecnie w tej przykrótkiej sztycy mam setback, w dodatku siodełko przesunięte raczej do tyłu niż przodu bo po kilku eksperymentach stwierdziłem, że tak mi wygodniej. To mnie raczej skłania do setbacka. Napiszcie jeszcze proszę czy ma jakikolwiek sens kupowanie sztycy 400mm w sytuacji kiedy 350 by wystarczyła - czy takie rozwiązanie będzie pewniejsze czy nie ma to sensu? Jeszcze jedno - chodzi o tą sztycę z mojego pierwszego linku - ciągle mnie kusi waga/cena, ta sztyca to X-MISSION Comp. Pogoolałem trochę i widzę, że te sztyce są montowane w rowerach Meridy i to tych nie najtańszych co chyba jest niezłą rekomendacją. Co o niej sądzicie?
mati199 Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 Zależy czy rośnie czy nie Jak rośnie to pod względem ekonomicznym 400 mm brać. Jednak gdy dla ciebie 350 mm jest wystarczająco to bierzesz krótszą ( niepotrzebne gramy ) Pamiętaj koniec sztycy ma być delikatnie poniżej górnych spawów ramy. Pozdrawiam
adriansocho Napisano 9 Listopada 2009 Napisano 9 Listopada 2009 Zooma nie bierz, miałem kiedyś i się wygięła przy obejmie ramy. Potem wziąłem Amoebę (jeszcze przed wprowadzeniem linii Borla) i do tego momentu sie dobrze trzyma. Ważyłem wtedy 87-95kg. Sztyca momentami maksymalnie wysunięta, a długość 400mm.
marsman Napisano 9 Listopada 2009 Napisano 9 Listopada 2009 ta sztyca to X-MISSION Comp. Pogoolałem trochę i widzę, że te sztyce są montowane w rowerach Meridy i to tych nie najtańszych co chyba jest niezłą rekomendacją. Co o niej sądzicie? X-mission to marka Meridy. może akurat mają warunki do produkcji swoich komponentów. a może powstała w jakiejś wielkiej fabryce wraz z komponentami opatrzonymi innymi bardziej rozpoznawalnymi nazwami:)
ktotek Napisano 9 Listopada 2009 Autor Napisano 9 Listopada 2009 Dzięki za odpowiedzi. Jeszcze zastanawiam się nad jedną sztycą - Dartmoor Barrel, taka jak na linku poniżej, ma tą zaletę, że mogę ją kupić (69zł) w pobliskim sklepie bo akurat taką mają, nie musiałbym zamawiać w Sieci. http://www.bikeaction.pl/?menu=f9597126bf4467a3b75dad8ce7529c40&artid=5c6a9959b66485519cbad756bdfcbf66 Jakieś opinie o tym Dartmoorze?
mati199 Napisano 9 Listopada 2009 Napisano 9 Listopada 2009 Może Boplight ? Najlepszy stosunek waga/cena. Tylko sztyca 27,2 mm x 400 mm będzie pływała pod 90 kg, ale tu nic nie poradzisz.
Andrew Napisano 10 Listopada 2009 Napisano 10 Listopada 2009 A ja polecę sztycę PRO Xlt. Sztyca jest owalizowana w środku, co podnosi wytrzymałość bez wzrostu wagi. Ma także bardzo dobre jarzemko na 2 śruby.
marsman Napisano 11 Listopada 2009 Napisano 11 Listopada 2009 Boplight też jest cieniowany w środku. lekka, nawet ładna a przy moich 60kg bardzo sztywna sztyca.
Andrew Napisano 11 Listopada 2009 Napisano 11 Listopada 2009 aaa, i ważna informacja : Pod żadnym pozorem nie kupuj ZOOM'a! Zgiąłem już 2 takie sztyce. Każda padła po 30 godzinach jazdy. Ścierwo, a nie sztyca.
huba Napisano 17 Listopada 2009 Napisano 17 Listopada 2009 Zeby nie zakladac nowego tematu to podczepie sie ...... tez mam kross a6 18'' i za krotka sztyce (aktualnie jezdze troche poza limitem ale przydaloby sie ja jeszcze troche wysunac). jak sztyce polecicie ? roznica jest taka, ze nie musi byc "niedroga" tak do 200pln chcialbym wydac ... choc jak znacie cos tanszego dobrego to nie bede narzekal osobiscie myslalem o ritchey wcs BTW. mam 177cm i 77kg myslicie ze 350mm jest wystarczajaco cyz kupic 400 ? z gory dzieki za pomoc
ktotek Napisano 17 Listopada 2009 Autor Napisano 17 Listopada 2009 tez mam kross a6 18'' i za krotka sztyce (aktualnie jezdze troche poza limitem ale przydaloby sie ja jeszcze troche wysunac). BTW. mam 177cm i 77kg myslicie ze 350mm jest wystarczajaco cyz kupic 400 ? Ja ostatecznie kupiłem sztycę Dartmoor Barrel - jest ok, ma fajne jarzemko, dwie śruby, wreszcie mogę sobie go ustawić komfortowo jak chcę. Sztyca mogła by być lżejsza ale była jedyna sensowna w sklepie pod ręką a na drugi dzień chciałem pojeździć. Być może na wiosnę zmienię na coś lżejszego oszczędzając parę gram. Mam taki sam rower i te same parametry ;-) ale jestem trochę cięższy. U mnie sztyca 350mm wysunięta na moje max (grube buty i tak wysoko, że wyżej już nie będę potrzebował na 100%) i sztyca jeszcze zostaje w ramie jakieś powyżej 2-2,5 cm nad znacznikiem max więc chyba nie ma sensu, żebyś kupował 400mm, tym bardziej, że jesteś stosunkowo lekki. Zwróć uwagę czy chcesz mieć przesunięcie jarzemka do tyłu, IMHO znacznie ważniejsza cecha sztycy niż parę gram w jedną czy drugą stronę.
Fludi Napisano 17 Listopada 2009 Napisano 17 Listopada 2009 Jak za 200zł to kup PRO Plt Carbon będzie Ci dobrze tłumić drgania i jest idealnie za 199zł albo ten sam model tylko aluminiowy i tańszy o 70zł. http://allegro.pl/item796768880_sztyca_pro_plt_carbon_27_2mm_synkros.html http://allegro.pl/item815276645_nowa_sztyca_pro_plt_27_2mm_alu_2014_350mm.html
Andrew Napisano 17 Listopada 2009 Napisano 17 Listopada 2009 Ogólnie sztyce PRO Xlt i Plt są bardzo ciekawe, zwłaszcza Plt bo jest znacznie lżejsza.
Fludi Napisano 17 Listopada 2009 Napisano 17 Listopada 2009 Ja żałuje teraz tego jak kupowałem rower i od razu w nim sztycę wymieniałem, że nie wziąłem właśnie Plt choćby w wersji alu, bo do tej carbonowej akurat wtedy nie miałem jak dołożyć...
huba Napisano 19 Listopada 2009 Napisano 19 Listopada 2009 Ja żałuje teraz tego jak kupowałem rower i od razu w nim sztycę wymieniałem, że nie wziąłem właśnie Plt choćby w wersji alu, bo do tej carbonowej akurat wtedy nie miałem jak dołożyć... Po przeanilizowaniu zdecydowalem sie na zakup sztycy PRO PLT .... terazz tylko pytanie aluminiowa za 130 czy caarbonowa za 200 ?? jakie sa plusy i minusy ??
mati199 Napisano 19 Listopada 2009 Napisano 19 Listopada 2009 Carbonowa lżejsza, rzekomo coś tam "amortyzuje". Musisz na nią uważać przy zaciskaniu, mocniej dokręcisz i jest po niej (oczywiście nie odrazu), mniejsza wytrzymałość
kllnTToOn Napisano 20 Listopada 2009 Napisano 20 Listopada 2009 Dokładnie tak jak napisał mati199 Tylko, że tamta Carbonowa ma długość 280mm a aluminiowa 350mm więc tej Carbonowej raczej nie weźmiesz. A i carbon nie zawsze jest lżejszy od Alu
huba Napisano 20 Listopada 2009 Napisano 20 Listopada 2009 Dokładnie tak jak napisał mati199 Tylko, że tamta Carbonowa ma długość 280mm a aluminiowa 350mm więc tej Carbonowej raczej nie weźmiesz. A i carbon nie zawsze jest lżejszy od Alu no to zostaje PRO PLT aluminiu za 130 .... lub Ritchey WCS za 170 wiem, ze marudze, ale ktara z tyhc polecacie ??
ktotek Napisano 20 Listopada 2009 Autor Napisano 20 Listopada 2009 no to zostaje PRO PLT aluminiu za 130 .... Chyba ta cena trochę przesadzona, czy to ta sztyca?: http://www.centrumrowerowe.pl/07403115061/PRO-SZTYCA_LT_27_2x400mm_czarna/Produkt.aspx
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.