adriansocho Napisano 6 Listopada 2009 Napisano 6 Listopada 2009 Hej, Do roweru enduro (czy jak kto woli all mountain) muszę wymienić tył teraz, przód za jakiś czas. Chciałbym mieć opony o rozmiarze 2.1. Obecnie mam opony Tiogi 1,95/2,10. Nie mam dużych zastrzeżeń do Tiog oprócz sprawowania się na mokrych korzeniach. Cena do 60-70zł, waga do ok 700g. Cena ma znaczenie, waga ma znaczenie mniejsze. Rozważam: Kenda Blue Groove 2.10 Tioga Factory DH 2.10 Continental Mountain King 2.20 IRC Backcountry 2.25 Maxxis Highroller 2.10 ułożone w kolejności preferencji. coś możecie poradzić/odradzić?
Mod Team IvanMTB Napisano 6 Listopada 2009 Mod Team Napisano 6 Listopada 2009 Klaniam, Co to za enduro na paputkach 2.1 cala ? W maszynkach tego typu ludnosc zaklada grube, wielkoobjetosciowe papucie jak Albert 2.4, WeirWolf 2.5, RubberQueen 2.4 itp... 2.1 to do XC panie Szacunek... I.
adriansocho Napisano 6 Listopada 2009 Autor Napisano 6 Listopada 2009 Weź poprawkę na nizinną lokalizację, czyli skok zawieszenia i wszystko przemnóż przez 0,75 Do XC nizinnego zakładam oponki 1,95.
Adamos05 Napisano 6 Listopada 2009 Napisano 6 Listopada 2009 No właśnie,skoro to xc zakładałeś 1.95 to do enduro conajmniej 2,3...naprawde opłaca sie zainwestowac w grubsze kapcie...jak wspomniał kolega IvanMTB Fat Alberty to są bardzo dobre opony, stosunkowo niskie opory toczenia, trzymają zawsze i wszędzie i są wyjątkowo "snejkoodporne" warto w nie zainwestowac te 120 zł...
adriansocho Napisano 6 Listopada 2009 Autor Napisano 6 Listopada 2009 Tiogi 2.10 są jak np. Maxxisy 2.35 więc warunek spełniony Naprawdę, jeździłem trochę na 2.65 z przodu i 2.35 z tyłu i było fajnie ale zdecydowałem się na cieńsze opony.
Adamos05 Napisano 6 Listopada 2009 Napisano 6 Listopada 2009 No 2.65 to już lekkie przegięcie :D nawet w DH jeżdżą na cieńszych gumach...skoro jeździłeś na 2.35 i mimo to wolisz 2.1 no to temat szerokości chyba zamknięty... Z wymienionych przez ciebie opon nie jeździłem na żadnej ale przez moje obręcze przewinęło się pare IRC'ów co do których mam pozytywne wspomnienia, mocne, dobre opony...kiedyś miałem też Maxxisa, model Kraken 2.1' i również jak na swoją cenę była to niezła opona, a model HighRoller jest podobno bardzo bardzo udaną oponą. Kendy też kiedyś miałem ale odkąd wyrżnąłem na asfaltowym zakręcie przy 50km/h (za co częściowo ponosi winę właśnie kierunkowa Kenda) nie miałem ani jednej. O Continentalu czytałem same dobre rzeczy a Tioga Factory jest dośc popularna co myślę że jest odzwierciedleniem jej jakości...
Mod Team IvanMTB Napisano 6 Listopada 2009 Mod Team Napisano 6 Listopada 2009 Klaniam, A jak bardzo oszukane jest to 2.35? Skoro 2.1 wyglada tak samo? Czy 2.35 to jest uczciwe 59.7mm? Skoro nizinne to nie enduro Ale nawet na nizinach papucie z uczciwym 2.3 cala i niskim, niebardzo agresywnym bieznikiem beda o wiel lepsze niz 2.1 cala. Pewnie cos z Conti by sie nadalo. Jakies MK albo cos w ten desun. Schwalbiaki Nibynic lub insze RR... To ni moje regiony zainteresoweania papuciowego takze specjalnie nie podpowiem... No i nie mam zielonego pojecia jakie ceny w Kraju-Raju obowiazuja na pzrykladowe opony ktore mi sie wymienilo... Szacunek... I.
Timon92 Napisano 6 Listopada 2009 Napisano 6 Listopada 2009 Polecam Continental Survival Pro 2.3. Realnie opona jest cieńsza ale świetnie zachowuje się w terenie. Waga ok. 650g
adriansocho Napisano 6 Listopada 2009 Autor Napisano 6 Listopada 2009 Klaniam, A jak bardzo oszukane jest to 2.35? Skoro 2.1 wyglada tak samo? Czy 2.35 to jest uczciwe 59.7mm? Dawno nie miałem opon Maxxisa, ale Helter/Skelter 2.35 to mozna by porównać do 2.1 jeśli nie do 2.0. Natomiast Highroller 2.5 jest trochę tylko mniejszy niż Ninja 2.35. Ale Ninja to generalnie szeroka opona jak na 2.35, takie mam zdanie. Ale nawet na nizinach papucie z uczciwym 2.3 cala i niskim, niebardzo agresywnym bieznikiem beda o wiel lepsze niz 2.1 cala. Pewnie cos z Conti by sie nadalo. Jakies MK albo cos w ten desun. No agresywność bieżnika to inna sprawa, patrząc na fotki Mountain Kinga wydaje mi się, że wysokość kostek bieżnika jest mniejsza niż np dla Tiogi Factory DH albo Kendy (co nie znaczy, że się gorzej wgryza w glebę). A przy okazji, to zachwalane samoczyszczenie się MK czy Race Kinga z błota to prawda? Tioga mi się raz zakleiła błotem że wyglądała jak slick 2,50
MichalK Napisano 7 Listopada 2009 Napisano 7 Listopada 2009 Chyba chodziło Ci o SpeedKinga, nie o RaceKinga - bo ten zakleja się nawet lekko mokrym piaskiem, nie mówiąc już o błocie. Wracając do tematu, też polecałbym coś grubszego Fat alberta lub coś z WTB.
tobo Napisano 7 Listopada 2009 Napisano 7 Listopada 2009 Hej, Do roweru enduro (czy jak kto woli all mountain) muszę wymienić tył teraz, przód za jakiś czas. Chciałbym mieć opony o rozmiarze 2.1. Obecnie mam opony Tiogi 1,95/2,10. Nie mam dużych zastrzeżeń do Tiog oprócz sprawowania się na mokrych korzeniach. Cena do 60-70zł, waga do ok 700g. Cena ma znaczenie, waga ma znaczenie mniejsze. Rozważam: Kenda Blue Groove 2.10 Tioga Factory DH 2.10 Continental Mountain King 2.20 IRC Backcountry 2.25 Maxxis Highroller 2.10 ułożone w kolejności preferencji. coś możecie poradzić/odradzić? maxxis highroller tak ale nie w opcji 2,1 ktora ma gume tylko 70a czyli twarda. highrollery to zajefajne oponki o genialnej trakcji ale zmiekkimi mieszankami, twarde sa takie jak inne opony. hr trzyma genialnie na mokrym - szczegolnie na plaskich sliskich kamieniach i korzeniach ale musialbys raczej wybrac opone 2,35 ktora bedzie taka jak uczciwe 2,1 inszych firm hehe. mysle ze warto jednak. tioga factory - opona o bardzo duzej objetosci i bardzo duzych wysokich klockach. idealna do niskich cisnien jednak mnie i mojemu koledze popekaly mimo ze nie byly zlezale. i to raczej nie sa opony do duzych predkosci na sliskich nawierzchniach. mountain king 2,2 - rozmiarowo bardzo biedna oponcka o mniejszych klockach tego samego ksztaltu co wersja 2,4. opona malo komfortowa, dosyc delikatna (na moich bylo mnostwo naciec powierzchniowych co nie powodowalo moze przebic ale zaufanie do trwalosci powaznie podkopuje). do tego przecietna trakcja - dopoki nie zalozylem innych opon nie mialem pojecia czemu mam wrazenie niestabilnosci w czasie jazdy na luznawym podlozu takim np jak szuter czy szuter na twardym. wg mnie bezposredni konkurent mk - rocket ron - jest duzo lepszy w kazdych warunkach poza moze mokra nawierzchnia gdzie mk ma minimalna przewage. jedyny minus w stosunku do mk to szybsze zuzycie. jednak jesli mialaby byc to opona przednia, kierunkowa - wybralym roro.
adriansocho Napisano 7 Listopada 2009 Autor Napisano 7 Listopada 2009 Hmm muszę powiedzieć, że oglądałem Mountain Kinga 2.2 w sklepie i to jest faktycznie mała opona. Kupiłem ją bo będzie idealnie pasować do drugiego roweru na przód, od razu założyłem i.... jest węższa niż Tioga Factory XC 1,95. Czyli idea taka sama jak Maxxis. Tobo trochę mnie przekonałeś do tych HR, ale wezmę chyba 2,50 bo kiedyś taką miałem i dość dobrze dawała radę (co prawda w streetride).
Rulez Napisano 7 Listopada 2009 Napisano 7 Listopada 2009 Mountain King - potwierdzam opinię Tobo - tragiczna trakcja, na piachu majta jak "żydem po pustym sklepie"
adriansocho Napisano 9 Listopada 2009 Autor Napisano 9 Listopada 2009 Albert 2.4, WeirWolf 2.5, RubberQueen 2.4 To pierwsze to Schwalbe, a te pozostałe?
Schwefel Napisano 9 Listopada 2009 Napisano 9 Listopada 2009 Google nie gryzie http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/bicycle/themes/mtb/downhill_freeride/rubberqueeneng/rubber_queen_en.html
WojtekM Napisano 12 Listopada 2009 Napisano 12 Listopada 2009 Też bym proponował coś koło 2,35-2,50 do enduro
Kubus18 Napisano 19 Listopada 2009 Napisano 19 Listopada 2009 A co sądzicie o Maxxis Ardent? Ma ktoś może? http://www.allegro.pl/item822078547_opona_maxxis_ardent_26x2_25_kevlar_dh_fr.html Głównie do jazdy po górach, Krakowskim terenie, asfalt 10-20 %.
Andrew Napisano 19 Listopada 2009 Napisano 19 Listopada 2009 Użytkowałem ardenta, ale przez krótki czas. Bardzo dobra opona, jedna z najlepszych do enduro ze względu na lekkość toczenia, wagę i doskonałą przyczepność na każdym podłożu. Jeździłbym na niej dalej, ale 2,25(realne!) to za wiele na przodzie - wiatr zawieje i ciężko się jedzie po szosie Teraz ma ją Ecia, może niech ona się wypowie, bo miała ją na zlocie.
MarcinGoluch Napisano 21 Listopada 2009 Napisano 21 Listopada 2009 Zwróć uwagę na WTB WeirWolf i najlżejsze z serii MutanoRaptor 2.4. Na ten sezon zalozylem MutanoRaptory w wersji 2,4 i wadze 600g(!!!). Co ciekawe z racji łagodniejszego bieżnika sa sporo lżejsze od cieńszych 2,2. Nie rezygnuj z grubości oponki a co za tym idzie z komfortu skoro wagowo możesz nawet zyskać. Za swoje Mutki dałem 80zł/szt jak dobrze kojarze od pracownika dystrybutora który handluje WTB na allegro.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.