Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] hydrauliczne, która tarcza lepsza?


almaster

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Z doświadczenia wiem, że Shimano na tarczy blade nie wykorzystuje całej powierzchni ciernej.

Schwel, czy te doświadczenia masz mocowaniem IS czy PM? Gdzies tam mam w planach tarcze Blade lub Alligator Wind Cutter( wiem- ta sama tarcza) do SLX i zastanawiam się ,czy nie utracę "mocy" stosując te tarcze. Faktem jest,że panowie na mtbr raczej nie zauważyli kolosalnych różnic, nie mniej jednak prosiłbym o Twoją opinię jako - jak mniemam- użytkownika

 

Schwefel, czy te doświadczenia masz mocowaniem IS czy PM? Gdzies tam mam w planach tarcze Blade lub Alligator Wind Cutter( wiem- ta sama tarcza) do SLX i zastanawiam się ,czy nie utracę "mocy" stosując te tarcze. Faktem jest,że panowie na mtbr raczej nie zauważyli kolosalnych różnic, nie mniej jednak prosiłbym o Twoją opinię jako - jak mniemam- użytkownika

Przepraszam za niedokładną pisownię nicka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem, że Shimano na tarczy blade nie wykorzystuje całej powierzchni ciernej.

 

Ja mam shimano XT 4 tłoki. Do tego accent blade. Działa super wszystko. A co do nie wykorzystywanej powieżchni klocka to nie zgodze się. U mnie tarcza pracuje cały czas na całej powierzchni ciernej klocka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schwel, czy te doświadczenia masz mocowaniem IS czy PM? Gdzies tam mam w planach tarcze Blade lub Alligator Wind Cutter( wiem- ta sama tarcza) do SLX i zastanawiam się ,czy nie utracę "mocy" stosując te tarcze. Faktem jest,że panowie na mtbr raczej nie zauważyli kolosalnych różnic, nie mniej jednak prosiłbym o Twoją opinię jako - jak mniemam- użytkownika

Zacisk to Saint czterotłoczkowy, mocowanie amora IS a hampla PM, tarcza Blade Ti 180mm - tak to wygląda:

dsc03416o.th.jpg

Dodam, że tarczę sprawdzałem też na Shimano 525 (Deore) i efekt był taki sam.

Utraty mocy nie odnotowałem, fakt że przesiadłem się z tarcz 160mm, no ale Blade'y 180mm hamowały dobrze bez szarpania. Wywaliłem je bo tak jak mówię powierzchnia cierna nie dogaduje się z klockami Shimano. Założyłem tarcze XT 160mm i wszystko ładnie spasowało. Jak będę zmieniał to na nowe XT na pająku -> http://www.allegro.pl/item797944234_nowosc_2010_tarcza_shimano_xt_sm_rt76_na_6_sru.html

 

A co do nie wykorzystywanej powieżchni klocka to nie zgodze się. U mnie tarcza pracuje cały czas na całej powierzchni ciernej klocka.

Ja pisałem o powierzchni ciernej tarczy a nie klocka. Powierzchnia cierna klocka jest wykorzystywana cała ale okazuje się, że klocki są za wąskie żeby spasowały z Blade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem o powierzchni ciernej tarczy a nie klocka. Powierzchnia cierna klocka jest wykorzystywana cała ale okazuje się, że klocki są za wąskie żeby spasowały z Blade.

 

Jeśli klocek ma po czym hamować całą swoją powierzchnią to nie rozumiem za bardzo w czym problem. Rozwiązanie blade moim zdaniem jest po to aby jak najwięcej powieżchni scinało kolcek powodując efektywniejsze hamowanie. Fakt faktem że zmniejsza się w ten sposób powierzchnia hamowania - tarcia. Coś za coś - waga kosztem efektywności hamowania. Ale za to bardzo dobra wentylacja. Moja tarcza jest również w takim samym stopniu starta. A różnicy pomiędzy orginalnymi tarczami (większa powierzchnia tarcia) XT nie zauważyłem a troche lżejsze są te blade.

 

Poprostu moim zdaniem ilość powierzchni "tnących" klocek rekompensuje powierzchnię hamowania. Także jak kto woli taką tarcze zakłada. Co z tego jak będzie pełna powierzchnia hamowania a nie będzie odprowadzania temperatury? Raz udało mi się zagotować tarcze XT przy zjeździe z Gubałówki na Polanę Szymoszkową. Uratowała mnie wtedy tarcza 200 z przodu, która miała lepszą wentylację no i większą powierzchnię do odprowadzenia ciepła.

Blade nie miałem okazji przetestować w takich warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze Blade 180mm szybciej niszczą klocki bo te dziury są za duże jak na klocek i wtedy szarpie (przynajmniej w hamplach XT 08', ale z tego co wiem od znajomych to w innych hamulcach też) dlatego polecam 160 na przód i tył no chyba, że ktoś potrzebuje dużej siły hamowania to wtedy jednak nie bawiłbym się w wynalazki typu accent blade.

 

Wie ktoś może ile realnie waży ta nowa tarcza XT 160mm na 6 śrub?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z tego jak będzie pełna powierzchnia hamowania a nie będzie odprowadzania temperatury? Raz udało mi się zagotować tarcze XT przy zjeździe z Gubałówki na Polanę Szymoszkową. Uratowała mnie wtedy tarcza 200 z przodu, która miała lepszą wentylację no i większą powierzchnię do odprowadzenia ciepła.

Blade nie miałem okazji przetestować w takich warunkach.

To Ty dobry element jesteś :) Mi na tym zjeździe nawet 160mm tarcza nie odmówiła posłuszeństwa, ale jak się jedzie na hamulcu to nawet 203mm nie pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...