Skocz do zawartości

[rama] Viper Nitro -prośba o opinie


peeotrs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Od dłuższego czasu poluję na ramę amortyzowaną.Jeżdżę głównie maratony i beskidzkie kamieniste szlaki.Ścigam się dla własnej satysfakcji ,przy tym jestem ambitny i cały czas próbuję być szybszy. Chciałbym popróbować swoich sił na fullu.Mnogość ofert przyprawia mnie o ból głowy ,jest jeszcze ograniczenie finansowe.

Ostatnio natknąłem się na VIPER NITRO.Odpowiada mi pod względem cenowym,wagowym i nawet kolorystycznym ale nie mam pojęcia jak to zawieszenie będzie pracowało.Dodam ,że moją najsłabszą stroną są zjazdy(tu widzę szansę zwiększenia prędkości) ,na podjazdach czuję się mocny , ale pytanie ? czy przez geometrię Vipera nie stracę komfortu podjeżdżania.

Wiem ,że najważniejsza jest kondycja ,siła itd .Nad tym pracuję cały czas.

 

BĘDĘ WDZIĘCZNY ,ZA KAŻDĄ OPINIĘ

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś wynalazek Viper'a za 4000zł? To chyba żart, jak za 4200zł masz na tej ramie cały rower :w00t: Za tą cenę masz do wyboru do koloru, począwszy od np. Gianta Anthema (za 4000zł można kupić cały rower) skończywszy na lekko używanym Blurze XC. Są także wszelkiego rodzaju 4-zawiasowce, da się wyrwać Epica itd itp, trzeba szukać szukać i jeszcze raz szukać :sick: Podsumowując jest tysiąc innych, lepszych propozycji niż Viper.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za te kilka opinii.Wszystkie wziąłem pod uwagę.Jutro zadzwonię do sklepu i będę mądrzejszy.Po drugie miskov17 nakierował mnie Blurem na SantaCruzi zauważyłem ramę SUPERLIGHT.Od tej pory biorę ją też pod uwagę.Z RP23 4500-jeszcze udźwignę.

Jestem trochę w gorącej wodzie kąpany i jak coś sobie postanowię(kupno ramy)do chciałbym załatwić wszystko za szybko,a tu widzę trzeba rozważyć każdą opcję.Na EPICA chyba mnie już nie stać tym bardziej ,że wolałbym ramę nową.

Nadal czekam na opinie ,przede wszystkim bikerów jeżdżących kiedykolwiek na VIPERZE.

 

Piotr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krytykuję ponieważ Viper to firma raczej średnia i asem w tworzeniu ram nie jest (patrz test HT w którymś tam MR), także kwota 3700zł za samą ramę jest dosyć wygórowana. Tym bardziej, że za tą cenę można kupić naprawdę fajny, sprawdzony sprzęt patrz chociażby Anthem X już nie wspominając o sprowadzeniu zza wielkiej wody.

 

Z resztą, dlaczego nie zaproponowałeś jeszcze tak zawsze wychwalanego przez Ciebie horst-linka? Czyżby zmiana poglądów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Wielkie dzięki, nie omieszkam zapytać.

Proszę również o opinię innych którzy mieli styczność z tym rowerem albo mają jakieś info

 

Mozesz pozniej wrzucic tu jakies "podsumowanie"? Sam jestem mocno zainteresowany Viperem, a nie chce tych samych ludzi meczyc ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2 miesięcy ujeżdżam taką ramę. Co chcesz wiedzieć?

 

Jak sie na niej jezdzi - jaka ma charakterystyke? I czy jestes w stanie ja porownac np. do ram Maestro?

 

Jak wyglada kwestia polaczen w ramie? Czy wszystkie wygladaja na trwale - w innym temacie ktos napisal o problemach po 1.5 miesiaca.

 

Jaki masz rozmiar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile waży rama, jaki ma osprzęt i jakie miałeś dotychczas fulle?

Ile Ty ważysz i jaki wzrost/rozmiar ramy?

Czy zawieszenie buja i jak się na niej podjeżdża?

Czy rama jest sztywna i jak z geo, odpowiada Ci?

W jakim terenie używasz jak się na niej podjeżdża oraz zjeżdża?

Jak z jej trwałością (przy okazji ile ma przejechane) czy możesz już coś powiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie na niej jezdzi - jaka ma charakterystyke? I czy jestes w stanie ja porownac np. do ram Maestro?

 

Jak wyglada kwestia polaczen w ramie? Czy wszystkie wygladaja na trwale - w innym temacie ktos napisal o problemach po 1.5 miesiaca.

 

Jaki masz rozmiar?

 

Na te pytania ciężko odpowiedzieć, bo poza ramą bardzo istotny jest tłumik, a w poprzedniej ramie (nomen omen Maestro od Gianta) miałem Manitou. Jazda z tym Foxem jest bardziej "sztywna", choć to może niezbyt dobre określenie. Z Giantabyłem zadowolony, ale z Vipera jestem zadowolony bardziej. Może to zasługa lepszego tłumika (możliwość włączenia i wyłączenia platformy), a może coś innego. Rama jest lżejsza niż mój stary model Gianta, (choć jej nie ważyłem, daje się to zauważyć podczas jazdy) i straty energii są zauważalnie mniejsze. Po wyłączeniu platformy buja, ale tak ma być - na zjazdach jest także fajnie, choć na razie go nie katowałem.

 

Rama jest cała na łożyskach, ale z racji rozmiarów są to łożyska kulkowe. Trudno jednak znaleźć inne w zawieszeniach rowerów. Wątkiem do którego się odwołujesz jest pewnie mój temat o wycieraniu się tulei aluminiowych. Taki to już los, że posiadając fula trzeba o niego dbać i ciągle przy nim robić, więc decydując się na taki zakup trzeba być na to przygotowanym. Jak dokładnie przeczytasz tamten temat, to podobnie miałem w Giancie - bez różnicy, ale teraz wiem już więcej i problem pewnie uda się rozwiązać permanentnie.

 

Ile waży rama, jaki ma osprzęt i jakie miałeś dotychczas fulle?

Ile Ty ważysz i jaki wzrost/rozmiar ramy?

Czy zawieszenie buja i jak się na niej podjeżdża?

Czy rama jest sztywna i jak z geo, odpowiada Ci?

W jakim terenie używasz jak się na niej podjeżdża oraz zjeżdża?

Jak z jej trwałością (przy okazji ile ma przejechane) czy możesz już coś powiedzieć?

 

Ramy nie ważyłem, a co do osprzętu, to przeczytaj ofertę modelu, który ciebie interesuje. Ja kupiłem samą ramę i zrobiłem przekładkę. Jeździłem na starym modelu Giant Trance.

75-76, 178, 18"

Wszystko zależy od sposoby podjeżdżania. Włączysz platformę i buja mniej. Staniesz na pedałach i ... przestaje bujać całkowicie. Lekkie kołysanie można zauważyć podczas spokojnej jazdy po asfalcie, ale jest mniejsze niż przy poprzedniej ramie, a w terenie nie odczuwam tego w ogóle.

Lekkie problemy ma rama ze sztywnością boczną na zawieszeniu - tu Giant był lepszy - ale podczas jazdy nie odczuwam tego. Może jak ktoś chce katować ramę, to zauważy różnicę. Geo mi odpowiada.

Różnie, choć w górach jeszcze z nią nie byłem. Na razie jestem zadowolony.

Lakier nie jest najmocniejszy, ale sama rama jak na razie nie pękła jeśli o to Ci chodzi. Przejechałem niewiele - może 1,5kkm, trochę po górkach, więcej po płaskim - dużo w terenie.

 

Od siebie dodam, że jak na razie mam problem z zakupem zapasowego haka do przerzutki, a założenie bidonu to prawdziwa sztuka, bo przeszkadza damper, ale jakoś się udało, choć potrzebny był nowy koszyk, nowy bidon i trochę pracy z ramą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...