kudlatty Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 Czy jeśli wypuszczę trochę powietrza, to amorek będzie lepiej pracował w niskiej temperaturze? Czy może jednak powinienem trochę go dopompować, bo jest za mało "nabity"? Nie upuszczajcie powietrza gdy jest zimno! Wręcz przeciwnie dopompujcie, ponieważ na zimnie szczególnie gazy zmniejszają swoją objętość, a twardnieje, ponieważ olej staje się gęstszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2011 Miałam napisać wcześniej, ale nie miałem jakoś weny. Do rzeczy. Zgodnie z poradami nabiłem mojego Raidon'a. Akurat do 100 PSI. Pierwsze odczucie zdecydowanie na plus. SAG wynosi teraz ok.15 mm, a nie 40. Amor wreszcie stał się czuły. Wybiera nawet mniejsze nierówności. Odniosłem nawet wrażenie, że szybciej powraca (ale może mi się tylko wydaje). Przejechałem z tak nabitym Raidon'em ok. 170 km. Nareszcie jestem w 100% zadowolony z zakupu. Działa lepiej niż przypuszczałem. Po 2,5h jazdy w niskiej temperaturze (7oC) trochę go zmuliło, ale dalej działał przyzwoicie. Za te pieniądze polecam jak najbardziej. Mowa tu oczywiście o wersji Raidon'a LO Air z 2009 r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rs8 Napisano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2011 A testował ktoś raidona ale na 2012 rok? Bo taki nabyłem nówka z gwarancja i manetka za 400zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2011 (edytowane) Mój na razie test zakończył.Przy przebiegu 4500km coś się zepsuło w tłumiku najprawdopodobniej.Amor po paru ugięciach blokuję się.W tym tygodniu wysyłam go na gwarancję.Może jak będę miał szczęście dostanę nowego, wtedy bym go sprzedał, dołożył i kupił coś innego.Zobaczymy.Ogólnie to strasznie słaba jakość, jak nawet 5tys. km nie przejechał. Edytowane 27 Grudnia 2011 przez Piksel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 (edytowane) rs8 Skoro już kupiłeś to przetestuj i sam napisz co i jak. Jestem ciekawy jak wychodzi porównanie roczników. Piksel Nie ma co się spodziewać cudów - Raidon to najtańszy amor powietrzny na rynku. Za tą cenę chyba nie jest źle. Poza tym sam napisałeś, że to tylko amor przejściowy. Jak dla mnie Raidon to doskonały wstęp w świat amorków powietrznych dla początkujących bikerów. Edytowane 28 Grudnia 2011 przez timex550 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 timex550 masz rację, ale awaria po 4500km raczej dobrze o nim nie świadczy.Teraz przyszedł czas na coś z wyższej półki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Raidon jednak zostaje na trochę dłużej.Dzisiaj przestawiłem mu skok na 80mm.Poprzez większe ściśnięcie tłumika szybciej wraca oraz działa płynniej.Same plusy, jeśli komuś wystarczy skok 80mm(zresztą po co więcej w rowerze xc).Oficjalnie ogłaszam także, że modele 2011 mają rozbieralne tłumiki i jeśli komuś przeszkadza zbyt silne tłumienie może zmienić olej.W tej chwili oprócz wagi nie mam na co narzekać w Raidonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Piksel Może pokusiłbyś się o zrobienie poradnika, ze zdjęciami, jak zmienić w Raion'ie skok. Aha, no i druga sprawa. Czy po przestawieniu skoku na mniejszy odczuwasz zwiększenie progresji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 (edytowane) Progresja trochę się zwiększyła, ale nie na tyle aby przyćmić zalety jakimi są szybszy powrót i płynniejsza praca, lepiej reaguje też na małe nierówności. Poradnik mogę zrobić, ale za jakiś czas, jak będę robił mu serwis.Jeśli wystarczy Ci sam opis to mogę Ci go napisać. P.S. Timex spojrzałem na twojego Treka i wydaje mi się, że masz zaburzone geo, ze skokiem 80mm byłoby o wiele lepiej Edytowane 7 Lutego 2012 przez Piksel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Piksel Na początku też myślałem, że coś z geo nie tak u mnie. Ale uwierz mi - o niebo lepiej się prowadzi z amorkiem 100mm. A o taki poradnik się pytam, bo może się komuś (np. mi ) przyda. Nie spieszy się z tym. Na razie nie widzę potrzeby zmiany skoku. Tak jak jest jeździ mi się bardzo dobrze. Niedługo nowy mostek i kera, więc trochę się pozycja zmieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 8 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Przepraszam, że post pod postem. Piksel Do zmiany skoku w Raidon'ie używa się podkładek? I tu moje pytanie - skąd wziąć dodatkową podkładkę, żeby zmienić skok na 80mm? Bo na większe wartości nie ma problemu - wystarczy wyciągnąć podkładki. I jeszcze coś - czy zmiana skoku w Raidon'ie odbywa się tak samo jak tutaj na filmiku "Converting travel of Epicon 07/08"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 25 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2012 Taki byłem zadowolony, że oczywiście musiało się coś stać.Dzisiaj byłem na błotnej przejażdżce.Amor zesztywniał, przymulił się i stracił płynność pracy.Wyczyszczenie goleni i psiknięcie brunoxem nie pomogło.Domyślam się co się stało syf dostał się pod uszczelki i się zatarło.Muszę teraz trochę zaprzeczyć swoim poprzednim postom, ale wydaje mi się, że płynniejsza praca była efektem smarowania, a nie zmniejszenia soku.Szybszy powrót jest z tym związany, ale płynność nie.Oczywiście mogę go rozebrać przeczyścić, przesmarować, ale przy intensywnej jeździe musiałbym to robić co tydzień...Chyba nie mam na to nerwów.Poważnie myślę nad jego sprzedażą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadelka Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 Chlopaki, od wczoraj jezdze na raidonie. Zupelnie nie znam sie na amorkach, stad pytanie do Was Czy to jest normalne, ze ten amor lekko ugina sie bedac wylaczony? Czy to jest wada, czy trzeba dopompowac czy cokolwiek? Maz ma epicona i tez tak ma... Jest na to jakas rada? Czy tak ma po prostu byc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 30 Marca 2012 Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 Jeżeli to nie więcej niż powiedzmy 1cm - 1.5cm to jest całkowicie w normie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadelka Napisano 30 Marca 2012 Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 Jeżeli to nie więcej niż powiedzmy 1cm - 1.5cm to jest całkowicie w normie No wlasnie jakos tak Ugina sie szczegolnie przy ostrzejszym wjezdzaniu na kraweznik czy na jakas przeszkode. Dzieki za odpowiedz Myslalam, ze juz rozwalilam nowy amorek, ale skoro te typy tak maja to oki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fankus Napisano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 No wlasnie jakos tak Ugina sie szczegolnie przy ostrzejszym wjezdzaniu na kraweznik czy na jakas przeszkode. Dzieki za odpowiedz Myslalam, ze juz rozwalilam nowy amorek, ale skoro te typy tak maja to oki Generalnie nie wjeżdżaj na zblokowanym amorze na nierówności, bo właśnie możesz go rozwalić. Krawężniki w takim przypadku mogą spowodować uszkodzenie. Jest to nawet w istrukcji amora zawarte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadelka Napisano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 Generalnie nie wjeżdżaj na zblokowanym amorze na nierówności, bo właśnie możesz go rozwalić. Krawężniki w takim przypadku mogą spowodować uszkodzenie. Jest to nawet w istrukcji amora zawarte. O ! Niestety instrukcji amora nie otrzymalam. W takim razie bede wiecej jezdzic na wlaczonym amorze Zawsze to jakas cenna wskazowka, dzieki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi