Skocz do zawartości

[Amortyzator] SR Suntour Raidon LO AIR 100mm


Pichu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Postanowiłem napisać recenzję tego amorka bo wydaje mi się ciekawą propozycją za niewielkie pieniądze. Amortyzator kupiłem 20 sierpnia tego roku za 399zł i od tamtego czasu intensywnie go użytkuję. Amortyzator posiada sprężynę powietrzną oraz manetkę blokady skoku na goleni. Skok to 100mm. Moja wersja (LO AIR) nie posiada regulacji tłumienia odbicia. Użytkuje go już 2 ponad miesiące. Przejechałem już na nim prawie 1700km i muszę przyznać ,że jestem bardziej niż zadowolony uwzględniając wydane na niego pieniądze. W tej kwocie miałem do wyboru Darta 3, jakiegoś RST (wish bodajże) i DURO który jest przeznaczony do czegoś zupełnie innego niż XC. Wybór padł na Raidona i nie żałuję tej decyzji. Amortyzator waży około 2kg z nabitą gwiazdką. Pracuje bardzo ładnie jeśli ustawi się mu odpowiednie ciśnienie / SAG. Producent w swojej specyfikacji mówi, że dla jeźdźca o wadze 73kg powinno być ustawione ciśnienie 125psi. Ja ważę 75kg i SAG amortyzatora 20% uzyskuje dopiero przy 60psi. Producent zawyża i to znacznie ciśnienia. Fabrycznie był napompowany do 100psi i prawie się po de mną nie uginał. Dopiero metoda prób i błędów sprawdziłem jakie powinienem sobie ustawić ciśnienie. Amortyzator pracuje bardzo dobrze, wybiera nawet małe nierówności. Przy serii nierówności typu bruk potrafi się zgubić (brak regulacji tłumienia odbicia) ale absolutnie mi to nie przeszkadza. Co do opinii o schodzącej anodzie. Jeżeli używa się Brunoxa Deo to jest to bujda co widać na załączonych niżej fotkach. Amortyzator trzyma ciśnienie, nie miałem problemu z uciekającym powietrzem przy pompowaniu. Blokada na goleni działa dobrze, można ją blokować w czasie jazdy (spokojnie idzie sięgnąć ręką). Myślę, że jeżeli chcemy w cenie do 400zł kupić NOWY powietrzny amortyzator to Raidon nie ma konkurencji. Bardzo udany amorek. :D

 

dsc00847q.th.jpg dsc00848x.th.jpg

Edytowane przez Pichu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Również posiadam ten amortyzator. Obecny przebieg 2600 km. Powietrze trzyma, luzów brak ale anoda zaczyna schodzić.

Po ustawieniu odpowiedniego ciśnienia (niższego niż zaleca producent) ugina się płynnie ale małe nierówności wybiera średnio. Jak na mój gust tłumienie jest trochę za mocne. W sumie jak za te pieniądze to nie ma się do czego przyczepić. Taki na przykład RST First air ma regulację tłumienia odbicia i jest lżejszy o 300g ale i cenę ma wyższą o 50%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Na pewno są lepsze.

Przejechałem na Raidonie ponad 2000 km i uszczelki zbierają jak na początku.

Nic nie wycieka i temu podobne rzeczy nie występują.

Luzów również brak.

 

Jak na amortyzator w tej cenie mile mnie zaskoczył pracą i wytrzymałością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli to wersja powietrzna to na górze lewej goleni masz korek.

Należy go odkręcić i pompką do amortyzatorów napompować do odpowiedniego ciśnienia.

 

 

Jeśli masz wersję sprężynową to na górze goleni masz pokrętło +/-.

Pokręć nim a się przekonasz co się stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również posiadam ten amortyzator w wersji LO Air ze skokiem 100 mm / tylko do tarcz.

Mogę go porównać z innymi modelami na których jeździłem (Bomber Z-2/100mm, AXEL TPC LO 80, XCR 100, JUDY J2)

Przebieg przez 1,5 roku około 4.400 km.

Waga jeźdźca ok 70 km.

Styl jazdy: maratony i jako środek komunikacji miejskiej :)

Z mojego punktu widzenia zalety:

- cena jak na nowy amortyzator z tłumieniem powietrznym

- działanie / kultura pracy - powietrze trzyma jak nowy - nie dopompowywałem go ani razu od czasu pierwszego prawidłowego ustawienia, nie wybiera może "liści" w lesie ale mimo kilku okazji nie udało mi się go dobić, z większymi nierównościami radzi sobie całkiem nieźle - nic nie puka, nie stuka

- manetka - pewnie nie każdemu przypadnie do gustu, ale mi pasuje bardziej niż PopLock

- sztywność - żadnych problemów z ocieraniem tarczy (160 później 180)

- golenie dolne i korona z bardzo dobrej jakości pokryciem (brak większych rys, obić), naklejki również jak nowe)

 

Żeby nie było zbyt różowo:

- jest ciężki - nie wiem skąd waga u producenta 2071 g bo mój po skróceniu sterówki do 18 cm waży z manetką 2200 g...

- blokada nie zawsze odbija od razu po zwolnieniu manetki

- golenie górne wycierają się mimo czyszczenia i smarowania

- mała czułość na niewielkie nierówności

 

Pozdrawiam

Czarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

A jak jest ze sztywnością w Raidonie? Buja mocno? Ciągle myślę nad wymianą amortyzatora (mam XCM i nie jestem zadowolony). Mam do wyboru XCR klik! oraz właśnie Raidona klik!. Którego wziąć? Ważę 53 kg i chciałbym żeby był czuły i lekki. Warto dopłacić do Raidona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj post powyżej, w którym kolega czaras opisał Raidona.

Jak chcesz lekki amortyzator to musiałbyś kupić Epicona albo Axona, które ważą poniżej 2 kg. Z kolei żaden z nich (z racji swojej budowy - jedna komora powietrzna) nie będzie tak czuły jak amortyzatory z 2 komorami powietrznymi. Tylko że takie kosztują powyżej 1500 zł nówki...

 

PS. Z drugiej strony zależy jak definiujesz czuły i lekki bo jeżeli ma być czulszy i lżejszy niż XCM to Raidon na pewno taki będzie.

Edytowane przez Ros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A jak jest ze sztywnością w Raidonie? Buja mocno? Ciągle myślę nad wymianą amortyzatora (mam XCM i nie jestem zadowolony). Mam do wyboru XCR klik! oraz właśnie Raidona klik!. Którego wziąć? Ważę 53 kg i chciałbym żeby był czuły i lekki. Warto dopłacić do Raidona?

 

Dla takiego świerszcza jak ty (53kg) powietrzny nie będzie obarczony ryzykiem że za twardy. Dmuchniesz ile potrzebujesz. Jeżeli waga jest rozwojowa,:devil: to powietrzny można dostosować. Niestety raidon nie jest demonem lekkości, mój 2150g. W moim przypadku przy 90kg mięcha waga nie robi. Nie jest to amor dla bardzo wymagających dosiadaczy i dla tych co śmigali na czymś lepszym.Moje zdanie - warto dopłacić do raidona.

Co do ceny - dziwnie niska, dokładnie poczytaj, zadzwoń czy gdzieś nie ma haczyka, ja zapłaciłem 370,- .

Edytowane przez michuuu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam bardzo serdecznie,

 

Nie chciałem zakładać nowego tematu także podpinam się.

Czy wybór z tego linku będzie optymalny do ok 400zł dla zwykłej jazdy teren/miasto? Bez szaleństw. Moja waga to 80kg. Niby w tytule aukcji jest napisane samo LO ale opis już jak dla AIR. Nie za tani?

 

Jeszcze takie pytanie. Czy amortyzatorem można delikatnie podnieść kierownicę? Mam problem z geometrią roweru, bo jest trochę za mały na mnie chyba (19cali) albo ma za agresywną geometrię i zbytnio "leże" ma kierownicy. Kupiłem już kierownicę taką profilowaną ale to dalej nie to. Może amortyzator coś pomoże? Teraz mam sztywny widelec.

 

Pozdrawiam

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam bardzo serdecznie,

 

Nie chciałem zakładać nowego tematu także podpinam się.

Czy wybór z tego linku będzie optymalny do ok 400zł dla zwykłej jazdy teren/miasto? Bez szaleństw. Moja waga to 80kg. Niby w tytule aukcji jest napisane samo LO ale opis już jak dla AIR. Nie za tani?

 

Jeszcze takie pytanie. Czy amortyzatorem można delikatnie podnieść kierownicę? Mam problem z geometrią roweru, bo jest trochę za mały na mnie chyba (19cali) albo ma za agresywną geometrię i zbytnio "leże" ma kierownicy. Kupiłem już kierownicę taką profilowaną ale to dalej nie to. Może amortyzator coś pomoże? Teraz mam sztywny widelec.

 

Pozdrawiam

M

Zostawisz troszkę więcej rury sterowej i dasz parę podkładek dystansowych pod mostek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Od dwóch tygodni ujeżdżam raidona 2011 air.Amor był tani i jest raczej przejściowy, więc cudów nie oczekiwałem.Po pierwsze ciśnienie pod moimi 50kg napompowany do 100psi w ogóle się nie ugiął.Teraz mam 50psi i jest ok, jest miękki, ale nie dobija go.Nie jest on czuły na małe nierówności, jak tora kolegi, ale daje rade.Największym minusem jest tłumienie powrotu, amor bardzo wolno powraca, co nie za bardzo pasuje do mojego stylu jazdy.Na razie na raidonie przejechałem 513km, złapał minimalny luz, ale na razie nie jest on wyczuwalny w czasie jazdy.Na raidonie mam zamiar przejechać jeszcze około 3-4k k, a później kupić magure menję.Jeszcze jedna sprawa uszczelki, nie są najwyższej jakości i puszczają trochę syfu do środka, przez co się delikatnie zaciera.Blokada działa całkiem fajne, ale zakres regulacji kompresji nie jest zbyt duży.Podsumowując tani amorek, dla osób bez szczególnych wymagań.Najbardziej niepokoi mnie luz, ale to tylko jeden sezon, więc się przemęczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Od dwóch tygodni ujeżdżam raidona 2011 air.Amor był tani i jest raczej przejściowy, więc cudów nie oczekiwałem.Po pierwsze ciśnienie pod moimi 50kg napompowany do 100psi w ogóle się nie ugiął.Teraz mam 50psi i jest ok, jest miękki, ale nie dobija go.Nie jest on czuły na małe nierówności, jak tora kolegi, ale daje rade.Największym minusem jest tłumienie powrotu, amor bardzo wolno powraca, co nie za bardzo pasuje do mojego stylu jazdy.Na razie na raidonie przejechałem 513km, złapał minimalny luz, ale na razie nie jest on wyczuwalny w czasie jazdy.Na raidonie mam zamiar przejechać jeszcze około 3-4k k, a później kupić magure menję.Jeszcze jedna sprawa uszczelki, nie są najwyższej jakości i puszczają trochę syfu do środka, przez co się delikatnie zaciera.Blokada działa całkiem fajne, ale zakres regulacji kompresji nie jest zbyt duży.Podsumowując tani amorek, dla osób bez szczególnych wymagań.Najbardziej niepokoi mnie luz, ale to tylko jeden sezon, więc się przemęczę.

 

Polecam wersję LOD, czyli z ustawieniem odbicia. Miałem 2008 i faktycznie żółwiowato odbijał. Złapał luzy, odesłałem na serwis i wymienili mi na nowego 2011 LOD. Przy odkręconym na maksa Rebound działa o wiele szybciej niż model 2008 także zdecydowanie warto dołożyć do LOD sf11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Ja mam Raidon'a LO Air z 2009 r. Pracuje bardzo ładnie (w porównaniu z oryginalnie włożonym XCT V3). Mam jednak pewne pytanie - ważę 75 kg, amor nabity na ok. 55 PSI. Teraz jest dość zimno <10 stopni i po chwili na mrozie Raidon robi się twardszy. Czy jeśli wypuszczę trochę powietrza, to amorek będzie lepiej pracował w niskiej temperaturze? Czy może jednak powinienem trochę go dopompować, bo jest za mało "nabity"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 psi na 75 to stanowczo za mało.Ja ważę 50kg i mam napompowanego 50psi.Generalnie ten widelec na zimnie nie będzie optymalnie pracował.Jak wypuścisz powietrze, to go będzie miękki, ale tępy.Mój ma przejechane 3200km i lekko mnie już drażni.Pomijam wagę, ale uszczelki ma do kitu, byle kałuża i twardnieje.Przy niskich temperaturach robi się strasznie tępy.Generalnie na zimę szykuję się na zmianę amora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Testu ciąg dalszy, przebieg niecałe 4000km.Powiększył się luz :/ podczas jazdy jeszcze go nie wyczuwam, ale podczas hamowania już bije.Trochę się zawiodłem na tak chwalonym amorze.Amor nie miał jakoś szczególnie ciężko 5 miesięcy, 4tys, trochę błota, parę maratonów, piaski jury i jeździec 55kg.Na razie jeszcze będę na nim jeździł, bo nie mam kasy, a w zimę może kupie coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...