Skocz do zawartości

[Amortyzator]DT Swiss - Szukam opinii ;)


Marc1n

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Krótko mówiąc, znudził mnie troche mój FOXik, a urzekł pięknym całym czarnym kolorkiem DTswiss XMM i XMC(XRC 28,6mm golenie i czerwony dół! ;[ ). Niestety amortyzatory Pace/DT w Polsce zupełnie niepopularne, ale może ktoś, ktokolwiek ma jakieś opinie z używania/jazdy, czy też testy z jakiś gazet owych widelców? Interesują mnie odczucia dotyczace pracy, sztywności, regulacji i trwałości :whistling: Pewnie takie super jak 240s od DT to one nie są, ale z drugiej strony DT nigdy w swojej historii chały nie zrobiło więc chyba teraz nie jest źle

Więc, jak coś wiecie, to dzielcie się wiedzą )

Pozdrawiam!

Napisano

Witaj.

 

Generalnie opinie są pozytywne, ale musisz brać pod uwagę że na najbardziej opiniotwórczym rynku amerykański te amortyzatory kosztują krocie nawet na ich warunki(choć tam także zdarzają się okazje) to cena cennikowa to coś około 1500 USD, więc nawet na ich warunki "dość" drogo..., więc zbyt dużej ilości komentatorów nie ma, ale te nieliczne oceny na już wyżej wymienionym forum plus nieliczne recenzje w internecie są więcej niż pozytywne...

 

Ja pokusiłem się o DT i wkrótce sam jak dojdzie reszta "zabawek" przekonam się cóż jest wart..., cały czas zastanawiam się jeszcze nad Damperem DT....

 

Wygląd to to faktycznie ma...., ale czy tylko wygląd???

Napisano

No nie uważam, że tylko wygląd. XRC przy swoich ok 1200gram ma wliczoną manetkę, pomimo tego, że ma 28,6mm golenie, to jest piekielnie sztywny i mają jakąś "platformę-nieplatformę", że strasznie mało pompuja te amortyzatory. Dlatego mnie strasznie, ale to strasznie ciekawią :)

Jakie DT zamierzasz brać? 100 czy 130mm do Ibis'a ?

Napisano

test dt był w jednym z tegorocznych magazynow rowerowych razem z innymi amortyzatorami do xc. wnioski? marna sztywnosć i mizerna praca. oczywiscie jest to amor do xc jednak konkurencja umozliwia bardziej wszechstronne zastosowanie i dopasowanie do potrzeb.

nie wskaże ci numeru mr ale na pewno tenze test widzialem.

Napisano

Jeśli patrzeć na to że DT to dawny Pace (w sumie niewiele się zmieniło w nich) to w zagranicznej prasie na temat sztućca o skoku 130mm padła wypowiedź "to najlepszy amortyzator na jakim dane nam było jeździć". Można to przełożyć na całą gamę tych produktów.

Napisano

Nie wiem jak Genius, ale już wiem, że Spark sztywność boczną ma tragiczną w porównaniu do Speca i Cannona.

Co do amortyzatora. Prawdę mówiąc, ja planowałbym ciutkę cięższą, ale wersję XMC na 32mm goleniach, pewnie o wiele sztywniejszą :wallbash: No i to ta którą zachwycali się w wypadku Pace'a seria :voodoo:

No i XMC jest tańsze ciutkę ;)

Ale bardzo super, że jakieś informację w ogólę mam ;) dzięki!

Napisano

Apropo artykułu w MR o którym wspominał Tobo. Pozwolę sobie przepisać niedługi tekst odnośnie Dt Swiss'a XRC 100 AIR RLREM.

Sztywna, bardzo lekka konstrukcja, przede wszystkim dzięki zastosowaniu karbonu. Podkowa umieszczona za goleniami jest pusta w środku! Karbonowy dół jest tak odporny, że nawet cienkie golenie górne nie sprawiają, że widelec ma problemy przy hamowaniu i w zakrętach. Manetka umożliwia blokadę, otwierającą się przy silniejszych uderzeniach (wentyl blow out jest regulowany wewnętrznie). Dzięki niej widelec podjeżdża jak przecinak. Przyznać trzeba, że manetka sama w sobie szczególnie wygodna nie jest, a jej linka lubi się luzować. DT Swiss nieźle wyłapuje drobne wstrząsy, szybki zjazd po kamieniach to już jednak nie jego domena. Przy szybkim zjeździe komfort jest niewielki, zdrowo trzepie po rękach. Dla twardzieli. Mało miejsca na oponę.

 

 

Cena 2899zł Masa 1395g

Maks. śr. tarczy hamulcowej: 185mm

Regulacja: Ciśnienie powietrza, tłumienia powrotu, blokada manetką

Technika: Sprężyna powietrzna, otwarta kąpiel olejowa

 

 

Może coś to pomoże ;) Jeśli byś chciał skany całego artykułu to pisz na PW. :)

 

P.S wg tego testu RS Sid czy Fox 32 F100RL wypadają o wiele lepiej od DT'ka.

Napisano

No tak, choć dla mnie to, że amor nie działa na zjazdach go dyskwalifikuje. A odnośnie sztywności.. Jest to zaiste ciekawe, gdyż wspomniany przez Ciebie DT ze Scotta Geniusa LTD był wg testerów bardzo wiotki a ten tutaj jest znowu sztywny ale praca taka sobie..

Napisano

Witam. Krótko mówiąc, znudził mnie troche mój FOXik, a urzekł pięknym całym czarnym kolorkiem DTswiss XMM i XMC(XRC 28,6mm golenie i czerwony dół! ;[ ). Niestety amortyzatory Pace/DT w Polsce zupełnie niepopularne, ale może ktoś, ktokolwiek ma jakieś opinie z używania/jazdy, czy też testy z jakiś gazet owych widelców? Interesują mnie odczucia dotyczace pracy, sztywności, regulacji i trwałości ;) Pewnie takie super jak 240s od DT to one nie są, ale z drugiej strony DT nigdy w swojej historii chały nie zrobiło więc chyba teraz nie jest źle

Więc, jak coś wiecie, to dzielcie się wiedzą )

Pozdrawiam!

chałą są tylne tlumiki dt :) wszystkie egzemplarze ktore bylo mi dane napotkac cierpialy na padaczke tlumienia :D

Napisano

Najbliższe możliwe testy w weekend, jak wracam to już "jest" noc...., ale amortyzator przygotowany do montażu, waga realna 1590 gr z przyciętą sterówką i gwiazdką...., wygląda, hmm..., no wygląda.

A jak jeździ (wybiera) przekonam się w weekend choć po pierwszych jazdach nie obiecuję sobie wiele..., wolę się miło zaskoczyć..., dziś rozmawiałem z kolesiem który używa 100 z tej samej serii i chwali, nawet bardzo, mam tylko nadzieję że nie tłumaczy sobie w ten sposób ceny,,,,hehhehhe...

  • 7 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...