gutek Napisano 23 Października 2009 Napisano 23 Października 2009 Witam!! Przymierzam się do kolejnej zmiany roweru. Wpadł mi w oko ten KTM http://www.rove.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=4966&category_id=308&option=com_virtuemart&vmcchk=1&Itemid=1. Co sądzicie o tym wyborze? Jeżdżę głównie XC chociaż zdarza się w roku kilka maratonów. Rower w zasadzie nie widzi asfaltów-cały czas góry. Ma służyć do amatorskiego ścigania się. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam!
Rulez Napisano 23 Października 2009 Napisano 23 Października 2009 A czego sie spodziewasz ??? , sama przesiadka na rower o troche innej geometrii a podobnym osprzęcie wiele nie zmieni , proponuję raczej poszukać jakiegoś fulla, przynajmniej komfory się zmieni ...
gutek Napisano 24 Października 2009 Autor Napisano 24 Października 2009 A czego sie spodziewasz ??? , sama przesiadka na rower o troche innej geometrii a podobnym osprzęcie wiele nie zmieni , proponuję raczej poszukać jakiegoś fulla, przynajmniej komfory się zmieni ... Myślę że coś się zmieni-prawie 2kg mniej, lepsza geometria. Czego się spodziewam? Jak już napisałem-zmieniam rower na nowy bo mój już ma trochę nakręcone zatem zamiast zastanawiać się nad zmianą zużytych części wolę tą kasę przeznaczyć na coś nowego. Fulla nie chcę-zdecydowanie ma być to sztywna rama i koniecznie aluminiowa.
markuskrk Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 80mm skoku amora to malo, zwlaszcza jak jezdzisz glownie XC( czyli wnioskuje z tego, ze bardziej techniczne trasy niz maratony). Z tego co pamietam, to ta rama jakos specjalnie lekka tez nie jest. Poza tym jakos ogolnie nie mam przekonania do KTM. W Krakowie ma siedzibe dystrybutor KTM na Polske, a pomimo tego praktycznie nie spotykam rowerow tej firmy.
Schwefel Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 Dziwisz się? Są drogie w stosunku do tego co wkładają do nich. Fakt, że ramy są dokładnie wykonane ale nie każdego to przekonuje.
Rulez Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 Gdyby ta rama była ze 200 gr lżejsza, a waży +/- tyle co rama Krossa. owszem, geometria bardziej by mi odpowiadała niż Radon, ale waga dyskwalifikuja przy takiej cenie.
mwegrzyn Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 Pod względem wagi ocenic trzeba cały rower a nie tylko ramę , do amatorskiego XC rower o wadze 10 kg , jest jak najbardziej ok.
Rulez Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 Taaa, jeśli toś ma metodę, nie ulepszam, tylko kupuję nowy - to może tak być, jednak szkopda by było robić upgrade roweru na takiej ramie No i te 10 kg. to w najmniejszym rozmiarze i bez pedałów .
markuskrk Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 Dziwisz się? Są drogie w stosunku do tego co wkładają do nich. Fakt, że ramy są dokładnie wykonane ale nie każdego to przekonuje. Wcale nie sa takie drogie. Standardem jest, ze KTM kupuje sie sporo ponizej sugerowanej ceny detalicznej i wtedy to juz nie wychodzi tak drogo. Sa firmy, ktore maja wyzsze ceny (chocby Trek i Spec), z rabatami w ich przypadku jest duzo gorzej, a jednak tych rowerow jezdzi naprawde sporo. A w tym sezonie KTM to widzialem zdecydowanie mniej niz np. raczej dosc egzotycznych Intense Wiec chyba raczej chodzi o to, ze ramy nie sa jakies wybitnie udane, a nie tylko o sama cene.
mwegrzyn Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 Taaa, jeśli toś ma metodę, nie ulepszam, tylko kupuję nowy - to może tak być, jednak szkopda by było robić upgrade roweru na takiej ramie No i te 10 kg. to w najmniejszym rozmiarze i bez pedałów . Ale wiekszość rowerów w tym przedziale cenowym waży około 10 kg w najmniejszym rozmiarze. Jeżeli weźmiemy dwa różne rowery o wdze 10 kg , z tym że jeden zbudowany na ramie 1500 gram a drugi na ramie 1750 gram , w podobnej cenie np: 6500 zł . To zrówno w jednym i drugim przypadku startujemy z tego samego miejsca pod względem ewentualnego zmniejszenia wagi . Aby dojść do granicy maksymalnej zmniejszenia wagi roweru trzeba by było zainwestować sporą kwotę , co prawdopodobnie nigdy się nie stanie .
gutek Napisano 24 Października 2009 Autor Napisano 24 Października 2009 Dzięki wielkie za dyskusję. Każda odpowiedź coś mi dała. Wiele zdań i jednocześnie wiele cennych uwag. Powiem szczerze że cały czas myślałem nad Scottem Scale 35 ale ze względu na niechęć do karbonu zostaje 40, jednakże KTM wydawał mi się dosyć rozsądną propozycją (no i może chodzi też o zaufanie do marki wzięte z motocykli, które ujeżdżam w terenie). Pomyślę sobie jeszcze na spokojnie, porównam kilka modeli i coś wybiorę. Póki co jestem dosyć zaciekawiony tym KTM. A może ktoś zaproponuje coś w kwocie do 7 tyś z wagą oscylującą w okolicach 10-10,5 kg (sztywna rama) głównie do XC z kilkoma maratonami.
kubuka Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 może giant xtc 1?? http://www2.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/xtc.1/4726/37266/
Rulez Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 Ten KTM może być (jako docelowy), jednak ze względu na szprychy max waga użytkownika 75 kg. , powyżej koło pływa. Ponadto DT nie zaleca szprych revolution pod tarcze, więc to kółko może być lekko "przelightowane". kółko powinno być zaplecione na Supercompetition.
spootnick Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 ... ale ze względu na niechęć do karbonu ... A może warto się zastanowić właśnie nad węglem czy ta niechęć jest poparta racjonalnymi argumentami? W takiej cenie ja bym kupował tylko węgiel.
gutek Napisano 24 Października 2009 Autor Napisano 24 Października 2009 A może warto się zastanowić właśnie nad węglem czy ta niechęć jest poparta racjonalnymi argumentami? W takiej cenie ja bym kupował tylko węgiel. Racjonalne argumenty-są dwa. Pierwszy-pytałem o gwarancję na ramę u Scotta-aluminium dożywotnio (cokolwiek to oznacza), węgiel 3 lata. Na pytanie dlaczego tak jest sprzedawca odpowiedział, że węgiel mimo wszystko szybciej się starzeje i traci swoje pierwotne właściwości. Drugi-kolega śmiga na węglowej Meridzie. Po jednej z gleb na ramie wyraźnie widać ślady rozwarstwiania się materiału (najprawdopodobniej od uderzenia w kamień). Na aluminium byłoby co najwyżej wgniecenie. Kupując rower zamierzam ramę zostawić na dłużej. Osprzęt wymienię sukcesywnie w miarę zużywania się. Kubuka. Giant-ciekawa propozycja. Na pewno wezmę to pod uwagę. Rulez. Ważę 68 kg, w sezonie schodzę do 65 zatem jakoś się mieszczę
Rulez Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 Mieścisz się w kategorii sztywności, nie zmienia to faktu, że DT nie zaleca tych szprych pod tarcze
Salvin Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 Jak dla mnie to z takim budżetem powinieneś złożyć rower samemu. Po pierwsze ze względu na to, że nadchodzą różne wyprzedaże/przeceny zimowe części. Po drugie jeśli chcesz rower z osprzętem z 2010 roku to i tak będzie on tańszy bo euro według wszelkich prognoz ma znacznie spaść. Po trzecie nie chcesz ramy w karbonie a to już jest spora oszczędność, którą można spożytkować na inne lekkie komponenty i poważnie zejść z wagą roweru - może nawet poniżej 10 kg.
markuskrk Napisano 25 Października 2009 Napisano 25 Października 2009 Jeżeli weźmiemy dwa różne rowery o wdze 10 kg , z tym że jeden zbudowany na ramie 1500 gram a drugi na ramie 1750 gram , w podobnej cenie np: 6500 zł . To zrówno w jednym i drugim przypadku startujemy z tego samego miejsca pod względem ewentualnego zmniejszenia wagi . Aby dojść do granicy maksymalnej zmniejszenia wagi roweru trzeba by było zainwestować sporą kwotę , co prawdopodobnie nigdy się nie stanie . No niezupelnie. Ten z ciezsza rama koncowa wage ma osiagnieta dzieki lzejszym(drozszym) komponentom, wiec jesli nie zamierzamy wymieniac samej ramy to odchudzanie moze byc drozsze, niz w wypadku roweru o lzejszej ramie i ciezszych(tanszych) komponentach.
mwegrzyn Napisano 25 Października 2009 Napisano 25 Października 2009 To już trzeba by porównywać konkretne rowery oraz komponenty w jakie są wyposażone. Jeżeli rower z cięższą ramą ma droższe komponenty to przy ewentualnym odsprzedaniu też uzyskujemy większą kwotę .
Mod Team Lookas 46 Napisano 25 Października 2009 Mod Team Napisano 25 Października 2009 Co do gleb i ram karbonowych to powiem tylko tyle że po wielu mniejszych i większych uziemieniach mojego ktma większych problemów nie ma- poza odpryskiem lakieru w 1 miejscu. Co do masy roweru to ktm podaje wagę nie dla najlżejszej ( najmniejszej ) wersji a dla środkowej Kolejna sprawa jest taka, że wątpię aby taki np kross rzetelnie podawał wagę swoich rowerów ( nie robi tego żadna marka ) dla przykładu Kona którą miałem wcześniej katalogowo ważyła 12,5kg na wadze wyskoczyło 14kg, a rower kosztował 3600zl. Przy czym ta sama różnica w przypadku mojego ktma wynosiła raptem ~150g... Cena też jest rzeczą względną. Chyba nikt nie oczekuje od tego by w ktmie, w rowerze o tej samej/podobnej cenie były klamoty takie jak w krosie... Za markę też się płaci...
Rulez Napisano 25 Października 2009 Napisano 25 Października 2009 Zawsze mi się zdawało, że jak ktoś kupuje rower za takie pieniądze, w dodatku do użytkowania też w sporcie, a wcześniej na jakimś niezłym jeździł, to nie powinien sie pytać "co sądzicie" bo swoje poglądy na temat tego jaki osprzęt mu pasuje, już ma, rzadko kiedy rower w specyfikacji fabrycznej będzie takiemu komuś pasował (dla mnie np. amor o skoku 80 mm w amatorskim sporcie to nieporozumienie, reszta osprzętu tego KTM-a też by mi nie pasowała, więc nie muszę pytać, wiem, że mi nie podejdzie)
Mod Team Lookas 46 Napisano 25 Października 2009 Mod Team Napisano 25 Października 2009 Skok amorka to kwestia indywidualna uzależniona od stylu jazdy/masy zawodnika oraz terenu w jakim się porusza mi 80mm wystarcza w zupełności.
Rulez Napisano 25 Października 2009 Napisano 25 Października 2009 Oprócz amora, nie pasują mi takie "drobnostki" jak : Koła (piasty i szprychy), manetki, siodełko, hamulce, pedały - dlatego właśnie piszę, że bym go nie kupił, i nie muszę nikogo pytać. Sama rama - akurat geometria mi odpowiada, waga mniej. Z tego co pisze załozyciel tematu, jeździ sporo na rowerze i to nie najgorszym, więc jemu taki osprzęt odpowiada, a skoro mu odpowiada - to po co pyta, natomiast jeśli nie odpowiada - to po co pyta .
gutek Napisano 26 Października 2009 Autor Napisano 26 Października 2009 "Z tego co pisze załozyciel tematu, jeździ sporo na rowerze i to nie najgorszym, więc jemu taki osprzęt odpowiada, a skoro mu odpowiada - to po co pyta, natomiast jeśli nie odpowiada - to po co pyta . " Jeszcze raz dzięki za wszelkie odpowiedzi. Były naprawdę przydatne. Co do pytania-po to jest forum, żeby zasięgnąć opinii ludzi rozeznanych w temacie. Cel osiągnąłem. Osprzęt mi akurat naprawdę pasuje, bo jak by nie patrzeć, jest to ewolucja tego, co mam w obecnym rowerze. Dlatego rzucił mi się w oczy ten KTM. Dowiedziałem się cennej uwagi o kołach (niewłaściwych szprychach na co akurat nie zwróciłem w pierwszej chwili uwagi). Zatem kto pyta nie błądzi Zresztą jak łatwo zauważyć głównie chodzi mi o ramę i stąd prośba o sugestie, ponieważ osprzęt i tak będzie zmieniany w trakcie zużywania. Faktycznie-amor posiada trochę za mały skok. Obecnie mam RS Reba Race z U-Turn skok 85-115-najczęściej jeżdże w okolicy 100 czasami na ostrych zjazdach 115 ( np. żółty szlak z Wielkiej Sowy do Walimia-kto był ten kojarzy temat). Jeżeli go kupię to spokojnie zażyczę sobie wymiany amorka, bo akurat z tym problemu nie ma (sądząc po rozmowie telefonicznej). Reszta póki co mi odpowiada. Reasumując-dziękuje wszystkim za okazaną pomoc. Była naprawdę nieoceniona. Werdykt: biorę KTM lub składam rower na bazie ramy Scott Scale 40. Decyzję podejmę po chłodnej analizie możliwości i potrzeb zweryfikowanej z cenami części. Dzięki jeszcze raz i do zobaczenia na trasie:) Teraz niestety powrót do koszar i miesiąc przymusowego wolnego od załatwiania spraw rowerowych
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.