Mod Team bogus Napisano 23 Października 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Października 2009 Witam, ponieważ nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi w pozostałych tematach zakładam nowy. Zamierzam kupić komplet hamulców hydraulicznych do 550 zł. Moje typy to Avidy Juicy 5 i Hayes Stroker Trail. Co polecacie innego w podobnej cenie? Które z nich wybrać, a może Juicy 3 zamiast 5? Jaką tarczę wziąć na przód, 185/180 czy 160? Jeżdżę ostrzejsze XC, ważę 78 kg, rower 12 kg. Dziękuję za odpowiedzi. Moderatorów proszę o przeniesienie tematu jeśli podobny już był. Pozdrawiam, bogus92 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 Bierz soczki piątki jak starczy ci kasy Jeśli nie to Juicy 3, ja swoje wyrwałem komplet za 250zł. Tarcze 180/185 jeśli jeździsz ostro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 Co do tarcz i twojej wagi i xc to przod 160 absolutne max, 180/5 to przerost formy nad trescia, z tylu widzialbym 140. Jak udaloby ci sie znalezc formule w tej cenie, chyba 14, to bomba, jezdzielm i jeszcze mam, super sila, w porownaniu do np xtr dc, wymiataja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sorcerer Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 Juicy 5 2008 sa w promocji 57Ł w ktoryms sklepie w UK ale dokladnie nie pamietam. http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Avid_Juicy_Five_Disc_Brake_2008/5360046087/ Co wychodzi ~510zl za pare. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 24 Października 2009 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 24 Października 2009 Hamulców nie będę miał po cenach katalogowych, ani promocyjnych, więc tym bym się nie sugerował. Podałem orientacyjną cenę 550 zł, ponieważ będę miał prawdopodobnie sporą zniżkę. Nadal czekam na odpowiedzi odnośnie Juicy 3 czy 5? Jest sens dopłacać? Jakie porównanie do Hayesów Stroker Ryde/Trail? A może jakieś Shimano? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Października 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Października 2009 Shimano SLX mam,używam, hamuję,polecam- komplet mozna zakupic za jakieś 500-550 pln Mając porównanie ze Strokerami Ryde- SLX jest bardziej przewidywalny i ,jak na razie, bezawaryjny, czego o Ryde mój brat powiedzieć nie może. Mając wybór między Ryde i Trail, wybrałbym Trail- regulacja odległości klamki bez narzedzi i większe klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 25 Listopada 2009 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 W wyniku moich spostrzeżeń, zmian finansów itp. na polu walki pozostały Avid Juicy 3 i Avid BB7, które też gdzieś kiedyś rozważałem. I teraz mam pytanie co wybrać, ceny podobne, więc tym proszę się nie sugerować. Avid Juicy 3 mają nie zbyt pochlebną opinię jeśli chodzi o awaryjność i zadowolenie klientów. Słyszałem też, że oryginalne klocki są nie trwałe. Za Juicy na pewno też nie przemawia koszt serwisów w porównaniu do BB7. Jak chodzi o BB7 to ciężko znaleźć osoby niezadowolone, mają dużą siłę, praktycznie bezobsługowe, poza regulacją klocków. BB7 pracowałyby ze świetnymi klamkami Avid SD7, więc to warto wziąć pod uwagę. Proszę o pomoc w dokonaniu ostatecznego wyboru. Zależy mi na: - bezobsługowości, - tanim serwisie, z którym poradzę sobie najlepiej sam, - dużej sile hamowania, - dobrej modulacji, - długiej bezawaryjnej pracy od wiosny po jesień. P.S. Wiem, że to porównywanie hamulców hydraulicznych z mechanicznymi, ale myślę że bez problemu można je ze sobą zestawiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 Na emtb.pl ludzie bardzo chwalą BB7 za ich bezobsługowość i siłę hamowania. J3 to loteria. BB7 z linką puszczoną w pełnym pancerzu powinny pracować bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 Gdyby BB7 miały faktycznie tak dobrą siłę i modulację to skąd tyle użytkowników J3? I to droższych i bardziej kłopotliwych w użytkowaniu i serwisowaniu hamulców? Muszą być jakieś różnice bo inaczej nikt nie brał by J3, które z dobrymi klockami nie odstają wiele od całej serii Juicy mocą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 27 Listopada 2009 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 A jak z modulacją? Byłem dzisiaj w rowerowym i Panowie stwierdzili, że J3 mają bardzo słabą modulację i warto dołożyć do J5 a najlepiej J7 które mają regulację modulacji. Co o tym sądzić? Na pewno hamulec mechaniczny będę mógł obsłużyć w całości sam, a hydraulika niestety nie z braku narzędzi i umiejętności. Ewentualnie proszę jeszcze o polecenie jakichś hamulców powiedzmy do 500 zł za komplet z tarczami. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 Elixir na przód : http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_HAMULEC+ELIXIR+R+AVID.html?PT=53135189&PZTA=8&HNT=T&PD=53010574&WSZDZ=T 377zł BB7 7 na tył: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_HAMULEC+MECHANICZNY+BB7+AVID.html?PT=53134941&PZTA=8&HNT=T&PD=53010573&WSZDZ=T 188zł Razem: 565zł czyli prawie się mieścisz w budżecie, ale masz bardzo mocnym hamulec na przód, bez tych rzekomych narzekań klientów jak przy J3 oraz niezły hamulec na tył, czyli tam gdzie tyle mocy nie trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 Gdyby BB7 miały faktycznie tak dobrą siłę i modulację to skąd tyle użytkowników J3? I to droższych i bardziej kłopotliwych w użytkowaniu i serwisowaniu hamulców? Muszą być jakieś różnice bo inaczej nikt nie brał by J3, które z dobrymi klockami nie odstają wiele od całej serii Juicy mocą. Już ci mówię. Bo większość chce mieć " bezobsługowego" hydraulika ? Pisząc bezobsługowy miałem na myśli regulacje klocków, problemy z kłopotliwymi linkami, pancerzami i błotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brooce Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 Poza tym hydrauliki nie mają linki i klamka chodzi duuużo lżej i przyjemniej (teraz przesiadam się na rower z V-kami to mam świeże porównanie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 28 Listopada 2009 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 28 Listopada 2009 Akurat argument o klamce mnie nie przekonuje. Ja mając na myśli bezobsługowy to: wymiana klocków i ich regulacja, jak najrzadsze wizyty w serwisie, brak zapowietrzenia w przypadku hydrauliki (mechanika dobre uszczelnienie pancerza z czym nie mam problemów). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 28 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2009 Jeśli chcesz hydraulikę - musisz wydać te 550zł na SLX/J5, poniżej tego nie warto schodzić. Miałem J3 i wróciłem do v'ek, w półśrodki nie warto się bawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brooce Napisano 28 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2009 Bogus (co do klamki to jak kto woli, ja tam nie lubię nadwyrężać palca) Ja przesiadłem się na początku zeszłego sezonu z bb7 i v-brake'a na Hayes Stroker Traile. Wszelkich problemów od razu mniej, dużo mniej roboty (wreszcie nie muszę się "p*ć" z regulacją i linkami). Bez efektu rozciągającej się linki. Niewrażliwość na błoto. Przyjemniejsze "czucie" hamulca. Niedogodnością może być to, że mi tarcza leciutko "faluje" (?) i czasem ociera troszkę o klocek - przez co piszczy przy przestawianiu roweru (w jeździe tego nie czuć). Od założenia nie musiałem jeszcze odpowietrzać. Wizyty w serwisie? Po co Odpowietrzanie to nie jest wielki problem, można zrobić samemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 29 Listopada 2009 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 Akurat o dźwiękach wydobywających się z hamulców Hayesa wiem sporo, bo sam korzystam z MX-2. Ktoś może wie jak dzisiaj wygląda efekt gumowej klamki w Shimano? Jeśli wybór miałby paść na Shimano to co brać? SLX czy Deore 2010? Shimano ma jeszcze jeden minus, trzeba dokupić tarcze (koszt Shimano na 6 śrub to kolejne 200 zł). Z Avida w tej cenie zostaje tylko Juicy 5. Hayes jest droższy i chciałbym spróbować czegoś innego niż Hayes. Ewentualnie jeśli powyższe pozycje nie wypalą to w rezerwie stoi nadal BB7 z klamkami SD7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 29 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 miałem avidy juicy 3 i juicy 5 na tarczach 185/160 i praktycznie zadnej roznicy w działaniu nie odczułem, poza tym ze z j3 szybciej klamki sie powycieraly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 29 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 miałem avidy juicy 3 i juicy 5 na tarczach 185/160 i praktycznie zadnej roznicy w działaniu nie odczułem, poza tym ze z j3 szybciej klamki sie powycieraly No to kolego słaby tester z ciebie, albo oceniasz subiektywnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 29 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 Czy ja wiem. Mam podobne zdanie na temat rzekomych różnic między serią Juicy. Sprawą decydującą są klocki, ich rodzaj, marka itd, ba nawet seria, bo czasami dwie jednakowe okładziny potrafią hamować inaczej. Występują nie duże różnice w budowie klamki, czy zacisku, ale to samo można powiedzieć o różnych rocznikach tych samych modeli. I zaskoczę Cie, ujeżdżałem raz gorsze J5 od moich J3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 29 Listopada 2009 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 No to teraz może tak: ze względu, że będzie to moja pierwsza hydraulika i mimo wielu niepochlebnych opinii o J3 jestem skłonny je zakupić. Ważne są też względy finansowe a te znacznie mnie ograniczają oraz potrzeba pieniędzy na dalszą ostatnią już część rozbudowy roweru. Mam tylko jeszcze pytanie dotyczące działania samej w sobie hydrauliki. Czy w miarę ścierania się klocków klamka idzie dalej w stronę kierownicy niż na początku czy też zapobiega temu zbiorniczek wyrównawczy (tak przypuszczam)? Oraz czy w miarę zużycia klocków klamka staje się bardziej gumowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 30 Listopada 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Czy w miarę ścierania się klocków klamka idzie dalej w stronę kierownicy niż na początku czy też zapobiega temu zbiorniczek wyrównawczy (tak przypuszczam)? Oraz czy w miarę zużycia klocków klamka staje się bardziej gumowa? Pytanie nr 1 - dobrze przypuszczasz. Pytanie nr 2- Nie powinna- patrz poprzednie pytanie ( chyba ,że masz mało kiepskie klocki ). Zresztą układy hydrauliczne w rowerze pracują na takiej samej zasadzie jak w samochodach osobowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 30 Listopada 2009 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Dzięki wielkie za odpowiedzi. Pozostaje mi teraz tylko dokonać zakupu mam nadzieję, że będę zadowolony z mojej pierwszej hydrauliki. P.S. Proszę jeszcze o potwierdzenie słów durnykot'a. Tak dla upewnienia się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 30 Listopada 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 durny kot sie nie myli, zbiorniczek ma za zadanie redukowac luki po zuzytych klockach (nie tyczy sie układów zamknietych) i klamka w miare uzywanie nie powinna sie robić gumowa ale wiodomo ze wraz ze wzrostem czasu pracy płyny sie zuzywaja, moga sie pojawic mikro babelki powietrza a to bedzie sprawiac efekt gumowej klamki. Wymiana na nowy winna pomoc w takiej sytuacji. Ja na twoim miejscu wolałbym zainwestowac w SLX ten sam przedział cenowy a bez tarcz mozna juz ponizej 400 kupic komplet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 30 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Ja na twoim miejscu wolałbym zainwestowac w SLX ten sam przedział cenowy a bez tarcz mozna juz ponizej 400 kupic komplet. Taa chyba na bazarku u ruskich ? Chyba, że miałeś na myśli używki. W SLX, jak i w J7 w raz ze zużywaniem się klocków wystarczy przekręcić pokrętło regulacji klamki od maxa do min i same się wyregulują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.