Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] jakie do 550 zł?


bogus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Witam, ponieważ nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi w pozostałych tematach zakładam nowy.

 

Zamierzam kupić komplet hamulców hydraulicznych do 550 zł.

Moje typy to Avidy Juicy 5 i Hayes Stroker Trail.

 

Co polecacie innego w podobnej cenie?

Które z nich wybrać, a może Juicy 3 zamiast 5?

 

Jaką tarczę wziąć na przód, 185/180 czy 160?

 

Jeżdżę ostrzejsze XC, ważę 78 kg, rower 12 kg.

 

Dziękuję za odpowiedzi.

Moderatorów proszę o przeniesienie tematu jeśli podobny już był.:)

 

Pozdrawiam,

bogus92

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Hamulców nie będę miał po cenach katalogowych, ani promocyjnych, więc tym bym się nie sugerował.

Podałem orientacyjną cenę 550 zł, ponieważ będę miał prawdopodobnie sporą zniżkę.

 

Nadal czekam na odpowiedzi odnośnie Juicy 3 czy 5?

Jest sens dopłacać?

 

Jakie porównanie do Hayesów Stroker Ryde/Trail?

 

A może jakieś Shimano?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Shimano SLX

mam,używam, hamuję,polecam- komplet mozna zakupic za jakieś 500-550 pln

Mając porównanie ze Strokerami Ryde- SLX jest bardziej przewidywalny i ,jak na razie, bezawaryjny, czego o Ryde mój brat powiedzieć nie może.

Mając wybór między Ryde i Trail, wybrałbym Trail- regulacja odległości klamki bez narzedzi i większe klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team

W wyniku moich spostrzeżeń, zmian finansów itp. na polu walki pozostały Avid Juicy 3 i Avid BB7, które też gdzieś kiedyś rozważałem.

 

I teraz mam pytanie co wybrać, ceny podobne, więc tym proszę się nie sugerować.

 

Avid Juicy 3 mają nie zbyt pochlebną opinię jeśli chodzi o awaryjność i zadowolenie klientów.

Słyszałem też, że oryginalne klocki są nie trwałe.

Za Juicy na pewno też nie przemawia koszt serwisów w porównaniu do BB7.

 

Jak chodzi o BB7 to ciężko znaleźć osoby niezadowolone, mają dużą siłę, praktycznie bezobsługowe, poza regulacją klocków.

BB7 pracowałyby ze świetnymi klamkami Avid SD7, więc to warto wziąć pod uwagę.

 

Proszę o pomoc w dokonaniu ostatecznego wyboru.

Zależy mi na:

- bezobsługowości,

- tanim serwisie, z którym poradzę sobie najlepiej sam,

- dużej sile hamowania,

- dobrej modulacji,

- długiej bezawaryjnej pracy od wiosny po jesień.

 

P.S. Wiem, że to porównywanie hamulców hydraulicznych z mechanicznymi, ale myślę że bez problemu można je ze sobą zestawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby BB7 miały faktycznie tak dobrą siłę i modulację to skąd tyle użytkowników J3? I to droższych i bardziej kłopotliwych w użytkowaniu i serwisowaniu hamulców? Muszą być jakieś różnice bo inaczej nikt nie brał by J3, które z dobrymi klockami nie odstają wiele od całej serii Juicy mocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A jak z modulacją?

 

Byłem dzisiaj w rowerowym i Panowie stwierdzili, że J3 mają bardzo słabą modulację i warto dołożyć do J5 a najlepiej J7 które mają regulację modulacji.

Co o tym sądzić?

 

Na pewno hamulec mechaniczny będę mógł obsłużyć w całości sam, a hydraulika niestety nie z braku narzędzi i umiejętności.

 

Ewentualnie proszę jeszcze o polecenie jakichś hamulców powiedzmy do 500 zł za komplet z tarczami.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elixir na przód :

 

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_HAMULEC+ELIXIR+R+AVID.html?PT=53135189&PZTA=8&HNT=T&PD=53010574&WSZDZ=T

 

377zł

 

BB7 7 na tył:

 

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_HAMULEC+MECHANICZNY+BB7+AVID.html?PT=53134941&PZTA=8&HNT=T&PD=53010573&WSZDZ=T

 

188zł

 

Razem:

565zł czyli prawie się mieścisz w budżecie, ale masz bardzo mocnym hamulec na przód, bez tych rzekomych narzekań klientów jak przy J3

oraz niezły hamulec na tył, czyli tam gdzie tyle mocy nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby BB7 miały faktycznie tak dobrą siłę i modulację to skąd tyle użytkowników J3? I to droższych i bardziej kłopotliwych w użytkowaniu i serwisowaniu hamulców? Muszą być jakieś różnice bo inaczej nikt nie brał by J3, które z dobrymi klockami nie odstają wiele od całej serii Juicy mocą.

 

Już ci mówię. Bo większość chce mieć " bezobsługowego" hydraulika ? Pisząc bezobsługowy miałem na myśli regulacje klocków, problemy z kłopotliwymi linkami, pancerzami i błotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Akurat argument o klamce mnie nie przekonuje.

 

Ja mając na myśli bezobsługowy to: wymiana klocków i ich regulacja, jak najrzadsze wizyty w serwisie,

brak zapowietrzenia w przypadku hydrauliki (mechanika dobre uszczelnienie pancerza z czym nie mam problemów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogus :)

 

(co do klamki to jak kto woli, ja tam nie lubię nadwyrężać palca)

 

Ja przesiadłem się na początku zeszłego sezonu z bb7 i v-brake'a na Hayes Stroker Traile.

Wszelkich problemów od razu mniej, dużo mniej roboty (wreszcie nie muszę się "p*ć" z regulacją i linkami). Bez efektu rozciągającej się linki. Niewrażliwość na błoto. Przyjemniejsze "czucie" hamulca. Niedogodnością może być to, że mi tarcza leciutko "faluje" (?) i czasem ociera troszkę o klocek - przez co piszczy przy przestawianiu roweru (w jeździe tego nie czuć).

Od założenia nie musiałem jeszcze odpowietrzać.

 

Wizyty w serwisie? :P

Po co :) Odpowietrzanie to nie jest wielki problem, można zrobić samemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Akurat o dźwiękach wydobywających się z hamulców Hayesa wiem sporo, bo sam korzystam z MX-2.

 

Ktoś może wie jak dzisiaj wygląda efekt gumowej klamki w Shimano?

Jeśli wybór miałby paść na Shimano to co brać? SLX czy Deore 2010?

Shimano ma jeszcze jeden minus, trzeba dokupić tarcze (koszt Shimano na 6 śrub to kolejne 200 zł).

 

Z Avida w tej cenie zostaje tylko Juicy 5.

Hayes jest droższy i chciałbym spróbować czegoś innego niż Hayes.

 

Ewentualnie jeśli powyższe pozycje nie wypalą to w rezerwie stoi nadal BB7 z klamkami SD7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem. Mam podobne zdanie na temat rzekomych różnic między serią Juicy.

Sprawą decydującą są klocki, ich rodzaj, marka itd, ba nawet seria, bo czasami dwie jednakowe okładziny potrafią hamować inaczej.

 

Występują nie duże różnice w budowie klamki, czy zacisku, ale to samo można powiedzieć o różnych rocznikach tych samych modeli.

 

I zaskoczę Cie, ujeżdżałem raz gorsze J5 od moich J3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No to teraz może tak: ze względu, że będzie to moja pierwsza hydraulika i mimo wielu niepochlebnych opinii o J3 jestem skłonny je zakupić.

Ważne są też względy finansowe a te znacznie mnie ograniczają oraz potrzeba pieniędzy na dalszą ostatnią już część rozbudowy roweru.

 

Mam tylko jeszcze pytanie dotyczące działania samej w sobie hydrauliki.

Czy w miarę ścierania się klocków klamka idzie dalej w stronę kierownicy niż na początku czy też zapobiega temu zbiorniczek wyrównawczy (tak przypuszczam)?

Oraz czy w miarę zużycia klocków klamka staje się bardziej gumowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

Czy w miarę ścierania się klocków klamka idzie dalej w stronę kierownicy niż na początku czy też zapobiega temu zbiorniczek wyrównawczy (tak przypuszczam)?

Oraz czy w miarę zużycia klocków klamka staje się bardziej gumowa?

Pytanie nr 1 - dobrze przypuszczasz.

Pytanie nr 2- Nie powinna- patrz poprzednie pytanie ( chyba ,że masz mało kiepskie klocki ).

Zresztą układy hydrauliczne w rowerze pracują na takiej samej zasadzie jak w samochodach osobowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

durny kot sie nie myli, zbiorniczek ma za zadanie redukowac luki po zuzytych klockach (nie tyczy sie układów zamknietych) i klamka w miare uzywanie nie powinna sie robić gumowa ale wiodomo ze wraz ze wzrostem czasu pracy płyny sie zuzywaja, moga sie pojawic mikro babelki powietrza a to bedzie sprawiac efekt gumowej klamki. Wymiana na nowy winna pomoc w takiej sytuacji.

 

Ja na twoim miejscu wolałbym zainwestowac w SLX ten sam przedział cenowy a bez tarcz mozna juz ponizej 400 kupic komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu wolałbym zainwestowac w SLX ten sam przedział cenowy a bez tarcz mozna juz ponizej 400 kupic komplet.

 

Taa chyba na bazarku u ruskich ? Chyba, że miałeś na myśli używki.

 

W SLX, jak i w J7 w raz ze zużywaniem się klocków wystarczy przekręcić pokrętło regulacji klamki od maxa do min i same się wyregulują :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...