Skocz do zawartości

[opony] Do XC


Gość R3surrection

Rekomendowane odpowiedzi

Gość R3surrection
Napisano

Witam, szukam fajnych oponek i lekkich.

Opcje są dwie:

jeździć dalej na NN 2.25 EVO jakie były w fullu

Kupić:

Race King supersonic 2.2 (2.0?)

XCR DRY 2

Hutchinson Python air light

RoRo 2.1(1.85?)

RR 2.1

Geax Mezcal/Barro race 1.9

 

 

Co radzicie? połowa to asfalt w sumie raczej, warunki jak widać za oknem, raczej płasko.

Liczy się też waga 500gram to absolutny max....no i nie chciałbym żeby zniknęły po 1k km, jednak 300zł za opony troszkę boli :D, np NN są nie do zajechania pod względem wytrzymałości

Napisano

No cóż, wydaje mi się że podobnych tematów było mnóstwo, ale i tak coś zaproponuję. Mianowicie ostatnimi czasy jeżdżę na komplecie NN+RR 2.1 EVO - 70% to asfalt (codzienne dojazdy do pracy) 30% teren - różny najróżniejszy (górzysty/szutrowy/błotnisty).

 

Mam przejechane ok 700km od chwili zakupu (ok miesiąc), a na oponkach nie widać najmniejszych oznak zużycia, mało tego nawet "włoski" i inne pozostałości odlewnicze pozostały bez zmian.

 

Podsumowując:

+ duże przyspieszenie (niska waga)

+ małe opory toczenia (RR na tył, NN na przód)

+ dobre trzymanie (testowane tydzień temu na śniegu/błocie pośniegowym/błocie - choć tutaj RR nieco gorzej się spisywał)

+ lanserski wygląd

- CENA (za komplet, allegro cyklocentrum, dałem 250zł - DUŻO, nawet bardzo dużo)

Gość R3surrection
Napisano

obecnie mam RR ale 07 czyli innny bierznik :P kuszą mnie mezcale śmigał ktoś?

Napisano

Cały sezon przejeździłem na XC dry 2 - cięższa wersja XCR dry 2 ;) Muszę przyznać, że oponka w suchych warunkach sprawdza się naprawdę super. Bardzo dobrze trzyma się nawierzchni, a do tego ma bardzo małe opory toczenia.

Kilka razy miałem, podczas jazdy w lesie, taką sytuację, że na zakręcie leżała gałąź i najechałem na nią, przez co na chwilę straciłem kontakt z nawierzchnią. Jednak zaraz po styku opony z ziemią odzyskałem pełną kontrolę i nie wyłożyłem się na zakręcie, chociaż byłem pewien, że tak się stanie.

Na suche warunki bardzo polecam. Jednak w błotniste trasy bym jej nie zabrał. Opona obkleja się błotem i ciężko jest się go pozbyć. Jednak mówię tu o błocie na 1/4 koła, a nie o kałużach :P

  • 2 tygodnie później...
Napisano

kuszą mnie mezcale śmigał ktoś?

 

Ja troszkę na nich jeździłem (1.9) w tym nawet jeden ostro błotnisty maraton i ogólnie muszę powiedzieć, że przy tak niskim bieżniku spisywały się zadziwiająco dobrze. Opory toczenia znikome bo to trochę taki semislick, toczą się po asfalcie jak slicki authora, dosłownie! Z piachem radzą sobie dość słabo ale może dlatego, że jeżdżę na dość wysokim ciśnieniu (około 50 PSI).

Ogólnie to mają kilka wad:

Słaba kontrola na mokrych kamieniach, konarach itp.

Dość szybko tracą bieżnik na twardym podłożu, jak ktoś chce jeździć po asfalcie i ścieżkach rowerowych to odradzam bo można się zdziwić, w lesie jest spoko.

z gęstego błota nie czyszczą się w ogóle...padaka! (osoby za mną mogą się tylko cieszyć bo nie dostają błotem po twarzy)

I za tą cenę można wyrwać coś lepszego aczkolwiek ja swoje kupiłem dość tanio.

 

Jeżdżę na ustawionych na SPEED, po odwróceniu niby mają lepszą trakcję.

 

Pozdr.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Race Kingi drutówki za 50zł szt. o wadze 600g (2,2). Dobrze się trzymają w piachu i żwirze i lekkim błocie, W dużym błocie trochę gorzej, ale dają radę. Niskie opory toczenia. Polecam te oponki, chociaż mam je krótko ;)

Napisano

Ja polecam KENDA KARMA 2.0 Kevlar rozmiar balona 47mm wiec z tego co sie nie myle taki jak w schwalbe 2.1 ;)

45 zł sztuka 2 mieszanki gumy twardsza na srodkowej czesci opony mieksza na zewnetrznej testuje/jezdze 500km i sa dobre GŁOŚNE ;) ale nie widze oznak uzytkowania polecam mysle ze sie nie zawiedziesz na nich waga to katalogowe 485gram na sztuke wiec mało

Napisano

To ja polecę Continentale Expolrery!

 

Mają rzadko rozmieszczone klocki dzięki czemu ich przyczepnośc jest świetna w błocie jak i na suchym podłożu.

Kolejnym plusem jest to że jak na podjeździe wstaniesz z siodełka i na tylne koło nie ma nacisku to mimo to opona się trzyma - jeśli jest mokro to lekko się ślizga ale jedzie.

Napisano

A ja mam pytanie na temat zastosowania roznych szerokosci/wielkosci gum.

 

Wezsza 2.0-2.1 przod

Wyzsza/szersza ~2.25 tył

 

Mniejsze opory toczenia i teoretycznie mniejsza szansa na snake'a z tylu kosztem oporow.

 

I mam pytanie rodom z samochodow.

Ktore opony przednie/komplety sa bardziej nadsterowne. Wole bardziej narowiste gumy ktore latwiej daja sie wprowadzic w łuk anizeli takie na ktorych wejscie w łuk wymusza troche wiekszy balans.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...