Pablo_XC Napisano 18 Października 2009 Napisano 18 Października 2009 Od okolo pol roku posiadam Rock Shox Reba World Cup (rocznik 2008). Jest to system Dual Air. Jakies 2 miesiace temu zauwazylem, ze staje sie coraz bardziej miekki. Kupilem wiec pompke i uzupelnilem cisnienie zgodnie z manualem. Juz pod koniec pierwszej jazdy na powrot stal sie niebezpiecznie miekki (pod ciezarem roweru pozostalo tylko ok. 2/3 skoku). Kolejne uzupelnienie, tym razem do nieco wiekszego cisnienia - to samo. Zauwazylem przy tym, iz zawor pozytywnej komory jest nieco zaolejony (to wlasnie z pozytywnej ubywa powietrza). Jest to moj pierwszy powietrzny amortyzator i byc moze zaniedbalem jakichs standardowych czynnosci konserwacyjnych, ktorych nie jestem swiadom. Czy moge jakos rozwiazac ten problem samodzielnie? Czy tez nieunikniona okaze sie reklamacja? Cos takiego znalazlem na stronie RS'a: MAINTAINING YOUR FORK AIR SEAL Maintaining your forks' main air seal is quick and easy. 1. Remove the air cover cap and deflate the positive air chamber by pressing the schrader valve down. 2. Using a 24mm socket tool, remove the air top cap completely. 3. Look inside the positive air spring chamber. There should be about 3cc/ml of suspension fork oil inside the air chamber, on top of the air piston. 4. If the oil has broken down, or worked its way past the o-ring air seal, then add 3 - 5cc/ml of 15wt, 10wt, or 5wt suspension fork oil. 5. Check this every month and add oil as needed. 6. Continue your regular service intervals, as recommended, and change oil accordingly. Czy jest mozliwe, ze to jest przyczyna i wykonanie w/w czynnosci rozwiaze problem? Bede bardzo wdzieczny za kazda pomoc. Pawel.
kello Napisano 19 Października 2009 Napisano 19 Października 2009 Normalne jest, że zawór jest zaolejony, ponieważ w komorze powietrznej jest właśnie również olej w celach uszczelnienia. U ciebie prawdopodobnie uszkodziła się uszczelka lub wentyl. Zobacz, czy przypadkiem nie uciekło ci powietrze do negatywnej, wtedy może być uszkodzona uszczelka między komorami negatywną a pozytywną. Być może przyczyną jest za niski poziom oleju ale w twoim przypadku raczej nie miał on którędy uciec, za krótki okres użytkowania.
ramir Napisano 9 Lutego 2010 Napisano 9 Lutego 2010 Witam - tak z ciekawości bo mam to samo - udało się tobie jakoś zaradzić utracie powietrza w komorze?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.