Krezystof Napisano 18 Października 2009 Napisano 18 Października 2009 Witajcie! Zakładam ten tamat z ciekawości, jestem ciekaw jak wygląda sam proces, jak również w praktyce reklamacja roweru w Gary Fisherze dzięki jego dożywotniej gwarancjii kiedyś może coś się stać np. pęknięcia ramy. Czy ktoś może coś powiedzieć na ten tamat? Chodzi mi o sytuację w danej chwili - teraz importerem jest SSC ( www.ssc.pl) oraz to jakie w danej chwili są dawane roczniki przy wymianie ramy, jeżeli ktoś przeżył taka przygodę.
DominikM Napisano 18 Października 2009 Napisano 18 Października 2009 Z tego co wiem gwarancja jest uznawana na podstawie starej karty. Ramy idą normalnie do wymiany, zwykle idzie aktualny lub poprzedni rocznik - to nie są ramy "z magazynu dystrybutora" tylko za każdym razem przychodzi przesyłka od producenta po rozpatrzeniu gwarancji.
General Napisano 29 Listopada 2009 Napisano 29 Listopada 2009 Gwarancje uznają na podstawie starej karty (ski-teamu) Wymieniałem w zeszłym roku i zawiozłem starą ramę i czekałem na nową. Miałem model 2006 dostałem 2008 czyli ta sama rama w nowym malowaniu. W tym roku pękła ponownie w tym samym miejscu i wysłałem zdjęcia i skan gwarancji a na rowerze dalej jeździłem. Po miesiącu telefon że rama już jest. Odebrałem w środę. I niespodzianka bo dostałem już nowy model 2009/2010 czyli Genessis2 Pozdrawiam
Krezystof Napisano 29 Listopada 2009 Autor Napisano 29 Listopada 2009 Z tym skanem karty gwarancyjnej oraz zdjęciami to dobra opcja, można jeździć cały czas. Koszt transportu i cła oraz koszt przełożenia trzeba samemu pokryć? Niedługo będzie informacja jak to wygląda w Grudniu
Krezystof Napisano 21 Stycznia 2010 Autor Napisano 21 Stycznia 2010 Wiem już, że koszt sprowadzenia ramy dla właściciela to 90zł brutto (chociaż ja bym tu podyskutował jak to powinno wyglądać), czeka się około 2 tygodnie na odpowiedź czy reklamacja została uznana czy nie, następnie czas trwania sprowadzenia już samej ramy raczej powinien zawierać się w przedziale czasowym od miesiąca do dwóch. Koszt przełożenia również pokrywa właściciel.
crus Napisano 23 Stycznia 2010 Napisano 23 Stycznia 2010 Z tymi kosztami to różnie bywa, bo gdy reklamuje się w autoryzowanym serwisie usługi bywają nieodpłatne choć nie zawsze..
Krezystof Napisano 23 Stycznia 2010 Autor Napisano 23 Stycznia 2010 To jest nie tylko autoryzowany, ale i importer na Polskę.
truskawka Napisano 26 Stycznia 2010 Napisano 26 Stycznia 2010 dożywotnia gwarancję na rame ma tylko pierwszy właściciel, niespodzianka bo dostałem już nowy model 2009/2010 czyli Genessis2 a co z widelcem do niej? bo niestety te do G2 są "inne" założyłeś stary? jak to się zachowuje? sory, że post pod postem ale nie dało się już edytować a skleroza nie boli wymieniają na taki sam rozmiar czy można poprosić o mniejszą ramkę?
Krezystof Napisano 26 Stycznia 2010 Autor Napisano 26 Stycznia 2010 Widelec oczywiście można zamontować stary, ale to zmieni jednak trochę geometrie o czym należy powiedzieć. Odnośnie rozmiaru ramy można poprosić o mniejszą/większą - może być to uwzględnione jednak nie musi - oczywiście warto spróbować!
sheva87 Napisano 26 Stycznia 2010 Napisano 26 Stycznia 2010 A to dziwne jest bo w swietle prawa to sprzedawca/producent jest obowiazany do pokrycia kosztow dostraczenia sprzetu objetego gwarancja jak rowniez jego zwrotu, takze musialbym sie temu dokladniej przyjrzec.
Krezystof Napisano 26 Stycznia 2010 Autor Napisano 26 Stycznia 2010 Właśnie i to też cały czas mi się nie podoba! Jak będziesz miał wolną chwilę to fajnie by było gdybyś się temu przyjrzał, jak to wygląda, przyznam, że sam jestem bardzo ciekaw.
Sol Napisano 26 Stycznia 2010 Napisano 26 Stycznia 2010 A to dziwne jest bo w swietle prawa to sprzedawca/producent jest obowiazany do pokrycia kosztow dostraczenia sprzetu objetego gwarancja jak rowniez jego zwrotu, takze musialbym sie temu dokladniej przyjrzec. W świetle prawa to źródłem uprawnień gwarancyjnych nie jest ustawa (czyli prawo) tylko umowa. Jeżeli więc nie zawiera ona zwolnienia z kosztów dostawy lub zobowiązania gwaranta do ich zwrotu, to ten może się ich domagać. Co innego jeżeli żądamy nieodpłatnej naprawy lub wymiany z tytułu niezgodności towaru z umową. W takiej sytuacji sprzedawca ma obowiązek zwrócić koszty dostawy oraz inne koszty o których mówią przepisy. Warto na przyszłość pamiętać, że gwarancja nie wynika z ustawy i jest czymś innym niż niezgodność towaru z umową (ew. rękojmia), żeby się potem w sklepie nie zdziwić.
Krezystof Napisano 27 Stycznia 2010 Autor Napisano 27 Stycznia 2010 Czyli wcale nie tak super jakby się wydawało, ewentualna wymiana gwarancyjna nie pozostaje wcale taka damowa!
Sol Napisano 27 Stycznia 2010 Napisano 27 Stycznia 2010 Czyli wcale nie tak super jakby się wydawało, ewentualna wymiana gwarancyjna nie pozostaje wcale taka damowa! No ale gwarancja nie wyklucza roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową, a w jego ramach możesz żądać nieodpłatnej naprawy albo wymiany towaru na nowy, a w określonych przypadkach też odstąpić od umowy (zwracasz rower, a sprzedawca pieniądze). Generalnie gwarancja to słabszy środek niż ww. roszczenie. Nie pamiętam żebym kiedykolwiek z niej korzystał - zawsze szedłem od razu z rękojmi albo niezgodności z umową.
Sorcerer Napisano 27 Stycznia 2010 Napisano 27 Stycznia 2010 No ale gwarancja nie wyklucza roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową, a w jego ramach możesz żądać nieodpłatnej naprawy albo wymiany towaru na nowy, a w określonych przypadkach też odstąpić od umowy (zwracasz rower, a sprzedawca pieniądze). Generalnie gwarancja to słabszy środek niż ww. roszczenie. Nie pamiętam żebym kiedykolwiek z niej korzystał - zawsze szedłem od razu z rękojmi albo niezgodności z umową. Warto takze dodac, iz korzystaja z niezgodnosci towaru z umowa GWARANCJA BIEGNIE OD NOWA. W przypadku roszczen gwarancyjnych, nie - chyba ze jest taki zapis w samej gwarancji.
Krezystof Napisano 28 Stycznia 2010 Autor Napisano 28 Stycznia 2010 Tak, ale na to mamy 2 lata, po tym czasie zostaje nam tylko gwarancja, która taka darmowa nie jest...
Sorcerer Napisano 28 Stycznia 2010 Napisano 28 Stycznia 2010 Warto takze dodac, iz korzystaja z niezgodnosci towaru z umowa GWARANCJA BIEGNIE OD NOWA. W przypadku roszczen gwarancyjnych, nie - chyba ze jest taki zapis w samej gwarancji. Male sprostowanie bo walnalem glupote. "korzystajac z niezgodnosci towaru z umowa, okres karencji niezdodnosci towaru z umowa biegnie od nowa" Pomylka straszna bo (NTzU - niezgodnosc towaru z umowa) jest czym kompletnie roznym i innym od gwarancji. To tak g woli sprostowania.
PsychoticArchitect Napisano 9 Września 2010 Napisano 9 Września 2010 No i stało się... dziś przy czyszczeniu/serwisowaniu roweru zauważyłem ######utne pęknięcie. Nie wygląda to na pękniecie samego lakieru. Rzecz się dzieje przy suporcie. Ciekaw jestem jak się do tego ustosunkują w ssc... Pytanie do Was, czy reklamowaliście w sklepie, gdzie dokonaliście zakupu czy od raz w ssc? I czy dostarczaliście cały rower czy np. samą ramę? Inna sprawa, to, że moja rama jest z 2004, choć to chyba nic nie powinno zmieniać. Oto fotka: reszta tu: http://picasaweb.google.com/psychotic.architect/GaryFisher02# AAA... i czy orientujecie się jak się zapatrują na modyfikacje w stosunku do 'ustawień fabrycznych' typu zmiana kiery, amora, korby osprzętu etc. W sensie czy mogą mi nie uznać gwary, bo zmieniłem korbę.
Krezystof Napisano 12 Września 2010 Autor Napisano 12 Września 2010 Strzelone i to porządnie! To czy to model 2009 czy 2004 nie może robić różnicy - gwarancja jest dożywotnia. Ja to załatwiałem bezpośrednio w SSC, żeby nie czekać w nieskończoność. Pojechałem tam, zgłosiłem (musisz mieć kartę gwarancyjną i paragon/fakturę) i przyjmą do reklamacji. Aaa, tylko płacić trzeba 90 zł. To, że zmieniałeś coś tam co nie wpływa na uznanie gwarancji lub nie. Gwarancja dożywotnia jest na ramę, a więc dostaniesz nową samą ramę, jeżeli gwarancja zostanie uznana. Pisz, jak to się rozwija, no i jaka ramka! Powodzenia!
snack Napisano 9 Października 2010 Napisano 9 Października 2010 No, pięknie. Ja dzisiaj oglądam swojego Hoo KOO E KOO i zonk! Przy kominie pękniecie. Po 4 latach użytkowania. Model Garego z 2005 roku. Kupiony w Wawie w SKI-TEAMie. Mówicie żeby od razu kontaktowac się z SSC? Papiery mam wszystkie. Foty wstawię później
Krezystof Napisano 10 Października 2010 Autor Napisano 10 Października 2010 Witaj, Niestety GF coś mają w sobie, że pękają i to nie jakoś super rzadko! Ja sam już to przeżyłem, proponował bym reklamacje w SSC bezpośrednio, oni to załatwiają z producentem i zawsze jednak łatwiej, więcej można ustalić Chyba, że jest to oczywiście b. daleko od Ciebie czy inne trudności to jasna sprawa, że nie ma co. Sam jestem ciekaw jakie dają ramki teraz, PsychoticArchitect już coś wiadomo więcej w sprawie Twojego? A tak przy okazji to zaraz staniemy się wyjątkowymi właścicielami GF, bo jak wiecie ostatni rok są robione Będzie tylko seria w Treku "Gary Fisher series 29er" Pisz jak idzie wymiana! Powodzenia
snack Napisano 10 Października 2010 Napisano 10 Października 2010 Jestem z Łodzi, więc do Wrocławia trochę mam. Najwyżej zrobię sobie wycieczkę albo wyślę kurierem Zastanawiam się jeszcze czy wystarczy im sama rama, czy mam brać kompletny rower (kupiłem rower). No i mam nadzieje że w ramach reklamacji nie będą mi chcieli dać 29er'a. Dzwonie w tygodniu do SSC fotki: Pozdro
Krezystof Napisano 10 Października 2010 Autor Napisano 10 Października 2010 Wydaje mi się, że sama rama, ale zadzwoń i zapytaj dokładnie
szkoder Napisano 11 Października 2010 Napisano 11 Października 2010 Hej Kupiłem nową rame GF Piranha Disc( zdemontowaną z roweru) Chciałbym się dowiedzieć jak to wygląda w realu z gwarancja. Bo niektórzy piszą, że tylko pierwszy właściciel ma dożywotnią gwarancje. Pozdrawiam
PsychoticArchitect Napisano 20 Listopada 2010 Napisano 20 Listopada 2010 Reklamacja rozpatrzona pozytywnie, rama niby czeka na odprawę celna już... I teraz pytanie... Bo gość nie był mi w stanie podać rocznika ramy... jest jakakolwiek szansa, żeby przysłali ma starocia <2008 roku? Czy raczej wysyłają modele bieżące? Druga kwestia... co się dzieje ze starą ramą? ze sklepu idzie do dystrybutora czy można ją sobie zachować?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.