Skocz do zawartości

[reklamacje] Jak wyglada reklamacja Gary Fishera?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie!

Zakładam ten tamat z ciekawości, jestem ciekaw jak wygląda sam proces, jak również w praktyce reklamacja roweru w Gary Fisherze dzięki jego dożywotniej gwarancjii kiedyś może coś się stać np. pęknięcia ramy.

Czy ktoś może coś powiedzieć na ten tamat?

 

Chodzi mi o sytuację w danej chwili - teraz importerem jest SSC ( www.ssc.pl) oraz to jakie w danej chwili są dawane roczniki przy wymianie ramy, jeżeli ktoś przeżył taka przygodę.

Napisano

Z tego co wiem gwarancja jest uznawana na podstawie starej karty. Ramy idą normalnie do wymiany, zwykle idzie aktualny lub poprzedni rocznik - to nie są ramy "z magazynu dystrybutora" tylko za każdym razem przychodzi przesyłka od producenta po rozpatrzeniu gwarancji.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Gwarancje uznają na podstawie starej karty (ski-teamu) Wymieniałem w zeszłym roku i zawiozłem starą ramę i czekałem na nową. Miałem model 2006 dostałem 2008 czyli ta sama rama w nowym malowaniu. W tym roku pękła ponownie w tym samym miejscu i wysłałem zdjęcia i skan gwarancji a na rowerze dalej jeździłem. Po miesiącu telefon że rama już jest. Odebrałem w środę. I niespodzianka bo dostałem już nowy model 2009/2010 czyli Genessis2

Pozdrawiam

Napisano

Z tym skanem karty gwarancyjnej oraz zdjęciami to dobra opcja, można jeździć cały czas. Koszt transportu i cła oraz koszt przełożenia trzeba samemu pokryć? Niedługo będzie informacja jak to wygląda w Grudniu :)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Wiem już, że koszt sprowadzenia ramy dla właściciela to 90zł brutto (chociaż ja bym tu podyskutował jak to powinno wyglądać), czeka się około 2 tygodnie na odpowiedź czy reklamacja została uznana czy nie, następnie czas trwania sprowadzenia już samej ramy raczej powinien zawierać się w przedziale czasowym od miesiąca do dwóch. Koszt przełożenia również pokrywa właściciel.

Napisano

Z tymi kosztami to różnie bywa, bo gdy reklamuje się w autoryzowanym serwisie usługi bywają nieodpłatne choć nie zawsze..

Napisano

dożywotnia gwarancję na rame ma tylko pierwszy właściciel,

 

niespodzianka bo dostałem już nowy model 2009/2010 czyli Genessis2

a co z widelcem do niej? bo niestety te do G2 są "inne" :D

założyłeś stary? jak to się zachowuje?

 

sory, że post pod postem ale nie dało się już edytować a skleroza nie boli :blush:

wymieniają na taki sam rozmiar czy można poprosić o mniejszą ramkę?

Napisano

Widelec oczywiście można zamontować stary, ale to zmieni jednak trochę geometrie o czym należy powiedzieć. Odnośnie rozmiaru ramy można poprosić o mniejszą/większą - może być to uwzględnione jednak nie musi - oczywiście warto spróbować!

Napisano

A to dziwne jest bo w swietle prawa to sprzedawca/producent jest obowiazany do pokrycia kosztow dostraczenia sprzetu objetego gwarancja jak rowniez jego zwrotu, takze musialbym sie temu dokladniej przyjrzec.

Napisano

Właśnie i to też cały czas mi się nie podoba! Jak będziesz miał wolną chwilę to fajnie by było gdybyś się temu przyjrzał, jak to wygląda, przyznam, że sam jestem bardzo ciekaw.

Napisano

A to dziwne jest bo w swietle prawa to sprzedawca/producent jest obowiazany do pokrycia kosztow dostraczenia sprzetu objetego gwarancja jak rowniez jego zwrotu, takze musialbym sie temu dokladniej przyjrzec.

 

W świetle prawa to źródłem uprawnień gwarancyjnych nie jest ustawa (czyli prawo) tylko umowa.

 

Jeżeli więc nie zawiera ona zwolnienia z kosztów dostawy lub zobowiązania gwaranta do ich zwrotu, to ten może się ich domagać.

 

Co innego jeżeli żądamy nieodpłatnej naprawy lub wymiany z tytułu niezgodności towaru z umową.

 

W takiej sytuacji sprzedawca ma obowiązek zwrócić koszty dostawy oraz inne koszty o których mówią przepisy.

 

Warto na przyszłość pamiętać, że gwarancja nie wynika z ustawy i jest czymś innym niż niezgodność towaru z umową (ew. rękojmia), żeby się potem w sklepie nie zdziwić:voodoo:.

Napisano

Czyli wcale nie tak super jakby się wydawało, ewentualna wymiana gwarancyjna nie pozostaje wcale taka damowa! :(

 

No ale gwarancja nie wyklucza roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową, a w jego ramach możesz żądać nieodpłatnej naprawy albo wymiany towaru na nowy, a w określonych przypadkach też odstąpić od umowy (zwracasz rower, a sprzedawca pieniądze).

 

Generalnie gwarancja to słabszy środek niż ww. roszczenie. Nie pamiętam żebym kiedykolwiek z niej korzystał - zawsze szedłem od razu z rękojmi albo niezgodności z umową.

Napisano

No ale gwarancja nie wyklucza roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową, a w jego ramach możesz żądać nieodpłatnej naprawy albo wymiany towaru na nowy, a w określonych przypadkach też odstąpić od umowy (zwracasz rower, a sprzedawca pieniądze).

 

Generalnie gwarancja to słabszy środek niż ww. roszczenie. Nie pamiętam żebym kiedykolwiek z niej korzystał - zawsze szedłem od razu z rękojmi albo niezgodności z umową.

 

Warto takze dodac, iz korzystaja z niezgodnosci towaru z umowa GWARANCJA BIEGNIE OD NOWA. W przypadku roszczen gwarancyjnych, nie - chyba ze jest taki zapis w samej gwarancji.

Napisano

Warto takze dodac, iz korzystaja z niezgodnosci towaru z umowa GWARANCJA BIEGNIE OD NOWA. W przypadku roszczen gwarancyjnych, nie - chyba ze jest taki zapis w samej gwarancji.

 

Male sprostowanie bo walnalem glupote.

"korzystajac z niezgodnosci towaru z umowa, okres karencji niezdodnosci towaru z umowa biegnie od nowa"

Pomylka straszna bo (NTzU - niezgodnosc towaru z umowa) jest czym kompletnie roznym i innym od gwarancji.

 

To tak g woli sprostowania.

  • 7 miesięcy temu...
Napisano

No i stało się... dziś przy czyszczeniu/serwisowaniu roweru zauważyłem ######utne pęknięcie. Nie wygląda to na pękniecie samego lakieru. Rzecz się dzieje przy suporcie. Ciekaw jestem jak się do tego ustosunkują w ssc...

Pytanie do Was, czy reklamowaliście w sklepie, gdzie dokonaliście zakupu czy od raz w ssc? I czy dostarczaliście cały rower czy np. samą ramę?

Inna sprawa, to, że moja rama jest z 2004, choć to chyba nic nie powinno zmieniać.

 

Oto fotka:

DSC02501.JPG

 

reszta tu:

http://picasaweb.google.com/psychotic.architect/GaryFisher02#

 

AAA... i czy orientujecie się jak się zapatrują na modyfikacje w stosunku do 'ustawień fabrycznych' typu zmiana kiery, amora, korby osprzętu etc. W sensie czy mogą mi nie uznać gwary, bo zmieniłem korbę.

Napisano

Strzelone i to porządnie! To czy to model 2009 czy 2004 nie może robić różnicy - gwarancja jest dożywotnia. Ja to załatwiałem bezpośrednio w SSC, żeby nie czekać w nieskończoność. Pojechałem tam, zgłosiłem (musisz mieć kartę gwarancyjną i paragon/fakturę) i przyjmą do reklamacji. Aaa, tylko płacić trzeba 90 zł. To, że zmieniałeś coś tam co nie wpływa na uznanie gwarancji lub nie.

Gwarancja dożywotnia jest na ramę, a więc dostaniesz nową samą ramę, jeżeli gwarancja zostanie uznana.

Pisz, jak to się rozwija, no i jaka ramka!

Powodzenia!

  • 4 tygodnie później...
Napisano

No, pięknie. Ja dzisiaj oglądam swojego Hoo KOO E KOO i zonk! Przy kominie pękniecie. Po 4 latach użytkowania.

 

Model Garego z 2005 roku. Kupiony w Wawie w SKI-TEAMie. Mówicie żeby od razu kontaktowac się z SSC? Papiery mam wszystkie.

Foty wstawię później

Napisano

Witaj,

Niestety GF coś mają w sobie, że pękają i to nie jakoś super rzadko! Ja sam już to przeżyłem, proponował bym reklamacje w SSC bezpośrednio, oni to załatwiają z producentem i zawsze jednak łatwiej, więcej można ustalić ;) Chyba, że jest to oczywiście b. daleko od Ciebie czy inne trudności to jasna sprawa, że nie ma co. Sam jestem ciekaw jakie dają ramki teraz, PsychoticArchitect już coś wiadomo więcej w sprawie Twojego?

A tak przy okazji to zaraz staniemy się wyjątkowymi właścicielami GF, bo jak wiecie ostatni rok są robione :( Będzie tylko seria w Treku "Gary Fisher series 29er" :(

Pisz jak idzie wymiana!

Powodzenia :)

Napisano

Jestem z Łodzi, więc do Wrocławia trochę mam. Najwyżej zrobię sobie wycieczkę :) albo wyślę kurierem

Zastanawiam się jeszcze czy wystarczy im sama rama, czy mam brać kompletny rower (kupiłem rower).

 

No i mam nadzieje że w ramach reklamacji nie będą mi chcieli dać 29er'a.

 

Dzwonie w tygodniu do SSC

 

fotki:

1005805resize.th.jpg1005804resize.th.jpg

1005803resize.th.jpg1005806resize.th.jpg

 

 

Pozdro

Napisano

Hej

Kupiłem nową rame GF Piranha Disc( zdemontowaną z roweru)

Chciałbym się dowiedzieć jak to wygląda w realu z gwarancja.

Bo niektórzy piszą, że tylko pierwszy właściciel ma dożywotnią gwarancje.

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Reklamacja rozpatrzona pozytywnie, rama niby czeka na odprawę celna już...

 

I teraz pytanie... Bo gość nie był mi w stanie podać rocznika ramy... jest jakakolwiek szansa, żeby przysłali ma starocia <2008 roku? Czy raczej wysyłają modele bieżące?

 

Druga kwestia... co się dzieje ze starą ramą? ze sklepu idzie do dystrybutora czy można ją sobie zachować?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...