Ombre Napisano 17 Października 2009 Napisano 17 Października 2009 Cześć, chce dokładnie wyczyścić rower, problem jest taki, że mam po raz pierwszy hamulce hydrauliczne. Często słyszałem o jakiś zapowietrzeniach, o klockach z oleju itd. Tutaj pytanie, jak tego się ustrzec? Dodam, że lubię przewracać rower na 4 strony świata. Czego nie robić, żeby nie zepsuć / rozregulować? pozdro.
hudy Napisano 17 Października 2009 Napisano 17 Października 2009 Nie celuj smarem w tarcze - ani celowo, ani przypadkowo. Nie zaciskaj hamulców przy zdjętych kołach. Nie majstruj nożem przy przewodach hamulcowych (znajomy przeciął próbując rozprawić się z numerem przypiętym zipami). Ani nie próbuj ich wyrywać na siłę
1415chris Napisano 17 Października 2009 Napisano 17 Października 2009 W zaleznosic jakie masz hample, roznie moga reagowac na obracanie o 180 st. z mojego doswiadczenia shimano po takiej operacji musza byc 'pompowane', np w formuach takie zjawisko nie wystepuje
Ombre Napisano 18 Października 2009 Autor Napisano 18 Października 2009 Okey, dziękuje. Moje hample to magura louis bat 2008, da rade obrócić rower o 180 bez kół?
pawel1315 Napisano 18 Października 2009 Napisano 18 Października 2009 To czy są koła czy nie to nie ma różnicy na zapowietrzenie. W tedy nie możesz nacisnąć klamki, bo klocki Ci się zacisną. Musisz coś pomiędzy nie włożyć.
Mod Team Puklus Napisano 22 Października 2009 Mod Team Napisano 22 Października 2009 Ja miałem louise 2000 i z przewracaniem o 180 nie było problemow nic sie nie działo nie wiem jak w tych nowszych.
1415chris Napisano 22 Października 2009 Napisano 22 Października 2009 To zalezy od hampli, shimano xtr dc: kiedy bike byl o 180st, przed kazdym wyajzdem trzeba bylo je napompowac, przy forulach, 18 nie bylo i przy r1 jak na razie nie ma takiej potrzeby.
Pro Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 jeśli chcesz obrócić rower do góry nogami to ściągnij koła wsadź w hamulce żółte plastiki i zaciśnij klamki przy pomocy zipów. Jak tak zrobić to spokojnie możesz go obrócisz jeśli nie zrobić tego istnieje duże prawdopodobieństwo że je zapowietrzysz
Brooce Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 Pro Nie wiem jak tam z Magurą (bo nie wiem czy piszesz odnośnie jej czy ogólnie), ale moje Hayes'y się nie zapowietrzają gdy odwrócę rower
Mod Team Puklus Napisano 24 Października 2009 Mod Team Napisano 24 Października 2009 Ja moze powiem tak. Jezeli hamulec ma układ zamkniety czyli nie ma zbiornika wyrównawczego to praktycznie nie powinno być mozliwosci zapowietrzenia co nie znaczy ze sie nie moze zdarzyc.(po obruceniu o 180st) Jezeli mamy na ten przykład system otwarty ze zbiornikiem do tego nowe klocki i zalany na max(ale nie wiecej bo to nie dobre) oleju czy płynu tez sie nic nie powinno stac. Natomiast jezeli nam sie koncza klocki wiadomo ze zacisk albo sobie sam reguluje odległosc albo robimy to recznie. W kazdym razie tłoczki sa blizej tarczy a miejsce puste wypełnia własnie płyn/olej ze zbiornika. tak ze jezeli spadł poziom moze nawet minimalnie to reszte wypełnia powietrze i w takim własnie wypadku obrazanie roweru moze przyczynic sie do zapowietrzenia choc wcale nie musi.
Pro Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 Brooce mam namyśli oczywiście magure jest to patent serwisanta który posiada certyfikat od magury i kiedyś go się spytałem z ciekawośći czemu właśnie zaciska hamulce jak odwraca rower i usłyszałem taką odpowiedź jaką opisałem kilka postów wyżej Oczywiście sam posiadam Magury i tak postępuje
Ombre Napisano 26 Października 2009 Autor Napisano 26 Października 2009 Potrzebuje spakować rower do wysyłki, muszę odkręcić dwa koła i jedyny problem jaki mam to oczywiście hamulce. Mówicie żeby wsadzić 'coś' pomiędzy klocki... tylko co? Druga sprawa, co zrobić z klamkami? Z góry dziękuje.
arroyo Napisano 26 Października 2009 Napisano 26 Października 2009 Spróbuj podkładki filcowe, takie jak pod meble (tylko bez kleju), albo utnij kawałek sklejki która może gdzieś się wala po piwnicy.
pawel1315 Napisano 26 Października 2009 Napisano 26 Października 2009 A klamki i manetki daj prostopadle do ziemi. Nie powinny się uszkodzić. I dobrze by było owinąć je jakąś folią bombelkową, żeby się nie porysowały i nie uszkodziły innych częsci.
Ombre Napisano 26 Października 2009 Autor Napisano 26 Października 2009 rozumiem, że ten kawałek sklejki czy podkładki włożyć pomiędzy klocki, tam gdzie była tarcza przed zdjęcie koła, tak? (muszę się upewnić)
afly Napisano 27 Października 2009 Napisano 27 Października 2009 rozumiem, że ten kawałek sklejki czy podkładki włożyć pomiędzy klocki, tam gdzie była tarcza przed zdjęcie koła, tak? (muszę się upewnić) Owszem
ahmedsaid Napisano 25 Lipca 2010 Napisano 25 Lipca 2010 Odświeżam temat : Panowie - czy to też dotyczy tektro auriga comp? Bo za każdym razem jak przekręcam rower żeby zdjąc przednie koło - hamulce wydają się byc bardziej gumowate - i za każdym razem muszę dokręcac . Czy możecie doradzic jak to robic poprawnie?
elibike Napisano 28 Lipca 2010 Napisano 28 Lipca 2010 Mam tektro auriga comp, czesto obracam rowerem, nawet czasem go przenosze do gory nogami jak trzeba wysoko podniesc i nic sie nie dzieje, hamuja jak nowki. Dzis jak zacisnalem przy zdjetym kole to pierwszy raz byl problem ale szybko ustapil, klocki sie bardziej scisnely niz byc powinny ale jakos wepchnalem je w tarcze i po nacisnieciu klamki ustawily sie jak powinny. Przed tym zdejmowaniem kola odczepiony byl tez hamulec wiec sobie polatal wokol roweru ale zalozylem, ustawilem hamulec zeby nie wadzil o tarcze i hamuja wciaz idealnie, zadnych zmian. Ale jesli masz problemy to proponuje wsadzic cos o szerokosci tarczy miedzy klocki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.