dawidzio93 Napisano 17 Października 2009 Napisano 17 Października 2009 Witam , mam problem otoz posiadam rower trekkingowy ( czy jak go tam zwal ) z kierownica gieta , chce wyminic na baranka i tutaj pojawiaja sie schody klamki hamulcowe chyba nie beda pasowac do baranka a zalozenie nowych to dla mnie tez problem bo nie wiem zabardzo jak zalozyc do tych "Specjalnych Klamek szosowych " linki hamulcowe i czy te linki beda odpowiednie do tych klamek drugi problem - przezutki , sa one zwykle i tez je zmienic na "szosowe" czy zostawic takie jakie sa i co z tymi hamulcami??? ps. jestem amatorem ;P i chce sobie z mojego roweru zrobic taka hybryde - ala kolarke prosze o odpoweidzi :mtb: posiadam cos takiego ( podobienstwo wygladu ) http://allegro.pl/item772999069_rower_szosowy_bianchi_okazja_tanio.html Taka kierownice chce kupic http://allegro.pl/item761562251_kierownica_szosowa_ritchey_logic_40_42cm_xtrabike.html a takie klamki http://allegro.pl/item762923688_szosowe_klamki_hamulca_tektro_r200_aero_nowe.html
Serwecz Napisano 17 Października 2009 Napisano 17 Października 2009 Więc tak: 1) Hamulce szosowe i v-brakei mają inny tzw uciąg linki. Dlatego efektem połączenia klamek szosowych z hamulcami "v" będą hamulce o dziwnej charakterystyce pracy. Istnieją jednak pewne zmieniacze uciągu linki, są jednak dość drogie. 2) Nie ma różnicy pomiędzy przerzutkami górskimi i szosowymi, podobno jednak przednia przerzutka górska działa niespecjalnie z klamkomanetką szosową. 3) W rowerach szosowych stosuje się klamkomanetki - wiąże się to z użyciem hamulców szosowych (no i podobno z zaleceniem stosowania przerzutki przedniej szosowej), dają jednak najlepszą wygodę używania. Aby uniknąć wymiany klamek hamulcowych i manetek, można zamontować te, które masz w miejscu mocowania klamkomanetek w normalnej szosówce (czyli pionowo, na gięciu baranka) - wygoda nie ta, ale jeździć się da.
zekker Napisano 18 Października 2009 Napisano 18 Października 2009 Ja mam tak: http://picasaweb.google.pl/bonozekker/ZrobionyWBarana Był spory problem z założeniem klamek na tą kierownicę, ale przy pomocy sporego śrubokręta udało się rozgiąć klamki i nałożyć. Potem udało się znaleźć miejsce na kierownicy, gdzie mogłem dokręcić. Jest jednak małe ale. Ja mam stalowego barana. Obecne aluminiowe mają większą średnicę, więc taki manewr może nie wyjść. Z założeniem hamulców szosowych też może być problem, bo może nie być jak ich przykręcić do ramy/widelca lub nie będą sięgać do obręczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.