Skocz do zawartości

[kola] przerobic na UST tubeless


toivlas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Heja

Planuje na nowy sezon przejść na UST ale na zwykłych kołach i oponach. Oraz nie chciałbym inwestować w specjalny zestaw do tego typu przeróbek.

Tak więc otwieram wątek by podyskutować nad różnymi sprawdzonymi lub nie metodami.

UST planuje zrobić na obręczach mavic xm317 disc i oponach schwalbe nobby nic/rocket ron.

Oto patenty o jakich słyszałem jeśli chodzi o uszczelnianie obręczy:

- oklejenie taśmą z castoramy (jakaś tam mocniejsza) kilkukrotnie + wentylek UST

- naciągniecie wyciętej dętki 24" z wentylem na obręcz 26"

- uszczelnienie obręczy silikonem (taki jak przy oknach) - łatwo się czyści w razie czego

 

Oponę zalewamy mleczkiem, ale właśnie jakim? Jakie polecacie i w jakiej ilości? (ml/opona)

I jak to wygląda z montażem, trzeba dmuchać z kompresora to wiadomo, ale bywają problemy z 'wskoczeniem' opony?

 

Oraz czy wentylki UST będą pasować do tej obręczy bo ona ma otwór wycięty na AUTO.

 

Pozdro.

Napisano

Ja mam zestaw Joe'sa. Kupiłem dużo taniej niż w Cult Bikes. Gdybym miał dać za to normalną cenę, to raczej zrobiłbym samemu.

Podejrzewam, że zestaw zrobiony samodzielnie będzie nawet lżejszy (opaska Joe's waży 75 g).

U siebie w obręczach Alex FD26 musiałem bardzo dokładnie ułożyć opaski, bo ich szerokość była na styk, przy "ghetto" nie byłoby tego problemu. Dodatkowo jak dla mnie wadą Joe'sa są zawory presta.

Jeżdżę na tym gdzieś od marca i ani jednej gumy, wcześniej notorycznie łapałem snejki, bo lubię jeździć na niskim ciśnieniu.

Opony mam WTB Weirwolf 2.5 i Schwalbe Fat Albert 2.35, pompować musiałem przy pomocy kompresora na stacji, stacjonarna pompka nie dała rady. Dodam jeszcze, że u mnie muszę co jakiś czas nieco podpompować.

Generalnie bardzo polecam przesiadkę na zestaw bez dętek, przede wszystkim ze względu na całkowitą odporność na snejki.

Napisano

Jak chcesz mieć porządne kółka UST, kup sobie fabryczne, nie kombinuj.

Był już podobny temat na forum - wyrwane zaworki w taśmie, czy zwykłe opony które złażą z obręczy bo nie mają zawulkanizowanej stopki (wcześniej czy później to sie stanie, przeważnie w najmniej odpowiednim momencie) - zdecydowana większość użytkowników takich wynalazków zrezygnowała !

Napisano

opony UST można kupić, to jeszcze nie taki ból jak całe koła, a co do obręczy to swoje eksperymenty wiosną zacznę od uszczelniania silikonem, ale nie zwykłym montażowym tylko samochodowym przeznaczonym do silników. Zobaczę co z tego wyjdzie. Ale teoretycznie powinno się sprawdzić.

Napisano

Jeśli chcesz samemu to robić, to czemu nie zrobisz opaski z dętki tak jak na filmie? W przypadku przeróbki na bezdętkowe ważne jest nie tylko uszczelnienie samych otworów w obręczy, warto też uszczelnić miejsce styku opony z obręczą, a silikonem tego nie zrobisz. No i dętka załatwia sprawę wentylka, choć to akurat niewielki problem.

Co do krytyki przeróbki to bardzo chętnie poczytałbym ten wątek. Z moich znajomych jakoś nikt nie rezygnuje, wszyscy bardzo zadowoleni (w enduro).

Napisano

Taaa, no to poczytaj :

U mnie wystapil pewien problem. I nie mysle tu o szorowaniu opon, olewam te gramy ;)

 

Niestety musialem zrezygnowac z mleczka w przednim kole, uzywam zwyklych opon na zwyklych obreczach (mavic 321), podczas gwaltownych manewrow, czy nie do konca udanych ladowan sciagalo mi przednia opone z obreczy, nie zlatywala calkowicie ale nastepowala gwaltowna dekompresja - co nie jest milym doswiadczeniem. A w terenie bez kompresora napompowanie bylo niemozliwe.

Napisano

U siebie w obręczach Alex FD26 musiałem bardzo dokładnie ułożyć opaski, bo ich szerokość była na styk, przy "ghetto" nie byłoby tego problemu.

[..]

Opony mam WTB Weirwolf 2.5 i Schwalbe Fat Albert 2.35, pompować musiałem przy pomocy kompresora na stacji, stacjonarna pompka nie dała rady. Dodam jeszcze, że u mnie muszę co jakiś czas nieco podpompować.

 

A jaki miałeś zestaw ? Zwykły , czy 'narrow' ( z węższą opaską)?

W/w opony w wersji zwykłej czy koniecznie UST ?

 

Chcę u siebie zrobić taki patent ( No-flats + DT5.1ex + NobbyNic 2.25 zwijane dętkowe ). Są szanse ( gdzieś już czytałem, że

z NN ktoś miał kłopoty )

 

Pozdrowienia Jurek S.

Napisano

Teraz to nie pamiętam, ale wydaje mi się, że zwykły. Opony normalne (nie UST), w wersjach zwijanych.

 

Taaa, no to poczytaj :

Z moich doświadczeń wynika, że to kwestia ciśnienia. Raz mi się takie coś zdarzyło, właśnie jak miałem bardzo małe ciśnienie. Ale to na zasadzie krótkiego syknięcia, dopompowałem zwykłą pompką i pojechałem dalej. Z tego co wiem, to przy systemie UST też zdarzają się rozszczelnienia, gdy ciśnienie jest za małe.

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

Przy jak niskim cisnieniu Ci sie to zdarzylo bodziekk?

Zastanawiam sie poprostu jaka jest granica bezpieczenstwa ponizej ktorej moze sie taka przypadlosc zdazac czesciej.

 

Szacunek...

I.

Napisano

No to masz bardziej ubogie doświadczenia ( a właściwie chyba jednorazowe doświadczenie) niż kol. "harry-peek", bo jemu zdarzało się to wielokrotnie, czyżby z premedytacją pompował 1 atm. , tak dla jaj ???

Wrzuciłem tylko jeden przykład, jak by poszperać po forum, znajdzie się więcej postów , o wyrywaniu zaworków z opasek i spadaniu opon .

Napisano

No to masz bardziej ubogie doświadczenia ( a właściwie chyba jednorazowe doświadczenie) niż kol. "harry-peek", bo jemu zdarzało się to wielokrotnie, czyżby z premedytacją pompował 1 atm. , tak dla jaj ???

Wrzuciłem tylko jeden przykład, jak by poszperać po forum, znajdzie się więcej postów , o wyrywaniu zaworków z opasek i spadaniu opon .

Nie wiem, za Harrego nie będę odpowiadał. A tobie ile opon spadło?

Co do wyrwanych zaworków, to znalazłem tylko jeden taki przypadek na forum, w opasce Stana - więc nie bardzo wiem o co chodzi z tą całą masą ludzi, którzy przesiadają się z powrotem na dętki.

Poza tym nawet jeśli przypadki awarii się zdarzają, to co z tego? Nic nie jest bez wad, argument o trudności napompowania takiego koła w terenie nie przemawia do mnie - bo rzeczą oczywistą jest, że jadąc w góry, biorę ze sobą dętkę, a jak jadę sam, to przynajmniej dwie - miałem już przypadek, że przebiłem naraz oba koła (z dętkami) w sytuacji, gdzie nie pomógłby ani lateks, ani UST.

Dla mnie zaletą takiej przeróbki jest brak złapanej gumy przez cały sezon i to bynajmniej nie podczas jazdy po szosie, a głównie po górach. Druga sprawa, która się z tym wiąże, to możliwość jazdy na niskim ciśnieniu. A wszystko to przy niezwiększonej masie.

Napisano

Czego byś nie napisał, taki wynalazek zawsze zostanie substytutem kół UST bardziej podatnym na nieprzewidziane uszkodzenia.

Mi opony nie ściągnęło,nie bawię się w kombinacje, poprostu jeżdżę na oponach i obręczach UST.

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

Jestes negatywnie nastawiony Rulez :D

 

Nie wykluczam ze poprobuje takiego wynalazku jak juz poskladam pryszcza. Szczegolnie na tyle bo tam za duzo sie tych wezy zagniezdzilo...

UST pelnopostaciowy pewnie jest lepsiejszy ale tez i kosztowaniejszy...

 

Szacunek...

I.

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

Jesli wezmiemy pod uwage faktyczny i plenopostaciowy UST - obrecz UST, papuc UST plus do tego kit UST - to jest to duuuzo drozsze.

 

Sa tez posrednie opcje ze zwykla opona i tak tam dalej...

 

Szacunek...

I.

Napisano

UST..hmm.. co w tym takiego dobrego, oprocz 'niezlej' wagi?

Jezdze na zestawach bezdetkowych 2 sezony i nie widze zadnych + ust, poza tym kazda zwijana opone mozna uszczelnic.

 

ust i tak musialem zalewac zeby trzymalo cisnienie, wiec wagowa totalna porazka

Napisano

Obręcz UST nie jest wiele droższa od zwykłej, tak samo z oponą (porównując podobnej klasy)

Schwalbe NN zwijana - 99 zł , UST - 149 zł

Obręcz UST Mavic 819 - 269 zł , Mavic 719 - 199 zł .

A płyn i opaska na obręcz nie są za darmo :D i nie trzeba kombinować :D

 

Co dobrego w UST , zero snak-eów, możliwość jazdy na niższym ciśnieniu, opona UST lepiej pracuje - ładniej się układa na nawierzchni (nie ma tarcia między detką i oponą)

Jeśli to niewiele , to cóż .... mało jeszcze wiesz.

Napisano

Dla mnie zalewanie mleczkiem zwykłej opony jest jak instalacja gazowa w samochodzie - niby działa, ale gdyby to było normalne, to producenci robili by w fabryce auta zasilane gazem - a tak nie jest :D Zwykła opona nie ma stopki jak bezdętkowa i w krytycznej sytuacji przy niskim ciśnieniu układ się poprostu rozsczelnia.

Napisano

2- 2.5 bara to cisnienie na jakich jezdze, niskie?

zwykle opony w tym zestawie trzymaja mi dluzej cisnienie niz ust jakich uzywalem

 

W jezdzie nie ma zadnej roznicy, oprocz duzo mniejszej wagi zwijanych gum.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...