Skocz do zawartości

[rower] reanimacja nieużywanego od dawna roweru

klafit

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam stary rower, właściwie to rama z suportem, sterami i widelcem. Rama jest stalowa tak jak i widelec. Suport jest starego typu - ośka i 2 wianuszki łożysk. Całość to pozostałości po rowerze komunijnym firmy Vicini. Kiedyś była moda na takie włoskie rowerki. Rower wspominam bardzo dobrze, ale po 10 latach używania(wtedy już miał mało orginalnych częsci) urwał się gwint w haku trzymającym tylnią przeżytke(ten napinacz) i postanowiłem kupić nowy rower, a to co zostało poszło na części do innych rowerków. W związku z tym, że tej zimy będę miał trochę czasu, wpadłem na pomysł przywrócenia go do stanu używalności i zrobienia singla. Jako, że fachowiec ze mnie słaby, potrzebna mi pomoc. Na początek ocena mojego pomysłu: będzie coś z tego? Nie znam się na częściach ich specjalnych nazwach(to nadrobię trochę czytając forum),ale jakieś minimalne umiejętności mechaniczne mam.

Co chcę osiągnąć? Rower, który będzie dosyć lekko chodził i był bezawaryjny, tak żebym mógł go używać na codzień i żeby nie było strachu, że ktoś ukradnie spod sklepu czy uczelni oraz żeby moi rodzice nie bali się nim jeździć :rolleyes:

Miałbym takie pytanko na początek, czy można wogóle w takiej ramie zrobić singla, czy raczej nie bardzo? bo pierwotnie było tu 6 biegów z tyłu.

Dodam jeszcze, że robiłbym go na używanych częściach.

Napisano

Miałbym takie pytanko na początek, czy można wogóle w takiej ramie zrobić singla, czy raczej nie bardzo? bo pierwotnie było tu 6 biegów z tyłu.

Napęd typu single speed nie jest "uzależniony" od ramy ale od piasty :rolleyes:.

Napisano

Myślałem nad zrobieniem takiego ustrojstwa jak sprzedawane na tej aukcji. Tylko czy musi być napinacz czy może można zrobić taki jak w składaku - łańcuch dopasowany długością i bez napinacza?

Napisano