Chattab Napisano 15 Października 2009 Napisano 15 Października 2009 Witajcie, Mam następujący problem: dla siebie na wiosnę składam nowy rower, stary (i mocno wysłużony) chcę "zrekonstruować" dla brata. Do wymiany musi pójść cały napęd i amortyzator z przodu. Niestety, rower był kupowany w dość zamierzchłych czasach, kiedy moja świadomość tego, co w nim siedzi była praktycznie zerowa. Dlatego nic o nim nie wiem (nie znam nawet rozmiaru ramy ani skoku widelca) poza tym, że rower nazywa się "Summit Annapurna by Mongoose", a wyposażony jest w sztuciec o wdzięcznej nazwie "Extreme Racing" (prawdopodobnie jakiś klon Zooma). Czy, wymieniając widelec, mogę założyć z góry, że średnica rury sterowej wynosi 1 1/8", czy też może się zdarzyć, że to 1"? Jak to sprawdzić? Zmierzyć? Tylko jak? Będę wdzięczny za pomoc!
kie3bas Napisano 15 Października 2009 Napisano 15 Października 2009 No niestety zdarza się, że jest rura 1' w starszych modelach (sam tak miałem...-.-). Najlepiej przyłożyć dla przykładu jakieś 1-1/8' i się okaże...
kello Napisano 16 Października 2009 Napisano 16 Października 2009 Najlepiej zdjac stary widelec i zmierzyc suwmiarka srednice rury sterowej...
Chattab Napisano 16 Października 2009 Autor Napisano 16 Października 2009 Sprawa się wyjaśniła - na sterach znalazłem napis (drobnym maczkiem): "Ø 1 – 1/8" A tak przy okazji, który z tych dwóch tanich jak barszcz widelców będzie lepszy (w tym wypadku bardziej miękki) do budżetowego roweru (sporadyczna jazda rekreacyjna po mieście, jeździec nie waży więcej niż 50 kg)? Z jakości obydwu zdaję sobie sprawę, na szczęście to widelec nie dla mnie 1) RST Gila TL: http://www.allegro.pl/item770811803_nowy_amortyzator_widelec_rst_gila_tl.html 2) Suntour XCT: http://www.allegro.pl/item775611637_dobry_najtaniej_suntour_xct_z_regulacja.html
kie3bas Napisano 18 Października 2009 Napisano 18 Października 2009 Postawiłbym na Suntour... mam nieprzyjemne doświadczenia z RST, również z Gilą...
afly Napisano 18 Października 2009 Napisano 18 Października 2009 RST Gila uchodzi za cięzki (w sumie ta cena ) i twardy amortyzator - czyli nie sprawdzi się przy tak lekkim jeźdzcu.
pawel1315 Napisano 18 Października 2009 Napisano 18 Października 2009 Kolejny głos za Suntourem. Widziałem już parę RST i wszystkie były pozacierane i ledwo się uginały, a Suntoury działały dobrze. Moja sistra ma XCM'a i muszę przyznać, że ugina się bardzo przyzwoicie.
kie3bas Napisano 18 Października 2009 Napisano 18 Października 2009 Zastanów się tylko, czy na pewno chcesz XCT... wiem, że jest bardzo tani, ale za niecałe 100 zeta drożej możesz kupić sobie XCRa 120mm albo XCMa 100mm.
Chattab Napisano 18 Października 2009 Autor Napisano 18 Października 2009 Panowie, dziękuję! Muszę przyznać, że zaskoczyliście mnie z tym Suntourem. Myślałem, że jednak bardziej "firmowy" jest RST. Daję sobie jeszcze kilka dni na podjęcie decyzji i obserwuję parę amortyzatorów w interesującym mnie (na razie) przedziale cenowym. Do "plebiscytu" dołączyły m.in.: Manitou Splice Super, Rock Shox J3, Judy XC, Axel Elite.
soliner Napisano 18 Października 2009 Napisano 18 Października 2009 Rst moze firmowy, nie wnikam. Ale to ustrojstwo gila tnl nie działa! Mam nowy widelec i jak nie chodzil w styczniu i przez caly rok jazdy dalej nie chodzi. P.s. Zna ktoś moze sposób co można z tym zrobić (po za wymianą) Pozdrawiam
afly Napisano 19 Października 2009 Napisano 19 Października 2009 Rst moze firmowy, nie wnikam. Ale to ustrojstwo gila tnl nie działa! Mam nowy widelec i jak nie chodzil w styczniu i przez caly rok jazdy dalej nie chodzi. P.s. Zna ktoś moze sposób co można z tym zrobić (po za wymianą) Pozdrawiam http://www.forumrowerowe.org/topic/1454-tuning-zalewanie-olejem-amora/page__st__760 Zalać amorka olejem
Mod Team Puklus Napisano 21 Października 2009 Mod Team Napisano 21 Października 2009 Panowie, dziękuję! Muszę przyznać, że zaskoczyliście mnie z tym Suntourem. Myślałem, że jednak bardziej "firmowy" jest RST. Daję sobie jeszcze kilka dni na podjęcie decyzji i obserwuję parę amortyzatorów w interesującym mnie (na razie) przedziale cenowym. Do "plebiscytu" dołączyły m.in.: Manitou Splice Super, Rock Shox J3, Judy XC, Axel Elite. JA na gili T5 przejzdzilem pare tysiecy i nie moge złego słowa powiedziec oczywiście zacierał sie z przedkoscia swiatła ale kupiłem mu gumy na golenie i problem znikł chodził płynnie do samego konca tylko tarcza go zabiła CO do powyzszych SPlice super to mam obecnie strasznie miekki, przynajmniej moj ale ładnie pracuje. ma regulacje skoku i tłumienie powrotu. Judy maja ciensze golenie wiec mniej sztywne teoretycznie. Axel to chyba najnizszy ze stajni manitou i raczej kiepski z tego co czyałem (pokroju mniejwiecej gili) Zwroc uwage na osprzet jaki maja te amory czyli wszelkie regulacje i mocowania ale splice to jest najwyzszy model ... chyba z podanych.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.