Skocz do zawartości

[rama] Jaka rama pogodzi hamulec tarczowy i bagażnik?


adammo

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam ramy, do której uda się bez problemów zamontować i hamulec tarczowy, i normalny bagażnik wyprawowy (o nośności 25-40kg). Ramy z reguły mają otwory i na to, i na to, ale we wszystkich co widziałem, zamontowanie hamulca komplikuje montowanie bagażnika i odwrotnie. Montowałem już nie jeden bagażnik na rower z hamulcami tarczowymi i zawsze trzeba było zastosować jakieś udziwnienie, które budzi wątpliwość nośności bagażnika. Albo bagażnik był ciut niesymetrycznie zamontowany, albo na jakichś podkładkach żeby ominąć tarczówkę, albo na 1 śrubie razem z hamulcem. Widziałem też bagażniki specjalnie przystosowane do hamulców tarczowych (tubus, arsenal), ale w większości była to tylko teoria i ich budowa nie wydaje się "ominąć" hamulca, chociaż to też zależy od jego modelu. Do tego nośność tych bagażników była zdecydowanie mniejsza nich ich odpowiedników, dlatego wolałbym normalny.

Tak więc czekam na jakieś sprawdzone połączenie, a może jeszcze coś innego w tej materii można wymyślić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Byzydura, osobiście na wielu wyjazdach miałem mocowany bagażnik z tarczami zarówno 160 jak i 180mm. Używałem tego http://www.crosso.pl/pages/pl/produkty/bagazniki/bagaznik-tylny.php :) Obciążony był konkretnie bo śmigałem bez przedniego...

 

Zaraz bo chyba nie załapałem... Chcesz zmieniać ramę pod kątem bagażnika... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych ramach mocowanie hamulca tarczowego przeniesione jest na dolne rurki tylnego widelca. Wówczas góra pozostaje wolna na wszelkiej maści bagażniki. Rozwiązanie stwarza pewne ograniczenia, bo chyba nie każdy hampel tam wejdzie, a już prawie na pewno nie z dużą tarczą, ale problem "kolizji" z bagażnikiem załatwia.

Kojarzę takie coś w np. crossowej Stevens X6 (bo taką widziałem na żywo), ale pewnie są tez inne.

 

Tutaj fotki poglądowe:

fota 1, fota 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

 

Na zlot w Sowich pojechalem z bagaznikiem Crosso (takim jak pokazal Lookas 46 ). Tarczowke (Avid BB7) ominalem tym adapterem http://www.crosso.pl/pages/pl/produkty/akcesoria/adapter-do-hamulcow-tarczowych.php

 

Bagaznik byl naprawde solidnie zaladowany, mysle ze ze 25kg mialem na tylku powieszone. Przejechalem z Walbrzycha do scroniska Orzel no i potem w odwrotna strone. Zdzalo nam sie nawet ciac 30-40 kmh z gory po dziurach i drenach. Nic sie nie oberwalo i nic nie przeszkdzalo. Byl to moj pierwszy w zyciu wyjazd z bagaznikiem i sakwami :laugh:

 

Zaznaczam ze moja rama miala oczka do montowania bagaznika.

 

Pogladowka:

http://picasaweb.google.pl/miciu22/IZlotForumroweroweOrg#5344883631250988722

http://picasaweb.google.pl/miciu22/IZlotForumroweroweOrg#5344883664824200434

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za Wasze odpowiedzi. Takie mocowanie zacisku na dolnej rurze wydaje się spełniać moje wymagania i być najodpowiedniejsze, zobaczymy tylko, czy jakiś sensowny hamulec tam wejdzie. Taki adapter jak crosso robiłem już sam z części akurat znalezionych pod ręką, niestety bagażnik nie wydawał się zbyt sztywny (ale awarii nie doznał). Może sęk w tym, że mój adapter był za darmo a oni za pierścień i śrubkę chcę prawie 30zł i jest w nim coś ekstra.

Pozdrower!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

Pewnie ze mozna taki adapter samemu spreparowac i pewnie wyjdzie taniej. Kwestia tylko tego ze jak sie wzialem za poszukiwanie tulei i odpowiednio dlugiej sruby zeby oddalic widel bagaznika od zacisku hebla to sie potem okazalo ze ten Crossowy patent jest poprostu 2 razy grubszy i daje o wiele solidniejsze oparcie o rame. Takze jak dlugo bedziesz mial to w glowie to ja mysle ze samorobka poradzi nie gozej (albo i nawet lepiej) niz Crossowy pizdryk.

 

Co do ram z mocowaniem hebla wewnatrz tylnego trojkata ramy to nie ma ich znowu tak duzo.

 

Ze swego doswiadczenia wiem ze tam maja Ragley Blue Pig i mmmBop oraz Ti. Sa to ramy do naprawde solidnych zastosowan i jak wszystkie wypuski Brant'a Richards'a bardzo uniwersalne. Czyli maja wiercenia na bagazniki, blotniki i takietam...

 

Tu przykladowki na CRC ----> http://www.chainreactioncycles.com/Brands.aspx?BrandID=971

 

Tu strona Ragley'a http://www.ragleybikes.com/

 

Jak widze koncza prace nad przelajowka. Ciekawe czy to alu czy stalka?

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam niedawno mocowałem się z bagażnikiem i nowym rowerem, bagażnik standardowy aluminiowy regulowany. Rower to specialized rockhopper comp (hamulce avid 3). Bagażnik montuje się, prosto, sztywno i stabilnie, bez samoróbek i dokupowania adapterów, ale musi być ustawiony na koło 28" ponieważ w innym wypadku bagażnik jest blokowany przez hamulec (dokładnie wadzi to zgrubienie z którego wychodzą widełki do regulowania bagażnika).

Tyle ode mnie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!!!

 

Bardzo dobrze rozumiem Ciebie gdyż sam miałem nie lada problem jak zamontować bagażnik do crosowki z tylnym hamulcem mechanicznym tektro. W skrócie nie da sie. Owa omawiana tulejka crosso którą kupiłem może i dawała rade lecz bagażnik był tak asymetryczny wobec opony ze o nią zaczepiał (Z-max 2.1). Poza tym hamulec mechaniczny znacznie mocniej wystaje poza obrys ramy i jest kolizja z bagażnikiem crosso. Niestety pręty podnoszące nośność bagażnika sa w tak niefortunnym miejscu ze wadzą o hamulec, poza tym śruby łączące bagażnik z zaczepami (tymi dolnymi gdzie zaczepia sie skawy by nie spadły) na tyle wystają ze zaczepiają o zacisk hamulca. Moj patent polegał na tym ze kupiłem najtwardsze śruby odpowiednio długie powkładałem kilka podkładek (raczej tulejek po 3mm kaZDA) po każdej stronie i zmieniłem hamulec na juicy7. Hydrauliki mniej wystają. Patent ten przeżył 9 dni słowackich wojaży, zjazdy po kamieniach wielkości pięści z prędkością 30km/h, zjazdy po dziurawych asfaltach po 70km/h i nic sie nie pogięło. Śruby super trzymają i patent sie sprawdza. Inna metoda to widziałem u kolegi bagażnik Topeka który miał konstrukcje która go oddalała od ramy o ok 3-4cm. Jeżeli nie masz bagażnika to polecam to rozwiązanie. Moje bagaże ważyły kolo 35kg.

 

Zapraszam do obejrzenia zdjec.

http://www.welocypedy.pl/index.php?x=galeria&lang=&p=serie&id_album=63&stat=ok

Moj sprzęt z niebieskimi crosso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj patent polegał na tym ze kupiłem najtwardsze śruby odpowiednio długie powkładałem kilka podkładek (raczej tulejek po 3mm kaZDA) po każdej stronie [...] Moje bagaże ważyły kolo 35kg.

Kilka razy 3mm po każdej stronie to już całkiem sporo tego wyszło, nie musiałeś zbyt mocno rozginać bagażnika? Swoją drogą też już takie patenty robiłem, ale jakbyś miał zdjęcie samego tego mocowania, albo "mijanki z hamulcem" z chęcią bym na to zerkną z bliska.

35kg na 9 dni to całkiem nieźle się doładowaliście. A wycieczka całkiem ciekawa:)

Pozdrower!

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwiekszy niepokoj budzilo mocne odsadzenie bagaznika i dosc mala powierzchnia styku bagaznik+podkladki+rama co moglo skutkowac wygieciem srub. W tym celu jak juz pisalem kupilem natwardsze sruby stalowe (tytanowe ciezko dostac w przystepnej cenie). Pomimo obciazenia nie pogiely sie i dotrwaly do konca wyjazdu :)

 

Bagaznik trzeba bylo troche rozgiac ale jemu tez nic sie nie stalo :)

 

Adammo zapraszam na kolejny wyjazd z welocypedami :P Na stronce na pewno bedzie o tym B)

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...