matis1906 Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 Witam wszystkich.Jestem nowy. Mam problem mały... Kupiłem w wakacje Specializeda HR XC sport(używany) na tarczach... I niestety mam mały problem z hamulcami BR-M415 CL Kompletnie nie chcą hamować ani przód ani tył.Czyściłem Benzyną ekstrakcyją ale to nic nie dało klocki nie wymieniane od ok 700km...nie są starte jest jeszcze ok.1.5mm. Pozatym tylni zacisk gorzej pracuje,tzn słabiej zaciska mimo ze klamka nie dociska sie do końca. Słychać tylko pisk. jaka jest przyczyna ??klocki wydają sie jeszcze posłużyć bo nie są tak zdarte do końca... Acha i jeżeli to by nie poskutkowało to co byście polecili mi z zacisków do 300/350zł ?? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 Nie czyści się klocków ani tarcz benzyną bo jest tłusta. Wymieniłbym klocki na twoim miejscu a tarcze przemył płynem do mycia silników. Po tym zabiegu hamulce będą jak nowe. Co do klocków to polecam kool stopy. Naprawdę warto A co do hamulców do 300 - 350zł to można wyhaczyć komplet używanych Avidów Juicy 3 w tej cenie ale są zdecydowanie droższe w serwisowaniu niż mechaniki. Wybór należy do ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 Bierz piątki na przód a na tył jakiegoś Avida bb5/bb7. Spokojnie starczy. Albo dozbieraj na tył na Juicy three(inny kolor) lub od razu Juicy Five. Komplet Juicy Five można mieć za 560 zł. Naprawdę dobra oferta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweel Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 Po co od razu wymieniać? Jak piszczy to znaczy, że klocki są tłuste. Tarcze umyj może jakimś acetonem, ale najskuteczniejszy jest zmywacz do hamulców samochodowych taki. Pryskasz zmywaczem i wycierasz szmatką i tak kilka razy. Klocki wypal jest o tym dużo napisane na forum. Ja wypalam nad palnikiem turystycznym na denaturat przez około 20 minut. Tylko nie przypal ich. Potem przetrzyj drobnym papierem ściernym i jazda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 M415 to proste mechaniki, nie można tutaj wymagać dużej siły hamowania. Jak nie chcesz przechodzić na hydraulikę to kup Avidy BB7. Na przód możesz dać tarczę 185m jeżeli jeździsz w górach a na tył 160mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artineo Napisano 14 Października 2009 Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Nie czyści się klocków ani tarcz benzyną bo jest tłusta. Benzyna ekstrakcyjna (o takiej pisze matis1906 ) nie jest tłusta, właśnie służy do odtłuszczania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 14 Października 2009 Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Pozatym tylni zacisk gorzej pracuje,tzn słabiej zaciska mimo ze klamka nie dociska sie do końca. jeśli oba hamulce (tarczowe mechaniczne albo v- są takiej samej marki, tarcze zbliżonej średnicy i tylny sprawuje się dużo gorzej, to znaczy że problemem jest źle poprowadzony pancerzyk z linką albo linka bardzo zasyfiona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 14 Października 2009 Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Benzyna ekstrakcyjna (o takiej pisze matis1906 ) nie jest tłusta, właśnie służy do odtłuszczania. Benzyna ekstrakcyjna jest tłusta !!! Kilka razy odtłuściłem tarcze i wszystko się przez jakiś czas ślizgała. Nie nadaję się do otłuszczania hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matis1906 Napisano 14 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2009 adriansocho - linki są dobre.kiedyś przełożyłem przód na tył a tył na przód i wtedy przód gorzej działał...hmm sprobuje dzisiaj płynem do mycia silników bo taki tylko mam zobaczymy czy to cos da...a co do wymiany:( mam nitowane tarcze 160 tyl i przod.ale chyba inne modele zacisków beda pasować? Dzięki że dostałem tyle odpowiedzi, mam nadzieje że dziś uda mi się coś z tym zrobić dam znac czy sa efekty po tym płynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 14 Października 2009 Udostępnij Napisano 14 Października 2009 TU masz temat o odtłuszczaniu tarcz i klocków. W skrócie benzyny nie polecamy, za to dobre są środki do otłuszczania tarcz i silników samochodowych. Dobry jest też czysty aceton, jednak ciężko znaleźć go bez żadnych dodatków. Podobno aceton kosmetyczny (do paznokci) jest dobry do odtłuszczania klocków rowerowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matis1906 Napisano 14 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2009 pawel1315 - Dzięki Mam nadzieje że problem zniknie:) To znowu ja.Wiadomo troszeczke popadało dzisiaj a ja wrecz kocham jezdzić w taką pogode przy okazji spr co z moimi hamulcami.starannie wyczyscilem tarcze szmatką nastepnie 5-6 razy przecierałem płynem do mycia silników...klocki wyczyscilem tak samo i lekko potraktowałem je papierem sciernym.I odziwo...podczas hamowania w takich warunkach nie wiedziałem czy torturuje kota czy hamuje...straszliwy pisk jakby pociąg tarł hamulcami o szyny...jest jeszcze gorzej...wydaje mi sie że to wina całych zacisków. A wiec opłaca mi sie inwestować w hydrauliczne badz dobre mechaniczke np. te avidy bb5/7 mimo ze mam tarcze niewymienne ??Nie bedzie problemów żadnych ?? Z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 14 Października 2009 Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Jak to możliwe że tarcze są niewymienne? Daj nam jakieś zdjęcia mocowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matis1906 Napisano 14 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Na nitach są.niemam pojęcia czy moge je wymontować. I przód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 14 Października 2009 Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Nie widać mocowania tarczy do piasty... EDIT: Już widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 14 Października 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Na nitach są.niemam pojęcia czy moge je wymontować. Jak mnie oczy nie mylą ,to masz tarcze z mocowaniem Center Lock ( mocowane centralną nakrętką do piasty- do ściągnięcia używamy tego samego klucza, co do kasety)- co zresztą sugerują litery CL przy opisie hamulców. Więc wymieniając tarcze, musisz szukać właśnie z takim mocowaniem. Spróbuj wyczyścić tarcze izopropylenem alkoholu ( zresztą zalecany jest do czyszczenia tarcz) , a klocki włóż na 20 min do piekarnika ustawionego na ok. 200 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matis1906 Napisano 14 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Aha.Rozumiem,spróbuje z piekarnikiem ale to już jutro.Mimo wszystko wielkie dzięki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.