Skocz do zawartości

[SPD M520 eksploatacja] Korekta + - dzialanie oraz ble ble


foly

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowie kupione 520 i M122 <cieszymy sie> :P

Teraz tak... w prawym i lewym sa po dwa korektory na pedal (po jednym na sprezyne gorna i dolna). Rozumiem ze jako poczatkujacy mam ustawic obie na (-) ? Zrobilem tak. Skrecilem kazda do konca na (-) a potem dodalem 3 pół-obroty na (+). Czy na poczatek bedzie gut ? Pamietacie jak to bylo u Was ? :thumbsup:

Napisano

Owszem, na początek obie na minus, a potem dokręcasz na plus wszystkie o tyle samo obrotów, żeby każda sprężyna działała tak samo i żeby wypinanie zawsze było takie samo. A to czy 3 obroty czy 5 to musisz sam zadecydować metodą prób i błędów, najlepiej mając przy sobie klucz imbusowy podczas jazdy. No i oczywiście na początek luźniej, a jak opanujesz wpinanie i wypinanie to mocniej, żeby trzymanie buta było pewne.

Napisano

Witka. Też używam 520-tki i mam je ustawione na chyba 4 albo 3 obroty dokładnie nie pamiętam. Zanim się wczujesz i odpowiednio ustawisz siłę wypięcia minie pare kilometrów :). Ale jak już wszystko dobierzesz odpowiednio to frajda z jazdy jest wielka. SPD górą :) hehe.

Napisano

Witka. Też używam 520-tki i mam je ustawione na chyba 4 albo 3 obroty dokładnie nie pamiętam. Zanim się wczujesz i odpowiednio ustawisz siłę wypięcia minie pare kilometrów :P. Ale jak już wszystko dobierzesz odpowiednio to frajda z jazdy jest wielka. SPD górą :P hehe.

 

Jeszcze jakies wskazowki za nim bede "biedronką" ? :) :) :)

To prawda ze nalezy z obu nog startowac na przemian zeby bloki sie zuzywaly regularnie ? Bo ja na lewej sie zawsze zatrzymuje :) na prawą to moze byc problem :)

Napisano

Zawsze możesz przełożyć bloki :).

Swoją drogą ja się nad tym nie zastanawiałem, ale prawy blok mam chyba bardziej wytarty. No ale pedały z blokami mają ok 10.000km. Teraz planuję zakup 540, a te pójdą chyba do szosy, bo w sumie działają OK, luz mają niewielki i jeszcze posłużą długo. Oczywiście nie miały jeszcze serwisu i pewnie się go nie doczekają :).

Napisano

No prawdą jest to, że jeżeli czegoś używa się częściej to się szybciej zużyje. Wątpię jednak w to żeby były aż tak duże różnice pomiędzy ilością wypięć lewego i prawego buta. Osobiście też przy zatrzymywaniu np. na światłach, czy w innych przypadkach nie wypinam obydwu butów na raz. Przeważnie podpieram się prawą nogą. Jeżeli chcesz za wszelką cenę przestrzegać równomiernego zużycia to nasunęła mi się pewna myśl, a zatem po jakimś dystansie załóżmy 3 tys. Km zamieniasz bloki w butach. Z lewego buta do prawego z prawego do lewego, ot takie widzimisię. Wydaje mi się to jednak mało sensowne, ze względu na to iż zakładam że ilość wpięć z obu stron jest podobna.

Napisano

@Royalonzo21 mnie sie wydaje ze moze jedna noga ta dominujaca miec jednak wiecej wypiac. Skoro najczesciej na niej staje na swiatlach to tej drugiej nie wypinam wiec moze nawet 2x wiecej sie zuzywac :) Ale faktycznie wystarczy przepiac je po np 3tys jak mowisz i bedzie gitarrra :):)

Napisano

Halo da rade w butach spd jechac samochodem ? Czy musze na przebranie je wziąć i jechac w zwyklych ? Nie mowie dlugo. 30min. Damy rade ? :laugh:

Napisano

Jeździłem boso, w klapkach (nie polecam - zdecydowanie lepiej i bezpieczniej boso), adidasach, pantoflach, butach zimowych za kostkę i wielu innych, więc pewnie w butach pod zatrzaski też się da - ale może być niewygodnie.

  • Mod Team
Napisano

Niewygodnie to raz, a dwa że przez sztywną podeszwę nie bardzo czujesz pedały więc może to być niebezpiecznie i w ogóle niefajne ;)

Co do nierównomiernego ścierania bloków to raczej oczywiste, że jeden będzie się bardziej ścierał, ale nigdy się tym nie przejmowałem i skutków ubocznych nie zauważyłem.

Napisano

Przez 40 tys. km nie zauważyłem, by blok lewy różnił się od prawego w trzech kompletach jakie zużyłem, więc takie przekładanie to bezsens jak dla mnie. Samochodem da się jechać w butach SPD jednak nie polecam- brak wyczucia i ogólnie kiepsko się jedzie ;)

Napisano

Przez 40 tys. km nie zauważyłem, by blok lewy różnił się od prawego w trzech kompletach jakie zużyłem, więc takie przekładanie to bezsens jak dla mnie. Samochodem da się jechać w butach SPD jednak nie polecam- brak wyczucia i ogólnie kiepsko się jedzie :D

 

Skoro tak mowisz to olewam ta cala zamiane :D:D

Napisano

Macie jakies domowe skuteczne sposoby na ocieplenie butow ? Bosh... no tak mi pizdzi po paluchach ze po 30km ich nie czuje ;)

Gazety albo jakies inne... Skarpetki 2 pary to max bo do buta mi nie wejdzie wiecej. Wiem wiem kupic ochraniacze ale jakos bez kasy jestem bo na buty wyrzygalem a tu jezdzic trzeba :D:rolleyes:

Napisano

Też poruszałem podobny temat. I właśnie odpowiedzią były ochraniacze. Ale także można zastosować inne wkładki do butów, grubsze z innego materiału. Nie wiem moze wkładki filcowe by zdały egzamin, jeszcze nie stosowałem, ale chyba wypróbuje. na razie nie mam czasu na jeżdżenie. pogody też nie ma.

Napisano

Wkładki filcowe z aluminiowym spodem - zatrzymają zimno od pedałów. Ochraniacze to podstawa. Coś musi zatrzymać wiatr, inaczej będzie ci ciągle przewiewało stopy...

Napisano

Wkładki filcowe z aluminiowym spodem - zatrzymają zimno od pedałów. Ochraniacze to podstawa. Coś musi zatrzymać wiatr, inaczej będzie ci ciągle przewiewało stopy...

 

Mozna ja dac pod ta oryginalna wkladke ?

Sluchajcie znalazlem dzisiaj w piwnicy wkladki wlasnie o ktorych piszesz. Stosowalem je do woderow na ryby :D zeby mi od dna nie ciaglo i teraz beda jak znalazl. :)

 

Mozna ja dac pod ta oryginalna wkladke ?

 

Nie mozna :lol: juz sobie sam odpowiadam to nie dobrze buahaha

Nie zmieszcza sie obie - sprawdzone :blink:

Napisano

Wkładki się nie mieszczą nawet po poluzowaniu rzepów?? Owszem, u mnie jest trochę ciaśniej, ale bez problemu wchodzi noga w 2 skarpetach i wkładka (nie wiem, jaką dysponujesz, ale ja mam dosyć cienki filc we wkładce).

Napisano

Wkładki się nie mieszczą nawet po poluzowaniu rzepów?? Owszem, u mnie jest trochę ciaśniej, ale bez problemu wchodzi noga w 2 skarpetach i wkładka (nie wiem, jaką dysponujesz, ale ja mam dosyć cienki filc we wkładce).

 

Wkladka filcowa + wkladka defaultowa shimano + skarpeta to juz w moim bucie za duzo. :rolleyes:

Musze wybrac czy filcowa czy shimano... Jezdzilem dzisiaj na tej filcowej. Wszystko by bylo spoko gdyby nie to ze jednak ta shimano jest ladnie profilowana i bardziej szczelna wiec nie wiadomo co lepsze... Z jednej strony filc i podbicie z aluminium ale szpary w bucie bo ona tak dokladnie go nie wypelnia. Z drugiej strony dokladna wkladka ale nie tak ciepla. No i dylemat.

Napisano

To może na jakimś materiale izolacyjnym odrysować oryginalną wkładkę, wyciąć i włożyć do buta. Tylko zostaje pytanie jaki materiał wybrać, dobre byłoby takie aluminium jak we wkładkach, o których pisaliście.

 

A ja zostawiam na zimę wkładkę tak jak jest. Do tego oddychająca skarpetka jak latem (z coolmaxu chyba, żeby pot odprowadzała) + cienka, krótka bawełniana skarpetka do kostki i ochraniacze na buty. Wystarcza, ale przy -20 raczej nie jeżdżę, a i wycieczki też krótsze robię zimą.

Napisano

Ochranicze na pewno musza byc. Teraz to co robie to jakas prowizorka zeby w ogole sobie poradzic w trudnych warunkach.

Z innej beczki lepiej ochranicze ocieplane czy przeciwdeszczowe ? No to teraz mam dylemat. Na chlopski rozum dobrze miec wodoodporne bo skoro nie przepuszcza wody to i wiatru a co za tym idzie pewnie tez bedzie cieplo w noge... Macie jakies doswiadczenia w tym temacie ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...