toivlas Napisano 11 Października 2009 Napisano 11 Października 2009 Heja! Czy ktoś z Was zabierał się za rozbieranie tłoczków w zacisku shimano XT ? Można tam się dostać tylko specjalnym kluczem shimano odkręcając nakretke która wygląda podobnie do torxa. Pytam bo moje tłoczki nie chodzą równo - jeden się prawie w ogóle nie wysuwa, natomiast drugi chodzi płynnie i przez to zawsze minimalnie tarcza musi ocierać o klocek. Czyszczenie wd-40 nic nie dało. Jakieś pomysły, porady? Dzięki z góry.
pawel1315 Napisano 11 Października 2009 Napisano 11 Października 2009 Psikałeś wd-40 na tłoczki ?? No to jeszcze pogorszyłeś sprawę.
pawel1315 Napisano 12 Października 2009 Napisano 12 Października 2009 Przeczytaj etykietę. Tam jest napisane: smaruje, usuwa stare smary... Nie da się robić dwóch rzeczy na raz, a prawdą jest tylko to, że usuwa stare smary.
biker80JG Napisano 12 Października 2009 Napisano 12 Października 2009 smarowanie wd 40 jest krótkotrwałe ogólnie z własnego doswiadczenia to zgodze sie z przedmówca wd 40 bardzie wymywa zmar. Smaruja preparaty typu finischline
pawel1315 Napisano 12 Października 2009 Napisano 12 Października 2009 Jednak do smarowanie tłoczków finish line się nie nadaje. Wiem z własnego doświadczenia. Chcąc poprawić prace jednego tłoczka, przesmarowałem go zielonym FL i praca się jeszcze bardziej pogorszyła. Najlepsze są pasty stworzone do smarowania tłoczków i mechanizmów hamulcowych. Do Avidów musi być odporna na DOT'a i nie ma problemu ze znalezieniem, ponieważ można wykorzystać pastę do smarowania tłoczków hamulcowych w samochodach. Jednak jaką pastę zastosować do Shimano to nie wiem.
toivlas Napisano 12 Października 2009 Autor Napisano 12 Października 2009 jak je smarowałeś? wyjmowałeś tłoczki z zacisku?
pawel1315 Napisano 12 Października 2009 Napisano 12 Października 2009 Można wyciągnąć tłoczek poprzez przytrzymanie jednego szczypcami i naciskanie klamki. Ja nie chciałem się bawić w kilkukrotne odpowietrzanie hamulca więc naciskałem klamkę, aż prawie cały tłoczek wyszedł, potem go smarowałem i kilkukrotnie wciskałem go i wyciskałem, aż smar rozprowadził się po całej powierzchni , a potem z drugim to samo. Efekt: tłoczki chodzą równo i na wciśnięcie ich potrzeb znacznie mniejszej siły niż przed posmarowaniem. Na końcu porządnie odpowietrzyłem układ (w razie jakby coś tam się jakoś dostało) i cieszyłem się sprawnie działającymi hamulcami. Teraz pracują lepiej niż nowe.
toivlas Napisano 13 Października 2009 Autor Napisano 13 Października 2009 dzięki, to mam już zajęcie na wieczór
pawel1315 Napisano 13 Października 2009 Napisano 13 Października 2009 I uważaj żebyś przypadkiem nie porysował zacisku i nie zniszczył tłoczka. Najlepiej ramiona szczypców czymś okleić (jakaś guma, szmatka, sznurówka) żeby było miękko Trzeba wszystko z wyczuciem i nie wolno się spieszyć. Ja robiłem to w pośpiechu i porysowałem zacisk, ponieważ szczypce ześlizgnęły się z wystającego tłoczka i przejechały metalową krawędzią po powierzchni zacisku...
toivlas Napisano 13 Października 2009 Autor Napisano 13 Października 2009 przesmarowałem je bez wyciągania, kilkukrotnie i niestety brak efektów - jeden działa dobrze a drugi leni się jak wcześniej i prawie w ogóle się nie porusza. Używam smaru silikonowego cx-80
pawel1315 Napisano 13 Października 2009 Napisano 13 Października 2009 Nie wiem co to za smar, ale ja nigdy nie ryzykowałbym z czymś niepewnym. W końcu to hamulce nas zatrzymują i nie chciałbym, aby nawaliły w najgorszym momencie. Raczej dla uszczelek jest nieszkodliwy. Lepiej przejdź się po paru rowerowych i zapytaj się czy mógłbyś dostać trochę smaru do przesmarowania tłoczków w hamulcu (sporo różni się od zwykłych smarów stałych...). Ja tak zrobiłem i dostałem smar, który serwisanci stosują w Harfie Już przesmarowałem nim oba zaciski, a zostało mi go jeszcze na kilka/kilkanaście razy. Przynajmniej mam pewność, że nie zrobi krzywdy hamulcom.
Paweel Napisano 13 Października 2009 Napisano 13 Października 2009 Ja miałem taki problem w hayesach brata. Nie używałem żadnych smarów tylko zwykłego DOT 4. W shimano jest olej mineralny więc zamiast DOT 4 użyłbym oleju mineralnego shimano albo LHM citroena (chyba on jest zamiennikiem, poszukaj jest na forum napisane). Wciskasz klamkę kilka razy tak o około 2/3 skoku może trochę więcej aż się tłoczki wysuną. Nie wysuwaj bardziej niż wychodzą przy maksymalnie zjechanych klockach. Dajesz po trochu ze strzykawy na każdy tłoczek żeby opłynęło go dookoła i wciskasz i wysuwasz i po kilku razach znowu dajesz trochę oleju. Z hayesami zajęło mi to ze 3 godz. Smar do tłoczków też powinien być dobrym pomysłem, może i lepszym niż mój. Po co wciskać tłoczki obcęgami? Ja to robię płaskim śrubokrętem (też mam xt). Bierzesz zacisk w rękę, opierasz kciuk o zacisk, a resztą palców naciskasz śrubokręt albo odwrotnie. Najpierw wciskasz ten nieruchliwy a potem ruchliwy - tak lżej idzie. W moich xt też tłoczek od zewnątrz roweru jest bardziej ruchliwy niż ten od wewnątrz.
pawel1315 Napisano 13 Października 2009 Napisano 13 Października 2009 Nie wiem czy używanie płynu hamulcowego to dobry pomysł. Na pewno wyparuje i w przypadku DOT'a jest higroskopijny (przestanie smarować), nie wiem jak w mineralnym...
Spaceman Napisano 13 Października 2009 Napisano 13 Października 2009 Prawdopodobnie masz zapieczony jeden tłoczek hamulcowy. Przyczyną może być dostanie się wody lub zanieczyszczeń pod osłonę tłoczka. Najbardziej skutecznym rozwiązaniem bedzie rozebranie zacisku, a przynajmniej wyjęcie zapieczonego tłoczka i jego dokładne oczyszczenie i ponowny montaż. Z uwagi na to, że w Shimano stosuje się hydrauliczny olej mineralny nie możesz stosować do jego montażu płynu hamulcowego DOT-4. Najlepszy będzie smar stosowany przy naprawach, regeneracjach zacisków hamulcowych w samochodach (jest dostepny w większości sklepów z częściami samochodowymi). Niestety w tym przypadku może być problem dostepnością części zamiennych, a zwłaszcza uszczelnień tłoczka jeżeli te okażą się uszkodzone, lub ulegną uszkodzeniu przy demontażu tłoczka, dlatego należy to czynić ostrożnie i z głową. Tym bardziej, że w tłoczkach znajduje się mechanizm regulacji wysunięcia tłoczków (odległości tłoczków od tarczy w miarę zużywania się klocków hamulcowych). Aby wyjąć lub wysunąć tłoczek musisz zablokować tłoczek sprawny w pozycji wciśnietej i naciskając klamkę hamulcową powodować wysunięcie tłoczka zapieczonego (przy okazji uzupełniając olej w zbiorniczku wyrównawczym).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.