supergdynia Napisano 9 Października 2009 Napisano 9 Października 2009 Cześć.Przymierzam sie do kupna amortyzatora , generalnie myślałem ze owy r7 jest "słabszą wersją REBY" czy to prawda?Czy opłaca sie kupowac ten amortyzator?Czy daleko mu do foxa/sida?Wiem że zaletą r7 jest waga a o pracy slyszalem ze tez niczego sobie.Amortyzator byłby uzywany na maratonach/xc. Zdziwiłem sie ostatnio zagladajac na allegro w poszukiwaniu r7-ki a mianowicie zdziwiła mnie cena (średnio 1800zł za nowy widelec)Toż to za tyle mozna wyrwać foxa rlc 2008 a moze nawet i 2009 jak sie znajdzie okazje.Posiadaczy r7 albo tych którzy mieli z nim stycznosc prosze o porady,wady i zalety amora.Z góry dzieki.
tobo Napisano 9 Października 2009 Napisano 9 Października 2009 r7 jest w kilku wersjach - przy czym wersja mrd (juz niepodukowana) jest swietnie dzialającym amortyzatorem wg mnie kulturą pracy znacznie odbegającym od konkurencji. nie dość ze posiada bardzo dobrą sprezyne z automatyczną komorą negatywną to jeszcze jego tlumik mimo ze nosi ozaczenie absolute ma duzo wiekszy zakres regulacji niz ten sam absolute w widelcu r7 super. jesli zastanawiasz sie nad zakupem r7 w wersji innej niz mrd to na tle konkurencji czyli sida/reby/foxow wypada r7 gorzej i wtedy wg mnie lepiej kupic amorka konkurencji.
supergdynia Napisano 10 Października 2009 Autor Napisano 10 Października 2009 a orientujesz sie może w cenach za tego mrd 100skoku pod tarcze?A , i jak to jest z rocznikami ?bo nigdzie nie moge sie doczytac na aukcjach roczników amora. Wymieniłeś Talasa na mrd?
Mod Team IvanMTB Napisano 10 Października 2009 Mod Team Napisano 10 Października 2009 Klaniam, Jesli szukasz R7 MRD to musisz zwrocic uwage na trzy rzeczy. Aby w nazwie wystepowalo MRD, aby w opisie bylo sprzezyna powietrzna Noble Air i oby tlumik byl Absolute. Wszystkie inne modele beda oparte o inne tlumienie lub inne sprzezyny powietrzne. Znakiem rozpoznawczym jest tez niebieska sterowka. Co do rocznikow to byl to na pewno 2008 i wyglada ze 2009 tez ---> http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=36026&PartnerID=635 Ceny? No ja Cie bardzo prosze... Google... Co to tobo jakis dystrybutor albo inszy detalista? Przykladowa powyzej na CRC. A-cha i jeszcze jedno. Tlumik Absolute bez wymienionej igly stuka podczas zalaczania platformy. Nic to nie szkodzi ale osoby o wrazliwym uchu potrafia sie jadowic. Manitou za frajej wysyla upgrade ktory ucisza tlumik i dodaje dwa dodatkowe kliki do ustawien platformy oraz moim zdaniem polepsza jeszcze plynnosc pracy amora... Szacunek... I.
miskov17 Napisano 10 Października 2009 Napisano 10 Października 2009 W MRD stosowano także tłumik TPC Znakiem rozpoznawalnym jest jeszcze korona, ma inny kształt niż pozostałe modele i jest chromowana. Osobiście jeżdżę na R7 Elite Absolute (czyt. najtańszej wersji), amortyzator jest bardzo czuły na małe nierówności, platforma spełnia swoje zadanie, jest wystarczająco sztywny i jak dotąd - bezawaryjny. Wybór pomiędzy Foxem/Rebą/R7 uważam już za osobistą sprawą, każdy widelec inaczej pracuje i jednemu będzie pasowała progresywna praca Reby a drugiemu liniowość Fox'a niczym w sprężynowcach.
supergdynia Napisano 10 Października 2009 Autor Napisano 10 Października 2009 hmm ale z tego co widze żaden r7 nie ma blokady skoku w manetce : /
Mod Team durnykot Napisano 10 Października 2009 Mod Team Napisano 10 Października 2009 Ja cierpliwie czekam- jak się pojawi taka jak na zdjęciach- zakupię http://www.bikerumor.com/2009/04/29/manitous-new-absolute-suspension-damping-and-milo-lockout/ A tu przez chwilę widać ,jak działa tu też coś w temacie http://seaotter.mtbr.com/2009/04/24/manitou-shows-new-damping-technology-absolute/ Jeśli wierzyć plotkom, to będzie można R7,Drake i Minute zupgrejdować
bobiik Napisano 10 Października 2009 Napisano 10 Października 2009 A-cha i jeszcze jedno. Tlumik Absolute bez wymienionej igly stuka podczas zalaczania platformy. Nic to nie szkdzi ale osoby o wrazliwym uchu potrafia sie jadowic. Manitou za frajej wysyla upgrade ktory ucisza tlumik i dodaje dwa dodatkowe kliki do ustawien platformy oraz moim zdaniem polepsza jeszcze plynnosc pracy amora... Szacunek... I. Witam. Moglbys sprecyzowac?Czy ten upgrade jest mozliwy u dystrybutora? W poniedzialek nie omieszkam zadzwonic do Wigwamu.Jest to jedyna rzecz jaka mnie irytuje w tym amorze.Posiadam R7 E Absolute 80 z 2008r
Mod Team IvanMTB Napisano 11 Października 2009 Mod Team Napisano 11 Października 2009 Klaniam, Nie mam pojecia czy Wigwam ma te igly gdyz po pierwsze nie mieszkam w Kraju-Raju, po drugie znalazlem temat na ten temat na mtbr.com i tam napisali walic bezposrednio do Manitou. Napisalem do nich wiesc przez ich Tech suport message pod i przyslali. Za darmoszke. Troszku sie naczekalem ale dojszlo. Wyglada to tak ---> http://www.forumrowerowe.org/topic/35220-29er-czyli-big-wheels-co-dla-oryginaow/page__view__findpost__p__557056 Oryginalna igla jest z lekko mlecznego, pol przezroczystego plastiku. Szacunek... I.
lupus Napisano 6 Listopada 2009 Napisano 6 Listopada 2009 Tak sobie przeglądam R7 na rożnych aukcjach oraz sklepach i jedna rzecz nie daje mi spokoju. Dlaczego Przykładowo tutaj prawa strona jest inaczej zbudowana. Zazwyczaj są w miarę symetryczne, a tu taki psikus Drugie pytanie Czy to jest ta polecana wersja?
Mod Team IvanMTB Napisano 6 Listopada 2009 Mod Team Napisano 6 Listopada 2009 Klaniam, a gdzie Ty tu kolego bardzo sympatyczny widzisz brak symetrii? Proponuje szerzej otworzyc patrzalki i nie wliczac przyczepionego recepturka do goleni manuala jako integralnej czesci amora... Szacunek... I.
lupus Napisano 6 Listopada 2009 Napisano 6 Listopada 2009 ale czad Dzięki za uświadomienie. ps ale to jest ta polecana wyżej wersja R7?
rzymo Napisano 7 Listopada 2009 Napisano 7 Listopada 2009 Tak sobie przeglądam R7 na rożnych aukcjach oraz sklepach i jedna rzecz nie daje mi spokoju. Dlaczego Przykładowo tutaj prawa strona jest inaczej zbudowana. Zazwyczaj są w miarę symetryczne, a tu taki psikus Zdarza że zawartość jednej goleni różni się od zawartości drugiej, np. w moim R7 TPC (lewa goleń: komora powietrzna, sprężyna negatywna; prawa goleń: tłumik kąpiący się w oleju).
lukmar Napisano 17 Listopada 2009 Napisano 17 Listopada 2009 Witam serdecznie, czy może ktoś opisać jak wygląda oferta Manitou na rok 2010. Strona Wigwamu jak i źródłowa manitou milczy na ten temat. Będę wdzięczny.
kielbasa96 Napisano 19 Stycznia 2010 Napisano 19 Stycznia 2010 Czesc jakiego masz amorka??? poleczasz go??
Rulez Napisano 20 Stycznia 2010 Napisano 20 Stycznia 2010 Witam serdecznie, czy może ktoś opisać jak wygląda oferta Manitou na rok 2010. Strona Wigwamu jak i źródłowa manitou milczy na ten temat. Będę wdzięczny. Ano może, szukaj u nowego dystrybutora (niestety okrojona - jak to w Velo) : http://www.velo.com.pl/www/nowosci-2010/?m=24
demiu Napisano 23 Stycznia 2010 Napisano 23 Stycznia 2010 Witam, Posiadam Manitou R7 MRD TCP skok 80 mm i jak dotad dziala bezawaryjnie.Smialo moge polecic.
TocaS Napisano 23 Stycznia 2010 Napisano 23 Stycznia 2010 Pytanie czy jest sens wydawać tyle siana na taki amorek. Z manita wolałbym Relica,Blacka, nie wiem co prawda czego oczekujesz od teleskopu i jaki styl jazdy preferujesz.
crus Napisano 30 Stycznia 2010 Napisano 30 Stycznia 2010 Czuwaj By nie zakładać nowego tematu zadam pytanie tu, czy stary manitou r7 tpc z 2007 wytrzyma długo z tarczą 180 na hamulcu hfx9? proszę o wypowiedz osób mających styczność z podobną konfiguracją..
detonator Napisano 30 Stycznia 2010 Napisano 30 Stycznia 2010 Jeździłem na R7 TPC Super z roku 2006, tarcza avid 185mm, przebieg gdzieś z 3500km, nic się nie działo:)
Pro Napisano 28 Lutego 2010 Napisano 28 Lutego 2010 Kolega z teamu jeździł z Magurą Lousie 180 mm przez 2 lata i też żadnych problemów. Ja osobiście mam tarcze 160 mm przy moim R7 i szczerze nie bałbym się wsadzić tam 180 mm. Zresztą Manitou do R7 dopuszcza tarcze do 210 mm!
TocaS Napisano 6 Marca 2010 Napisano 6 Marca 2010 Zresztą Manitou do R7 dopuszcza tarcze do 210 mm! Według danych z kolekcji 2008 na stronie http://www.manitou.com.pl/ każdy z modeli R7 ma max dopuszczalną tarczę 180mm.
lupus Napisano 30 Kwietnia 2010 Napisano 30 Kwietnia 2010 Witam Gdzieś zapodziałem instrukcje od amora, a chciałbym zobaczyć te tabelki odnośnie cisnienia. Na stronie wigwamu coś niby znalazłem tylko nie bardzo kapuje o co chodzi. Są na przykład: Zalecane ciśnienie SPV, a w tym funty i PSI oraz Kg i bary i dla przykładu 50-70% masy ciała (pomiędzy min 40 i max 175 psi) dla amortyzatora Czy jeżeli mam R7 E Absolute to mam patrzeć na ten zakres
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.