Skocz do zawartości

[ guma i znowu druga ;) ] 2 gumy jednego dnia ?


foly

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jade dzisiaj deszcz i slonce na zmiane. Mowie super. Do tego lapie gume na tyle. Montuje na szybko latka i jade dalej. Na stacji dobijam do 4 bar. No i wszystko super. Po ok 12 km wracam. Druga bania ! Aaaaaaaaaaaaaaa. Kleje jade dalej. ( kazda latka w innym miejscu ) Jade dalej ale juz nie dobijam tak mocno na stacji. Dobijam na oko. Staje po kolejnych 10 km. Zjadam cos. Wychodze ... dramat. Opona miekka ! Dobijam pompką i jade bo juz nie mam latek. Co 4 km dobijam i dojezdzam. Czy to wina tego ze na stacji dobilem za mocno ? 4bar to duzo ?

Zaznaczam ze opona jest nowa. Authora beetle juice drut semi slick. Detka od nowosci. Na niej juz 3 latki. Oczywiscie mam ochote ja wydupic ale chce wiedziec o co kaman ??

 

 

Macie jakies pomysly ?

 

Jade dzisiaj deszcz i slonce na zmiane. Mowie super. Do tego lapie gume na tyle. Montuje na szybko latka i jade dalej. Na stacji dobijam do 4 bar. No i wszystko super. Po ok 12 km wracam. Druga bania ! Aaaaaaaaaaaaaaa. Kleje jade dalej. ( kazda latka w innym miejscu ) Jade dalej ale juz nie dobijam tak mocno na stacji. Dobijam na oko. Staje po kolejnych 10 km. Zjadam cos. Wychodze ... dramat. Opona miekka ! Dobijam pompką i jade bo juz nie mam latek. Co 4 km dobijam i dojezdzam. Czy to wina tego ze na stacji dobilem za mocno ? 4bar to duzo ?

Zaznaczam ze opona jest nowa. Authora beetle juice drut semi slick. Detka od nowosci. Na niej juz 3 latki. Oczywiscie mam ochote ja wydupic ale chce wiedziec o co kaman ??

 

 

Macie jakies pomysly ? Moze jakas ciulata ta dętka ? Zmurszała, stara albo ciul wie jaka /

Napisano

Może opaskę na obręczy masz źle założoną i rozcina dętkę.

 

Jak to sprawdzic ? Ta druga guma byla dosc syczaca ... Opone mozna bylo palcem przytkac.

  • Root Admin
Napisano

sprawdź okolice wentyla. Opaska może Ci zrobić nacięcie, zwłaszcza, że masz zawór samochodowy. Też się z tym borykam. Co naprostuję opaskę w przednim kole i założę dętkę, to po 50 kilometrach znowu flak i guma do wyrzucenia.

 

Teraz zmieniłem na dętkę z wentyalmi rowerowymi, to powinno pomóc.

 

Ciśnienie jest w normie. Możesz nawet 6 doładować i będzie ok.

Napisano

Raczej za duze cisnienie i po prostu ostre elementy wywieraja wiekszy nacisk na cm^2 opony przez co zwiekszasz szanse na przebicie niz przy nizszym cisnieniu.

Kiedys mialem podobne problemy z tegos powodu i mojej niewiedzy w celu zmniejszenia oporu toczenia co konczylo sie baaardzo czestymi przebiciami.

Teraz laduje w miare normalne cisnienia i mam duzo mniej problemow, a rocznie robie 5-8k km. Rownie dobrze moze to byc szczescie, ale przebiegi z ostatnich 3 sezonow potwierdzaja regule.

Napisano

Zawsze mogło w oponie coś zostać. Kawałek drutu, szkła czy czego tam jeszcze. ZAWSZE trzeba sprawdzać oponę po złapanym laczu.

Napisano

Dla bezpieczenstwa kupie nowa detke dobije tym razem do 3bar i powiem Wam czy cos sie dzieje. :)

 

Aha jeszcze zrobie tak jak wyczytalem. Ktorys z chlopakow pisal zeby zdjac opaske i wykleic obrecz tasma izolacyjna. Dopiero na nia nalozyc opaske. Tak zrobie. Ale jak wykleje to zaklejamy rowniez otwor na wentyl :D Robicie jakas dziurke zwyczajnie np nozykiem czy jakies inne patenty ? Obie gumy zlapane faktycznie w deszczu. Glebokie kaluze. Moze serio piach sie dostaje do srodka... No zobaczymy. :)

Napisano

Jaki tam piach, kiedys zalozylem na maratonie detke tak uwalona blotem, ze ladnych pare gram tego bylo. Detka tez nie byla jakas ciezka, a przejechalem maraton do konca i jeszcze pare dni jezdzilem, zanim sobie przypomnialem i to wyczyscilem. Albo nie sprawdziles opony i cos w niej siedzialo, albo jak dowaliles na stacji te 4 bary to latka puscila, swiezo klejonych detek raczej sie nie powinno pompowac do takich cisnien.

Napisano

Albo nie sprawdziles opony i cos w niej siedzialo, albo jak dowaliles na stacji te 4 bary to latka puscila, swiezo klejonych detek raczej sie nie powinno pompowac do takich cisnien.

 

Wlasnie ... tys prowda. A ile czasu trzeba odczekac od klejonej swiezo ? 1h ? 2h ? ;)

Napisano

Wg instrukcji wulkanizuje się jakieś 10 minut ;)

 

Ale pierwszego dnia był sobie dał spokój z dobijaniem opony na max.

 

Poz której stronie dętki masz łatki? Od strony opony czy od strony felgi?

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

Co to bzdety panowie...

 

Po pierwsze. Jak juz pisali przedmowcy. Kapec zlapany opone sprawdz czy nie zostalo cos w srodku. Szkielko, kamyk, drut, ciern z maliniaka... Obejzec dokladnie i usunac jesli cos sie trafi.

 

Po drugie. Dziura w obreczy na wentyl. Moze byc ze ma ostre brzegi i tnie detke. Troche zabawy z papierkiem sciernym lub delikatnym iglakiem...

 

Po trzecie. Sprawdz czy opaska jest dobrze zalozona i czy tyly szprych nie wystaja za mocno.

 

No i jeszcze latanie. Latki wulkanizuja sie szybkosciowo. 10 minut i pozamiatane. Tylko trzeba tez umiec kleic, poprawnie przygotowac detke do reperacji. Jak zostawisz brudne lub niezszurpacone powierzchnie to kazda latka pusci. Zeby nie bylo z tym - za duze cisnienie. Jak zlapie kapucia w ostrzaku to latanie, jedna zdrowaska, detka do kapcia i laduje 120-130 PSI. NIGDY mi latka nie pusila...

 

Szacunek...

I.

  • Root Admin
Napisano

Fakt, dobrze oczyszczona i załatana dziura to podstawa. Papier ścierny, potem najlepiej jeszcze przetrzeć okolice łatania benzyną ekstrakcyjną, jeżeli masz pod ręką.

Napisano

Wg instrukcji wulkanizuje się jakieś 10 minut :)

 

Ale pierwszego dnia był sobie dał spokój z dobijaniem opony na max.

 

Poz której stronie dętki masz łatki? Od strony opony czy od strony felgi?

 

wszystkie od strony detki :D

co do klejenia to pozostale dwie laty siedza jakby byly tam od nowosci wiec to nie wina zlego latania. Za kazdym razem byla dziura w innym miejscu. Wszystkie banie zlapalem w kaluzach i w deszczu. tyle :D

Napisano

E.... Od strony opony chyba....

 

Jeśli tak to odpada kwestia opaski/felgi/wentyla.

 

Pytanie ponowie: czy przed włożeniem dętki w oponę PO załataniu sprawdzałeś środek opony czy nie ma jakiegoś ostrego elementu, który może dziurawić dętkę?

Napisano

wszystkie od strony opny ;) oczywiscie ;) sorry za literowke ale nie mozna edytowac ;P

 

 

@speq Dowiem sie tego jak zdejme dzisiaj detke ;)

  • Mod Team
Napisano

A ja mam pytanie trochę z innej beczki. Czy opona wewnątrz i dętka były wysmarowane talkiem? Jeśli nie to byćmoże masz powód złapania gumy - brak talku i 4atm.

Napisano

A ja mam pytanie trochę z innej beczki. Czy opona wewnątrz i dętka były wysmarowane talkiem? Jeśli nie to byćmoże masz powód złapania gumy - brak talku i 4atm.

 

Na codzien nie woze talku po kieszeniach ;) Ale juz wszystko sie wyjasnilo bo to latka puscila ;) Dlugo nie moglem znalezc gdzie to uchodzi :P Bo tak leciutko syczalo. Ale jak zdjalem late to dziura jak stodola :D

Dziekuje za wszystkie porady. Nie zmienia to faktu ze dwie dziury jednego dnia zaliczylem. Dlatego jest to dla mnie kolejny sygnal do tego ze wozenie detki nie wystarczy :P Łatki musza byc ;)

 

pozdrv

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...