foly Napisano 7 Października 2009 Napisano 7 Października 2009 Jade dzisiaj deszcz i slonce na zmiane. Mowie super. Do tego lapie gume na tyle. Montuje na szybko latka i jade dalej. Na stacji dobijam do 4 bar. No i wszystko super. Po ok 12 km wracam. Druga bania ! Aaaaaaaaaaaaaaa. Kleje jade dalej. ( kazda latka w innym miejscu ) Jade dalej ale juz nie dobijam tak mocno na stacji. Dobijam na oko. Staje po kolejnych 10 km. Zjadam cos. Wychodze ... dramat. Opona miekka ! Dobijam pompką i jade bo juz nie mam latek. Co 4 km dobijam i dojezdzam. Czy to wina tego ze na stacji dobilem za mocno ? 4bar to duzo ? Zaznaczam ze opona jest nowa. Authora beetle juice drut semi slick. Detka od nowosci. Na niej juz 3 latki. Oczywiscie mam ochote ja wydupic ale chce wiedziec o co kaman ?? Macie jakies pomysly ? Jade dzisiaj deszcz i slonce na zmiane. Mowie super. Do tego lapie gume na tyle. Montuje na szybko latka i jade dalej. Na stacji dobijam do 4 bar. No i wszystko super. Po ok 12 km wracam. Druga bania ! Aaaaaaaaaaaaaaa. Kleje jade dalej. ( kazda latka w innym miejscu ) Jade dalej ale juz nie dobijam tak mocno na stacji. Dobijam na oko. Staje po kolejnych 10 km. Zjadam cos. Wychodze ... dramat. Opona miekka ! Dobijam pompką i jade bo juz nie mam latek. Co 4 km dobijam i dojezdzam. Czy to wina tego ze na stacji dobilem za mocno ? 4bar to duzo ? Zaznaczam ze opona jest nowa. Authora beetle juice drut semi slick. Detka od nowosci. Na niej juz 3 latki. Oczywiscie mam ochote ja wydupic ale chce wiedziec o co kaman ?? Macie jakies pomysly ? Moze jakas ciulata ta dętka ? Zmurszała, stara albo ciul wie jaka /
daid Napisano 7 Października 2009 Napisano 7 Października 2009 a sprawdziłeś oponę od wewnątrz przed złożeniem po pierwszej gumie?
wojtekkrakow Napisano 7 Października 2009 Napisano 7 Października 2009 Może opaskę na obręczy masz źle założoną i rozcina dętkę.
foly Napisano 7 Października 2009 Autor Napisano 7 Października 2009 Może opaskę na obręczy masz źle założoną i rozcina dętkę. Jak to sprawdzic ? Ta druga guma byla dosc syczaca ... Opone mozna bylo palcem przytkac.
Root Admin Mieciu Napisano 7 Października 2009 Root Admin Napisano 7 Października 2009 sprawdź okolice wentyla. Opaska może Ci zrobić nacięcie, zwłaszcza, że masz zawór samochodowy. Też się z tym borykam. Co naprostuję opaskę w przednim kole i założę dętkę, to po 50 kilometrach znowu flak i guma do wyrzucenia. Teraz zmieniłem na dętkę z wentyalmi rowerowymi, to powinno pomóc. Ciśnienie jest w normie. Możesz nawet 6 doładować i będzie ok.
Sorcerer Napisano 7 Października 2009 Napisano 7 Października 2009 Raczej za duze cisnienie i po prostu ostre elementy wywieraja wiekszy nacisk na cm^2 opony przez co zwiekszasz szanse na przebicie niz przy nizszym cisnieniu. Kiedys mialem podobne problemy z tegos powodu i mojej niewiedzy w celu zmniejszenia oporu toczenia co konczylo sie baaardzo czestymi przebiciami. Teraz laduje w miare normalne cisnienia i mam duzo mniej problemow, a rocznie robie 5-8k km. Rownie dobrze moze to byc szczescie, ale przebiegi z ostatnich 3 sezonow potwierdzaja regule.
Robert Napisano 8 Października 2009 Napisano 8 Października 2009 Zawsze mogło w oponie coś zostać. Kawałek drutu, szkła czy czego tam jeszcze. ZAWSZE trzeba sprawdzać oponę po złapanym laczu.
foly Napisano 8 Października 2009 Autor Napisano 8 Października 2009 Dla bezpieczenstwa kupie nowa detke dobije tym razem do 3bar i powiem Wam czy cos sie dzieje. Aha jeszcze zrobie tak jak wyczytalem. Ktorys z chlopakow pisal zeby zdjac opaske i wykleic obrecz tasma izolacyjna. Dopiero na nia nalozyc opaske. Tak zrobie. Ale jak wykleje to zaklejamy rowniez otwor na wentyl Robicie jakas dziurke zwyczajnie np nozykiem czy jakies inne patenty ? Obie gumy zlapane faktycznie w deszczu. Glebokie kaluze. Moze serio piach sie dostaje do srodka... No zobaczymy.
Klosiu Napisano 8 Października 2009 Napisano 8 Października 2009 Jaki tam piach, kiedys zalozylem na maratonie detke tak uwalona blotem, ze ladnych pare gram tego bylo. Detka tez nie byla jakas ciezka, a przejechalem maraton do konca i jeszcze pare dni jezdzilem, zanim sobie przypomnialem i to wyczyscilem. Albo nie sprawdziles opony i cos w niej siedzialo, albo jak dowaliles na stacji te 4 bary to latka puscila, swiezo klejonych detek raczej sie nie powinno pompowac do takich cisnien.
foly Napisano 8 Października 2009 Autor Napisano 8 Października 2009 Albo nie sprawdziles opony i cos w niej siedzialo, albo jak dowaliles na stacji te 4 bary to latka puscila, swiezo klejonych detek raczej sie nie powinno pompowac do takich cisnien. Wlasnie ... tys prowda. A ile czasu trzeba odczekac od klejonej swiezo ? 1h ? 2h ?
speq Napisano 8 Października 2009 Napisano 8 Października 2009 Wg instrukcji wulkanizuje się jakieś 10 minut Ale pierwszego dnia był sobie dał spokój z dobijaniem opony na max. Poz której stronie dętki masz łatki? Od strony opony czy od strony felgi?
Mod Team IvanMTB Napisano 8 Października 2009 Mod Team Napisano 8 Października 2009 Klaniam, Co to bzdety panowie... Po pierwsze. Jak juz pisali przedmowcy. Kapec zlapany opone sprawdz czy nie zostalo cos w srodku. Szkielko, kamyk, drut, ciern z maliniaka... Obejzec dokladnie i usunac jesli cos sie trafi. Po drugie. Dziura w obreczy na wentyl. Moze byc ze ma ostre brzegi i tnie detke. Troche zabawy z papierkiem sciernym lub delikatnym iglakiem... Po trzecie. Sprawdz czy opaska jest dobrze zalozona i czy tyly szprych nie wystaja za mocno. No i jeszcze latanie. Latki wulkanizuja sie szybkosciowo. 10 minut i pozamiatane. Tylko trzeba tez umiec kleic, poprawnie przygotowac detke do reperacji. Jak zostawisz brudne lub niezszurpacone powierzchnie to kazda latka pusci. Zeby nie bylo z tym - za duze cisnienie. Jak zlapie kapucia w ostrzaku to latanie, jedna zdrowaska, detka do kapcia i laduje 120-130 PSI. NIGDY mi latka nie pusila... Szacunek... I.
Root Admin Mieciu Napisano 8 Października 2009 Root Admin Napisano 8 Października 2009 Fakt, dobrze oczyszczona i załatana dziura to podstawa. Papier ścierny, potem najlepiej jeszcze przetrzeć okolice łatania benzyną ekstrakcyjną, jeżeli masz pod ręką.
foly Napisano 8 Października 2009 Autor Napisano 8 Października 2009 Wg instrukcji wulkanizuje się jakieś 10 minut Ale pierwszego dnia był sobie dał spokój z dobijaniem opony na max. Poz której stronie dętki masz łatki? Od strony opony czy od strony felgi? wszystkie od strony detki co do klejenia to pozostale dwie laty siedza jakby byly tam od nowosci wiec to nie wina zlego latania. Za kazdym razem byla dziura w innym miejscu. Wszystkie banie zlapalem w kaluzach i w deszczu. tyle
speq Napisano 8 Października 2009 Napisano 8 Października 2009 E.... Od strony opony chyba.... Jeśli tak to odpada kwestia opaski/felgi/wentyla. Pytanie ponowie: czy przed włożeniem dętki w oponę PO załataniu sprawdzałeś środek opony czy nie ma jakiegoś ostrego elementu, który może dziurawić dętkę?
foly Napisano 8 Października 2009 Autor Napisano 8 Października 2009 wszystkie od strony opny oczywiscie sorry za literowke ale nie mozna edytowac ;P @speq Dowiem sie tego jak zdejme dzisiaj detke
Mod Team Odi Napisano 8 Października 2009 Mod Team Napisano 8 Października 2009 A ja mam pytanie trochę z innej beczki. Czy opona wewnątrz i dętka były wysmarowane talkiem? Jeśli nie to byćmoże masz powód złapania gumy - brak talku i 4atm.
foly Napisano 8 Października 2009 Autor Napisano 8 Października 2009 A ja mam pytanie trochę z innej beczki. Czy opona wewnątrz i dętka były wysmarowane talkiem? Jeśli nie to byćmoże masz powód złapania gumy - brak talku i 4atm. Na codzien nie woze talku po kieszeniach Ale juz wszystko sie wyjasnilo bo to latka puscila Dlugo nie moglem znalezc gdzie to uchodzi Bo tak leciutko syczalo. Ale jak zdjalem late to dziura jak stodola Dziekuje za wszystkie porady. Nie zmienia to faktu ze dwie dziury jednego dnia zaliczylem. Dlatego jest to dla mnie kolejny sygnal do tego ze wozenie detki nie wystarczy Łatki musza byc pozdrv
1415chris Napisano 8 Października 2009 Napisano 8 Października 2009 a moze system bezdetkowy, jak kola pozwola?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.