Skocz do zawartości

[12135g] Accent Tormenta by Flash


Flash3M

Rekomendowane odpowiedzi

Bar Ends: (Rogi) Zoom (??? g)

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) (??? g)

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Accent (??? g)

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) BBB (??? g)

Brake (Front): (Hamulec przedni) hydrauliczna tarcza LX, 160 mm (??? g)

Brake (Rear): (Hamulec tylny) hydrauliczna tarcza LX, 160 mm (??? g)

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) klamko-manetki LX (??? g)

Cables: (Pancerze i linki) standardowe niebieskie (??? g)

Cassette: (Kaseta) Shimano SLX (??? g)

Chain: (łanńuch) Shimano HG-93 (??? g)

Crankset: (Korby) Shimano Deore M532 (??? g)

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano LX (??? g)

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano SLX (??? g)

Fork: (Widelec) RS Reba Team (??? g)

Rear Shock: (Damper) brak

Frame: (Rama) Accenr el Norte 19" (??? g)

Grips: (Gripy) Author (??? g)

Handlebar: (Kierownica) Accent (??? g)

Headset: (Stery) Accent (??? g)

Pedals: (Pedały) Shimano PD-M520 (??? g)

Seat: (Siodło) noname (320 g)

Seatpost: (Sztyca) Kalloy 400mm (??? g)

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) noname (??? g)

Shifters: (Manetki) klamko-manetki LX (??? g)

Skewers: (Zaciski kół) Mavic (??? g)

Spacers: (Podkładki pod mostek) czarne (??? g)

Starnut: (Gwiazdka) noname (??? g)

Stem: (Mostek) Promax (??? g)

Tire (Front): (Opona przednia) Kenda Karma (??? g)

Tire (Rear): (Opona tylna) Kenda Karma (??? g)

Top Cap: (Top cap) noname (??? g)

Tubes: (Dętki) przypadkowe (??? g)

Wheel Front: (Koło przednie) Mavic Crossride Disc (??? g)

-Hub: (Piasta) j.w.

-Rim: (Obręcz) j.w.

-Spokes: (Szprychy) j.w.

-Nipples: (Nyple) j.w.

-Rim tape: (Opaska) j.w.

Wheel Rear: (Koło tylne) Mavic Crossride Disc (??? g)

-Hub: (Piasta) j.w.

-Rim: (Obręcz) j.w.

-Spokes: (Szprychy) j.w.

-Nipples: (Nyple) j.w.

-Rim tape: (Opaska) j.w.

-Misc : (Inne) brak

 

Razem (waga wyjściowa): 12 450 g

(rower ważony na rynku warzywnym na wadze o dokładności 10g)

 

Obecnie prezentuje się to mniej więcej tak.

 

Po oczach bije zapewne ilość braku danych odnośnie wagi, ale założenie wątku ma na calu:

1. Zmobilizowanie mnie do dokonania dokładnych pomiarów.

2. Pewnie orientujecie się ile poszczególne rzeczy ważą, ja zresztą też jednak zależy mi na tym, aby nie podawać wartości przybliżonych, czy katalogowych, ale rzeczywiste... i już teraz możecie zaproponować pewne zmiany.

 

Docelowo chciałbym zejść z masą do około 11 kg. Na pewno nie zmienię widelca (ewentualnie kupię jakiś sztywny na zimę) i kół... hamulce też zostawię na co najmniej 2 lata (komplet hamulców z tarczami i klamko-manetkami kupiłem za 250 zł). Na razie chciałbym zająć się drobiazgami (śrubki, siodełko, rurki, dętki), chociaż może wydawać się dziwne skoro nawet nie znam wagi obecnych komponentów.

 

Największy potencjał do odchudzania widzę w:

- kierownicy, którą kupiłem podczas turystycznej przejażdżki i kupiłem to co mam obecnie, bo tylko na tą miałem kasę przy sobie,

- siodełko, podobnie jak w przypadku kierownicy,

- mostek zwłaszcza, że myślę o czymś dłuższym, niż obecny,

- sztyca, myślę o Boplight (ale najpierw zważę obecną aby wiedzieć czy warto)

- rogi, klocowate srebrne Zoom'y są pancerne i wygodne... i chwała im za to, jednak Smica lub Boplight bardziej mi się widzi, także ze względu na kolor (czarny),

- pedały 520 są super, bo są tanie i niezawodne, jednak marzy mi się taki problem,jaki ma moja znajoma, która kupiła ubijaki i narzeka że ciężko się wypinają... a moje 520 potrafią się wypiąć same podczas podjazdu, może to tylko kwestia zużycia bloków, ale... straszne mnie to wkurza bo totalnie wybija z rytmu i zamiast podjechać, zsiadam i prowadzę rower... a rower służy przecież do jeżdżenia na nim... ale coś czuję, że już prędzej zmienię ramę niż pedały,

- rama, nie chcę za bardzo wychudzonego aluminium, przy mojej wadze 1,6 kg to chyba takie minimum, jeśli rama miałaby ważyć mniej to już tylko karbon... na który mnie nie stać. Cały czas wypatruję jakiejś długiej, w miarę sportowej ramy o rozmiarze 19-20" (mój wzrost to 186cm). Za rok, czy za dwa, ale myślę, że w końcu wyhaczę jakąś okazję.

 

Jako, że dysponuję kilkoma rowerami, w tym szosówką, więc nie będzie zabawy w slicki, czy nawet semi-slicki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybam ze wypinanie sie samoczynne to wina blokow lub wadliwych/zuzytych sprezyn tych konkretnych 520tek bo przy regulacji sily napiecia sprezyny jaką posiadają shimano przy mocnym ustawieniu nogę trzeba wyrywac z pedalu i nie jest to takie proste (a ja osiagam taką sile dosyc daleko od konca maksymalnego przykrecenia sruby)...

ubijaki wypinają sie raczej lekko - ciezko jesli robi sie to nieodpowiednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś udało mi się zważyć kilka (ww) części roweru:

 

- sztyca, 321 gram

- zacisk sztycy, 56 gram

- zatyczki do kierownicy, 28 gram

- rogi, 160 gram

- przednie koło (koło + zacisk + tarcza + opona + dętka + magnes + powietrze :)), 1835 gram

- tylne koło (koło + kaseta + zacisk + opona + dętka + tacza + powietrze :D), 2274 gram

- siodełko, 341 gram

- koszyk na bidon, 45 gram

- pedały, 379 gram (takie same, ale znacznie bardziej zajechane niż obecne)

 

Zważyłem także starą, ale taką samą korbę (986 gram + 96 gram suportu), której wagi nie będę brał pod uwagę gdyż mam tutaj inne blaty.

Edytowane przez Flash3M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drobiazgach ok 150g:

zacisk sztycy to musi byc niezle monsrtum :) tu tanim kosztem -35g; zatyczki do kiery nawet nie potrafie sobie wyobrazic tych 28g... tu byle badziewie to 9-5g - 19g; rogi faktycznie klocowate 160g :D tu smica ok 68g -92g

 

pw

Edytowane przez 1415chris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nadal mam zakaz jazdy rowerem od lekarza, więc zważyłem kolejne elementy roweru.

 

Mostek Promax 100mm = 170 gram

Kierownica Accent prosta 560 mm = 167 gram

 

Nie mniej w chwili obecnej czekam na nowy mostek Smica 130 mm o wadze 145 g, niby mała różnica, ale przy większej długości :( ... (proszę nie martwić się o sterowność, obecny mostek jest za krótki)

 

Powinna już do mnie wędrować także sztyca Boplight'a o wadze 240 gram, więc tutaj zysk będzie już wyraźniejszy.

 

W dalszej kolejności planuję zakup lżejszej kierownicy.

 

Siodełko, przełożę ze swojego innego roweru, tylko tymczasowo, gdyż rozważam zakup siodełka, które najpierw chciałbym przetestować u kolegi :)... na siodełku spokojnie urwę ponad 100 gram. W dalszej kolejności zmienię rogi i poleci kolejne 100 gram... dalej będzie już trudniej, najprawdopodobniej zabiorę się za siebie :)

Edytowane przez Flash3M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy, najwyżej ten mostek komuś odsprzedam... no, ale skoro produkuje się takie mostki, tzn. że mają jakieś zastosowanie :)

Chcę długi mostek, aby przesunąć się bardziej nad przednie koło i tym samym trochę lepiej radzić sobie z podjazdami, na których zwykle mam jeszcze sporo mocy do wykorzystania, ale lecę na plecy (wkurza mnie nadmierne uginanie rąk w łokciach przy krótkim mostku). Coś za coś, mogę mieć teraz problemy ze zjazdami... no, ale wolę sprawdzić w praktyce.

Aha, mam długie ręce.

 

Co do ramy to najprawdopodobniej zmienię ją na rok 2011, chyba, że wcześniej coś mi się odwidzi lub natrafia na super okazję, lub wpadnie nieoczekiwany zastrzyk gotówki.. obecnie rozglądam się za potencjalnym kandydatem na stanie się moją wymarzona ramą... prawdopodobieństwo, że obecna rama się pognie lub pęknie do tego czasu jest bliskie zeru, ale i tego wykluczyć sie nie da (np. koliza z pociągiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ramy to najprawdopodobniej zmienię ją na rok 2011, chyba, że wcześniej coś mi się odwidzi lub natrafia na super okazję, lub wpadnie nieoczekiwany zastrzyk gotówki.. obecnie rozglądam się za potencjalnym kandydatem na stanie się moją wymarzona ramą... prawdopodobieństwo, że obecna rama się pognie lub pęknie do tego czasu jest bliskie zeru, ale i tego wykluczyć sie nie da (np. koliza z pociągiem).

 

Cóż za przyszłościowe planowanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Obecnie rower nieco schudł...

 

1. widelec karbonowy Accent - jakieś 840 gram

 

2. wyrzuciłem klocowate korki (28) do kierownicy, ale mam już nowe, 6 gram komplet = -22

 

3. chwyty Authora 127 gram, zamieniam na Richey WCS, czyli 38 gram = -89

 

4. sztyca Boplight 240 gram w miejsce Kalloy'a (320) = -80

 

5. mostek Smica 147 gram(130mm) w miejsce poprzedniego (170) = -23

 

6. rogi Boplight 59 gram w miejsce poprzednich (160) = -101

 

Zysk wagowy (z pominięciem widelca, który jest tylko tymczasowo) = 315 gram

 

Następne w kolejce jest siodło, obecne 340 zamieni się na 203 gramy, a może nawet 180.

 

Rower prawie gotowy do nowego sezonu tylko kondycja jakoś nie bardzo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Doszła właśnie do mnie korba XT, 876 gram, czyli około 200 gram mniej względem starej korby :)

Jak tak sobie teraz patrzę, to pozostało już tylko wszystko zmontować, wymienić siodło... i pozostanie już tylko zacząć rozglądać się za inną ramą...

 

A przygotowania idą pełną parą... wczoraj pierwsze 200 km tego roku :P

Edytowane przez Flash3M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...