Mod Team Odi Napisano 4 Października 2009 Mod Team Napisano 4 Października 2009 Witajcie maniacy wagi Od dawna oglądałem z podziwem różne wylajtowane domowymi sposobami top capy, aż w końcu sam postanowiłem coś podłubać. Zachęcił mnie też projekt forumowicza poisonek. Bazą był fabryczny top cap Meridy ważący 8,9g. Użyte narzędzia: śruba, 2 nakrętki, wiertarka, nożyk tapetowy. Cała zabawa zajęła mi na oko z pół godziny. Na koniec psiknąłem korek czarnym matem. Masa końcowa to 3,6g top cap + 2,4g śruba alu, razem równe 6g. Patrząc na top capa dałoby się jeszcze ździebko urwać, ale robiłem to dla zabawy i efektu wizualnego, i zwyczajnie nie chciało mi się dalej kombinować. Śrubę też można jeszcze trochę skrócić tylko mam dosyć głęboko wbitą gwiazdkę. Efekt końcowy dla mnie jak najbardziej zadowalający, szczególnie jak na 30 minut roboty. Poszło szybko, a wyszło bardzo ładnie. Dopiero teraz zastanawiam się dlaczego pomalowałem na czarny mat zamiast na biało co pasowałoby mi do rogów i ramy. Ale nic straconego, zawsze można przemalować.
1415chris Napisano 4 Października 2009 Napisano 4 Października 2009 Ladnie 60% wagi mniej, moge ci podrzucic pare czesci do takiej 'malej wagowej redukcji'
Skiba_TG Napisano 16 Października 2009 Napisano 16 Października 2009 Heh moj tak samo wyszedl wagowo i tez byl z meridy. Tylko ze ja wypolerowalem na lusterko, bo bialy mi sie jakos nie podobal...
Wax Napisano 16 Października 2009 Napisano 16 Października 2009 Ja właśnie wyrzezałem swojego (Giant - 8g) na 2g + 2g śruba. Jest jeszcze możliwość zejścia 1g ze śruby i postaram się jeszcze zejść z top-capa trochę, ale to się zobaczy Zdjęcia - jak skończę.
Klosiu Napisano 16 Października 2009 Napisano 16 Października 2009 Fascynuje mnie ten dzial, ludzie sa w stanie wymyslic rzeczy jakie mi nigdy nie przyszlyby do glowy . Ale akurat to jest ok, niebezpieczenstwo awarii wlasciwie zadne, ewentualnie przy zbyt mocnym skreceniu sterow moze to strzelic. A wyglada bardzo dobrze.
Wax Napisano 16 Października 2009 Napisano 16 Października 2009 Może strzelić, ale można wcześniej sciągnąć całość innym top-capem, a potem założyć docelowy.
Wax Napisano 17 Października 2009 Napisano 17 Października 2009 Skończyłem (chyba ?) - efekt - http://www.forumrowerowe.org/index.php?app=gallery&module=images§ion=viewimage&img=1627 Można jeszcze zebrać, ale to zostawię sobie na długie jesienno-zimowe wieczory xD.
Mod Team Odi Napisano 17 Października 2009 Autor Mod Team Napisano 17 Października 2009 Mój na pewno nie strzeli. Wybrałem zbędny materiał tak żeby nie osłabić konstrukcji i żeby top cap dalej spełniał dobrze swoją rolę. Dałoby się wylajtować bardziej ale z wytrzymałością mogłoby być gorzej. A jak już robić hardkor to można porzeźbić z pleksy i dociągać wtedy innym top capem. Wax pokaż więcej zdjęć. Taka krótka śruba Ci sięgnie? I powiedz jak chcesz z niej urwać jeszcze 1g? Jedyne co mi przychodzi do głowy to wywiercenie przez środek otworu Chociaż myślę, że to bardzo precyzyjna i trudna robota.
grzegorz1974paszek Napisano 17 Października 2009 Napisano 17 Października 2009 A może by tak - http://images39.fotosik.pl/212/2e15ae8c39b80f0emed.jpg
Wax Napisano 17 Października 2009 Napisano 17 Października 2009 Plan na zerwanie ze śruby 1g już jest, jak wyjdzie to się pochwalę. Śruba spokojnie sięga do gwiazdki i wkręca się na kilka ładnych zwojów. Zdjęcia : - - - A tu taka ciekawostka Śruba alu kupiona kiedyś dawno od Lukasa_T1 - tak dla próby - + Próba jak widać wyszła w 100%, więc jak będzie chwila to to samo zrobię ze śrubą ProBolt'a.
grzegorz1974paszek Napisano 17 Października 2009 Napisano 17 Października 2009 No to teraz chyba pora by odchudzic szyszke...czy tam są potrzebne dwa rzędy blaszek? I czy zamiast skrobac te top capy - nie lepiej coś wytłoczyc z blachy?
Wax Napisano 17 Października 2009 Napisano 17 Października 2009 Grzegorz, przecież tu nie chodzi tylko i wyłącznie o zysk wagowy. Fajnie jest pokombinować przy czymś co ma małą podatność na awarię i uszkodzenie a może być malutkim WŁASNYM akcentem w rowerze. Mozna sobie nawet w kwiatka takiego top-cap'a wyciąć jak ktoś lubi - i będzie z tego zadowolony. Frajda przede wszystkim. Ja np. nie mam możliwości wytooczenia czegoś z blachy, a top-cap'ów w domu od groma.
1415chris Napisano 17 Października 2009 Napisano 17 Października 2009 come on Wax waga uber alles a przyjemnosc potem
Wowo3003 Napisano 18 Października 2009 Napisano 18 Października 2009 Grzegorzu, nie wiem, czy Twoja propozycja odchudzania była na poważnie, czy to tylko ironiczny żart, w każdym razie pewien gość z l-b, mieszkający kilka kilometrów ode mnie, załatwił sobie 2 komplety sterów WCS'a przez wylajtowaną szyszkę. Podczas jazdy uciekała ona do góry i stery łapały luz, który w bardzo szybkim szasie deformował stery, które już do niczego się nie nadawały. Ogólnie nie polecam takiego zabiegu
Miecho87 Napisano 21 Października 2009 Napisano 21 Października 2009 Tak naprawdę szyszka / gwiazdka jest potrzebna tak jak TopCap tylko w momencie zakładanie sterów / mostka. Może lepiej wymyślić jakąś wielorazowo demontowalną gwiazdkę i po skręceniu mostka ją wyjmować?
tobo Napisano 21 Października 2009 Napisano 21 Października 2009 hm - tylko wtedy? ciekawe, bo z doswiadczen pewnych wiarygodnych dla mnie ludzi bawiacych sie w enduro niektórym z nich nie wystarcza zwykla gwiazdka i dekiel i posiłkują sie lock'iem puszczanym przez całą rurę sterową zeby zablokowac luzujące sie stery. nie mam takich doswiadczen ale wierze ze to nie są puste slowa.
Miecho87 Napisano 22 Października 2009 Napisano 22 Października 2009 Ja wiem, że są takie przypadki, ale pytanie ile osób ma takie doświadczenia z luzującymi się sterami. A poza tym jakby nie było maniacy wagi i tak nie zamontują takiego locka, a prędzej pozbędą się gwiazdki. No i pytanie czy rowerem w którym zdobywa się gramy przez obróbkę topcapa czy wyjęcie gwiazdki pokonuje się trasy, na które odpowiednie są rowery enduro przytoczone przez Ciebie. Nie mówię, że to patent dla wszystkich, tak jak nie dla wszystkich są wynalazki typu karbonowe tarcze czy choćby tarcze 160/140.
marsman Napisano 22 Października 2009 Napisano 22 Października 2009 Może lepiej wymyślić jakąś wielorazowo demontowalną gwiazdkę i po skręceniu mostka ją wyjmować? ale to już jest. zobacz co się stosuje do karbonowych sterówek co do jazdy bez topa to da się kilku moich znajomych tak jeździ. powybijali gwiazdki ( to ok 9g!!! ), expanderem dociągneli, dokręcili mostki expandery zdemontowali i jeżdżą sam też przez pewien czas jeździłem bez. nic się nie działo ale jednak względy estetyczne wzięły góre z resztą popatrzcie jaki ładny
grzegorz1974paszek Napisano 26 Listopada 2009 Napisano 26 Listopada 2009 Inspiracja http://images35.fotosik.pl/86/722e258304a8ccc3med.jpg
mati199 Napisano 26 Listopada 2009 Napisano 26 Listopada 2009 Jeżeli się nie mylę to jest top cup z seryjnego S-Worksa Carbona Ciekawe ile waży
Mod Team Odi Napisano 6 Grudnia 2009 Autor Mod Team Napisano 6 Grudnia 2009 Rzeźby ciąg dalszy. Jak widzicie na fotkach w pierwszym poście na środku top capa przy śrubie została krawędź. Bardzo mi się ona nie podobała więc postanowiłem się jej pozbyć przy okazji jeszcze urywając ździebko masy Żeby to zrobić potrzebowałem śrubę z małym łbem (tak żeby nie ograniczał dojścia do tejże krawędzi), a strasznie ciężko taką znaleźć. Poprosiłem więc ojca aby obrobił łeb standardowej śruby tak żeby był możliwie najmniejszy. Efekt wagowy całej operacji to kolejne 0,3g urwane, top cap waży teraz 3,3g. na koniec oczywiście obróbka papierem ściernym i malowanie. Kolor miał być równie piorunujący co kształt i waga więc wygrzebałem spreje Motipa, których używałem w modelarstwie samochodowym. Wybrałem bordowy metalic, jednak położyłem go na tyle mało, że na srebrnym aluminium jest jaśniejszy i bardzo dobrze zgrywa się z czerwonymi korkami Bombera Ten sam kolor przy normalnym malowaniu, na modelu wygląda tak:
kosciczek Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 hmm może się nie znam, ale co z luzami na sterach i czy taki "domowy" tuning nie zaszkodzi? Jeśli chodzi o samą pracę to jak najbardziej profesjonalnie.
Wax Napisano 14 Grudnia 2009 Napisano 14 Grudnia 2009 No normalnie ściagasz top-capem stery i tyle. Jak top-cap jest wątpliwej wytrzymałości to się ściąga stery innym, a potem montuje docelowy - tuningowany.
Ubotek Napisano 21 Stycznia 2010 Napisano 21 Stycznia 2010 A co posłużyło jako materiał ścierny? Bo top-cap w wiertarkę i o co trzeć? Sorki, za głupie pytania, ale też chce sobie zrobić coś Hand_Made
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.